StrongPoint - Et selskap å bli glad i!

tunktee
STRONG 02.05.2018 kl 17:45 58225

Hei,

Forhåpentligvis til glede for nye lesere, har hele gjengen med faste Strongpoint-skribenter flyttet hit etter at det gamle forumet ble nedlagt.

Her er det bare til å spørre og grave om det én måtte lure på. Vi prøver å leve etter regelen om at det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar!

Vi er en mange faste debattanter og det er god stemning!
Velkommen!
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Norviking
25.07.2018 kl 11:52 6981

Jeg kan legge ut på tradefloor

Twitter er også en kanal jeg hyppig bruker
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
25.07.2018 kl 11:37 6993

Hyggelig at dere likte den, takk!

Men så har jeg en ny utfordring da, nå som alt er klappet og klart:

Hvilke andre steder kan dere legge ut dette, overskrift og innhold? Nå som det først er lagt jobb i det er det jo ingen vits i å spare det til bare dette forum?
Nå kan vi like godt dele tenker jeg, og velkommen skal de være alle nye interessenter!

Jeg bruker ikke sånn dær data så mye annet enn jobb, jeg har ingen sosiale medier annet enn dette her, eller kjennskap til hvor det er lurt å legge ut en slik form for reklame.
Men jeg antar at en del av dere er flinke til slikt?

Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 11:09 7012

Kanskje bytte ut egen med unik?
Godt jobbet folkens.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Grantchester
25.07.2018 kl 11:00 7024

Bra innsats, tunktee og andre ! Enig med ben6 at innlegget bør kanskje kortes ned mest mulig.

'Strongpoint, utbytteselskapet som inntar verden med egen teknologi' er veldig bra.
.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
25.07.2018 kl 10:19 7060

Bra den ben6
støtter den ja

off tåpikk som just sier
Et lite ordspill

Safe
Tenuous
Robust
Optimized
Nimble
Great
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 10:13 7071

Synes denne var fin.
'Strongpoint, utbytteselskapet som inntar verden med egen teknologi'

Innlegget bør kanskje kortes ned så mye som mulig så den ikke opptar halve siden.
Kanskje mer stikkordpreget, De som er interresert i mer får det på hjemmesiden og diskusjon på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
25.07.2018 kl 09:46 7100

Hva men noe i gata som feks

StrongPoint , et milliardkonsern som går under radaren !

StrongPoint , Utbyttemaskinen som går under radaren

StrongPont , Globalt , regionalt og spennende !

StrongPoint , erobrer russerne !

StrongPoint , Vil du være med på reisen ?

Etc etc

Overskriften bør pirre nysgjerrigheten og være kort etter min mening
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.07.2018 kl 09:46 7101

Strongpoint, unikt selskap klar for verden etter gjennombruddsordres
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
25.07.2018 kl 09:40 7111

Meget bra jobba Tunktee og andre som har bidratt, det ble et supert innledningsinnlegg!

Men jeg må innrømme at jeg får dårlig samvittighet for at jeg nevnte dette i går, det var ikke min tanke at du skulle måtte bruke et dagsverk på det!

Du spurte etter forslag til overskrift? Tja, Men Strongpoint er jo nå representert i svært mange land. Kanskje det er noe å nevne i headingen?
'Strongpoint, snart verdensomspennende milliardkonsern med en rekke unike egeneide teknologier, priset som pølsekiosk'
Ser at den ble tåpelig, men altså hvor mange land var det igjen nå? Det sto jo her et sted en dag men får ikke sett det mens jeg skriver eget innlegg

'Strongpoint, utbytteselskapet som inntar verden med egen teknologi'
Ikke fornøyd med den heller, men sånn er det jo med brainstorming, man hiver ut og noen bygger videre eller kommer på noe mye bedre.

Dessuten, forresten, så må det jo ikke være den samme headingen hele tiden heller, man kan jo bytte på litt for oppmerksomhetens skyld!
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
25.07.2018 kl 09:31 7124

@ HrDuck

Sikkert mange som er enige med deg men kan vi ikke bare la den støyen ligge nå da
Forumet har blitt vesentlig roligere etter at "knoll og tott" sluttet å herje Strong-tråden og de små dryppene som kommer er bare å overse.
For husfreden sin skyld så er min bønn
"let it go"
Det prøver iallefall jeg å gjøre


Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
25.07.2018 kl 09:27 7096

Bra jobba tunktee

Tar av meg hatten for "well done job"

Takk så mye for jobben du gjør
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
stifinner
25.07.2018 kl 09:17 7106

Mitt nick er nevnt noen ganger, har jeg sett, og jeg vil prøve å avslutte mine innlegg om Pcib, med min hovedbegrunnelse for å kjøpe aksjer i selskapet, noe jeg har skrevet mange ganger tidligere (men mange gidder ikke å lese, dessverre):
PCIB har en transportteknologi for medisiner og store molekyler, som er revolusjonerende.
Ha en fortsatt fin sommer, kjære medaksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
25.07.2018 kl 01:50 7223

Fyller på.
Fikk en e-post om at det ikke heter Vensafe, men Select & Collect. Takk min venn :)
Vi burde også ha en fengende tittel på tråden for å fange interesse.
Noen med sterk vilje som vil lage en ny tråd med en bra intro nå som vi begynner å bli varm i trøyen på det nye forumet?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
25.07.2018 kl 00:44 7245

Føyer til at dette kun er et ønske om å lage en god intro til selskapet her på forumet, og ideen er ikke i min eie.
Vi har flere gode skribenter her, så håper noen vil legge teksten over i word og finpusse/legge inn ytterligere info.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
25.07.2018 kl 00:12 7267

Nå har jeg kokt sammen et forslag. Der er garantert noen feil, og der er noe som bør utdypes bedre.
Teksten ble såpass lang at jeg har i denne omgang utelatt å ta med siste nyheter og ordrer. Det var veldig kjekt når Sulzrox, Elektrikeren m.fl la ut siste oppdateringer; vet ikke hvordan vi skal klare å få alt til på et systematisk vis!?

Der bør skrives mer om 3. part teknologi, men jeg hadde ikke mer i farten. Trenger også hjelp med forkortelsene.
Håper vi kan ta dette som et felles prosjekt, så vi får en grei presentasjon av dette "ukjente" selskapet vi er deleier i.

************************

Hei!

En kort info om StrongPoint ASA til nye interessenter og de som trenger en oppfrisking.

Konsernet het tidligere PSI Group som bestod av syv selskaper etter diverse oppkjøp/overtagelser de siste 10-15 årene. (?) I 2015 ble selskapene slått sammen og skiftet navn til StrongPoint.
I 2017 kjøpte vi CUB Business Systems AB

Hovedkontoret er på Rælingen ved Lillestrøm og vi er representert på følgende steder:
Egne avdelinger i Norge, Sverige, Litauen, Latvia, Estland, Russland, Frankrike, Spania, Tyskland, Belgia og Malaysia (Siste dekker også Singapore).
Partnere i Danmark, Portugal, Italia, Australia, Østerrike, Kuwait, Sør-Afrika, Storbritannia, USA, Irland, Slovenia og Kroatia.

Forretningsområdene til StrongPoint blir rapportert i tre kategorier; Egen teknologi, 3. parts teknologi og etiketter, som følger:

Egne teknologier består av de som vi selv har utviklet og de som har fulgt med ved kjøp av andre selskaper og videreutviklet av StrongPoint. De viktigste er:
• Cashguard. Kontanthåndteringssystemet som de fleste har sett ved kassen i butikken. I tillegg til å være nesten egenrådende i Norge, er vi markedsleder i flere andre land. Cashguard er installert i Sverige, Baltikum, Spania, Tyskland, Frankrike, Malaysia, Singapore, Danmark, Storbritannia, Irland, Australia, Østerrike, Italia Sør-Afrika, Frankrike, Spania og USA.
• Vensafe. Salgsautomat med utlevering av verdiprodukter som tobakk, barberhøvler m.m. Et unikt produkt uten kjent konkurranse med mange installasjoner i Norge og Sverige. (Står utenfor kassepunktet på mange matvarebutikker.) Også installert i Russland, Tyskland, Belgia og Singapore. Flere land følger nå opp med identiske pakker på tobakksprodukter, noe som skaper merarbeid for betjeningen med å ha produktene bak kassen.
• Click & Collect. Oppbevaringsbokser med kjøl, frys og romtemperatur, der man kan hente varer man har bestilt på nettet. Produktet er ganske ferskt og kan ha en spennende fremtid mht. nettbaserte grossister. Montert i Sverige, Russland og Baltikum. Pilotprosjekt under leveranse i Norge. (Rammeavtale på 2000 enheter med nettgrossist i Russland)
• Self Checkout. Så langt har utstyret blitt levert av 3.part, mens vi har installert softvare. Mulig endring på det slik at vi får totalleveranse. Installert i Baltikum.
• Cash Security. Fortningsområdet består bl.a. av kofferter for å transportere sedler. Disse er så trygg mht. hærverk at man kan unngå armerte biler for å transportere kontanter. (Fargeampuller som ødelegger alle sedler ved tukling.) Sberbank i Russland er vår største kunde. Vi har også leveranser til Norge, Sverige, Baltikum, Tyskland, Frankrike, Belgia, Singapore, UK, Australia, Italia og Slovakia. (Ny ordre fra Sberbank 20.07.18.)
• Nyervervede Cub Business Systems AB. Programvarer for detaljhandel og hjelper med å integrere netthandel, vareplukking, lagerbeholdning osv. Omsetning ca 50M p.a.

3. parts teknologi baserer seg på en stabil produktbase, bestående av blant annet ERP, POS, (Trenger hjelp av dere her, kommer ikke på hva forkortelsene står for) konsulenttjenester, vekter, pakkemaskiner og elektroniske prisetiketter. Stabil omsetning, 30-40 % av totalomsetning.

Etiketter; Design og trykkeri i Sverige (nylig konsolidert og relokert) med fokus på design og produksjon av selvklebende etiketter. Stabil omsetning, cirka 180 mill per år. Sterk økning i EBT etter noe innkjøringsproblemer ved innkjøp av nye maskiner fra HP vinteren 2016/17. Forretningsområdet er ikke prosjektbasert og leverer stabilt gode tall.

Utbyttepolitikk:
“StrongPoint’s shareholders should over time get a competitive return on their investment through a combination of cash dividends and increased value of their shares.”
Akkumulert utbytte 2011-2016 NOK 3,0
For 2016 NOK 1,5 inkl ekstraordinært.
For 2017 NOK 0,5.

---------------------

Der er en ganske stabil aksjonærmasse. Mange aksjonærer deltar har på forumet, og flere av dem har hatt aksjer i en årrekke. Det er sjeldent hausing (eller baising) her på tråden, og vi har stort sett en god tone med respekt for meddebattanter.

Vi har sett en nedgang i omsetning og resultat fra toppåret 2016 som var preget av service/oppgradering av Cashguard i Sverige og Norge, grunnet utskifting av sedler. I følge selskapet besto 2017 av «Basically recurring revenues only»; Vi leverer likevel en positiv bunnlinje, og fikk 50 øre utbytte for året.

Hvis du har interesse for å lære mer om selskapet er det bare til å spørre!
Man får som regel et saklig og ordentlig svar ?

For å lese om børsmeldte ordrer og andre meldinger vennligst gå til
https://newsweb.oslobors.no/search?category=&issuer=&fromDate=&toDate=&market=&messageTitle=Strongpoint
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 23:33 7290

Ja, ble litt mye en stund og var selv med på å spore av Duck. Hva tenker du om Strong forøvrig?

Det blir spennende å se den ny trådstarten T. Håper alt står bra til med deg!!! I morgen er en ny og spennende dag.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
just_fun
24.07.2018 kl 23:18 7310

Stocktrader
I dag kl 13:02
Og et par andre innlegg. Jeg anbefaler ikke, er du den jeg tror så setter du opp din egen meniing og er mer rutinert enn de flleste her. JEg kan godt ta feil. Jeg har en minglingsadreese jeg får all spam til. Anonym og ligger vel per i dag i Nederland. oge, nei, ikke black space, men Jon von Tetzhner en av de to grunderne av opera software. som har lagd sin egen nettleser jeg bruker. Den ligger på Island, hans egentlige fødeland.
Andre på nye HO også?, justme@vivaldi.net.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.07.2018 kl 23:11 7331

Det har vært fraværende, jeg har spurt ham tidligere og fått samme svaret. Å lese seg opp på egenhånd på PCIB er ikke gjort i en fei, og man bør ha litt medisinsk kunnskap for å forstå det.

Selv om jeg ikke ønsker å kritisere noen i denne omgang, så syns jeg at Baronen fortjener at noen sier seg enig dersom man har samme oppfattelse, slik som HrDuck og jeg har.

Sitter nå her jeg da, og forsøker å formulere en innledning til trådene våre som er noenlunde balansert. Litt positiv bør den jo være, men kanskje ikke fremstå som hausing. I den sammenheng tenkte jeg det kunne være greit med en drink. Jeg hadde en Hendrick's gin stående, så dro og kjøpte noe bitter og tonic. Minuset med Hendricks-flasken er at den ikke er gjennomsiktig og veldig tung. Hvordan tror dere det gikk? (Ja, så godt som tom flaske allerede før jeg skjenket en drink....)

Sitter en liten stund med dette jeg, så får se når jeg får lagt det ut. Noen som vet om der er begrensing på tegn, eller ord?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
HrDuck
24.07.2018 kl 22:17 7371

Kanskje bare jeg som synes at det ble litt mer enn bare i "ny og ne" :) I tillegg så synes jeg at et godt tips bør være inkludert en begrunnelse og det har etter mitt syn vært fraværende.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 21:59 7396

Det var ment til alle. Inkludert meg selv. Man må selv vite nok om det man handler i og ta egne avgjørelser. Flere her inne er svært grundige og har resultater å vise til. De fleste på tråden her slår markedet ned i støvlene år etter år. Jeg tar gjerne et tips i ny og ned når det er lite som skjer i Strong.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
HrDuck
24.07.2018 kl 21:53 7398

Spørsmålet er om forumet blir bra når man bruker tråder for å hausse andre aksjer. Dersom noen kikker tilbake på historikken min så finner det at jeg var aktiv på trådene til et annet selskap. Et selskap hvor kursoppgangen har vært minst like sterk som for pcib. Men jeg antar at de som er interessert leser mine innlegg på rett tråd. Dersom alle bruker strong-trådene for å hausse sine andre aksjer så vil trådene ha null verdi. Man kan gjerne mene at stifinner skal ha en spesialdeal siden han så "godt likt" eller man burde "lyttet" mye mer, men det blir ikke mer rett av den grunn. Hva som menes med å finne ut sjøl hva man skal kjøpe eller selge og ikke skylde på andre skjønner jeg ikke noe av. Var det til noen andre?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 21:46 7406

Fordi Stifinner er godt likt på Strong-tråden og vi burde lyttet mer og vært med på samme reise. PCIB er oppe på samme nivå den har snudd på to-tre ganger. Avhengig av news, ellers blir den kanskje skummel i det korte bilde?
Håper Strongtrådene forblir så gode som de stort sett har vært. Finn sjøl ut om du vil kjøpe eller selge en aksje. Ikke skyld på andre. Det er lavmål.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
HrDuck
24.07.2018 kl 21:36 7417

stifinner

17.07.2018 kl 21:21
1254
Del
Rapportér

"Baronen, ikke vær så sarkastisk da, men PCIB har faktisk steget 10% siste uke, og den stopper ikke der,tror jeg.
Hadde du kjøpt da jeg anbefalte i september 2016 på 5 ,hadde du tjent mye penger, baron, og det er jo vitsen da, baron!
Hr. Duck er helt borte, han skulle snakke kursen ned til null, han lyktes ikke,og, er helt borte. Hvorfor det,tror du?
PCIB er en vinner, men det er greit å sitt med noe SP. "

Siden det ble tatt opp her så får jeg bruke litt tid på et kjapt svar. Ja, det stemmer at jeg brukte litt tid på å herje på PCIB tråden. Dette til mye irritasjon og oppstandelse blant de som ville ha nytte på tråden. At jeg sluttet av anstendighet for de som faktisk prøver å bidra med noe seriøst der synes jeg var den smarte tingen å gjøre. Når jeg kikker innom nå ser at stifinner fortsatt ikke har samme anstendighet på Strong-trådene.
I tillegg så ser jeg Stifinner si at ikke "gidder å forklare hvorfor pcib er så bra for det har han gjort så mye tidligere". Vel, faktum er at det svaret har han brukt hver gang det har blitt etterspurt. Det som kommer fra stifinner er rendyrka haussing basert på egeninteresse.
Så om du lurer Stifinner så er jeg helt borte fra forumet fordi det er ødelagt av sånne som deg. Underveis har jeg registrert flere ganger at du har lovet å holde deg borte fra Strong-trådene. Så spørsmålet er dermed ikke lenger hvorfor jeg er borte, men hvorfor du fortsatt holder på?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
lynx
24.07.2018 kl 18:33 7515

Tror strongpoint tråden må være den hyggeligste på HO!
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Baron1!
24.07.2018 kl 18:28 7523

Flott artikkel - den lover godt for C&C. Dersom en av dem først setter i gang - og lykkes - så kan det bli mange skap.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
24.07.2018 kl 18:16 7538

Ja ta det på norsk
Det er da ikke CNN MONEY NEWS hehe
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
24.07.2018 kl 17:37 7577

Synes det er best om man kjører innlegget på norsk. Hvor mange utenlandske aktuelle investorer tror dere benytter HO som ledestjerne før de investerer? Dette forumet fenger nok desidert flest av den faste gjengen, samt noen som skummer igjennom div. topicer dann og vann. Uansett er det nok 98% norsktalende og lesende som følger med her. Er det behov for oversettelse har man f.eks google translate og lignende muligheter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.07.2018 kl 17:15 7599

Er for så vidt enig Ben. Bare merker at jeg selv blir sliten av å lese lengre avsnitt på engelsk - til tross for at jeg har bodd i England i et år....
Er litt i gang, men hvis andre også syns det skal stå på engelsk så dropper jeg det. (Tenkte å lage noe som vi, med litt endringer/tilpasninger, kanskje også kan bruke i fremtiden.)
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 17:05 6963

Tok det på engelsk siden SP er internasjonalt.
Trur de fleste her + svenskene skjønner selvom kommunikasjon etterpå er norsk/svensk kan det kanskje trigge noen utenfor.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.07.2018 kl 16:39 6985

Takk for tilbakemeldingen ben6 og folkens!
Skal se om jeg kan lage en fornorsket versjon av det hele i løpet av kvelden eller morgendagen. Lettere for de som ikke har hørt om Strongpoint før å forstå.
Poster det her for en dobbeltsjekk med dere, før jeg eventuelt endrer startinnlegget.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 16:11 7010

Ja, en dag må det bare snu og hvorfor ikke nå? Ha eb fortreffelig aften Strongere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.07.2018 kl 16:10 7010

Retail banking, ben6 ! Refers to the division of a bank that deals directly with retail customers
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 15:59 7019

Enig i å beholde SQS selv om det ikke hører til kjerneområdet retail, men bank.
Trur verdien her kan mangedobles fra sist om SQS får flere banker eller sikkerhetsselskaper på kroken.
Sberbank er kjempereklame.
Sikkert mange som har prøvd seg men feilet på kvalitet og driftsikkerhet i Russland med humpete veier og minis 40C.

Idag ser det ut til at selgere holder seg på salgskurs og ikke dumper ned som tidligere.
Kjøpere må opp og plukke på selv om høyeste bud ligger på 9.94..
Endelig trendskifte?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 15:58 7019

Veldig bra, men så ikke ferskvareutstyr i farten? For lenge siden var det hele PSI. Vekter og pakkemaskiner blant annet. Det er et marked i vekst og med dagens oppslag fra Meny, kan det gi oss noen ekstra kroner det også?
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.07.2018 kl 15:20 7065

Bra jobba, ben6 !
Under "Latest reported contracts and important events" kan følgende også nevnes;

Jun 16: Multiple Vensafe units supplied to Carrefour Alma, Belgium
Apr 24 (Q1): Pilot Click & Collect supplied to Jesuman Hypermarkets and supermarkets concern, Canary Islands - a first in Spain
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.07.2018 kl 15:05 7080

Jeg ville ikke ha solgt SQS nå. Jeg begynner å innse hvor stor Sberbank kunden har vært, er og kan bli. For å sette det litt i perspektiv har det tatt en av hovedkonkurrentene, Spinnaker, over 30 år for å levere 30000 CIT kofferter ! På verdensbasis øker Cash in Circulation (CIC) fortere enn BNP i de fleste land - se link, side 4. Når lønninger øker, blir også pengetransport som benytter IBNS teknologien mer lønnsomt å ta i bruk. Teknologien er ikke lett å kopiere og SQS har kun en håndfull konkurrenter. SQS kan øke markedsandeler ved å styrke sin posisjon i eksisterende markeder og inngå allianser i nye. Å evaluere effektiviteten av SQS sine distribusjonskanaler er en av hovedoppgavene til den nye ledelsen - et sterkt distribusjonsnettverk er nøkkelen til suksessen i internasjonal B2B. Et utmerket produkt og et utmerket distribusjonsnettverk går hånd i hand.

http://acma-asia.org/files/ACMANewsletterDecember2017.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.07.2018 kl 15:03 7083

Super ide.
Trenger mer reklame for SP og dette forumet er kanskje et sted hvor invertorer møtes.
Klippet litt fra hjemmesiden og andre steder du kanskje kan bruke.

STRONGPOINT - TOGETHER WE ARE STRONGER
StrongPoint is the result of a consolidation of seven companies in PSI Group.
The seven companies joined forces in 2015.
Before the consolidation the companies were called PSI Systems AS, PSI Antonson AB, New Vision Baltija UAB, SQS Security Qube System AB, Antonson Etikett AB, CashGuard AB and Vensafe AS.

Dividend policy:
StrongPoint’s shareholders should over time get a competitive return on their investment through a combination of cash dividends and increased value of their shares.
Past dividend: 2017 - NOK 0,5. Accumulated 2011-2016: NOK 3,0.


StrongPoint has today three business areas:

Retail Solutions: StrongPoint offers retailers integrated technology solutions that increase productivity and improve the shopping experience in stores and online.
- Solutions and consultative services for Click & Collect.
- Select & Collect.
- Self-service.
- Electronic shelf labelling.
- Cash Management.
- Retail management software.
- Other solutions that help improve store operations.

Label Solutions:
StrongPoint Labels has the latest printing equipment in digital printing and flexo printing to make sure any customer need is met.
- Self-adhesive labels for any product and any use.
- Assist customers with labels throughout the whole business process, from label design to printing.

Cash Security Solutions:
The Cash Security division (SQS) provides solutions for secure cash logistics.
Our offering focuses on innovative Intelligent Banknote Neutralisation System technology that protects valuables without the need for weapons or expensive armoured transport.

Latest reported contracts and important event:
- Jul 20, 2018: Exclusive supplier to Russias largest bank, Sberbank, for 960 CIT cases.
- Jul 19, 2018: Coop L‘Aquilone pilots Click&Collect lockers for online customers.
- Jul 06, 2018: NOK 50mill framework agreement with a speciality chain for delivery of Pricer ESL to their stores in Norway.
- Jun 06, 2018: Coop Norway orders electronic shelf labels (ESL) to additional 70 stores
- Mar 05, 2018: First order for Click&Collect pickup stations in the Baltics
- Dec 14, 2017: StrongPoint strengthens its commitment to e-commerce by StrongPoint acquires 100 per cent of the shares in the Swedish company CUB Business Systems AB.
- Mar 29, 2017: Breakthrough for Click & Collect in Scandinavia. Agreement with Axfood for delivery of Click & Collect solutions.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.07.2018 kl 14:40 7103

Ja, gjør det, tunktee. Dette er en form for markedsføring av selskapet vi driver.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
tunktee
24.07.2018 kl 13:45 7400

PSI-I m.fl. Hvis det ender opp med at vi bruker denne tråden i lang tid, burde vi da ha en kortversjon om Strongpoint i innledningen. (For å promotere aksjen litt)

Tenker da litt stikkord om hva vi driver med, relevante nyheter siste året eller to, årlig utbytte osv.
Hvis noen føler for å lage et forslag eller flere, er det bare å slå seg fri.
Jeg kan klippe og lime etter beste evne :)
PSI- Investor
24.07.2018 kl 13:34 7414

Hvis Sperbank står på spranget til å investerer 2 milliarder for så å fornye for 400 millioner i året så er det i mine øyne helt feil å selge SQS nå. Da er det bedre å vente til resultatene herfra kommer, slik at prisen kan bli en helt annen. SQS har jo tross alt også andre kunder, og bør kunne levere gode resultater.
200 mill det var vel i en desperat situasjon for selskapet PSI som trengte penger, og det kostet vel mer enn milliarden bare å utvikle konseptet?

Men at det finnes gode måter å få frem verdiene i Strong på det tror jeg.