Kan SAS bli kjøpt opp?
Når en ser på prisingen av nas fremstår nå sas som grisebillig, kan aktører i bransjen rette blikket mot SAS eller bli fristet til å legge inn bud for å få innpass i det nordiske markedet.?Timingen kunne iallfall ikke vært betre, synspunkter?
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Record
02.05.2018 kl 16:55
7631
Det måtte i så fall være blindeforbundet som kom med ett bud, i tillegg ville det måtte være negativ :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Blindeforbundet har skarpe sanser, IAG burde ansatt noen derfra, sas kommer til å lever betre resultat en Nas.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
cinet
02.05.2018 kl 17:36
7578
Nei, sas kan IKKE bli kjøpt opp. De store eierne er Norge ,Danmark og Sverige. Sverige vi aldri selge.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
skerptiker
02.05.2018 kl 20:19
7506
Ja, SAS kan bli kjøpt opp. Styreformannen har vel sagt offentlig at han tror selskapet blir kjøpt opp.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Søndre
02.05.2018 kl 20:55
7479
Norske stat har prøvd i 20 år å bli kvitt SAS. Norge var ikke med på siste emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
En ser nå konsolidering i hele bransjen, tror tiden er inne for sas.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Søndre
02.05.2018 kl 22:23
7417
Ja lykke til med SAS.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Sas er kommet for å bli, men et navneskifte er meget sannsynlig, bare spørsmål om tid før en frier banker på døren, antar de som før måtte være interessert nå har mistet interessen for Nas, Sas derimot er rigget for oppkjøp og ingen i styret vil nekte:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Epona
22.05.2018 kl 18:32
6967
SAS prostituerer seg:
"SAS-styreleder: Vi er til salgs hver eneste dag"
https://e24.no/boers-og-finans/sas/sas-styreleder-vi-er-til-salgs-hver-eneste-dag/24339794
"SAS-styreleder: Vi er til salgs hver eneste dag"
https://e24.no/boers-og-finans/sas/sas-styreleder-vi-er-til-salgs-hver-eneste-dag/24339794
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
OZZY
23.05.2018 kl 02:05
6779
hvem ønsker å kjøpe dette firmaet som har gitt en hel generasjon medarbeidere pensjoner opp til pipa.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
1.) SAS som merkevare er fortsatt av stor verdi. SAS står for kvalitet, Norwegian for lettvinte/billigere løsninger som ikke alltid gir optimale resultater. Jfr. 52 timers forsinkelser fra USA til Norge osv.
2.) La oss forutsette at SAS blir kjøpt opp for kr. 34,75 og inngår i f.eks. Lufthansa. Da vil det meste fortsette i tysk navn og tysk mentalitet etter hvert. Norge mister en identitet, arbeidsplasser og omsetning på flyplassene i Norge. Mange vil berøres av dette.
3.) Norwegian selges til IAG for kr. 362,50. Flåten og ansatte splittes opp og benyttes rundt omkring i IAGs verden. Norge mister sitt andre store flyselskap og identitet. Mange vil berøres av dette.
4.) Men en utdannet økonom fra HHS i Bergen eller Oslo (som ofte sitter i ledelsene og styrene) bryr seg ikke om detaljer. Her er det pengene som rår uansett, selvom mange arbeidsplasser og identitet går tapt.
5.) Er det et slikt samfunn vi vil ha? Vi selger våre suksessrike flyselskaper, vårt bensinstasjonselskap, vår kraft, endel av vår infrastruktur (buss, bane m.m.) og sitter igjen med noen flere kontanter. Men vår blir vår innflytelse av?
2.) La oss forutsette at SAS blir kjøpt opp for kr. 34,75 og inngår i f.eks. Lufthansa. Da vil det meste fortsette i tysk navn og tysk mentalitet etter hvert. Norge mister en identitet, arbeidsplasser og omsetning på flyplassene i Norge. Mange vil berøres av dette.
3.) Norwegian selges til IAG for kr. 362,50. Flåten og ansatte splittes opp og benyttes rundt omkring i IAGs verden. Norge mister sitt andre store flyselskap og identitet. Mange vil berøres av dette.
4.) Men en utdannet økonom fra HHS i Bergen eller Oslo (som ofte sitter i ledelsene og styrene) bryr seg ikke om detaljer. Her er det pengene som rår uansett, selvom mange arbeidsplasser og identitet går tapt.
5.) Er det et slikt samfunn vi vil ha? Vi selger våre suksessrike flyselskaper, vårt bensinstasjonselskap, vår kraft, endel av vår infrastruktur (buss, bane m.m.) og sitter igjen med noen flere kontanter. Men vår blir vår innflytelse av?
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
En skal ikke se vekk i fra at det banker noe friere på døren nå som kursen er på disse lave nivåer, alle kjenner til at sas er til salgs. Satser på eventuelt bud vil ligge opp mot 30 kroner, synspunkter?
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Nå får vi svaret, eventuelle friere vil benytte sjansen, ser vi noe flyselskaper gå inn på eiersiden er oppkjøpet i gang.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Bra at staten selger seg ut. Nå blir det forretning her.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Det er nok absolutt ikke dumt å ta et lodd her, under 20 kr...
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Tror SAS er vel så attraktiv som NAS nå, beilerne vil snart fram og kjempe om budene..
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Robin Kamark, i toppledelsen i Etihad Airways, mener SAS er et like interessant oppkjøpscase som Norwegian. Foto: Gunnar Blöndal
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
tickerlover
28.06.2018 kl 11:25
5266
TT, u wish.
SAS har gamle fly, høy kost, tung org og 40 fagforeninger.
Lufthansa og Norwegian ville ikke ha SAS når de lå nede, og ingen vil ha SAS når de koster mer.
SAS har høy business andel, et par gode slot'er og et godt navn i Norden.
SAS kan tjene penger og håpe på fortsatt organisk lineær vekst.
Men det er ingen som vil kjøpe SAS og ingenting som forsvarer dobbel verdi.
Det er lettere og billigere å samarbeide med SAS eller bare banke dem i konkurranse.
SAS har gamle fly, høy kost, tung org og 40 fagforeninger.
Lufthansa og Norwegian ville ikke ha SAS når de lå nede, og ingen vil ha SAS når de koster mer.
SAS har høy business andel, et par gode slot'er og et godt navn i Norden.
SAS kan tjene penger og håpe på fortsatt organisk lineær vekst.
Men det er ingen som vil kjøpe SAS og ingenting som forsvarer dobbel verdi.
Det er lettere og billigere å samarbeide med SAS eller bare banke dem i konkurranse.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
venter et byks opp rimelig fort, kursen er usedvanlig lav nå.... oppkjøpsrykter vil gjøre suesen…++++
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Ingen vil kjøpe katta i sekken hehehe
smart å kjøpe masse pensjonsforpliktelser LOL
smart å kjøpe masse pensjonsforpliktelser LOL
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Lite seriøsitet i det du skriver, selvfølgelig er det bra med trygge arbeidsforhold... vi lever i vesten og dette er ikke avdankede fly i Afrika..
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
de har en del gode slots og det er det
eldgammmel flypark, tunggrodd org, fagforeninger, pensjonsforpliktelser etc
hvorfor vil noen kjøpe SAS??
eldgammmel flypark, tunggrodd org, fagforeninger, pensjonsforpliktelser etc
hvorfor vil noen kjøpe SAS??
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
For mye organisering gjør integrasjon med selskaper utenfor Norden problematisk. Ikke bare blir det vanskelig med forskjellsbehandling men også at de tar på seg mer personalkostnader og ikke minst problemer. Se på slitet Ryanair har vært gjennom, selv om det i deres tilfelle var velfortjent så skaper det store problemer. Synes det dukker opp streiketrusler hos SAS relativt ofte.
I tillegg er det som nevnes over en eldre flåte og et segment som ikke passer med forretningsstrategi hos de mest aktuelle kjøperne, da særlig siden man vil tilby premium med gamle maskiner.
I tillegg er det som nevnes over en eldre flåte og et segment som ikke passer med forretningsstrategi hos de mest aktuelle kjøperne, da særlig siden man vil tilby premium med gamle maskiner.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
SAS har faktisk snart en av verdens mest moderne flåter:
Under kvartalet har vi lagt en order på 50
nya Airbus A320neo-flygplan som kommer att spela en avgörande roll för att
stärka vår framtida konkurrenskraft. Ordern gör att SAS för första gången i
modern tid kommer att få en enhetsflotta bestående av marknadens mest effektiva
flygplan, både när det gäller kostnad och miljöpre
Under kvartalet har vi lagt en order på 50
nya Airbus A320neo-flygplan som kommer att spela en avgörande roll för att
stärka vår framtida konkurrenskraft. Ordern gör att SAS för första gången i
modern tid kommer att få en enhetsflotta bestående av marknadens mest effektiva
flygplan, både när det gäller kostnad och miljöpre
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Jøss nå raser alle flyaksjer i USA, betyr det at resten av verden begynner å skjønne av USA skal få en smell, greit nok det kloden klarer seg vel godt uten en trumph, tress eller hus er også gode kort ??
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
Parentes
17.07.2018 kl 14:54
4607
Nei, men de kan tjene gode penger framover.
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare
specc
30.08.2018 kl 15:47
3560
Imorgen kl 0800 kommer Q3 tall
Redigert 21.01.2021 kl 04:37
Du må logge inn for å svare