NAS - trafikktall fredag 04.10.19


Hvis trafikktallene og yielden som kommer i morgen fredag 04.10.19 er mye dårligere enn forventet, så vil NAS være et stort skritt nærmere en ny krise-emisjon som tidligere i forrige vinter, NAS har ikke mye å gå på før låneforpliktelsene om NOK 1,5 milliarder på bok da vil brytes, og som da gjør en ny emisjon nødvendig. På grunn av den lave kursen på cirka kr 35-36 nå, så vil en emisjon på NOK 5 milliarder medføre at kursen vil bli satt til kr 5, det vil si at dagens aksjonærers aksjeverdier kan bli kraftig utvannet. Dette vil shorterne utnytte maksimalt for å kjøre aksjekursen til NAS kraftig ned. Men det bryr vel ikke den gjengen som hele tiden hausser opp NAS her på HO forum seg noe om, selv om varsellampene blinker faretruende?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Epona
03.10.2019 kl 14:03 4890

Sannelig er du omsorgsfull og ... 🥴
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
03.10.2019 kl 14:07 4851

Minner meg litt om en som sluttet på forumet. Og det mitt i høstferien med stappfulle fly.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

Det er sant at dårligere trafikktall enn ventet gjør at Nas ligger dårligere an økonomisk. Godt sett! Hvilke tall tror du selv på? Håper inderlig på 0.35, wet dreams case er 0.36. Tror ikke på 0.34 og heller ikke på 0.37.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
03.10.2019 kl 14:22 4743

De prøver litt, det skal de ha for.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
lektor79
03.10.2019 kl 14:22 4729

Vi får svært gode trafikktall. Lykke til alle som tror på Nas.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
EliotS
03.10.2019 kl 14:46 4632

Ska vi nu ikke bare vente og se de trafiktal første? Hvad scenario tenker du på hvis trafiktallene er gode.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

"Noen" kjenner trafikktallene allerede, jf. det bratte fallet fra kl. 14 i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Artige
03.10.2019 kl 14:54 4571

Tenker just det samme. Ser ikke bra ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
lektor79
03.10.2019 kl 15:13 4478

Makan til vemmelige og negative folk. Hold dere unna NAS!! Folk her er ute og spekulerer kun i bunnfiske.. håper dere ramler av! Hilsen fra Barcelona!
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

Ikke rart noen blir negative når ens positive holdning blir utfordret med nedgang måned på måned, og pengene renner ut.
Konstaterer for øvrig at mange av de som skrev positivt om NAS i sommer og tidlig i høst er borte fra forumet...
Nå må ledelsen i NAS begynne å innfri på alle de positive triggerene som er omtalt på dette forumet - til det kjedsommelige.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

De er nok borte fra forumet fordi det skjer lite, og er lite konstruktivt å sitte og lage samme "trigger lista" igjen og igjen.

Man må lene seg tilbake og se hva som vil utfolde seg
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Herman*
03.10.2019 kl 15:58 4250

1.5 milliarder på bok er milevis unna. Det er lenge siden Boeing la frem et tilbud til NAS, og de kunne selvsagt tatt dette hvis de var desp. Likeledes er det lenge siden RR og NAS ble enige om betingelsene i kompensasjonen, det gjenstår bare å sette en cut off dato. Når det gjelder JV så er det ikke sikkert at ballen ligger hos NAS, det er jo umulig å vite. Uansett har NAS milliarder utestående fra Boeing og RR, og antall milliarder «utestående» hos kredittkortselskapene skal angivelig gradvis reduseres over de neste månedene. Ved full klaff burde NAS ha minst 7 milliarder på bok i løpet av q4. Ser at noen har hevdet at likviditeten kan bedres med opp til 11 milliarder, men forsøker å være nøktern.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
03.10.2019 kl 16:17 4181

nå er det vel ingen her inne på forumet som har tatt mere feil en deg da
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
03.10.2019 kl 16:19 4162

å hvor har du det fra at boeing la frem et tilbud til NAS.å det samme med RR
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

SÅ du får lov til å ha flere kontoer?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Herman*
04.10.2019 kl 08:09 3709

Hvor ble det av trafikktallene? Pleier å komme 08:00...
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
lektor79
04.10.2019 kl 08:18 3561

De holder planen. Bare å lene tilbake. De får kontroll og utvides seinere. Lønnsomt. Bra!
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Herman*
04.10.2019 kl 08:19 3537

Dette var bra, kursen bør gå noen kroner på meldingen kombinert med kommentarene fra ledelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
minsin
04.10.2019 kl 08:28 3389

Ja absolutt greie trafikktall ... økt lønnsomhet har de allerede varslet for flere mnd siden.. økning på 6 pst /Raske 0,35 er meget bra.

kan bli en bra mnd for NAS .
Kommer sikkert noe nytt fra Boeing , Q3 vil vise at NAS er "on track" -
NAS 07- og NAS 08 kommer til å bli innfridd i Q1 -20

Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
04.10.2019 kl 08:43 3227

Meget sterke tall. I dag skal nok NAS høyt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Marianne
04.10.2019 kl 08:48 3162

4 p nedgang i passasjer trafikk, yield lavere enn forventet . Forventet 0,40.Fullere fly. Når det reduseres ruter blir flyene fullere og yielden vil øke. Etter min mening øker den ikke nok og at kursen vil falle på dette. 4 p nedgang i passasjertrafikken er mer enn vi har sett de siste månedene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

Dette er steinbra resultat i tillegg til at Karlsen bekrefter at spareprogrammet på 2 mrd, hårete etter min mening, så og si er i mål.


flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs i kommentar til E24 :

Yield (inntjening per passasjerkilometer) økte med fire prosent til 0,39 kroner, mens RASK (inntjening per tilgjengelige sete) økte med 6 prosent til 0,35 kroner.

Ifølge selskapet er dette sjette måned på rad at enhetsinntektene økte sammenlignet med samme periode i fjor.

– Norwegian leverer sterkt på enhetsinntektene yield og RASK som viser at selskapets fokus på lønnsomhet (høyere gjennomsnittlig billettpriser) fortsetter i den positive trenden vi har sett i 2019, samtidig som fyllingsgraden øker. Det er meget positivt, skriver flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs i Winair i en kommentar.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
EliotS
04.10.2019 kl 08:52 3087

Ja - de tal er godkendt. Det er "strong and sound business", som disse tal indicere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

Med denne kommentaren innrømmer du å ha hatt urealistisk høye forventninger til et selskap som har sagt at de går fra vekst til lønnsomhet - kutter ulønnsomme ruter pluss at de skal kutte ned kostnader med 2 mrd. på ett år. Så med 18 fly på bakken - hva har du egentlig forventet ???
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Marianne
04.10.2019 kl 08:55 3035

Det var forventet en yield på 0,40
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
jongiv
04.10.2019 kl 08:57 3010

Etter å ha lest DN i dag var det godt å si opp mitt abonnement. Knalltall fra NAS :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
TomW
04.10.2019 kl 08:59 2968

Hva var konsensus for rask?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
04.10.2019 kl 09:00 2958

Driftsmessig fortsetter selskapet å levere bedre og bedre resultater, og vi er på god vei til å nå målet om en kostnadsreduksjon på to milliarder kroner i 2019, sier han. Seier Geir Karlsen i pressemelding.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

Det må huskes at dette er septembertall - ikke juli/august.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

Isolert sett er tallene selvfølgelig oppløftende. Dersom økningen i yield biter seg fast er det kanskje en enda større grunn til å juble. Jiippii.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

Jeg begynner sånn smått å regne på når MAX kommer i luften - hva 25% drivstoffbesparelse vil gjøre med disse tallene...... Den lange ventetiden er snart over.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
ksandal
04.10.2019 kl 09:38 2704

Tror nok max flyene blir på bakken til påske minst. men NAS klaer sedg bra og ser ut til og endelig ha noe forbedret resultat og mindre kostnader. Forhåpentligvis får de noen kroner i erstatning fra Boeing for de taper flyene som aldri burde vært laget med den nye motorløsningen.
Kortsiktig ser jeg at nas kan gå til 40-45kr, men på lengre sikt, kan det være at de fortsatt trenger mye mer penger og kursmål sommer 2020 er fortsatt ned fra dagens kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare

NAS tar liksom ikke helt av i dag?
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Epona
09.10.2019 kl 16:38 1763

I morgen er det 14 dager til

24 October
Third quarter results
https://www.norwegian.no/om-oss/selskapet/investor-relations/financial-calendar/

Imens får shorterne med Sissener og hans assistenter her på Hegnar-sirkuset presse kursen så langt ned de kan.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
09.10.2019 kl 17:34 1673

De presser ikke, de bytter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare