Strongpoint nr 10. Pick & Collect til City Gross stores

HitIT
STRONG 03.10.2019 kl 13:07 53328

"..PRESS RELEASE: Bergendahls rolls out StrongPoint’s Pick & Collect solution in stores across Sweden
(Oslo, 3 October 2019) Swedish retail giant Bergendahls has selected StrongPoint ASA‘s Pick & Collect solution to drive online order fulfilment across all 40 City Gross stores in Sweden.

“We are honoured to have been chosen as Bergendahls’ partner as they continue to enhance their e-commerce offering and service levels for their customers. They share our vision for improving retail innovation and sustainability. One of the main benefits of StrongPoint’s Pick & Collect solution is the quick and easy picking process, which provides the customer with greater flexibility on pick-up times, giving each store the option to offer a wide assortment of local produce and greatly reducing the unnecessary transport of food throughout the country, ” says Jacob Tveraabak, CEO of StrongPoint.

StrongPoint provides e-commerce logistics solutions for customers across Europe, and has entered into an agreement with Bergendahls to offer the Pick & Collect solution across all 40 City Gross stores in Sweden. After a successful initial pilot scheme in two of its stores over the summer, Bergendahls is rolling-out Pick & Collect nationwide from October 2019.

“Our new e-commerce strategy will give us a more efficient and sustainable solution. It gives us a platform to improve our offering with a deep and localized assortment, without increasing wastage or transports. It will also enable us to, in the near future, decrease the lead time between order and customer pick-up,” says Magnus Adler, IT Director Bergendahls Food.

The online delivery orders will be completed by staff at local City Gross stores using Pick & Collect mobile devices, maximizing efficiency and reducing fulfilment time. Previously, online orders were processed in central warehouses and delivered to consumers over long distances. The new fulfilment process significantly lowers the impact on the environment that was caused by long truck journeys, and also means customers can enjoy fresh, locally-sourced produce faster than ever.

“To change the process from dark store to in-store picking, without affecting the consumers, is a challenge. Therefore, we decided to work with StrongPoint who could provide both a market leading software solution as well as experience project managers and advisors. They have been able to support us throughout the whole process and ensure a high quality solution,” Adler adds..."

https://newsweb.oslobors.no/message/486459
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
Casiasia
18.11.2019 kl 10:29 6479

begynner å ligne litt FOMO nå, kan bli trangt i kjøper-døra.
tunktee
18.11.2019 kl 10:59 6424

Holmen spesialfond vet vel hva de driver med!?
Men hva har fått dem til å trigge nå, etter å ha sittet i ro med 3,65 mill aksjer siden januar?

Begynner å bli sjalu på deg Trikker’n, som drar på ferie stadig vekk ;)
Litt varme hadde ikke skadet kroppen nå.
Idav
18.11.2019 kl 12:01 6351

Folk står i kø for å komme seg ut , blir ikke lett å få denne til å stige til sin reelle verdi nei.
Med en gang det er en viss interesse så stormer selgerne til.hmmmm
tunktee
18.11.2019 kl 12:11 6338

Det har folk mast om siden den var på 8-tallet.
Man kan ikke sitte å følge med fra time til time og dra konklusjoner ut fra at der er noen som selger.
Kursen har en fin oppadgående lang trend og gevinstsikring under veis er normalt.

Legger til at for at påstanden din skulle holde mål, måtte kursen sunket på høyt volum og visa versa.
Det motsatte er tilfelle, den har steget på høyt volum og der har vært lavere volum på negative og flate dager.
Redigert 18.11.2019 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
18.11.2019 kl 12:12 6334

Det er vel mange som har vært med lenge som er vant til at Strong kun prises etter oppnådde resultater og i svært liten grad på forventninger om en lys fremtid.
Kanskje er det til og med derfor det blir stille her så fort kursen går opp bitte litt?
Vi tror nesten ikke det vi ser?
Da blir det kanskje fristende å selge?
Elektrikeren
18.11.2019 kl 12:25 6321

Strongpoint avsluttet fjoråret på 8,90, så årets kursoppgang til nå er slett ikke så verst. Året er ikke omme ennå heller, og mye tyder på at ting er godt i gang med snu skikkelig for selskapet. Vi kan fort stå vesentlig høyere før fyrverkeriet går i luften.
Casiasia
18.11.2019 kl 12:46 6291

Vi nærmer oss desember med stormskritt. Antar vi får bekreftelsen fra BaneNor så snart de har hatt siste styremøte før jul. Tipper vi har melding før 10. desember.
Samtidig ligger q4 an til å bli kanonbra, tenker spesielt på ordren fra Sparebanken Russland, kun på software vi har høyere marginer. Høyt salg + høy margin = godt resultat.
Grantchester
18.11.2019 kl 13:39 6249

Reiser gjennom Portugal og Spania for tiden. Lite Pricer og få CG eller lignende å oppdrive. Hverken DIA, Continente, Auchan, Mercadona eller Lidl kjedene har Pricer eller CG. Kun Continente har Self-checkout (SCO). Det samme bildet når det gjelder apotek.

Jeg er spent på hva nyheter kan komme fra Harting Systems-kanten. Plutselig lanserer de et nytt SCO produkt tilpasset det tyske markedet eller melder en første ordre. Det vil være et nytt ben for STRONG å stå på.
tunktee
18.11.2019 kl 13:47 6238

Hei Grantchester!

Betyr det at ingen av de store kjedene, med unntak av Alimerka, har kontanthåndteringssystemer?
Husker jo, som nevnt før, at jeg så litt systemer i Barcelona for to år siden. Blant annet hos Burger King på flyplassen. (Svære maskiner der både sedler og mynt ble matet av kunden.)
Så imidlertid ingen maskiner fra Strongpoint den gang.

God tur!
Grantchester
18.11.2019 kl 15:13 6169

Hei tunktee ! Takk for det - det er morsomt å reise i det dype spanske innlandet som er fullt av Pedro Almodóvar opplevelser.

Ingen kontanthåndteringssystemer hos de største aktørene som jeg vet om. Mercadona har et system a la rørpost hvor kassapersonalet med jevn mellomrom sender ruller med kontanter gjennom et rør til et safe-rom hvor kun Prosegur eller Loomis har adgang og står for uttransportering av kontantene.
Redigert 18.11.2019 kl 15:18 Du må logge inn for å svare
Grantchester
19.11.2019 kl 20:10 5846

Spanske CG konkurrenten Cashlogy POS 1500 leveres jevnt og trøtt. I bakerier, konditorier, spillehaller, barer og restauranter. Interessant å notere at supermarkedskjeder ikke nevnes som markedssegment det satses på.
Dette er bra også for CG. Totalmarkedet i Spania må være på mange tusen enheter. Cashlogy kan også leies fra EUR 6 per dag.

Eksempelleveranser Cashlogy: https://cashlogy.com/es/exito/
Leieavtale Cashlogy: https://cashlogy.com/es/financiacion/

Edit: spillehaller er et spennende segment; mye kontanter i omløp. Bransjen er i sterk vekst (40% flere spillehaller i Madrid de siste 5 år) og det finnes flere tusen i hele Spania.
Redigert 19.11.2019 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Casiasia
20.11.2019 kl 01:34 5725

Imponerende å se hvilken posisjon Strongpoint har bygget i Baltikum. Flere hundre deltagere på året Retail Forum. Ca. 6 million innbyggere totalt, fortsatt mange muligheter. Tok tid før oppkjøpet ga effekt, men i dag må man si at New Vision Baltija var en vellykket investering.

https://www.linkedin.com/company/strongpoint-group/
JosMag
20.11.2019 kl 13:16 5578

SP omtales som SP 2.0. En ny og bedre versjon av selskapet? Synspunkter?
globalsparer
20.11.2019 kl 17:30 5455

Jo mer JT får dette til å se ut som et Retail Technology selskap, jo bedre. Jeg håper de får et enda større fotfeste i spania, der trur jeg man kan hente en stor ordre. Baltikum er også noe jeg har stor tro på, de landene virker veldig ivrige på å fornye seg.
Veldig usikker på åssen disse click and collect skapene skal hente de store ordrene, virker som det er tidlig i fasen, men vi er der. Jeg trur fortsatt apotek med disse skapene ville være utrolig, hente medisinene sine uten kø, spesielt i storbyer, og medisiner kommer alltid til og bli mer å mer viktig i fremtiden, så et lite skap med kjøling fordi noen medisiner trenger dette, perfekt for varme sommere, strong har jo konseptet. JT trenger noen store ordre nå. Håpet også kolonial og rema ville kontakt JT, så de fikk noen flere strong produkter. Fremtiden ser absolutt lys ut etter min mening, iforhold til andre selskaper på børsen.
Just_Nilsen
22.11.2019 kl 14:36 5032

Jeg er nyss tilbake fra opphold i Malaga. Det var køer foran alle ATM'er. Cash is king, men vi fikk brukt kort overalt. Fant ikke tegn til Strongpoint.

Men det var et par matbutikker med SC, men de så ikke ut til å være særlig brukervennlige.

God nyheter fra Buillion. De leverer bra ser det ut til.
tunktee
22.11.2019 kl 14:49 5020

Virker som Sør Afrika konkurrerer med Spania om å bli det viktigste markedet i sør nå!
Gode nyheter, kjekt at der er noe å skrive om :)
PSI- Investor
22.11.2019 kl 15:36 4974

En konkurranse om å være viktigste marked hadde vært kult!
Men muligens litt vanskelig konkurranse når jeg tenker meg om.
Mulig de har noen form for premiering allerede, beste selger, beste partner etc?
Det er jo sikkert ikke så dumt
Elektrikeren
22.11.2019 kl 18:51 4901


Ukes-statistikk, uke 47

Ukens sluttkurs: 11,15
Tot.omsatt volum: 178 896
Tot.verdi: 2 045 025
Ukes-snitt pr.aksje: 11,43
Tot.antall handler: 148
Ukens laveste: 11,05
Ukens høyeste 11,65
Elektrikeren
22.11.2019 kl 18:56 4897

Kan jo legge til at Bullion til nå har levert totalt 306 maskiner i år, og 102 stk. hittil i Q4.
Just_Nilsen
22.11.2019 kl 23:30 4813

Det er bare vannvittig bra!. Til sammen er vel det en børsmelding verdig? Men hold det hemmelig. Jeg vet ikke prisen på hver, men det blir en endel totalt.

Det er en storeierer i SP som har kjøpt siste tiden, tror jeg, etter det jeg leser her..

Nå kan kursen holdes nede til nyttår før raketten går. Og det kommer et pent utbytte der til våren.

Det er i hvert fall det jeg ønsker. SP! tror jeg faktisk gjør en god jobb som markedmakers. Men det spillet kan jeg ikke noe om, nesten.

Eller hva tror du JW?
Redigert 22.11.2019 kl 23:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2019 kl 11:24 4708

Ja Sør Afrika leverer bra. Snittpris (hentet fra Q3 rapport, 80 system 5-6mill) er 68 750 pr stk.
Så vi har da levert til partner i SA for 21mill.
En annen liten ting er CG som leies ut i Spania, ca 200 stk. Disse hadde økt omsetningen med 13,7mill om de var solgt. (-leiepris som er inntektsført)
Litt usikker på hvordan CG som leies ut kostnadsføres i selskapet, noen som vet? Er jo en kostpris for disse for Strong?
Grantchester
23.11.2019 kl 12:52 4668

Enig Just. Noe som derimot ikke bør holdes hemmelig er lanseringen av nye produkter. Det er nesten umulig å finne referanser om de nye CG-versjoner Compact og Unico verken hos distributørene eller som pressemeldinger/artikler i fagblader worldwide. Det eneste jeg fant om Compact-enheten er dette;

https://farmacia.exclusivasiglesias.com/es/conferencias-cashguard?

Også i siste Q-presentasjonen ble enhetene nevnt nesten bare i forbifarten. Slike lanseringer fortjener signifikant dedikert plass og bør gjøres simultant med stor innsats i alle markedene. Når det gjelder designet, så ser det ut som at Unico enheten er en "rehash" av den tidligere "Premium" enheten som ikke hadde noe særlig suksess. Den ligner også konkurrenten Glory. Compact enheten deler designtrekk med de billigste konkurrentene og klarer ikke å skille seg ut. Jeg sitter med en følelse av at både markedsføringen av CG (og spesielt de nye enhetene) og design ikke er prioriterte områder for STRONG. Hvis dette er en trend vil det være svært uheldig. Som noen andre på forumet er jeg overbevist at CG har større potensiale også i andre land enn Spania, Irland og Sør-Afrika. Jeg vil sette pris på kommentarene deres.

Redigert 23.11.2019 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
23.11.2019 kl 13:02 4663

Måten man presenterer nye produkter på har vel også noe å gjøre med hvordan markedet oppfatter produsentens egen entusiasme rundt produktet?
For tiden er vel Elon Musk den mest ekstreme og vi hverken kan eller skal komme dit.
Men en lansering som foregår i stillhet og nesten hemmelighet fører vel kanskje til at potensielle kunder tenker at dette har de sikkert ikke så stor tro på selv engang?
Mellomting er fint!
tunktee
23.11.2019 kl 14:04 4626

Det var flere konkrete tall, HundredeprosentOslostockexchange!
Sånt liker jeg, kan jeg spørre hvordan du fant så spesifikke tall?
(Er CG-tallene også fra Q3? Bør vist lese rapporten en gang til, kanskje faktisk skrive den ut 🙄)

Grant;
Jeg har vært borti at selskap har alternative produkter i linjen utelukkende for å kunne tilby et rimeligere alternativ.
Noen ganger er dette produkter som de i utgangspunktet ikke ønsker å markedsføre seg med, men har for ikke å miste kunder.
Et eksempel kan være high-end klesmerker og andre forbrukervarer.
Jeg er fortsatt ganske trygg på at selskapet og JT er hands on, og tar gjennomtenkte strategivalg.
Redigert 23.11.2019 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2019 kl 15:45 4729

Tunktee, side 3 i rapporten. Ser jeg kanskje var noe kjapp. Står MER enn 80 CG, så riktig pris blir nok +-66000 nok/system
Grantchester
23.11.2019 kl 17:39 4692

tunktee, både Unico og Compact enhetene skiller seg også teknisk vesentlig ut fra standard CG; nemlig at begge er kunderettede, noe alle konkurrentene også tilbyr og noe som bidrar til økt hygiene i mindre butikker som håndterer mat som for eks. bakerier og slakterier men også apotek setter dette parameteret høyt når det gjelder fordelene ved kontanthåndteringssystemene. Jeg er enig at JT gjør mye riktig men det betyr ikke at alt som gjøres er optimalt; at selskapet fortsatt er uten en overordnet CSO/CMO er uhørt for et børsnotert selskap eller annet selskap som produserer og selger high-end produkter worldwide.
mrdoob
25.11.2019 kl 12:51 4411

Closed Cash Systems Market going to reach usd millions By the end of 2025 : Merlin, Gunnebo, CashGuard, Glory ....

http://galusaustralis.com/2019/11/121416/closed-cash-systems-market-going-to-reach-usd-millions-by-the-end-of-2025-merlin-gunnebo-cashguard-glory/
Elektrikeren
25.11.2019 kl 17:57 4271

Forrige ukes endringer på topp 50:

Nordnet bank AB økte med 39 294 aksjer
Nordea bank ABP økte med 17 225
Avanza bank AB økte med 7 637
Daniel Bjørnstad økte med 2 000
Swedbank AB økte 1 555
Morgan Stanley økte med 1 320

Nordnet livsforsikring AS reduserte med 28 527
Karl Trygve Granberg reduserte med 6 000
Bernhard Næss reduserte med 500
Skandinaviska enskilda banken AB reduserte med 126

«Øvrige aksjonærer» reduserte med 33 878
tunktee
26.11.2019 kl 16:36 4019

Kan ikke argumentere mot det Grant!
Jeg håper at årsakene er utenfor vår kjennskap - synd hvis selskapet bommer på noe så elementært som å markedføre et produkt.
Når det gjelder CSO/CMO, finnes der noen mulighet for at oppgavene bli godt ivaretatt i organisasjonen?

Noe helt annet som har irritert meg litt er hvor treig serveren som Strongpoint bruker til nettsidene er. Syns det har vedvart lenge at man må vente på at sidene laster....

Har forresten blitt litt utålmodig, nå vil jeg ha noen nyheter fra selskapet. Hva som helst!!! 🤷‍♀️
JosMag
26.11.2019 kl 17:14 3981

De utvider stadig vekk salgsnettverket i Spania👍

Fra facebook;

I løpet av de siste to dagene trener vi våre nye delegater og distributører i CashGuard kontanthåndteringssystem.
Redigert 26.11.2019 kl 22:38 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
27.11.2019 kl 08:41 3794

Fra artikkelen til HitIT:
Coops ambition är att ha 70-80 olika typer av lösningar på plats i butikerna innan årsskiftet. Därefter är planen att öka takten under 2020.

Det høres jo bra ut!
globalsparer
27.11.2019 kl 09:08 3765

Se på pcib nå, der går det unna iforhold til strongpoint.
tunktee
27.11.2019 kl 10:01 3713

Har ikke mor lært deg å ikke banne i kirken? ;)
Men snakker om det, jeg tror det er et suckers rally i Photocure. Kanskje er det drevet av kursutviklingen i PCIB (som jeg ikke vet noe grunnleggende om)
Komisk at det er få eller ingen som kan noe om selskapet på strengene for PCIB, bare masse dagdrømmere som forteller hverandre om hvor høyt kursen skal gå til den store glede for hverandre, uten at noen skriver stort om fundamentale ting.

(Har litt i Photocure, men mest som lyttepost.)
riskypick
27.11.2019 kl 10:17 3692

Så du tror det er suckers rally i pho som er drevet av kursutvikling i PCIB??
Tips:sjekk volum i respektive aksjer denne uka.
tunktee
27.11.2019 kl 10:20 3685

Skrev at det kanskje var det, ettersom der ikke er en logisk forklaring på utviklingen i Photocure.
(Der er muligens en fornuftig forklaring på oppgangen i i PCIB, men det vet jeg som sagt ikke noe om. Har ikke lest meg opp på selskapet.)
Redigert 27.11.2019 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Gordon Ekko
27.11.2019 kl 10:23 3675

Uting med diskusjoner av andre aksjer på denne tråde, men kunne ikke dy meg når dere snakker om Photocure. Deilig å ha den som en av hovedinvesteringene om dagen. For de som har satt seg inn i caset så kan det være svært mye oppside fremover.
tunktee
27.11.2019 kl 10:31 3661

Helt enig i at det er en uting, må innrømme at jeg trakker i eget blomsterbed siden jeg har kjeftet på andre som har fylt opp her med hausing om andre aksjer.
Håper Photocure lykkes, en velsignelse for dem som har stått i aksjen lenge at det omsider skjer noe med kursen. Forumet for PHO er imidlertid helt håpløst ettersom det meste som finnes av verdifull informasjon drukner fullstendig i innlegg om hvor mye kursen skal bli og hvor rike alle skal bli. For to år siden skulle den sikkert allerede nå stått i 1900,-...

Men lykke til for både dere og meg. Jeg kjøper mer når jeg ser «the proof in the pudding».

Edit; som dere ser har vi lite å skrive om her for tiden. Hyggelig å se at noen andre kjente nick også følger med på Strongpoint!
Redigert 27.11.2019 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
27.11.2019 kl 10:37 3648

tja så lenge alternativet er at ingen skriver noe som helst, nesten, bortsett fra Elektriker'n som ustanselig forer oss med god info, så er det ikke så farlig synes jeg
det aller kjedeligste er jo når tråden ikke er løftet på flere dager