Norwegian ledelsen kom hjem fra Kina onsdag i forrige uke

hstray
01.10.2019 kl 09:08 2721

Det er kjent i markedet at Norwegian ledelsen med styreleder kom hjem fra Kina onsdag i forrige uke. Var det sist verk på JV avtalen? Og ev signering av denne avtalen som ble gjort? Hele ledelsen, og styrelede reiser ikke til Kina for å dra på sightseeing.
livecnn
01.10.2019 kl 09:16 2681

Fløy med NSA da ?
Snusfall
01.10.2019 kl 09:24 2647

Du presterte å lage 3 poster med dette ? Hvorfor ikke lage 4 , må da være bedre
omac
01.10.2019 kl 09:39 2595

Ser det er flere dobbeltposter på andre tråder. Er nok en hikke i systemet
Epona
01.10.2019 kl 09:42 2578

TS: "Det er kjent i markedet"; er dette noe du kjenner til men ikke så mange andre? Er du mr Market? Litt ironisk, men uten kildehenvisning er det bare svada ...
hstray
01.10.2019 kl 10:23 2513

alle avisdesker som har journalister som følger NAS vet dette. Men at ledelsen drar til Kina er ikke en sak i seg selv.
Epona
01.10.2019 kl 11:37 2424

Ingen dokumenterte skriftlige kilder ... ?
hstray
01.10.2019 kl 17:47 2266

De fleste som jobber på hovedkontoret til Nas vet at ledelsen var i Kina iforrige uke. Vi legger ballen død. At ledelsen i Norwegian reiser til Kina er ikke en avis sak
EliotS
01.10.2019 kl 18:44 2204

hstray - Har du (eller nogen andre) nogen som helst mulighed for at bakke denne information op af mere hånndfast bevis? Jeg ved det er vanskligt men det er også et meget vesentligt udsagn.


Hvorfor er ikke dette en avis sak Helge...? Dette bør da være interessant for finanspressen...
Bjella
01.10.2019 kl 19:31 2133

De jobber hardt for å konke nas , shorterne skyr ingen midler.
Herman*
01.10.2019 kl 20:34 2069

Det virker rart at en JV avtale skal være signert og ikke meldt markedet. Hvis ledelsen og styreleder har vært i kina samtidig, kan vi i hvert fall slå fast at det har foregått forhandlinger på aller høyeste nivå.
hstray
01.10.2019 kl 21:25 2005

Det vet jeg ikke. Var ihvertfall informasjon som Jacob Trumy i DN kunne verifisere
hstray
01.10.2019 kl 21:30 1991

Ingen som sier noe om JV avtale. Kun at Nas ledelse og styreleder kom tilbake fra Kina i forrige uke. Forøvrig bekreftet Jacob Trumy at de også kjente til dette, da han tilfeldigvis ringte meg for å spør om jeg visste hvor Fredrik Mohn befant seg.
Epona
01.10.2019 kl 22:15 1908

Beklager min mistenksomhet over at budskapet du la fram ikke ble trodd uten dokumentasjon. Mistenksomheten herfra er nå borte.

Kan ikke melde noe før det er klart. Derav må ledelsen selvsagt reise til Kina og få i orden / signere en avtale der. Først når alt er klart vil informasjonen bli delt med markedet.

Den JV avtalen som var uker unna lenge før sommerferien? haha. Med slakkende verdensøkonomi, dårligere tid for flybransjen kan det bli vanskeligere enn planlagt det der. Og etterhvert flommer markedet over av Maxer som ingen egentlig trenger. Det er mer enn nok fly mens antall flygende i europa går ned. Lukter overkapasitet ala PSV markedet innen få år det her.

Det er takeoff i Asia, og over fire års leveringstid på på Flybestillinger.
Det vrimler jo av kinesiske turister overalt, og de tar ikke båt.
Europa er vel snart snaut fem prosent av verdens befolkning.
At Europa driver med selvpisking og restriksjoner på absolutt alt samtidig som næringslivet flytter produksjonen til land som ønsker den velkommen, blir Europas bane, med stadig flere gule vester i gatene, men verden flytrafikk vokser med ca tre prosent årlig.
EXTrader
02.10.2019 kl 07:12 1606

He He 😂 bra skrevet Hstray 😂😂😂✊🏼
Viktig med en nyanse av humor så tidlig på morgenen.

Jeg kunne ikke vært mer enig, så det skal bli spennende å se hva de kommer med. For det er ikke snakk om kommer det info ang dette ! Men heller ! når kommer informasjonen.



Redigert 02.10.2019 kl 07:14 Du må logge inn for å svare

Jeg har lenge vist til det skrikende behovet etter fly i Asia. Med tanke på at flere flyselskap har gamle fly... og ordreboka til Boeing og Airbus er full, ja da blir Norwegians nye og bestilte fly gull for flyselskapet.

Ser jo hvor gull de er. De klarer jo ikke å selge et eneste fly jo, for de de har bestilt får jo ikke lov til å fly. Hele Max serien burde hugges opp, makan til bommert. Lage et fly som ikke er designet for å fly men som trenger softwarehjelp for å holde seg stabilt er jo helt skada.

Hemmelig oppdrag i Kina ;)
Det er rart at ingen øko-etterforskere har meldt noe om dette ennå. Var det julebord?

Bjella
02.10.2019 kl 09:00 1371

Det var ikke julebord pga hele fiffen er short i NAS , så ingen innfo fra shortere er jo innlysende.
De skjelver i buksene før shorten skal dekkes.
livecnn
02.10.2019 kl 09:02 1366

Trafikk tall kan bli en meget stor overraskelse.
Epona
02.10.2019 kl 09:33 1278

De tallene vil nok overraske mange. Det som er sikkert er at Norwegian satser 100% på lønnsomhet og de gir f i økninger i ditt og datt forøvrig. Det som antakelig kommer til å skje med finanspressen her hjemme, er at de vil fokusere på "ditt og datt" isteden for lønnsomhet. Men jeg tror markedet som sådan vil ignorere negative utspill fra sistnevnte når tallene blir lagt fram på fredag.
tesch
02.10.2019 kl 12:08 1154


Pris på moderne fly har steget med 20 prosent

Hvor menge moderne fly har Nas og hvor mye utgjør prisstigningen inkludert de som er i bestilling tatt høyde for rabatt?

Vil en JV kunne prise flyflåten til å inkludere prisstigningen. I databransjen selges gammel programvare med "gratis" oppgradering til siste versjon.

Slik jeg oppfatter det så har Nas mange morderne fly som har gått opp i pris 20%. Se https://no.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Air_Shuttles_flyfl%C3%A5te
Så finner du alder på hvert eneste fly.
I tillegg har de bestilt 200 tidligere "Boeing 737 MAX 8" med 10% rabatt.
Kan noen matematikk og regnskapsføring?
livecnn
02.10.2019 kl 15:03 910

Mulig de med kalkulator får den til å virke kl 08:10 4 oktober.

I disse olje tider er vel NAS og deres miljøvennlige flåte noe som i stor grad ikke rammes av miljøfaktor.
Mennesker må jo flytte på seg.
Ser men på risiko er vel denne relativt lav i Nas i forhold til veldig mange selskaper på Oslo børs.
Claude
03.10.2019 kl 07:13 658

Er det risiko for framtidige sanksjoner fra USA ved en avtale med et kinesisk selskap ?
Epona
03.10.2019 kl 07:30 626

Ikke direkte. Donald tror at ved å nekte amerikanske selskap å handle med kineserne så vil USA tjene på det og det er vel det det nå først og fremst dreier seg om. Men vet aldri hvor anden vaker via Twitter ...
Nå er det flyprodusenten det fokuseres på, men kineserne er ikke tapt bak en stol, - de skal lage fly selv ... se https://youtu.be/KU8BowR9OX4
Redigert 03.10.2019 kl 07:37 Du må logge inn for å svare

Trump er i ferd med å rane sine medborgere for skattepenger. Amerikanere bør få ham ut av det hvite huset A.s.a.p

Om de har fått bare 10% rabatt kommer de til å slite, bransjenormen er 40-50%, listepriser er bare til pynt.
Det ryktes at IAG fikk minst 60% rabatt på LOI-en på MAX i sommer.