APCL nyhetstørke

Herland
APCL 17.11.2017 kl 23:16 3743

Når kan vi vente nyheter om selskapet?
Det har vært blikkstille altfor lenge
Redigert 19.01.2021 kl 20:26 Du må logge inn for å svare
Warom
17.11.2017 kl 23:45 3704

Det enkle svaret på det er vel at de gjør det når det er noe å melde. Personlig er jeg sikker på at det foregår mye "i kulissene" vi ikke har det minste aning om.

Som jeg tidligere har nevnt så er nok Henderson mer eller mindre ferdige. For de som er litt leie av ørkenvandringen rundt 1,- så kan det være helt i orden. Har ingen betydning for caset i seg selv, men vil sannsynligvis ha betydning på salgssiden.

Mange har "lastet opp" en del på disse kursene og mange vil sikkert ta en evnt gevinst ikke fryktelig langt over kjøp.

Det kan imidlertid komme en melding som "julekvelden på kjærringa" og det gjelder jo begge veier. Jeg tror jo det går "min vei" i det henseende, så får jo andre mene hva de vil for min del;)
Fluefiskeren
18.11.2017 kl 11:34 3626

Cairn selger 30% av SNE? Fra Malcys blogg.

Cairn
I know this is like an old record but I am still hearing that Cairn are in the process of selling around 30% of their stake in their offshore Senegal discovery. My latest gossip, and that is all that it is, suggests that BP will buy that stake and the operatorship of the project. This may make Far Ltd and Woodside to a lesser extent look very smart but who knows, time will tell I may be completely wrong!


Får han rett er kjøper altså BP som også vil overta operatørskapet.

http://www.malcysblog.com




Redigert 18.11.2017 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.11.2017 kl 15:33 3550


En referanse til London eventen - mao, ikke noe nytt av betydning...

---------------------

Gambia moving ahead
Barry Morgan

15 Nov 2017 10:10 GMT

Gambia is aiming to license hydrocarbon blocks “in a competitive and transparent selection process for the first time in its history”, according to consulting law firm Berwin Leighton Paisner (BLP), which has been contracted to supervise proceedings, writes Barry Morgan.
“This decision is a significant step and showcases the preparedness and commitment of the Gambian government to develop the vast hydrocarbon opportunities in the Gambia and the wider Senegal basin,” Gambia's Petroleum & Energy Minister Fafa Sangyang said at a promotional meeting last week in London.
The event — hosted by BLP in association with Gambian law firm Amie Bensouda & Co — was convened to update suitors on oil and gas investment opportunities and the “anticipated selection process to be implemented in the coming months” as Gambia engages with the petroleum industry.
The event was attended by Gambia’s Head of Civil Service Dawda Fadera, as well as the country's Minister of Finance & Economic Affairs Amadou Sanneh, Attorney General & Minister of Justice Abubacarr Tambedou, Permanent Secretary to the Ministry of Petroleum and Energy Mod Ceesay, Commissioner of Petroleum Jerreh Barrow and managing director of Gambia National Petroleum Corporation, Mambury Njie.