StrongPoint - Et selskap å bli glad i!


Hei,

Forhåpentligvis til glede for nye lesere, har hele gjengen med faste Strongpoint-skribenter flyttet hit etter at det gamle forumet ble nedlagt.

Her er det bare til å spørre og grave om det én måtte lure på. Vi prøver å leve etter regelen om at det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar!

Vi er en mange faste debattanter og det er god stemning!
Velkommen!
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
20.07.2018 kl 19:24 5523

Takk om du fortsetter å poste største endringer en gang i uka Trikkeren. Dette var svært gode nyheter og ja som påpekt over her: marginene kommer med bare litt økt omsetning. Husk at at SQS selges med serviceavtaler og at de har begrenset levetid også. Selg i vei og tjo og hei for de som vil.

Hilsen fra Notodden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

På møtet med Jørgen, hos Strong Point, 22. juni, sto det en SQS- veske i møterommet. Det ble spurt om hvor mye den kostet, og svaret var 60k.
Om dette er samme type veske som Sberbank skal ha, vet jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Baron1!
20.07.2018 kl 20:41 5455

De har tre typer koffert av ulik størrelse, og de vil variere i pris. Snittprisen jeg kom til ved de tidligere store bestillingene var 52k per stk. Men da er salgspris beregnet etter produktsalg/børsmeldte avtaler. Det har nok blitt solgt noen utenfor disse ordrene også, og da er man fort på 40-tallet et sted. Strong oppgir ikke hvilken type man har inngått avtale på.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Prisen ligger mellom 25 og 30 000 alt etter konfigurasjonen.
Det er garantert.

Dagens ordre ligger derfor nært 30 mill
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
sulzrox
20.07.2018 kl 21:59 5393

Fra melding
""StrongPoint has been chosen as the exclusive supplier by Russia's largest bank, Sberbank, for 960 CIT cases. The deliveries will start once a new General Agreement is signed by the parties and will be completed in 2018.""

General Agreement er det det samme som rammeavtale? (eller er det signering av ordren?) Isåfall får vi vel ny melding når denne er signert?
Bør ikkje slike meldinger heller bli meldt mandag før børsen opner og ikkje 10 min etter børsen stenger på ein Fredag?

Veldig bra vi fekk ny tillit fra Sberbank. Var litt bekymra for at den feilen i 2.kvartal skulle ødelegge for oss. Kanskje dei ser at det er bedre å kjøpe fra oss enn å prøve å kopiere produkt vårt. SQS er fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
HitIT
20.07.2018 kl 22:11 5388

Enklere på norsk:
"StrongPoint har blitt valgt som eksklusiv leverandør av 960 CIT-vesker til Russlands største bank, Sberbank. Leveransen vil starte når en ny avtale er signert av partene og vil bli gjennomført i 2018."
Avtalen er altså ikke signert enda, er vel noen leveringsvilkår e.l. som må på plass først? Bør vel bare være en formalitet...
Så General Agreement betyr vel i dette tilfelle noe slik som bindene avtale vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Baron1!
20.07.2018 kl 22:24 5376

Sulzrox:

Her er vi veldig uenige. Selskapet skal informere markedet med denne informasjonen så fort som mulig. Jeg antar årsaken til at du ønsker at de skal sitte på informasjonen, er for å få mer kortsiktig positiv effekt på kursutviklingen. Over et noe lengre tidsperspektiv er det uten betydning når nyheten kom. Sitter man klar til å selge aksjer, så kan jeg forstå det, men det skal ikke gå på bekostning av andre aksjonærer som vil ha informasjonen pronto. Jeg ser for øvrig klare tegn til at andre selskaper på Oslo Børs sitter på nyheter, for å time sine finansielle krumspring. Det synes jeg er håpløst, og jeg har null tillit til ledelse som arbeider på denne måten.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
sulzrox
20.07.2018 kl 22:25 5375

HitIT
Det er det eg tenker og. Men da må vi vel få ei melding når den blir signert?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
sulzrox
20.07.2018 kl 22:29 5368

Baron1
Selvfølgelig enig med deg. Selskapet skal ikkje holde tilbake info.
Men eg syns det virker litt rart å få denne 10 min etter marked er slutt på ein Fredag. Men det er sikker berre tilfeldig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
HitIT
20.07.2018 kl 22:37 5357

sulzrox
Ja, vil jo tro det. Bør vel ikke ta så lang tid, om ikke alle har tatt ferie:p
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Ang. Prising av SQS- koffertene. Usikker på husken nå, og hvor 20 000 kom fra. Har sjekket litt i arkivet mitt og funnet at koffertene har ligget i prisleiet opp mot 69 000 inkl. serviceavtale. Serviceverdien er oppgitt til å være ca. 1/3. Dvs. at prisen på veskene da blir ca.46 000, og med servicekostnader for kjøper på ca.23 000 .
Tror det er slik at veskene har en levetid på 5 år ved normal bruk før de må byttes, og at serviceavtalen da løper over disse 5 årene. Det gir en årlig servicekostnad på 4600 pr. veske.
For STRONG sin del antar jeg at de tjener godt på servicedelen, gitt at de får serve mange om gangen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Ukens harde fakta:


Ukes-statistikk, uke 29

Ukens sluttkurs: 9,80
Tot.omsatt volum: 45 429
Tot.verdi: 437 333
Ukes-snitt pr.aksje: 9,63
Tot.antall handler: 48
Ukens laveste: 9,52
Ukens høyeste 9,84

Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

"Mener å huske at de har rundt 5000 pansrede kjøretøy. Putt inn f.eks 10-20 kofferter i hver av dem, så har man potensialet. Blir fort summer av slikt ! "

Og en slik anskaffelse som nå er gjort, testet, og gjort igjen, gjøres ikke uten at banken ser at dette er utgifter til inntekters erhvervelse.
Russerne har satt harde krav til kvalitet, - og altså bestilt SQS igjen.
Vil de gå tilbake til en ordning med større utgifter? Eller vil de fortsette å spare penger ved å utvide bestillingene framover?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

@ Nå gir vi gass
Ja du påpeker noe der.
Jeg mener å ha hørt 7000 kjøretøy men , samma det
potensialet er enormt
tar man 10 i hver bil så har man 50 000 kofferter og dem skal jo ha service samt at de skal byttes ut etter x antall år så dette kan fort bli en evigvarende runddans med kjøp , service , kasseringer eller renoveringer og igjen service.
Og nå er vi kun i fasen hvor banken har begynt utfasingen av pansrede kjøretøy og innfasingen av softcars med SQS vesker :)

Enhver konkurrent som sitter på sidelinjen og ser på det som nå skjer vil være grønn av misunnelse

Tror jaggu dette kan bli bra jeg
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
21.07.2018 kl 09:45 5127

Og det er kun noen stabukker av oss som ser mulighetene. Utskiftning av gamle SQS foregår as we speak i for eksempel England. Etter min kalkulator er Russiakontrakten verd en kursøkning på minst 10% og det er ikke regnet inn utskiftning om 3-5 år eller at potensialet for nye ordrer har økt. Herremin, vi har Russlands største bank på kroken.
Kursen bør stå i godt over 10,80 på mandag. Godt over. Men så er jo dette Strong, så kanskje vi når 10-blank? ;)

Edit: legg merke til ordet "ekslusiv" i meldingen. Angående prising, så husk at bilene skal ha racks og tilbehør. Når vi får solgt nok SQS, så vil dette være en skikkelig pengemaskin med rullerende ordres og service og nykontrakter. Jeg mener fremtiden er lys for oss stabukker.

Kardex Remstar Norge kom forøvrig inn med underskudd i år igjen. De har kanskje ikke de rette produktene til effektiv logistikk som markedet vil ha?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Flott avtale fra Russland. Takk for innleggene ovenfor med pris - og aksjonærinfo. Fint at CIT koffertene nå "tåler russiske veier" ! Mulighetene i Russland nevnes, med det finnes mange muligheter andre steder også (som for CG). Samtidig vil man redusere den relative avhengigheten av de russiske ordrene. SQS-konkurrenten Spinnaker er aktiv i over 40 land med sine CIT kofferter og de "åpnet" markedet i Chile for bare 2 år siden, se link. Kanskje ny stilling med overordnet salgs og markedføringsansvar (noe jeg ikke ser STRONG har hatt) er et av verktøyene til å få opp trøkket.

https://vimeo.com/166495552
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Potensialet for CG ble diskutert høyere opp i tråden. I denne forbindelsen kommer denne brosjyren med et par interessante poeng;

i) listen av land som er valgt i studiet
ii) utvalg av kundesegmentene i studiet
iii) litt info om situasjonen i Italia hvor STRONG står oppført som nr. 3 i markedet med en liten andel

Stiv pris på studiet forresten, GBP 35000, men sikkert verdt det.

https://www.rbrlondon.com/wp-content/uploads/2018/05/Retail-Cash-Automation-2018_Brochure_030518.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Litt lang men interessant rapport for de som liker cash;

World Cash Report 2018

http://www.g4scashreport.com/-/media/g4s/cash-report/files/2018-world-cash-report---english.ashx
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.07.2018 kl 15:15 4934

Positiv som jeg prøver å være i motgangstider;
Er det håp om at vi kan leverer et relativt sett godt 3. kvartal mot 2. kvartal i år?
Legger man fjoråret til grunn så ser jo dette kvartalet mørkt ut, men så skal der leveres både det ene og andre ila. høsten.
Kanskje jeg kommer tilbake med en komplett opplisting av disse leveransene til uken :)
Ha en wonderschon lørdag i dette vakre landet vårt! (og andre steder)
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.07.2018 kl 15:22 4923

En liten ting til;
Jeg spurte om prisen på boksene på Rælingen, men husker et annet svar enn Stifinner; 20-30 tusen.
Kan være jeg tar feil, noen av dere andre møtedeltakere som kan hjelpe meg med hukommelsen? Collin, Just, Grantchester?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Som som jeg sa i går :

Prisen ligger mellom 25 og 30 000 alt etter konfigurasjonen.
Det er garantert.

Vi trenger vel ikke diskutere det i det uendelige nå lenger :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.07.2018 kl 15:55 4903

Ok Norviking, det er mottatt og forstått. Hehe ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

@ tunktee

Var ikke direkte myntet på deg.
Jeg var i kontakt med Jørgen i går.
Derfor er jeg så sikker.
:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Baron1!
21.07.2018 kl 16:23 4880

Jeg vet ikke om ledelsen skummer disse forum-trådene noen gang. Kanskje, kanskje ikke. Hvis ikke, så er det kanskje noen av dere andre aksjonærer som har sporadisk kontakt med ledelsen som kan videreformidle. Jeg antar at dette er tanker de allerede har gjort seg, men noen ganger misser man det åpenbare.

I nærheten av meg ligger det en liten Joker. På størrelse med den mye omtalte "Brustad-bua" - ikke en kiosk, men heller ikke en dagligvarebutikk. Anyways. Jeg hører ofte med de som jobber der jeg handler, om hva de synes om Strong-produktene. Denne Jokeren har Cash-Guard. Jeg spurte om de noen gang hadde vurdert Vensafe. Han fortalte meg at de var godt fornøyd med CG, og at de hadde vurdert Vensafe, men at skapene er for store. Det er ikke verdt plassen i så små lokaler. I stedet bruker de det klassiske lille manuelle skapet for snus. Dere har sikkert sett dem - et grått skyveskap dekorert med "SNUS". Det fikk meg til å tenke litt.

Det finnes enormt mange kiosker i landet vårt, Narvesen, Deli De Luca, 7/11 mv. Ingen av dem benytter så vidt meg bekjent Vensafe. De har de samme manuelle, grå, skyveskapene. Jeg vil anta at denne typen kiosker har en massiv andel av snussalget i det norske markedet. Folk som er rundt i byen og bruker kiosken for en kjapp handel, de som skal kjøpe etter stengetid ved ordinære butikker, de som handler på søndager, de som kun skal ha snus, og bor nær en kiosk av denne typen, osv.

På denne bakgrunn antar jeg at det kan være potensiale for en mini-versjon av Vensafe. Færre varer, mindre lagringsplass. Litt som den mindre versjonen av CG. Problemet er kanskje å identifisere merverdien man skaper for kioskene. Det er ikke åpenbart at det skal være mer effektivt med Vensafe-løsningen, enn at kassemedarbeideren snur seg rundt og fisker ut en snusboks.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Baron1! Jeg har vært innom de samme tankene. Miniaturisering kan ofte ha noe for seg og kan åpne for nye muligheter. Japanerne er helt rå i miniaturisering og har lykkes i utallige produkter. Så er det forholdet pris/kostnad/størrelse som neppe blir proporsjonal. Kanskje en halvering i størrelsen kan redusere kostnaden med 25-30 % ? Skriv en mail til den nye CEOen og spør om de har vurdert et slikt produkt !
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

En liten Vensafe kan kanskje lages slik som c&c på den måten at den tåler å stå utenfor kiosken også? Montert på veggen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

En god idé PSI-Investor, men vil lovverket tillate en utendørs Vensafe ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
tunktee
21.07.2018 kl 18:05 4824

I Italia, og lurer på om også Sveits, har de strenge regler for tobbakkssalg, og kun tobbaksbutikker har lovt til å selge. (var vertfall slik for en del år siden) De har derfor hatt utendørsmaskiner i over 20 år, slik at de slipper å holde døgnåpent. Jeg vil derfor anta at der er andre som har tatt det markedet. (I tillegg er der trolig lovmessige utfordringer i Norge.) Forslaget om smalsize vensafe var en god ide!
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
LeifH
22.07.2018 kl 15:28 4614

Tydelig fornøyd med produktet, det er det vel ingen tvil om. Flere kommer sikkert på banen. Blir spennende tid fremover for cub og c&c, håper CG får en skikkelig kontrakt snart.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
smudge
22.07.2018 kl 19:04 6417

Heisann strong gutter

Ny fin ordre for oss fredag ettermiddag, dessverre etter børs. Sier dessverre pga at melding på fredag har en tendens til å visne hen når børs åpner mandag. Håper jeg tar feil der, vi får se. Som sagt tidligere gjør det meg personlig ingenting at kursen ligger rundt 10 kr, betyr bare at jeg får kjøpt mere til en billigere penge. Har selvfølgelig all respekt for dere som har vært med 5-10 og 15 år, at dere vil ha høyere kurs pr dags dato. Jeg, ferskingen,har bare vært i strong ca 2 år, men har i 2018 kjøpt ganske tøft, dog litt mindre enn Colin.
Strong har jeg tro på, derfor kjøper jeg for fremtiden og kanskje betydelig utbytte etter hvert som årene går

Vi har så mange strenger å spille på, man vet liksom ikke hva neste melding gjelder. Er det sqs,cc,cg vensafe osv. Vi ble alle litt skuffet over talla q2, men livet og strong går videre. god sommer gutter, setter pris på dere alle som en

Stay Strong
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
22.07.2018 kl 19:29 6398

Enig med deg S. Om kursen ikke går mandag, så er risikoen i caset stadig lavere og det er det jeg ser etter. Faste inntekter øker kvartal for kvartal sakte og sikkert. Strong kan bli en skikkelig cash cow fremover. Åpner vi under 10-merket i morgen så er det noe rart. 10,50 eller høyere burde være mer riktig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Baron1!
22.07.2018 kl 19:47 6383

Jeg begynte å tenke litt over CIT-ordren fra Sberbank. Etter litt tankevirksomhet, bestemte jeg meg for å forsøke å lage et estimat for hva dette kan bety for Strong. Underveis ble jeg klar over at dette ble mer spekulasjon, enn et estimat. Det er for mange ukjente til å kunne vurdere dette med noen grad av sikkerhet per nå. Så, jeg ber der følge et lite tankeeksperiment i stedet.

Det jeg ønsket å vurdere var: hva vil det utgjøre for Strong, dersom Sberbank velger å oppgradere alle sine kjøretøy med Strong-kofferter. For å vurdere det må vi vite følgende:
1. Antall kjøretøy
2. Antall kofferter per kjøretøy
3. Pris per koffert
4. Marginer for Strong per koffert

Etter noen kjappe søk på nettet konkluderte jeg med at jeg ikke ville finne antall kjøretøy. Videre fant jeg ikke noe konkret tall for antall kofferter per kjøretøy. Jeg fant imidlertid noe som kan tjene som et usikkert grunnlag.

Sberbank har over 90 000 minibanker og selvbetjeningsautomater. Videre har jeg sett et bilde av et kjøretøy i Strong-rapportene, hvor det var 14 kofferter i en bil. Dette gir grunnlag for noen grove antagelser. 14 kofferter per bil kan være mindre, eller mer, enn gjennomsnittsbilen. Ettersom vi ikke har noe bedre grunnlag, er det naturlig å forutsette 14 per bil.

Dersom vi antar at pengene fra hver maskin transporteres i egen koffert, får vi 90 000 / 14 = ca. 6400 biler. Ut fra anslag som har blitt nevnt her, høres det rimelig ut. I tillegg har banken ganske mange filialer.

Vi vet at prisen per koffert ligger i området 30k per stk. Dersom banken faktisk disponerer 90 000 kofferter, vil Strong kunne motta kjøpsordre verdt 2.7 mrd kroner. La oss legge inn en sikkerhetsmargin, ettersom dette estimatet er ekstremt usikkert. Trekker vi fra 20 % sitter vi med 2.16 mrd kroner i inntekter.

Etter mine estimat bør dette kunne innebære 200m+ på bunnlinjen for Strong. Videre vil man få betydelige serviceinntekter. Hva dette betyr for prisingen av et selskap med market cap på 433m kan man vurdere selv.

Per nå er dette ikke engang et estimat, men rene spekulasjoner. Dersom noen av dere kan finne flere av de ukjente faktorene, f.eks antall biler Sberbank disponerer, vil vi komme nærmere et estimat.

Den største usikkerheten ligger uansett i hva Sberbank faktisk planlegger av utskiftninger. Men ettersom dette er ordre nr. 2 (om ikke flere?), og Strong brukte 8.1m i Q1 for å utbedre produktet (sannsynligvis etter tilbakemeldinger fra Sberbank) – må det i hvert fall kunne anses som en mulighet at de vil bytte ut hele sin beholdning.

Denne sannsynligheten vil vi få bedre grunnlag til å vurdere, dersom de skulle plassere ordre nr. 3 og 4. I den sammenheng bør verdien man tillegger hver enkelt ordre være eksponentiell: et par ordre har begrenset verdi utover inntektene de genererer, men ordre nr. 3, 4. og 5 vil drastisk øke sannsynligheten for at Sberbank faktisk planlegger å oppgradere samtlige kofferter.

Kommer vi nærmere det reelle antallet kofferter Sberbank disponerer, vil vi ha et godt grunnlag for å estimere inntektspotensialet. Videre vil fremtidige ordre kunne gi oss en god indikasjon på hvor sannsynlig det er at dette potensialet vil bli realisert.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Jeg vet det ble sagt fra PSI at Sberbank hadde ca 5000 pansrede biler da den første ordren kom.
Så 6400 er for høyt.
Vi fikk $$ i øynene den gang for da var Sberbanks målsetting å skifte ut alle panserbilene med sqs innen 2014.
Det har ikke skjedd, som vi vet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare

Kan legge til litt info
Sberbank har virksomhet i flere europeiske og post-sovjetiske land.
Fra 2014 var det den største banken i Russland og Øst-Europa, og den tredje største i Europa, rangert som nr 33 i verden og ledende i Sentral- og Østeuropa i Bankenes topp 1000 World Banks rangering.

Banken er representert i disse landene
Hviterussland
Kasakhstan
Østerrike
Kroatia
Tyskland
Bosnia og Herzegovina
Serbia
Slovenia
Sveits
Ungarn
Tsjekkia
Kina
India
Malaysia
forente stater
Storbritannia
Kypros

Blir dem fornøyd i russland så kan det jo spre seg
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Baron1!
22.07.2018 kl 20:09 6332

Stifinner:

Som du ser, ble det nedjustert med 20% for å dekke over noe av usikkerheten. Dersom det reelle tallet er 5000, vil det derfor treffe ganske bra. Men vi aner ikke om 14 kofferter per kjøretøy er reelt. Videre forstår jeg ordrene til å gjelde Russland, og det totale antallet biler er nok over flere land. Etter ordrene å dømme er det kjøretøyene i Russland som først skal oppgraderes, som da i såfall vil gjelde en %-andel av det totale antallet kjøretøy.

Når det gjelder målsetningen er det åpenbart at dette ikke vil skje over natten. Men jeg mener at både gjentakende ordre, samt endringene på produktet i Q1 - som mest sannsynlig skyldes tilbakemeldinger fra Sberbank - taler for at den tidligere målsetning er inntakt. Og det er det vesentlige. At det skal skje i løpet av et år høres meget usannsynlig ut.

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
22.07.2018 kl 20:38 6307

Det er ganske trygt å si at nye kvalitetsproblemer har gjort at de store SQS-ordrene ikke har kommet. Nå har Strong ryddet opp igjen og første mellomstore ordre landet, og vi får håpe at det går bra denne gangen. Halver estimatetene over og jeg er veldig fornøyd. Det står ikke stille i andre markeder og med andre produkter heller. Mulighetene har aldri vært større. Rart at ikke flere har samme syn, men selger på best? 1 krone/utbytte/år er ikke langt unna tenker jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Baron1!
22.07.2018 kl 20:43 6274

Jeg tror ikke denne ordren i seg selv vil gi noe særlig utslag på kurs, og det er det heller ikke grunnlag for. Men, dersom vi ser ordre nr. 3 og 4 - da bør det begynne å røre på seg. Hvis det skjer, vil det være nyttig å ha en formening om det fulle potensialet. Anslagene ovenfor er ikke mer enn et særdeles grovt utgangspunkt. Men vi kan komme nærmere, med mer informasjon.

-Baronen

Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
22.07.2018 kl 20:48 6071

Kanskje ikke Baronen, vi får se i morgen. Min vurdering er at kontrakten er verd minst 1 krone/aksjen ikke hensyntatt muligheten og forventning om nye SQS ordres.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Baron1!
22.07.2018 kl 20:49 6044

Hvordan kommer du til det, om du antar at kontraktsverdien ligger i området 30m?

-Baronen
Redigert 21.01.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare