Børsverdi 120 vs 600 millioner

rosgun
THIN 01.10.2019 kl 12:50 12439

Anslått børsverdi er anslått til ca 600 millioner, materielle og imaterielle verdier inkludert.

Dvs om det kommer et bud vil kursen stå i det dobbelte .....

Smak på den folkens.......

Kommer det et pip i tillegg om samarbeidspartner.....

Da vil kursen mangedobles........

Eneste grunnen til nedgang i dag er at det ikke er noen grunn og folk vil få den ned for å komme inn lavt..... dette fordi det i det siste lokker til seg nye folk med datamaskiner og fond som bruker dette aktivt....

Mitt råd til alle småsparere er å komme seg inn igjen før du står utenfor pga angst..... Thin er verdt kurs på

0,50 dvs børsverdi på 600 mill i dag uten noen produksjon.

Ingenting har endret på det. Det er oppe og vedtatt og diskutert.........
Redigert 20.01.2021 kl 21:50 Du må logge inn for å svare
ofs
02.10.2019 kl 15:45 4225

ok,so may be share split.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.10.2019 kl 15:50 4195

Da er korthuset i ferd med å rakne slutter på 15 øre?
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
02.10.2019 kl 16:02 4139

No share split
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Noni
03.10.2019 kl 20:07 3888

Mener du det, solgte alt i dag, men det er bare en dråpe i havet.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Noni
03.10.2019 kl 20:16 3868

Men de skal jo veksle inn aksjene, l aksje for en haug med aksjer.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
RobRoy
03.10.2019 kl 20:30 3830

God Aften GF
I den siste børsmeldingen står det:

"På dette tidspunktet står imidlertid ett bruksområde frem som en unik og differensiert måte til fullt ut å utnytte skalaen og teknologien i Selskapets eiendeler. Selskapets nye strategiske fokus adresserer mangelen på stordriftsfordeler med NFC i forhold til kapasiteten til den installerte «rull-til-rull»-linjen, som ledet til fabrikkens stans tidligere i år. For å nå økonomisk produksjon, måtte volumet av NFC nå flere milliarder av enheter hvert år i et marked som fremdeles var i en oppstartsfase. Selskapets strategiske fokus vil nå rette seg mot et nytt marked og en ny produktapplikasjon som bedre sammenfaller med Selskapets produksjonsevne og dets ønske om å fullt ut utnytte kapasiteten til Selskapets fabrikk."

Den første setningen i dette avsnittet, hva tror du om den ? Når jeg leser dette får jeg inntrykk av at de har funnet ett nytt marked/mulighet for r2r fabrikken.


Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2019 kl 01:10 3632

God morgen,

Jo, jeg tror de har noe i siktet, men vanskelig å vurdere det uten at de er spesifikke.
Vedtekts-endringen som foreslås til EGM antyder "flexible large area electronics" og det er noe som jeg har vært inne på i flere eldre innlegg noen år tilbake mens thin "produserte" systemer:
Om PE skal finne sin nisje må det være noe hvor stort areal gir verdi til produktet og om fleksibilitet også er en god egenskap for produktet er det enda bedre.
Om størrelse ikke er en positiv egenskap vil PE tape på pris/ytelse for konvensjonell silisium.

Solceller og displayer produseres idag i PE i milliard antall. Og de som gjør det tjener penger (i alle fall noen av dem). Det kan jo være at thin har sett en åpning for å bruke rullefabrikken sin til et av de områdene. Eller har de funnet noe nytt som har lignende egenskaper?

Jeg har lite innsikt i display teknologi, men det er mindre komplekst enn NFC og solceller er enda mindre komplekse. Derfor skulle disse være enklere for thin å produsere enn NFC. Jeg er likevel usikker på hvor mye tid thin vil trenge før det kan produsere slike produkter med god nok yield (produksjons-hastigheten er nok inherent i linjen). Det baserer jeg på at de aldri fikk EAS til å kjøre før det ble lagt ned og EAS er det enkleste elektroniske produktet en kan lage (en passiv komponent). Jeg er også litt skeptisk til om thin's teknologi, som baserer seg på stål-film, kan konkurrere med andre stor-areal PE prosesser på pris, men det har jeg ikke nok data punkter til å underbygge.

Jeg avventer mer innformasjon fra thin for å vurdere om jeg tror de har et case. Jeg har tillit til Barber og er villig til å gi han en sjanse, selv om han har et styrerom hvor det som sitter i veggene er allt annet enn suksess.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
RobRoy
04.10.2019 kl 08:58 3477

Hei GF

Takker for svar, blir interesant og se hva de har i kikkerten.

Ha en god dag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 09:30 3195

Bombesikkert at dette blir kjøpt opp !!
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.11.2019 kl 01:17 2958

Mulig det til 6x dagens kurs👍
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.11.2019 kl 09:37 2891

Ja, ingenting har endret seg.
Børsverdi lå i 300 mill før spleis....
Nå 130 mill. Alle var enige om når kursen gikk som pennystockaksje at verdier var minst verdt 600 mill.

130X2=260 mill
260x2= 520 mill

Har du kr 100 000 i aksjer vil du ved å sette det inn her nå få dette igjen, dvs

100 000x2=200 000
200 000x2= 400 000

selvom det ikke kommer noen nyheter om partner eller kjøper. Alle var som sagt enige om dette før en ren teknisk grep for å få aksjen til over 1 kr pga Oslo børs regler. Ikke noe annet skjedde, dvs ingen emisjon eller flere aksjer enn før, ikke noe mer enn en ren teknisk greie. Reformer er uforandret !!!

Er folk egentlig helt med?????

Dette er jo kurser som ville bli hamstret på før spleisen!!!

Og mye tyder på at omsetningen tydet på
nettopp det at flere tyngre investorer fikk aksjer på billigsalg, da omsetning var veldig høy. Nå venter vi bare på melding og oppdatering. En gnist her vil gi raketten dytt fort opp til 5-10 kr, og det uten noen stor og revolusjonerende melding..... Det gjenspeiler rett og slett salgsverdien for rubb og stubb. Kommer det et bud på Thin kanskje er det det noen vet?

Det hadde vært helt rått faktisk😀
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
ragnara
11.11.2019 kl 10:00 2819

Det er en stund siden børsverdien på THIN var 300. En stund før spleisen var den nede i 60-70 mill.

"Alle var enige om når kursen gikk som pennystockaksje at verdier var minst verdt 600 mill". Svada og pisspreik fra ende til annen. Du nekter å forholde deg til fakta. De reelle verdiene i THIN er minimale - trolig mindre enn dagens børsverdi og pengene renner ut for hver dag som går (og det kommer ikke noe inn).

Du presenterer dette som en investering med garantert gevinst. Jeg vil påstå at sannsynligheten for å tape alt er betydelig større enn å få noen gevinst.

"....5-10 kr..."..."Det gjenspeiler rett og slett salgsverdien for rubb og stubb". Vis oss regnestykket ditt. Det holder ikke vann.

Du har sikkert kjøpt aksjen betydelig over dagens kurs og er desperat etter å komme deg deg og ønsker å lure andre til å kjøpe for å hjelpe deg. De som følger litt med på forumet kjenner navnet ditt og hvilke syke ting du fra tid til annen holder på med. (f.eks å sitte oppe hele natta å kommentere svada på 40-50 gamle PLT-tråder).
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 10:19 2788

Nå må du ikke dikte deg helt på viddene nå da. Det kan fort bli dyrt både for deg andre eventuelt andre som roter seg inn i denne aksjen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.11.2019 kl 10:22 2777

Noterer meg at baissergjengen er generøse med negative adjektiiver og store bokstaver, men noe regnestykke som underbygger påstandene er like fraværende der som noen annen plass.

Ikke så merkelig nettopp fordi det ikke finnes kjente variabler å regne på - ikke riktig ennå, men det er å forvente at det kommer ... :)

Ei heller bidrar tippingen om hva andre debattanter har gitt for sine aksjer noe som helst og hives gjerne inn i diskusjonen når man ikke har annet å bidra med ...

Men det vi vet og som er en realitet er jo at dagens kurs ikke en gang gjenspeiler konkursverdien så at caset er underpriset er udiskutabelt.

Så med det i minnet og med penger på bok som dekker løpende kost så er jo sannsynligheten størst i det korte bildet at en reprising vil ha et positivt fortegn og det er nettopp det som betyr noe for de som nå er inne i aksjen eller vurderer en inngang - for de som notorisk og nærmest manisk har et nnegativt forhold til caset så vil jo ingenting kunne endre akkurat det - dem om det ... ;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
ragnara
11.11.2019 kl 10:27 2758

"Noterer meg at baissergjengen er generøse med negative adjektiiver og store bokstaver, men noe regnestykke som underbygger påstandene er like fraværende der som noen annen plass"

Da får du enten lese det som blir skrevet her eller trene opp hukommelsen.

Kan ikke du dele dine regnestykker som tilsier en slakteverdi større en dagens børsverdi?
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.11.2019 kl 10:36 2729

Man trenger ikke regnestykker for å finne ut av det - det holder gjerne med ett ... :)

Og vi som har troen på caset er vel de som har bidratt mest når det kommer til å belyse akkurat det. Dere som aldri bidrar med noe som helst annet enn at ting skal gå i null burde vel være de som burde dele et slikt regnestykke - men husk da å ta med kapitalen som nylig er hentet og ikke minst det lett omsettelige utstyret som nylig er innkjøpt til en verdi av nærmere 400m/nok

Venter i spenning ... ;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.11.2019 kl 11:37 2658

Vent til fredag, så får du svarene dine da Mr shortskvis
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
ragnara
11.11.2019 kl 11:43 2638

Jeg er hverken short eller long.

Det virker imidlertid som du er i en "longskvis"

Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.11.2019 kl 11:50 2596

Polight, thin og IDEX sitter jeg tungt inne i ja. Er det så dårlig valg egentlig?

Hvile aksjer shorter du?
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 11:52 2583

oi, 3 livsfarlige aksjer. Alle de aksjene er megarisky, veldig store muligheter for konkurs. Men går det bra så blir du rik.
Alle de 3 er i begynnerfasen med produktet sitt. Du har jo bare Enten eller aksjer.. du liker å leve farlig med pengene dine.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
11.11.2019 kl 11:56 2571

ca.58 mill aksjer totalt i Thinfilm, 32 mill ble omsatt sist uke torsdag og fredag . Er det i dag Invesco lemper ut sine siste.?
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
ragnara
11.11.2019 kl 11:56 2568

"men husk da å ta med kapitalen som nylig er hentet og ikke minst det lett omsettelige utstyret som nylig er innkjøpt til en verdi av nærmere 400m/nok"

Mener du at slakteverdien av selskapet økte ved at de tok opp lån? Driftsutstyret som du betegner som "lett omsettelig" er slik jeg forstår det spesialtilpasset THINs behov nettopp fordi de har forsøkt å gjøre noen ingen andre har gjort. Dette er i tillegg pantsatt og vil bli solgt så snart THIN ikke er i stand til å overholde forpliktelsene sine. At børsverdien økte når lånet ble tatt opp forstår jeg - alternativet hadde vært snarlig konkurs. Nå har de kjøp seg litt mer tid.

Jeg har aldri sett regnestykkene bak dine eller rosguns verdianslag. Hvorfor vil dere ikke dele de? Det må vel være relevant?

Selv sa jeg dette for ikke så lenge siden:
"Uten å kunne brukes til noe er eiendelene til THIN svært lite verdt. De har fått låne 110-120 mill med pant i utstyret, så verdien ved salg er kanskje MNOK 150. (ikke sikkert långiver gidder å gå skoene av seg for å tyne ut de siste millionene om de tiltrer pantet)

Det fremførbare underskuddet er neppe verdt noe for andre enn THIN (gjennomskjæring). Hvor lang tid tror du det tar før THIN har akkumulert et skattepliktig overskudd på MNOK 2500? (eller hvor stort det fremførbare underskuddet er). Skattefordelen knyttet til det fremførbare underskuddet er ikke noe som utbetales. Det realiseres etterhvert som THIN leverer skattepliktige resultater. Om det kommer til anvendelse vil uansett verdien av det fremførbare underskuddet være blåbær (i forhold til verdien av selskapet - dette er etter min mening utopi).

De har et lån som jeg tror er svinedyrt. Rentebetingelsene kan vi sikkert regne ut når Q3-rapporten kommer.

De har forpliktelser knyttet til leiekontrakten på fabrikken. Jeg kjenner ikke eiendomsmarkedet i San Jose, men la oss si at de klarer å komme seg ut av den uten tap.

For all del - det finnes en mulighet for at THIN kan snu det, men med det som er kjent nå er ikke selskapet verdt mer enn kassebeholdningen og den reduseres for hver dag som går"
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.11.2019 kl 12:06 2529

Ikke undervurder ledelsen. De er verdt sin vekt i gull.
Er jo dette de kan- å snu ned til opp .....

Les og forstå så vil du se enorm oppside!!

Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.11.2019 kl 12:09 2528

Ja, mye synsing og lite annet - akkurat som forventet. Synsingen blir ikke mer reell om du skriver en setning eller 20 om det samme ...

Hva tror du vil skje med kursen når det kommer en melding om at de har landet en eller annen avtale for det er jo akkurat det det forhandles om i skrivende stund? Det burde kunne besvares i en-1 setning ... ;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 12:10 2530

Dine vurderinger av verdiene virker rimelig. Lånet er nok ikke mer enn 80% av det de LETT kan få i markedet, selskaper som Utica sitter ikke på utstyret lenge. Det har ingenting å si hvor mye utstyret kostet, en stor del av kosnadene er customisering for PDPS some ingen andre vil dra nytte av (det er snarere en ulempe for utstyret må modifiseres for å kunne brukes til det det opprinnelig er laget for).

Også klart at ingen kan kjøpe thin for underskuddet uten gjennomskjæring, det må være thin selv som nyttegjør seg underskuddet, Men hvor sannsynlig er det at thin får intekter på 2.5mrd? I alle tilfelle så langt frem i tid at nåverdien er mye mindre.

Jeg tror de kommer greit ut av leiekontrakten uten for mye kostnader, den delen av San Jose mot Santa Clara og Milpitas har nær 100% belegg på næringseiendom.

Du glemte de store verdiene hauserne ser i intellectual property på NFC. Jeg tipper det er verdt noe i samme størrelsorden som 100vis av patenter og prosesser på trykket minne - det betalte Xerox NOK 971000 for, hvorav ca NOK 200000 var direkte engineering for overføring til Xerox.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 12:20 2497

Gjesp, begynner å bli ganske kjedelig her på forumet. Er nøyaktig de samme tingene som går igjen hver uke, ingen forandring, bare gjentagelse. Ingen vil lytte til den motsatte siden og alle slår hardt mot hardt for å overbevise men ingen vil la seg rikke.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
ragnara
11.11.2019 kl 12:20 2499

Selvfølgelig vil kursen reagere positivt om det kommer en positiv melding (den vil sannsynligvis overreagere oppover)

Hadde vært interessant om du delte tankene og fakta bak din synsing.

Hva vet du om at de sitter å forhandler i skrivende stund? Dere har mast om at denne fantastiske meldingen skal komme "når som helst" i to måneder. Det har ikke kommet noe som helst. Det kan vel være et tegn på at det de forsøker å få til ikke er så lett?
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.11.2019 kl 12:22 2541

Ja, det meste er vel sagt - nå er det en oppdatering fra selskapet som vil være styrende fremover og den kommer mest sannsynlig rett før eller rett etter Q3 presentasjonen så StayTuned ... ;)
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 12:27 2516

Hvorfor skulle informasjonen komme rett før eller rett etter Q3 presentasjonen?
Tror du ledelsen sitter å holder igjen børssensitiv informasjon til det passer seg å slippe den?
Q3 presentasjon har stått på kalenderen i snart et år så det skal vel mye til at de faktisk får en nyhet som sammenfaller i tid med den.
Informasjonen kommer når de eventuelt har funnet noe å bruke fabrikken til eller solgt noe IP.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 12:30 2499

Grove hadde i alle fall ikke giddet å sette seg inn i hva thin drev med før han satt noen "småpenger" (lytt til Hegnar når han får svar på spørsmålet om "hvor mye").
Grove messet hele programmet om NFC og hvor stort det kom til å bli, men han brukte use case thin aldri kunne delta i og det var etter at thin hadde lagt ned NFC!
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 12:31 2493

Du lyser ut AMATØR
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.11.2019 kl 12:38 2469

Er han her dum?
Det er bunnfiske og ikke noe annet, sier han. -Jeg så at selskapet inngikk en låneavtale og ble fristet til å ta et lodd. Siden aksjen har falt så mye, er det naturlig at kursen får en reaksjon opp siden selskapet ikke vil gå konkurs med det første, sier Sæter som tillegger at han fortsatt sitter på 10 millioner aksjer med kostpris på ca 10 øre per stykk. . Middelborg Invest har vært oppført på Finanstilsynets shortregister for Thin Film i lang tid, men sier nå at de har dekket inn shortposisjonen. Forrige torsdag ble det også kjent at tidligere største aksjonær i Thin Film Wooddford Investment endelig hadde solgt seg ut av aksjen
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.11.2019 kl 12:41 2458

Er ledelsen dum:

Innen Printed Elextronics Business ønsker vi å bruke teknologien til annet enn kun NFC. Vi er tidlig i prosessen, men vi er i samtaler med flere parter for å se på muligheter for å maksimere teknologien. Som følge av dette vil vi ikke investere ytterligere i PDPS-fabrikken i San Jose, som igjen vil gi oss en marginforbedring som hjelper mot vårt 2021-mål, sier han.

SE HER:
https://www.lopec.com/general/information/printed-electronics/index.html

---------
I tillegg har de Burak som viser bare at fiksing av lånet er starten på en større plan, sjekk CV ‘n hennes:

Prior to joining the Thinfilm team, she served as CFO at Alta Devices, a GaAs thin-film solar technology start-up, where she secured over $56 million in funding to facilitate the build out of its pilot manufacturing line. Prior to Alta Devices Ms. Burak served as CFO at FriendFinder Networks, Rainmaker Systems, FoodLink, and Southwall Technologies. She has a proven track record of creating a high-performance culture with a strong focus on operational excellence and MAXIMASING SHAREHOLDER VALUE, as evidenced by the successful acquisition of Southwall Technologies, after having repositioned, restructured, and grown the company.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
ragnara
11.11.2019 kl 12:46 2443

Om disse personene er dumme eller ikke vet jeg ikke. Jeg kjenner de ikke.

Tipper de er smarte nok til å forstå at det finnes nok idioter der ute som hopper på toget når de får høre at en "stor-investor" har kjøpt aksjer sånn at de kan få solgt de med en liten gevinst etter kort tid. Kanskje de scanner forumet her for å finne aksjer hvor idiotene er ekstra aktive.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
rosgun
11.11.2019 kl 12:49 2428

Innen Printed Elextronics Business ønsker vi å bruke teknologien til annet enn kun NFC. Vi er tidlig i prosessen, men vi er i samtaler med flere parter for å se på muligheter for å maksimere teknologien. Som følge av dette vil vi ikke investere ytterligere i PDPS-fabrikken i San Jose, som igjen vil gi oss en marginforbedring som hjelper mot vårt 2021-mål, sier han.

SE HER:
https://www.lopec.com/general/information/printed-electronics/index.html

---------
I tillegg har de Burak som viser bare at fiksing av lånet er starten på en større plan, sjekk CV ‘n hennes:

Prior to joining the Thinfilm team, she served as CFO at Alta Devices, a GaAs thin-film solar technology start-up, where she secured over $56 million in funding to facilitate the build out of its pilot manufacturing line. Prior to Alta Devices Ms. Burak served as CFO at FriendFinder Networks, Rainmaker Systems, FoodLink, and Southwall Technologies. She has a proven track record of creating a high-performance culture with a strong focus on operational excellence and MAXIMASING SHAREHOLDER VALUE, as evidenced by the successful acquisition of Southwall Technologies, after having repositioned, restructured, and grown the company.
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 13:00 2394

Du er ganske DUM når du legger grunnlaget for at et firma som er verdsett til utallige millioner blir bekreftet at de vil lykkes ved at en Skipselektriker tar SJANSEN på nytt KRISERAMMET selskap.

Du ser på dette som en garanti? Lurer på hvem som er dum her 🤣
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2019 kl 13:02 2385

Du er en typisk amatør som kommer med argumenter for at et firma skal lykkes ved at en aksjonær har tro på et selskap. Du ser på det som garanti 🤣 Er du klar over hvor mange (Som ja er smarte) med mye penger som taper penger i finansverden?
Redigert 20.01.2021 kl 20:46 Du må logge inn for å svare