Trist å si det, men B Sanders bør nok trekke seg som kandidat

Slettet bruker
04.10.2019 kl 09:50 667

Han drar seg mot åtti og her om dagen hadde han (kanskje) et mini hjerteinfarkt. Jeg tror han må trekke seg som presidentkandidat.

Fin fyr. Smart og jordnær - den rake motsetning til den oransje. Hadde han vært 10-15 år yngre, så hadde han vært en super kandidat som kunne gjort mye bra for USA og verden.

Biden er jeg usikker på. En ting er at han kommer fra den samme suppa som Clinton gjør. En annen ting er at Trump er flink til å sverte sine motkandidater. Det er en av få ting han virkelig behersker. Det er nok fordi han har holdt på slik hele sitt liv. Tråkke på folk som han opplever at står i veien for seg.

Men det ligger jo an til at Biden ender opp som demokratenes kandidat. Og skulle Trump overleve en riksrettssak, så er det ytterst viktig at han lærer av feilene Clinton gjorde da hun hadde ondskap og dumskap som motstander.

Fire nye år med Trump vil ende i ragnarok. Fyren er i ferd med å gå i frø.

børst
04.10.2019 kl 10:18 654

Biden er tydelig svekket av alderdom og sykdom han også. De som ikke sitter klistret til demokratenes propagandamaskineri har jo sett klippene fra Bidens valgmøter, der han snubler i ord, snøvler, glemmer hva han skal si og mister tråden i sine resonnementer. Noen setninger blir helt meningsløse. Fyren er i tidlig fase av vaskulær demens og bør trekke seg. Elizabeth Warren er fortsatt oppegående sånn helsemessig, men politikken hennes er livsfarlig og vil i hvert fall medføre at obligasjonsboblen sprekker.
børst
04.10.2019 kl 10:25 650

Når det gjelder Trump og politikken hans, så leverer han det som han lovet velgerne i valgkampen, eller viser i hvert fall at han prøver. Trump er sammen med Jimmy Carter de eneste presidentene etter 2. verdenskrig som ikke har startet kriger. Også dette var et valgløfte, å unngå å trekke USA inn i kostbare kriger som destabiliserer verden ytterligere. Her stod jo Obama i en særklasse, som oppførte seg som en elefant på meth i et glasshus. Da Obama forlot åstedet hadde antallet flyktninger i verden økt med 25 millioner, fra 40 til 65 millioner, en økning på over 60% !!
Redigert 04.10.2019 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2019 kl 10:37 637

Er det fullmåne i dag?
Slettet bruker
04.10.2019 kl 10:47 631

Hva er Trumps politikk og hva har han levert?
børst
04.10.2019 kl 11:07 617

1. ‘Build a wall’ — and make Mexico pay for it
2. Temporarily ban Muslims from entering the United States
3. ‘Bring manufacturing (jobs) back’
4. Impose tariffs on goods made in China and Mexico
5. Renegotiate or withdraw from the North American Free Trade Agreement and Trans-Pacific Partnership
6. ‘Full repeal of Obamacare’ and replace it with a market-based alternative
7. Renegotiate the Iran deal
8. Leave Social Security as is
9. Cut taxes
10. ‘Bomb’ and/or ‘take the oil’ from ISIS

https://www.politifact.com/truth-o-meter/article/2016/jul/15/donald-trumps-top-10-campaign-promises/

De enkle løftene, skattekutt, toll på varer fra Kina og Mexico og ikke røre SS, er innfridd. Og et annet av løftene, ingen flere kriger, er innfridd. Og ISIS er i stor grad drevet tilbake, og USA har tatt over oljefelt øst i Syria.
For de andre løftene er det noe som tar tid, og som blir intenst motarbeidet av demokratene, som nå har flertall i Kongressen. Men han prøver !
Redigert 04.10.2019 kl 11:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2019 kl 11:15 613

1, 2, 3, 6, 7 og 8 har han enten ikke fått igjennom eller så har han ikke hatt noe med det å gjøre. IS han svært lite involvert i. 4 har han jo gjort med Kina. Og det har blitt kaos.

Det eneste han har gjort er 9. Og det må vanlige folk betale for. Det også. Han har prøvd å rasere Obamacare, men ikke lykkes helt. Men noen titalls millioner risikerer å miste tilgangen til helsetjenester. Bra?

Slettet bruker
04.10.2019 kl 11:36 602

Haha du har blokkert meg og kan ikke se dette, lol
Betonghue
04.10.2019 kl 11:40 597

Innlegget er slettet
Folkeskikk på A-vis er notert av de fleste! Som også selvsagt har kunnet konstantere at her har vi med en stakkar med varig svekkede sjelsevner å gjøre!
Kryp inn i hølet dit igjen - og bli der !
Slettet bruker
04.10.2019 kl 11:51 591

Du aner ikke hva folkeskikk er, ditt nek.

Synes jeg ser deg. Liten og skrukkete med pistrete hår. Rødsprengt og med et ganske kraftig eim av piss. Du er gubben folk går en stor sving rundt på rema1000, for du stinker gammel svette og rullings. Du bor i et veikryss et stykke fra en av de store byene. I et gammelt hus som du ikke holder ved like og som har en håndfull bilvrak stående i hagen. Du er fryktet av naboene, for du er en utrivelig gammel grinebiter som hisser seg opp over enhver forandring.

Du får svar som fortjent. Dette er inntrykket jeg har av deg.
Betonghue
04.10.2019 kl 12:07 582

Den evneveike overgår seg selv !!
Slettet bruker
04.10.2019 kl 12:10 579

Hehe. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva jeg har gjort deg, gamlefar. Jeg fatter ikke hvorfor du er så forbanna på meg. Hadde det ikke vært enklere å bare ignorere at det er noen med vett her på fff?

Du fremstår som et svært usympatisk og ensomt menneske. Sinna på alt og alle. Det er bare du som kan endre deg så du får det bedre med deg selv. Jeg bare sier det.
Slettet bruker
04.10.2019 kl 12:10 577

Synes jeg ser deg. Liten og skrukkete med pistrete hår. Rødsprengt og med et ganske kraftig eim av piss. Du er gubben folk går en stor sving rundt på rema1000, for du stinker gammel svette og rullings. Du bor i et veikryss et stykke fra en av de store byene. I et gammelt hus som du ikke holder ved like og som har en håndfull bilvrak stående i hagen. Du er fryktet av naboene, for du er en utrivelig gammel grinebiter som hisser seg opp over enhver forandring.

Nå må du bestemme deg da Bekte. Lukter han piss eller svette og rullings?

Personlig synes jeg det lukter trakassering på høyt nivå, men ÅÅÅÅ-jaaaa. Slik var det ja. Trakasseringen kom fra Bekte så da gjelder det visst ikke som trakassering.
Strek
04.10.2019 kl 12:36 571

https://www.promiseskept.com/

Selv om ‘bare’ halvparten av dette stemmer viser det hvor lite norsk media rapporterer om Trumps resultater.
Slettet bruker
04.10.2019 kl 12:45 561

Det der er jo bare propaganda. Skjerp deg.
Betonghue
04.10.2019 kl 13:54 537

Innlegget er slettet
Jeg møter deg gjerne - men - som du vet; gutta i de hvite frakkene på institusjonen din slipper deg IKKE ut!
Du får fortsette med papirdukkene dine der borte i kroken ......
Slettet bruker
04.10.2019 kl 14:25 525

Just say when. :) Så får vi se om gneldregubben er så tøff i virkeligheten.
Slettet bruker
04.10.2019 kl 20:14 489

Hva blir det til, gammern? :) Du ble så stille når det kom til stykket ;) Svær i kjeften på avstand.

Vel vel. Det bekrefter inntrykket.
cinet
05.10.2019 kl 00:56 459

A den gamle/jaba er en og samme person . En DT hater av rang , som ikke klarer å skille fake news og fox news. I tillegg ansatt som manipulator/agitator, enten i Klassekampen eller i affa? Oppfordrer klarsynte til ikke å svare på tråder opprettet av slike fake news spredere
Slettet bruker
05.10.2019 kl 19:04 397

Oppfør deg som folk nå.