Strongpoint nr 10. Pick & Collect til City Gross stores

HitIT
STRONG 03.10.2019 kl 13:07 53270

"..PRESS RELEASE: Bergendahls rolls out StrongPoint’s Pick & Collect solution in stores across Sweden
(Oslo, 3 October 2019) Swedish retail giant Bergendahls has selected StrongPoint ASA‘s Pick & Collect solution to drive online order fulfilment across all 40 City Gross stores in Sweden.

“We are honoured to have been chosen as Bergendahls’ partner as they continue to enhance their e-commerce offering and service levels for their customers. They share our vision for improving retail innovation and sustainability. One of the main benefits of StrongPoint’s Pick & Collect solution is the quick and easy picking process, which provides the customer with greater flexibility on pick-up times, giving each store the option to offer a wide assortment of local produce and greatly reducing the unnecessary transport of food throughout the country, ” says Jacob Tveraabak, CEO of StrongPoint.

StrongPoint provides e-commerce logistics solutions for customers across Europe, and has entered into an agreement with Bergendahls to offer the Pick & Collect solution across all 40 City Gross stores in Sweden. After a successful initial pilot scheme in two of its stores over the summer, Bergendahls is rolling-out Pick & Collect nationwide from October 2019.

“Our new e-commerce strategy will give us a more efficient and sustainable solution. It gives us a platform to improve our offering with a deep and localized assortment, without increasing wastage or transports. It will also enable us to, in the near future, decrease the lead time between order and customer pick-up,” says Magnus Adler, IT Director Bergendahls Food.

The online delivery orders will be completed by staff at local City Gross stores using Pick & Collect mobile devices, maximizing efficiency and reducing fulfilment time. Previously, online orders were processed in central warehouses and delivered to consumers over long distances. The new fulfilment process significantly lowers the impact on the environment that was caused by long truck journeys, and also means customers can enjoy fresh, locally-sourced produce faster than ever.

“To change the process from dark store to in-store picking, without affecting the consumers, is a challenge. Therefore, we decided to work with StrongPoint who could provide both a market leading software solution as well as experience project managers and advisors. They have been able to support us throughout the whole process and ensure a high quality solution,” Adler adds..."

https://newsweb.oslobors.no/message/486459
Redigert 21.01.2021 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
JosMag
25.10.2019 kl 19:22 6028

232 mill og 24,8 i EBITA og selskapet er verdsatt til SP x 3..... burde vel matce de resultatene greit..👍💰💰
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
HrDuck
26.10.2019 kl 01:42 5935

God helg gutter og jenter (og tror vi våger oss på en liten skål også)

Nok en gang beklager for min labre aktivitet her på forumet, men ting går jo riktig så bra uten også.

En ting jeg har sett lite snakk om er valutaeffekten for denne lille perlen av en aksje. Kostnader i norske kroner og mye inntekter i valuta er en potent kombinasjon i dagens marked. Kan jo godt hende at de gjør noen valutasikringer her og der, men uansett så vil en eurokurs på over 10 gi et riktig så hyggelig bidrag på bunnlinjen over litt tid.
Så vil det alltids være noen som synes at en bankrente rundt prosenten er flott i stedet for å hente 5% direkteavkastning, men dem om det.

Fortsatt er jeg spent avventende til hvem som stod bak svenskekjøpene i sommer, volumet og stilen tydet på at det var en enkelt aktør (min spekulasjon) som stod bak det meste her. Et underpriset selskap med robust kontantstrøm (på tross av kvartalsvise variasjoner) skaper i hvert fall hos meg en forventning om at det er M&A interesse for Strong. Og da Strong som objekt og ikke subjekt. I en verden som flyter over av kapital som desperat leter etter avkastning er det for meg litt rart at SP skulle finne billige kjøp (ikke at jeg mot det), men de må jo være en opplagt kandidat selv. Ser man for eksempel på Gunnebo og prising så er det direkte ulogisk at SP vil bestå særlig lenge som et selvstendig selskap.

Jaja, det er sent nå. Tipper Tunktee leser dette før de fleste andre. Peace out.

Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
26.10.2019 kl 03:08 5916

Interessante tanker det HrDuck, og vi skal vel ikke se bort i fra at det etterhvert kan dukke opp noen friere på døra!
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
tunktee
26.10.2019 kl 08:04 5872

Hyggelig å bli nevnt HrDuck, nå var jeg så oppgitt over egen døgnrytme at måtte knipse en pille (ja, for å få sove asså ;) og komme meg tidlig opp i arbeid på en lørdag. Hadde vært så deilig å få den siste gulvlisten på plass, og det siste papiret av kontorpulten.

Du har gode poenger. Vi har mye lønnskostnader i norske kroner. Tror en del av hardwaren er produsert i østen, men at den delvis blir montert sammen her hjemme. Vi har rundt 52% i varekostnader (totalt inkl. service, software, labels osv.) Vanskelig å vite hvordan dette fordeler seg.

Nesten alle oppkjøp jeg har sett på Oslo børs kommer som lyn fra klar himmel. Er vel gjerne en nødvendighet for å klare å gjennomføre disse, uten en galopperende kurs i forkant. Er helt enig med deg om at det plutselig kan skje. Eneste som kan tale mot det er at vi har temmelig stor bredde i produkter/markeder og at det kanskje ikke er mange bransjeaktører som ser etter alt dette. Oppkjøpsfond kan kanskje være aktuelle kandidater. Har et inntrykk av at en del mindre selskap har blitt tatt av børs på den måten de siste ti årene. Eller kanskje en merger/fusjon med Pricer?

To år siden vi kjøpte CUB. Skal vi klare å finne nye oppkjøp, må det gjerne være selskaper som er for små til å stå alene og ikke har lykkes med å hente mer kapital. Så skal de helst treffe i våre segmenter også. Selv om Hilde og Jacob sa at de hadde sett på flere hundrede selskap, kan man stille seg spørsmål om hvor mange som har de rette kriteriene i en tross alt relativt liten bransje!?

Jeg har en visjon om organisk vekst, bedret bunnlinje og en kurs på 30-50 kroner. Ikke helt usannsynlig med tanke på hvordan Pricer prises.
Men et tilbud på 18-20 kroner aksjen ville jo ikke spolert dagen fullstendig. Har vært med såpass lenge at kunne være kjekt å frigjøre kapital til andre investeringer.


Edit:
En tanke rundt hvor sannsynlig det er å nå en kurs på 30,- innen rimelig tid.
Vi trenger litt høyere omsetning, bedret bunnlinje og momentum i aksjekursen.
Året 2016 ga en EPS på 1,67 kroner, mens kursen toppet ut på like over 17,-.
Tror det er flere grunner til det. Selskapet var lite kjent og ikke populært. Vi slet muligens med et stempel om at vi drev mest med kontanter, og at disse var på vei ut.

Det er ikke vanskelig å finne selskap med P/E på 15. Det finnes i industri og andre tunge bransjer. Ser man på teknologi, kan selskaper gjerne ha en P/E på både 30, 50 og 100. Hvem Strongpoint er og hvilken persepsjon folk har av selskapet er av betydning.
2016 hadde visse faktorer ved seg som gjorde at man klarte så gode tall. En av de viktigste var nye sedler i Sverige og Norge med tilhørende service/oppgradering av alle Cashguards. Men det var altså gjennomførbart uten større hopp i kostnadene.

Jeg tror der var en del smartinger i markedet som hadde mer innsikt og var mer forutseende enn undertegnede, og at kursen derfor ikke gikk høyere etter de gode tallene.
Hvis vi derimot får en jevnt stigende omsetning og tilhørende bunnlinje over flere kvartal, basert på organisk vekst (uten ekstraordinære store ordrer), tror jeg markedet vil reagere annerledes enn sist.
JT er også flink til å markedsføre selskapet mot investorer.


Med tanke på kostnadsfokusen vi har sett siste året, og bedring av topplinjen, ser jeg et mulig scenario som følger;

Omsetningen stiger til 1,4 mrd rullerende i løpet av 4-5 kvartaler, med en jevn stigning fra kvartal til kvartal. (Hensyntatt sesongvariasjoner)
De faste kostnadene (lønn og majoriteten av ADK) holdes under kontroll med svak økning, og bunnlinjen bedres til 80-100 mill etter skatt.
Grunnet en stabil og jevn organisk vekst, JT’s markedsføring av selskapet, og det faktum at vi blir mindre kontant-orientert, fanger markedet interesse for selskapet og priser inn økte forventninger med en P/E på 15 eller høyere.

For å være helt presis vil en aksjekurs på 30 kroner med en P/E på 15 betinge en bunnlinje (etter skatt) på 88.752.080,- (altså 2 kroner EPS)
Tror for øvrig at selskapet kan prises lang høyere en P/E 15 hvis de andre forutsetningen inntreffer.
Markedets kjennskap, persepsjon og fremtidsforventninger til selskapet vil avgjøre det.

Noen som har synspunkt på realismen i det skisserte scenarioet?

E2; Legger til at et resultat på 88,7 mill av omsetning på 1,4 mrd utgjør 6,3%. Ikke unormalt høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2019 kl 10:14 5838

Veldig bra innlegg Tunktee. Blir spennende å se om veksten og resultatene fortsetter ved Q3.
Det skal ikke mye til før vi kan få en kraftig vekst i omsetning. Vi lever og leverer i hovedsak godt på mindre kontrakter. En større utrulling til en kjede og vi ser allerede der en høy vekst i omsetningen.
Se suksess historien til Alimerka. Klarer vi å speile suksessen i Norden til Spania/Tyskland/Baltikum?
God helg
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Grantchester
26.10.2019 kl 21:07 5691

Takker for gode innlegg tunktee og HrDuck ! tunktee, målene du har satt er ikke urealistiske men ikke uten smarte oppkjøp og store og mellomstore ordrer fra eksisterende og nye kunder. STRONG mottok den siste store ordren i nevnte toppåret 2016 fra Alimerka som er Spanias 17. største supermarkedkjede. STRONG har flere produkter som er interessante også for Alimerkas konkurrenter. Foreløpig har ikke STRONG klart å få innpass hos noen av disse. Store ordrer er ikke bare viktige for topp - og (spesielt) bunnlinjen men for organisasjonen i sin helhet. Det skjerper de ansatte i alle ledd og er uunnværlige referanser i markedsarbeidet og ikke minst ovenfor eksisterende og potensielle investorer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Grantchester
27.10.2019 kl 13:39 5529

Minner om pressemelding 26.07.2019. Det skjer noe på flere fronter;

'The partnership agreement is followed by an immediate first pilot in Switzerland for a leading retail chain. Emmasbox will deliver their software solution combined with StrongPoint’s grocery lockers.'

https://www.strongpoint.com/news/strongpoint-has-entered-into-a-partnership-with-emmasbox-gmbh/

Det hadde vært på sin plass med en oppdatering fra ledelsen på Q3 om i) inngåtte partneravtaler det siste året og ii) C&C pilotene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Grantchester
27.10.2019 kl 13:49 5517

Ny C&C partner i Italia ?

https://www.digitelematica.it/partner/

Edit: Som også er en distributør for Pricer forresten https://www.digitelematica.it/etichette-elettroniche-cosa-sono-e-a-cosa-servono-realmente/

Vi ser det samme hos STRONG partner Smart Rx i Frankrike; leverer både Pricer og Cashguard (til apotek). Skal bli interessant å se hva STRONG får til med Pricer i Spania.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
JosMag
28.10.2019 kl 07:50 5335

Virker som om det begynner å røre på seg skikkelig i Spania nå. Er de ferdige med testperioden allerede og har begynt utrulling?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
JosMag
28.10.2019 kl 08:27 5297

Etter mine beregninger skal SP ha levert over 35.000 Cashguarder. Burde vel oppdatert hjemmesider og markert dette på et vis. Viktig for markedsføring etc. at de kan vise til over 35.000 systemer levert. Er klar over at det nødvendigvis ikke betyr at det finnes over 35.000 systemer i drift da mange blir byttet ut og utfaset etter hvert, men likevel bedre å vise til reelle tall enn gamle data. Har informert pr. mail flere ganger, men tror de begynner å bli lei "maset" mitt..
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
28.10.2019 kl 08:33 5292

Ja enig i at levert er levert uansett om de fremdeles er i drift eller ikke
Hvordan skulle f eks bilprodusenter i det hele tatt hatt en sjans til å vite sine tall dersom de skulle tatt hensyn til hvor mange f eks Golf som fremdeles er på veien?
Det er åpenbart at de alltid snakker om antall levert.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Grantchester
28.10.2019 kl 08:47 5279

Alimerka vil nok teste piloten litt lengre enn 11 dager vil jeg tro før de utvider tjenesten, barnesykdommer må fjernes og kundeerfaringene skal tolkes. I sin egen pressemelding skriver Alimerka at C&C kan komme til flere butikker. Det ser ut at piloten er installert i forbindelse med butikkens garasjeanlegg. Ca. 40 av Alimerkas 170 butikker har parkering, ikke usannsynlig at de blir prioritert. Flere systemer vil nok følge etter en teknisk og kommersielt suksessfull pilot men de kommer nok ikke samtidig.

https://www.alimerka.es/web/index.php/conoce-la-empresa/noticias/el-servicio-click-collect-llega-a-alimerka-con-una-novedosa-infraestructura
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Grantchester
28.10.2019 kl 10:29 5217

Alimerka rangeres blant de 5 beste supermakedene i Spania i en meningsmåling tidligere i år;

https://www.euribor.com.es/2019/02/19/bonpreu-consum-el-corte-ingles-marcadona-y-alimerka-los-mejores-supermercados-segun-la-ocu/
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
tunktee
28.10.2019 kl 15:40 5042

Grei analyse det Rijeam!
Stusser litt over at de estimerer en totalomsetning på 1127 mill i 2019.
Vi har 575 i H119, så det impliserer at de kun regner med 552 i H2.
Totalomsetningen i 2018 var 1067, der under halvparten var i H1 på 526. Dette til tross for at Alimerka kjøpte ut gjenværende leieavtale, MNOK 21,3, i 2. kvartal. (altså 1. halvår.)

Jeg ville estimert 20 mill (mimimum) mer for året 2019, enn det Petter Nystrøm og Øystein Elton Lodgaard hos Sundal Collier har gjort.

Edit; 21,3 mill i Q218 var EBITDA-effekten Alimerkas utkjøp ugjorde. Effekten på omsetningen var faktisk hele 36 mill, så den underliggende differansen mellom 1. og 2. halvår i fjor var faktisk enda større.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
28.10.2019 kl 18:56 4956

Forrige ukes endringer på topp 50

Avanza bank AB økte med 20 792 aksjer
Sparebank 1 markets AS, market making, økte med 8 437
Bernhard Næss økte med 4 000
Morgan Stanley økte med 1 514
Daniel Bjørnstad økte med 200


Nordnet livsforsikring AS reduserte med 12 165
Odd Roar Gresslien reduserte med 10 000
Nordnet bank AB reduserte med 450


«Øvrige investorer» reduserte med 12 328
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
tunktee
29.10.2019 kl 00:53 4829

Ser at mitt siste innlegg strider litt mot et eget innlegg for noen uker siden i forhold til hva jeg har estimert for dette kvartalet.
Det får vel være slik, siden jeg ikke klarer å ha to tanker i hodet på en gang, og legger forskjellige premisser til grunn for hvert innlegg.

Edit; Edit; Edit; De som ikke er våken om natten trenger ikke vite hvorfor 😂😚🤥
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
29.10.2019 kl 09:01 4725

he he morsomt tunktee! Likte innlegget om kurs 30,- med god begrunnelse, mitt mål er 40,- og forutsetter at veksten fortsetter videre

I følge statistikken til Elektrikern like over her så ser det ut som om kun ca 32.000 aksjer skiftet eier sist uke, mens det jo ble omsatt 205.531 aksjer i løpet av samme uke i følge statistikk enda lenger oppover her. Antagelig stor handel utenfor topp 50 det da?
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Elektrikeren
29.10.2019 kl 09:14 4706

Angående statistikken for endringer på topp 50:
Husk på at det er et etterslep på 3 dager, og mye av omsetningen kom vel da, bl.a over 80 000 på fredag
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 09:28 4698

Ved kurs 40 prises selskapet til i underkant av 1,8 milliarder kroner. Kunne vært interessant å høre hvordan du har tenkte at veien frem til dette nivået ser ut, hvilke strategiske grep som må tas og når du ser for deg at dette målet kan nås.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
29.10.2019 kl 09:43 4678

Det bygger på det gamle utsagnet til Waaler om at det ikke bør være noe stort problem å nå 2 milliarder i årsomsetning. Når vi kommer dit er det veldig mange faste kostnader som ikke øker. Serviceinntekter øker år for år. Oppkjøp skal foretas.
Det bør bli bra bunnlinje med flere kr aksjen i årlig utbytte.
Jeg tenker på hva de fikk til allerede da Norge og Sverige var hovedmarkedet. Nå er vi i ferd med å erobre markeder som er veldig mye større. Jeg har blandt annet tro på Tyskland. Jeg synes det er glimrende at de får til så mye i Spania som jo er et lavkostland. Jeg har i utgangspunktet egentlig større tro på land hvor lønningene er høyere fordi da sparer man mer på å investere i kostbare produkter som sparer arbeidstid og gir sikkerhet.

Selv om jeg er i stand til det så gidder jeg ikke å sette opp noen regnestykker for å underbygge mitt kursmål, for det er uansett bare basert på at jeg har en tro på at Strong skal klare å fortsette den gode veksten de har hatt mens jeg har vært aksjonær. Så vil det alltid også være elementer som interesse for aksjen og selskapet som hittil har vært pussig laber gjennom alle år. Uansett hvordan man regner så er man helt avhengig av at noen vil kjøpe kursen opp. Her ser vi jo en rekke selskaper som nå i det siste f eks poLight som får voldsom kursøkning sånn i tilfelle de skulle komme til å lykkes.
Hvis Strong på noe tidspunkt skulle klare å få til en tilsvarende interesse så kan kursen gå mye lenger enn til 40 også på kort sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2019 kl 10:03 4654

Ja, under Waaler kunne dette være et synlig og realistisk mål innen rimelig kort tid.

Nå er jeg usikker.

Ryktene vil ha det til at partnerstrategien endres og at tysklandskontoret legges ned. Ikke vet jeg, men hva skal kompensere for evt bortfall av dette markedet? Jobbes det med oppkjøp i Tyskland? Hartingsamarbeidet vil ikke kunne kompensere for dette slik skissen er i dag. Hva med Spania? Det er ikke rare utviklingen der. Jeg ser det skrives om Alimerka og enkelte småordre av CG til apotek - men dette er (unskyld uttrykket) et piss i havet.

En ting er sikkert SP kan ikke fortsette å kutte kostnader og spare seg til 2 milliarder i verdi. Vi må snart se en signifikant økning i volum.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
29.10.2019 kl 10:23 4637

Jo enig Grenseland, det krever jo mye jobb, og det er vel en grunn til at det finnes et gammelt uttrykk om å spare seg til fant.

Jeg har jo en rekke ganger etterlyst at de må offentliggjøre hva det er de prøver å få til og hvordan. De bør ha en overordnet plan, noe de sikkert har, men vi som eier selskapet får jo ikke vite hva den går ut på. Det synes jeg er svakt, og jeg tror også at det er med på å dempe interessen. Hvorfor skal noen nye aksjonærer komme inn når man ikke kan få vite hva man satser på annet enn ved historikk.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
Idav
29.10.2019 kl 10:47 4599

Må si meg enig i mye av det som blir skrevet på dette forumet, samt forundret hvor mye info og innsikt dere har i dette selskapet.
Når det gjelder info om selskapet har vel det vært det store problemet alltid, man må grave og lete.
Ser man på andre selskaper som feks Spertalen så legges det ut meldinger om omtrent at han har vært på Wc og kursen går.
Uansett så synes jeg selskapet er en trygg bank å ha mine investeringer i (utbytte og lignende).
Og vil også si at det har jo blitt en del mer oppsving i det siste halv året. ( det er jo bare å se på omsetningen av aksjen, før gikk det en håndfull med aksjer å nå er det tross alt noen tusen daglig).
I alle fall så takker jeg for de som bidrar til mye av infoen som kommer inn her på forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:53 Du må logge inn for å svare
JosMag
30.10.2019 kl 10:01 4241

Kanskje jeg var overoptimist for 3 uker siden....;
Tipper vi øker omsetningen med over 20 % sammenlignet med samme kvartal i 2018.
290 i omsetning og 30 i EBITDA er min spådom.
Blir spennende å se i morgen 👍💰
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
30.10.2019 kl 12:51 4147

Godt å spore en så voldsom interesse både på forumet og på børsen sånn dagen før talla...

Håper de har noen gode vyer til oss i tillegg til gode tall så vi får noe å glede oss til fremover også!
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
30.10.2019 kl 13:02 4138

Hmmm, de tallene er vel like de du skrev for tre uker siden så da står du ved eventuell overoptimisme JosMag!? 😂
Er ikke sikkkert at du er på jordet. Der har vært mye driv i selskapet i år, så vi kan bli overrasket på den positive siden.
Hvis du får rett antar jeg at vi alle blir rikere i morgen!

Jeg slenger inn tallene som jeg skrev 18/9:

Retail Technology 180 mill
Cash security 35 mill
Labels 38 mill

Totalomsetning Q3 253 mill.
EPS 23 øre.

Er nøktern i regnestykker på papiret, selv om kalkulatoren i hodet er mer fantasifull ;)
EPSen er jeg usikker på. De 23 ørene er regnet ut fra 3. kvartal 2018.
I mellomtiden skal vi i følge selskapet ha gjennomført en årlig kostnadsbesparelse på 30 mill med suksess.
Det jeg imidlertid ser, og har skrevet litt om før, er at enkelte kostnader har steget i samme tidsrommet og bruttomarginen har falt.
Det kan derfor se ut som en større andel av kostnadsprogrammet er spist opp.

Hvis jeg skulle satt penger på tallene, vil jeg gamble på at omsetningen havner mellom våre tall JosMag; 253-290 mill.

E; Selv 253 mill burde være en bekreftelse ovenfor markedet og gi noe kursoppgang, under forutsetning at der ikke er store overraskelser på kostnadssiden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
PSI- Investor
30.10.2019 kl 13:23 4118

EPS på 23 øre eller ev bedre hadde vært fint, håper jo det skal gå helt greit med en liten økning i utbyttet nok en gang samtidig med at det bygger seg opp penger til investeringer. Gleder meg til i morgen!
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
tunktee
30.10.2019 kl 18:03 3981

Stille før stormen?
Folk er så nervøse at de ikke tør skrive, håper det er noen som får sove i natt 🙄
Bør bli mye meninger her i morgen, selv om de mest negative ser ut til å ha forduftet.
(Det skulle jeg kanskje aldri ha sagt i tilfelle tallene skuffer...)
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
JosMag
30.10.2019 kl 22:03 3853

Erfaring fra tidligere har vært endel skuffelser dessverre, men trenden det siste året om ikke annet er det motsatte. Ikke nervøs for morgendagen, men spent og nysgjerrig på fremtids vyer👍
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
30.10.2019 kl 22:57 3800

Josmag, enig med deg og T. sitt Stille før stormen? Folk er så nervøse at de ikke tør skrive, håper det er noen som får sove i natt ...
Jeg tror ikke det blir en storm., Men måtte interessen for selskapet ta seg opp etter fremleggelsen. Jeg forventer at JT stiller i Haslloweendrakt og jeg skal komme med Ljåen og Trikker'n med ring over hodet, hehe.

Det blir på det vante. Og good news er jo at det ikke nå er krydret før fremførelsen av børsmeldinger. Det tyder på en selvsikker ledelse.

Jeg tar det som kommer, men håper vi klatrer noe, men det er umulig å vite slik jeg ser det. Og jeg håper på en ærlig ledelse som gir svar innenfor det kan gi der i konkurransehensyn.

Og blir JT konfrontert mot hans syn på verdisetting som er kommet i aviser så må han stå på det (selvfølgelig om han ikke har skiftet mening), Den litt ynkelige (dog en del) posisjonen av aksjer han har i selskapet bør han ha et godt svar på om kommer.

Tvim tvi. Det er bare et Q. Fatter ikke at sleksaper vil være på børs med alle plikter/utgifter det medfører. Kapital finnes for de rette selskapene.
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2019 kl 08:10 3678

Link til webcast.
https://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=98169230
Kan være verdt å følge med i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
JosMag
31.10.2019 kl 08:24 3640

Et skuffende resultat mhp på omsetning, men ok på EBITDA. Beskrivelsen flatt sammenlignet med forrige år... bør komme med litt nytt sukker på presentasjonen ellers rødt i dag er jeg redd😣
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Krosta
31.10.2019 kl 08:31 3616

Skuffende omsetning ja. Men hyggelig å se at den store verdidriveren - Retail Technology, fortsetter å vokse. Ekstra hyggelig å se en marginforbedring på 5 prosentpoeng i det segmentet.
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
HitIT
31.10.2019 kl 09:26 3459

De 580 CIT-cases til Russland kommer i q4 og ikkeno i q3.
Nok til å koste oss minus 5 mill på ebitda innen dette segmentet.
Ellers er vel det meste helt greit og egentlig småpene tall fra Retail delen ja (har brukt 3min på å se over og ikke sett web enda)
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
globalsparer
31.10.2019 kl 09:29 3442

the order of up to 580 CIT-cases has increased to 880 cases.
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
JosMag
31.10.2019 kl 10:31 3351

Spania opprettholder leiesalget til tross for ferietid etc også der. 80 systemer leiesolgt👍.
Sqs kommer til å levere bra i 4. Kvartal med 880 leverte til Sberbank 👍. Portugal er 40 cg av 100 som samarbeidspartner forpliktet seg til solgt👍. Radiant i Apac opprettholder salget på samme lave nivå som før, dog uten at sp taper like mye penger der. Usa er det levert 3 hentestasjoner. I Tyskland taper de penger og vil justere.
Tror vi kan forvente oss et ok 4. Kvartal 👍
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
pilot48
31.10.2019 kl 10:43 3385

Stordalen har köpt över 1 miljon pricer, kanske han får upp ögonen för SP 😃
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare
Just_Nilsen
31.10.2019 kl 11:12 3324

Slettet, JosMag hadde fått med seg økningen av antall veaker til SBER-bank. Det blir knall for SQS, Q4.
Redigert 20.01.2021 kl 19:25 Du må logge inn for å svare