Børsverdi 308 vs 600 millioner

Anslått børsverdi er anslått til ca 600 millioner, materielle og imaterielle verdier inkludert.

Dvs om det kommer et bud vil kursen stå i det dobbelte .....

Smak på den folkens.......

Kommer det et pip i tillegg om samarbeidspartner.....

Da vil kursen mangedobles........

Eneste grunnen til nedgang i dag er at det ikke er noen grunn og folk vil få den ned for å komme inn lavt..... dette fordi det i det siste lokker til seg nye folk med datamaskiner og fond som bruker dette aktivt....

Mitt råd til alle småsparere er å komme seg inn igjen før du står utenfor pga angst..... Thin er verdt kurs på

0,50 dvs børsverdi på 600 mill i dag uten noen produksjon.

Ingenting har endret på det. Det er oppe og vedtatt og diskutert.........
Redigert 07.10.2019 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
ofs
02.10.2019 kl 15:45 1174

ok,so may be share split.
mynten1
02.10.2019 kl 15:50 1148

Da er korthuset i ferd med å rakne slutter på 15 øre?
Noni
03.10.2019 kl 20:07 840

Mener du det, solgte alt i dag, men det er bare en dråpe i havet.
Noni
03.10.2019 kl 20:16 817

Men de skal jo veksle inn aksjene, l aksje for en haug med aksjer.
RobRoy
03.10.2019 kl 20:30 781

God Aften GF
I den siste børsmeldingen står det:

"På dette tidspunktet står imidlertid ett bruksområde frem som en unik og differensiert måte til fullt ut å utnytte skalaen og teknologien i Selskapets eiendeler. Selskapets nye strategiske fokus adresserer mangelen på stordriftsfordeler med NFC i forhold til kapasiteten til den installerte «rull-til-rull»-linjen, som ledet til fabrikkens stans tidligere i år. For å nå økonomisk produksjon, måtte volumet av NFC nå flere milliarder av enheter hvert år i et marked som fremdeles var i en oppstartsfase. Selskapets strategiske fokus vil nå rette seg mot et nytt marked og en ny produktapplikasjon som bedre sammenfaller med Selskapets produksjonsevne og dets ønske om å fullt ut utnytte kapasiteten til Selskapets fabrikk."

Den første setningen i dette avsnittet, hva tror du om den ? Når jeg leser dette får jeg inntrykk av at de har funnet ett nytt marked/mulighet for r2r fabrikken.

Redigert 03.10.2019 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
Gi_Fan
04.10.2019 kl 01:10 583

God morgen,

Jo, jeg tror de har noe i siktet, men vanskelig å vurdere det uten at de er spesifikke.
Vedtekts-endringen som foreslås til EGM antyder "flexible large area electronics" og det er noe som jeg har vært inne på i flere eldre innlegg noen år tilbake mens thin "produserte" systemer:
Om PE skal finne sin nisje må det være noe hvor stort areal gir verdi til produktet og om fleksibilitet også er en god egenskap for produktet er det enda bedre.
Om størrelse ikke er en positiv egenskap vil PE tape på pris/ytelse for konvensjonell silisium.

Solceller og displayer produseres idag i PE i milliard antall. Og de som gjør det tjener penger (i alle fall noen av dem). Det kan jo være at thin har sett en åpning for å bruke rullefabrikken sin til et av de områdene. Eller har de funnet noe nytt som har lignende egenskaper?

Jeg har lite innsikt i display teknologi, men det er mindre komplekst enn NFC og solceller er enda mindre komplekse. Derfor skulle disse være enklere for thin å produsere enn NFC. Jeg er likevel usikker på hvor mye tid thin vil trenge før det kan produsere slike produkter med god nok yield (produksjons-hastigheten er nok inherent i linjen). Det baserer jeg på at de aldri fikk EAS til å kjøre før det ble lagt ned og EAS er det enkleste elektroniske produktet en kan lage (en passiv komponent). Jeg er også litt skeptisk til om thin's teknologi, som baserer seg på stål-film, kan konkurrere med andre stor-areal PE prosesser på pris, men det har jeg ikke nok data punkter til å underbygge.

Jeg avventer mer innformasjon fra thin for å vurdere om jeg tror de har et case. Jeg har tillit til Barber og er villig til å gi han en sjanse, selv om han har et styrerom hvor det som sitter i veggene er allt annet enn suksess.
RobRoy
04.10.2019 kl 08:58 428

Hei GF

Takker for svar, blir interesant og se hva de har i kikkerten.

Ha en god dag.

Bombesikkert at dette blir kjøpt opp !!