Kjønnsforsker innrømmer: Jeg bare diktet opp ting

Slettet bruker
04.10.2019 kl 00:51 540

Han hevdet at kjønn bare var sosialt konstruert og dreide seg om makt. I dag er han langt fra like sikker.

Det er den canadiske forfatteren og kjønnshistorikeren Christopher Dummit som i Quillette erkjenner at han som kjønnshistoriker rett og slett «diktet opp ting».

«Til mitt forsvar, var jeg ikke alene» fortsetter han i et essay om kjønnsforskningens fallgruver.

Han innrømmer i artikkelen å ha lett etter eksempler for å bevise at kjønn er «sosialt konstruert» og alltid «dreier seg om makt».

I dag innrømmer han at selv om man har hatt ulike syn på maskulinitet gjennom historien, har det stort sett vært variasjoner over samme tema. Å se på menn som mer risikovillige eller at det er mannens oppgave å skaffe et levebrød, er relativt typisk i ulike kulturer, mener han i dag.

På samme måte er det slett ikke sikkert at maskulinitet kun dreier seg om makt. Det gjenstår i så fall å bevise, mener Dummit.

Så gjenstår det å se om kjønnsforskere kommer til å plukke opp tråden fra denne brannfakkelen.

https://resett.no/2019/10/03/kjonnsforsker-innrommer-jeg-bare-diktet-opp-ting/
Slettet bruker
04.10.2019 kl 00:54 540

Jeg kommer ikke til å stole på kjønns forskerne igjen, såpass tørr jeg å si.
Det samme gleder klima.
Redigert 04.10.2019 kl 00:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2019 kl 11:11 480

Spør rundbrenneren Morten Harket hva han mener om kjønn og klima, han opptrer jo som en lærd filosof på disse områdene.

Og så kan du i samme slengen spørre klimahyserikeren og hotellkongen Stordalen, som indoktrinerer deg på sine hoteller om klima, hvilket karbonavtrykk han etterlater seg privat med sin bilpark og sine palasser av noen boliger.

Bare en digresjon til temaet :-)
Fjordgubben
04.10.2019 kl 12:01 470


Det er jo slik forskere jobber, de hoster opp en eller annen påstand, spiller ikke noen rolle hvor sinnsyk den i utgangspunktet er, de kaller denne påstanden en «hypotese».

Så bruker de alt de har lært mht «kildegranskning» for å finne noe som kan underbygge den vanvittige påstanden.

Slik kommer de til vanvittige konklusjoner som at «kvinner og menns hjerne er like», «menneskeskapte klimaendringer» og andre vanvittige konklusjoner som de mener de kan bevise.

Er jo slik at man kan bevise hva som helst når man bare bruker de dataene som underbygger påstanden og ignorerer alle de som ikke underbygger påstanden.

Mennesker har opp gjennom historien gjort utrolige sinnsyke ting med velsignelse fra «forskere».
kokkohill
04.10.2019 kl 14:27 435

Til mitt forsvar, var jeg ikke alene» Det sa Nazistene å ,,,,,, det kommer globalistene til å si.....
Slettet bruker
04.10.2019 kl 14:54 425

Kanskje han er broren til A?
Hr.Suhr
04.10.2019 kl 16:17 405

Kjønnssvada har aldri nådd inn hos meg.
F.eks. har jeg aldri trodd på fjaset om at huleboeren
gikk ut og klubbet ned dama han han ville ha.
At tilnærmingen til det motsatte kjønn har endret seg gjennom tidene er så sin sak,
men under normale omstendigheter, er det min overbevisning at det alltid er ho-kjønnet
som på et eller annet finurlig, medfødt vis, avgjør og bestemmer hvem hun tar som partner.
Men når dette feiler er det alltid mannen som må ta støyten.
Redigert 04.10.2019 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2019 kl 17:43 381

Tror Hr.Suhr er inne på noe. At kvinnene velger er ikke uvanlig i dyre riket. Se til endene for eksempel der herrene pynter seg med sin vakre fjær drakt og damene velger dem som har best gener og derfor ser best ut. De pjuskete og sexuelt frustrerte hann endene som blir igjen til slutt kan komme til å gå sammen for å gruppe voldta en dame and, eller en herre and, alt etter som hva som er nærmest og lettest og om nøden er stor nok og ande testiklene verker. Takk.
Redigert 04.10.2019 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
04.10.2019 kl 20:09 346

Sant det, kvinner bestemmer det meste, hvilket hus man skal ha, innredning, hvor man skal på ferie, når man skal pusse opp og hvordan man gjør det, alt dette bestemmer kvinnene.

Hørte engang en prosentandel på alt som blir kjøpt i butikkene og hvor mye av dette som kjøpes av kvinner og/eller er bestemt av kvinner og det var en meget høy prosentdel.

Kvinner bestemmer selvsagt også hvem de skal ha som partner, menn tar som regel det de får.

Men klart, når det går galt er det mannen som må ta støyten. Hver gang, greit jeg tar gjerne på meg skylden jeg, helt greit.
Slettet bruker
04.10.2019 kl 20:24 334

Kvinner har mest å tape ved å velge feil partner. Kvinner former sakte men sikkert hva slags type menn som får reprodusere seg. På den måte får kvinner det også lettere og lettere når de skal finne seg partner. Dette har foregått over hundretusenvis av år. De mest aggressive, egoistiske og dummeste er valgt vekk underveis. Men det er en lang vei å gå ennå...
Fjordgubben
04.10.2019 kl 20:31 327

Man hører jo hele tiden om kvinner som klager på alt mulig, og mest på hvor slemme og ubrukelige menn er, og om hvor mye kvinner lider fordi menn er så fæle og ubrukelige.

Hørte nettopp på radioen at ca 750 uteliggere hadde avgått ved døden i UK, hvor mange av disse var kvinner? Ca 40, helt som det skal være altså.
Slettet bruker
04.10.2019 kl 20:33 324

Jepp. Menn som ingen treng.