NAS:--- DnB og kursmål på NOK 60,- pr aksje


Vi venter at en lav vekst i det samlede nordiske tilbudet vil kunne bidra til en positiv yieldutvikling både for september, for Q3 og for Q4.
Mens vi for september venter en yieldvekst på 8% år/år venter vi en samlet yieldvekst på 4.3% år/år for Q3.
Inkludert effekter av kostnadsprogrammet, kostnader relatert til Max 737-situasjonen og utviklingen i drivstoffprisene estimerer vi likevel en EBIT for Q3 på NOK 2.5 mrd, hvilket er rundt 12% lavere enn konsensus.
Selskapet legger frem Q3-rapporten den 24. oktober.
DNB Markets har i forbindelse med oppdrag ved tilretteleggingen av selskapets nylige obligasjonslån vært forhindret fra å ha en anbefaling på Norwegian i en periode, men vi gjenopptar fra i dag dekningen med en kjøpsanbefaling og et kursmål på NOK 60 pr aksje. Kursen stengte i går på NOK 36 pr aksje».
Redigert 01.10.2019 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Flaxx
01.10.2019 kl 09:28 3540

DNB med kjøpsanbefaling og kursmål 60.
Datert 1. oktober 2019 basert på kurs 36

EDIT:
Slik skal kursmål og anbefalinger settes opp.
Redigert 01.10.2019 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Herman*
01.10.2019 kl 10:29 3381

Noen som vet hvordan kompensasjon fra RR og Boeing blir håndtert rent regnskapsmessig? Blir hele beløpet bokført i det kvartalet avtalen inngås? For øvrig tror jeg DNB og andre vil justere sine kursmål etterhvert som positive nyheter tikker inn de neste ukene.

Slike spørsmål har blitt diskutert i forumet i ukesvis. Mange spekulasjoner om kompensasjon erstatning: Både i form av likviditet og serviser. Ingen har fasiten bortsett fra Boing strategisk plan for nedbetaling av erstatningskrav. Det vi vet er at beløpet som skal brukes er skyhøyt og øker jo mer Boeing fly er på bakken.

I følge spekulanter så vil forhandlinger innebære taushetsplikts veto. Men rent regnskapsmessig burde likviditet kunne spores av kvartalsrapport/årsrapport..
Redigert 01.10.2019 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
Flaxx
01.10.2019 kl 11:00 3238

DNB nevner ingenting om kompensasjon fra Boeing/RR ved kursmålet 60 ... banken ser kun på den kortsiktige driften.
Det må bety at DNB vil komme med nytt og høyere kursmål når slike "ekstraordinære" inntekter tikker inn.

Vanligvis når kursmål er lavere enn faktisk kurs, så raser kursen raskt og mye nedover. Logisk sett burde vi da sett en god kursoppgang i dag. Men det gjør vi ikke?

Det var artig i dag mellom kl. 14:45 og 15:45. Men så forsvinner nå hele oppgangen frem mot avslutning av dagen? Dette er en mentalt krevende aksje å følge.
Epona
01.10.2019 kl 16:17 2826

Robotene har makten fram til melding foreligger, senest fredag.

Det kommer en VW shortskvis her etter Q3 framleggelse eller før. Dobbel kurs 74 kr innen 1-2 mnder. Helt lik shortprosent som den skvisen nå :)
Redigert 01.10.2019 kl 16:20 Du må logge inn for å svare

Bare ikke børskrakket kommer i mellomtiden. Da nedjusteres alle kursmål svært raskt, gode nyheter eller ei.
Fireglo
01.10.2019 kl 17:53 2644

Tror nok fallet på slutten i dag hang sammen med lavere ISM-indeksen i USA, som sendte mange aksjer ned.

For meg så det ut som handelen kun var bytte av aksjer mellom roboter

Alt falt pga nøkkeltall fra US. Oljeprisen videre ned nå, men hjelper vel ikke NAS.
Epona
01.10.2019 kl 19:49 2385

Den hjelper NAS på lengre sikt, men ikke i det korte kursbildet da aksjen blir med i dragsuget på den fossildrevne OSE.
Redigert 01.10.2019 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Epona
01.10.2019 kl 19:53 2372

Synes du er vel mye pessimist her. Børskrakk kan nok komme, men ikke når alle tror det kommer, som noen gjør nå - men alltid finnes det mørkemenn ...
livecnn
01.10.2019 kl 20:07 2333

BRENT SPOT $58,56
EXTrader
01.10.2019 kl 21:12 2212

Ikke lenge får kjeltringene ber Opec om å strupe produksjonen for å presse opp prisen igjen ! bare vent å se .......... dette har vi sett før
Bjella
01.10.2019 kl 21:19 2184

På tide å sette Sissebass sjakk matt
hstray
01.10.2019 kl 21:40 2124

Hørte en plass at Sissener var tilbake short i NAS. Stemmer det?
nhydro
01.10.2019 kl 21:42 2117

Tipper DNB solgte mye i dag
Artige
01.10.2019 kl 21:52 2072

NY ned ikveld, da skal vi vel godt ned imorra. Synes snart de kan komme med noe konkret om RR erstatning. Men usikker på om det gjør utslag på kursen.

Opec produserer rekordlite , er ikke mye mer å kutte nå.
Oljeprisene skal lengre ned medmindre handelskrigen kommer til en ende.
Og selv Davik ikke oljen gå mye.
Oljeprisen er nå så lav at alternativ energi blir for dyr, og investeringene her strupes.
Men for flyselskapene som ikke er hedget er dette «pennies from heaven».
Dette går Norwegians vei.

Nå har vel kursen i NAS vist seg ganske så uavhengig av NYSE og OSB; ser overhode ingen grunn til at NAS skal ned i morgen når trafikktall er nært forestående...men dersom det blir lavt volum kan vel kanskje shorterne leke seg litt til....
Artige
01.10.2019 kl 22:13 1982

Håper du får rett. Synes den virker følsom for alt som er negativt.
EXTrader
02.10.2019 kl 07:19 1670

Den er mer følsom en de værste truse-skvetterene her inne da ved en minste lyd i markedene 👂🏻 Så nyttes sjansen for å liste seg ut av shorten.
Bjella
02.10.2019 kl 09:48 1431

Skvettinga er over følg med , big NEWS
Bjella
02.10.2019 kl 09:51 1413

Lurer på hvorfor ingen tar seg bryet verd med å lese kinesiske xaviser ????????
Epona
02.10.2019 kl 09:54 1396

Kinesisk er gresk for meg, da jeg ikke lærte det på skolen i sin tid.
Bjella
02.10.2019 kl 09:57 1378

God mat i Kina , de spiser mye god mat !
Strategi
02.10.2019 kl 17:57 1116

Regner med at ledelsen i NAS ikke dro til kina for å spise kinamat.
Mulig kineserne er interesert i en deal på fly og eller at NAS ser på muligheten for en base ut fra Kina.
livecnn
02.10.2019 kl 18:23 1057

Skal vi se
Høstferie, og nesten ikke en billett til "normal" pris igjen.
Og Ja....
Oljen er vel ikke negativ heller.
Skal se at oktober får en utrolig fin start også.
hstray
02.10.2019 kl 20:08 909

Ja, eller kanskje de skal begynne med kinamat 🥡 ombord og ledelsen med styreleder var i Kina for prøvesmake ulike menyer.
livecnn
02.10.2019 kl 23:07 673

Ryanair CEO Michael O’Leary har vært tøff i kjeften de siste 48 timer, det var han også 25 sept. Oljeprisen er NAS sin venn.

“Norwegian is 85% unhedged for the next 12 months and Wizz is about 60% unhedged and I therefore much prefer our hedging position to theirs given where oil is at the moment and where it is likely to go to” Ryanair CEO Michael O’Leary told investors on a 22 October call. “We are now hedged up to 90% out to September 2019 at about $68 a barrel. That is a much stronger position than most of our competitor airlines.”

https://www.eurofinance.com/news/airlines-divided-on-hedge-benefits-as-oil-volatility-surges/
Redigert 02.10.2019 kl 23:07 Du må logge inn for å svare

Trodde ikke o’leary så på norwegian som en konkurrent, mere som en døgnflue