Katten er ute av sekken: Trump er nå beviselig en høyforæder.

Zorin
JAIL 05.10.2019 kl 15:33 2735

Da er katta ute av sekken, og bevisene på bordet i full belysning: Trump drev agressiv utpressing for å få til et samarbeid med et fremmed land for å bli gjenvalgt som president. Og det er høyforæderi, som vanligvis straffes med dødsstraff. Dette er nå dokumentert ved tekstmeldinger fra og mellom diplomater, ambassadører og Utenriksdepartementet fra både USA og Ukraina sin side. Trump har også trosset ordre fra en samlet kongress og senat ved å beholde tilbake 4 milliarder kroner for å bruke dem i press for personlig vinning. Det er nå kalde, beviselige og skriftelige fakta. Legg telefonsamtalene til grunn, og at flere og flere velger nå å stå frem, med beviser, og vi vil se Trump bli den første som blir avsatt som President. Men vil han bli den første presidenten som får sprøyta? Det gjenstår å se.

Glemte å legge til han gjør nå det samme. Nå med Kina!! Og her i full åpenhet. Trump har tatt skrittet videre fra vanlig foræderi og vel så det. Må være første gang i historien vi ser denne type foræderi utført av en president!

https://www.dagbladet.no/kultur/drev-aggressiv-utpressing/71672684
Redigert 05.10.2019 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2019 kl 15:56 1551

Blant hel og halvtullinger i Norge som USA, har han vært dette ganske lenge.
Slettet bruker
05.10.2019 kl 15:59 1540

Ar Jo Bidens sønn er gitt «økonomiske fordeler» av Porosjenkos regjering for å ha USA i ryggen da Obama var president er en sak som har vært kjent lenge. Men forbrytelsen er naturligvis at noen våger å nevne dette. Så dermed har vi er vrengt rettssikkerhet.

De som nevner forbrytelser og ikke minst avslører dem er de virkelige forbryterne. Varslere må ligge lavt ellers blir de jaktet på av skurkene som står med roret. Riksrett-saken dreier seg ikke om å ta en forbryter, men å vinne presidentvalget slik Paul Craig Roberts helt rett skriver
https://www.derimot.no/riksrett-saken-mot-trumpdreier-seg-om-noe-annet-enn-korrupsjon-i-ukraina/
kokkohill
05.10.2019 kl 15:59 1541

Katter og sekker er noe fæle greier du... DB vil nok få gjennomført denne dødsstraffen til neste helgeutgave ...

DB bør kansje se litt på Norske statsministere etter Hoftesugga og se om det har skjedd noe ulovelig overfor fremmede makter ( les EU)
Zorin
05.10.2019 kl 16:03 1531

Nei. Det handler om lov og rett. Trump har brukt presidentembetet han innehar mot annen statsmakt for personlig vinning, og for å gjøre det har han brutt pålegget han har fått fra senat og kongress. Det er loven. Det er som om Erna skulle ha spurt Russland eller Kina om hjelp til å bli gjenvalgt som statsminister og brukt embetet sitt ved å angripe en annen partileder! Loven trumper Trump for å si det slik.
Slettet bruker
05.10.2019 kl 16:08 1525

Det norske oljefondet eier 1,5% av aksjene på verdens børser og er blitt en kilde til sikker finansiering, for noen av de største korporasjonene på Wall Street. Norske politikere deler rundhåndete ut hundrevis av millioner og milliarder av kroner, til imperialistiske formål. Detter gir norske politikere («folkevalgte») stjernestatus ikke minst i USA. Norge sammen med Saudi-Arabia, er blant de største giverne til Clinton Foundation. Klovneriket har også finansiert krigen mot både Afganistan, Libya som Syria med milliarder av kroner. Norge har gitt hundrevis av millioner til det gjennomkorrupte og nazi-infiserte regimet i Ukraina.
https://steigan.no/2018/12/jens-stoltenberg-i-mote-med-nazipartiets-stifter-i-ukraina/
https://steigan.no/2018/05/oystein-noreng-advarer-mot-norsk-syke/
https://steigan.no/2016/06/clinton-fondet-del-3-norges-bidrag-til-fondet/
https://steigan.no/2017/05/den-norske-politiske-ukulturen/
https://steigan.no/2016/06/ukraina-europas-mest-korrupte-land/
https://steigan.no/2016/05/vestlig-hjelp-opprettholder-tjuvenes-stat-i-ukraina/

Zorin
05.10.2019 kl 16:10 1519

Spiller ingen trille. I denne saken står kun to ting. Trump på den ene siden. Amerikanske lover på den andre og med bevisene på bordet. I beste fall så er det du presenterer her en sak, men, en absolutt helt annen og selvstendig sak, som ikke rokker med tråden: TRUMP HAR BEVISELIG UTFØRT FORÆDERI MOT USA GJENNOM SITT PRESIDENTEMBETE.
Slettet bruker
05.10.2019 kl 16:51 1494

Stakkars "journalist" Strand.
Slik har norsk MSM kunnet holde på i flerfoldige 10år!
Om ingenting, mener jeg ingenting.
Jeg kan bare konkludere at Demokratene nå vil ta DB alvorlig OG STILLE TRUMP FOR RIKSRETT!
:-) HA HA HA
Når får vi Stevningen.? :-)
Sannheten er, vi får ikke engang den!
Stakkars "journalist" Strand.
Redigert 05.10.2019 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2019 kl 17:23 1475

Du bryr deg tydligvis ikke mye om hva som er rett og galt.
Zorin
05.10.2019 kl 17:55 1456

Der er du inne på noe. Jeg har notert meg at det er stort sett de samme som stemmer FrP som støtter Trump, og også der i leiren tar de ikke så alvorlig på lovbrudd - til tross for de liker å kalle seg selv lov og rett partiet.
polemiker
05.10.2019 kl 19:11 1420

He he, har vel sett litt for mye på CNN her.

- agressiv utpressing, høyforæderi, dødsstraff..

Om dette er lista burde du nok ha alivet noen dusin demokrater hvor det faktisk foreligger bevis. Denne saken er bare nok et eksempel på en oppkonstruert sak fra desperate demokrater som ikke lengere har noe tro på demokrati, men vil heller ta makten på andre måter.

Det er ikke et fnugg av bevis og heller ikke noen indisier, så dette kommer nok til å gå over av seg selv etterhvert. Da vil det naturligvis dukke opp noe annet rør. Slik vil de holde på i minst 5 år til, da det vel nå virker lite sannsynlig at Demokratene vil vinne et valg med det første. Vi får håpe de går på en skrell i The House også til neste år, slik at Republikanerne får flertall i begge kammerne.
balder72
05.10.2019 kl 19:25 1412

Ja, for siden dagbladet har sagt det og resten av løgnvenstre så er det sant. Tror venstresiden skal gå i seg selv der de spyr ut sine hatefulle oppkonstruerte løgner. Det som er problemet til sosialister og venstresiden er at de skjønner ikke hvor de bør stoppe. De vil føre verden ut i krig for at deres løgnaktige meninger skal få rett. Men de vil tape til slutt.
Slettet bruker
05.10.2019 kl 19:57 1395

"Det er ikke et fnugg av bevis og heller ikke noen indisier"

Prøver du å være morsom? Bevisene som er lagt frem i form av telefonsamtaler, diplomatenes tekstmeldinger, forsøkene på coverup og ikke minst det at Trump nå forsøker å normalisere forbrytelsen ved å gjenta den i full offentlighet, er mer enn nok.

I forhold til de patetiske konspirasjonene du har frontet de siste 3 årene så er dette bevismaterialet overveldende.
Slettet bruker
05.10.2019 kl 20:20 1387

Jeg ville ikke vært kjepphøy jabba, vent å se, har du rett, sparkes Trump, har du feil vinner han neste år og da må du spise i deg alt du har pøst av deg.
Slettet bruker
05.10.2019 kl 20:23 1377

Hva er det du babler om? Jeg har jo sagt at foreløbig tror jeg at Trump ikke sparkes fordi det sitter alt for mange uetiske senatorer som er mer bekymret for jobben sin enn å gjøre det som er rett.
polemiker
05.10.2019 kl 20:34 1369

Etter å ha lest dine karakteristikker av meg og påstander om at jeg liker Putin og kommunistene skjønner vel de fleste at du har en smule trøbbel med å forholde deg til virkeligheten.

Det er en salig blanding av sosialistisk ideologi og ønskedrømmer. Disse folka som står bak disse konspirasjonsteoriene og falske anklager vet naturligvis selv at dette bare er rør, men de vet at det finnes millioner av naive og enkle sjeler der ut som vil tro på det. De har naturligvis lært sin lekse av propagandaminister Goebbels slik at de gjentar og gjentar de samme løgnene på repeat 24/7.

Dette har vi diskutert tidligere hvor vi har gått igjennom punkt for punkt. Det ER ingen "bevis" eller sågar indikasjon på noen quid pro quo her. Trump gjør nøyaktig det han har lovet i valgkampen og noen han er forpliktet til å gjøre som president i USA. Han skal bekjempe korrupsjon og forbrytelser uansett hvem det er eller hvilken sosial status eller makt de har.

Biden bør naturligvis etterforskes, og klarer de ikke å finne noen bevis for at han har begått noe kriminelt, så skal han naturligvis heller ikke tiltales. For oss som er litt opptatt av lov og orden er det vel åpenbart at ting ikke ser så bra ut når det gjelder Biden, og de fleste burde være enige om at det i det minste bør etterforskes, ikke sant?

Om vi skal bruke demokratenes mal for å ettergå folk, burde man kanskje etterforsket Liz Warren alias Pocahontas. Etter hennes siste innrømmelser og DNA-test later det til at hun har svindlet seg inn på universitetet på en "native american" kvote og tilsvarende en professor tittel. Er USA tjent med og potensielt ha et slikt menneske som president?

Nå er jeg dessverre en smule pessimistisk når det gjelder likhet for loven i USA, så jeg tror ikke at hverken Hillary Clinton, Clapper, Brennan eller Comey havner i fengsel, som de åpenbart burde, men det er lov å håpe. Derimot vil det nok bli en del lavere ned på rangstigen som bør belage seg på ett opphold bak murene.

Redigert 05.10.2019 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Pedal
06.10.2019 kl 04:08 1300

Dagbladet har ingen troverdighet vedr. Trump,for de daglige ropene om ulv,ulv og utelukkende mest mulig negative vinklinger
om Trump viser at deres agenda ikke er å spre faktabasert info om Trump.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 08:44 1258

"Det ER ingen "bevis" eller sågar indikasjon på noen quid pro quo her."

Har du ikke lest tekstmeldingene mellom diplomatene?
Som en kjent jurist i USA uttalte etter at de ble offentliggjort:
All week I have argued that we want see any direct evidence of Quidproquo. I stand corrected.

Forøvrig er er Donald ute og hudfletter Mitt Romney på twitter fordi han sier at denne saken er problematisk.
Innimellom den lite presidentaktige utblåsningen sier han noe som jeg bet meg merke i.
"Romney dont know how to win."
Etter å ha gladelig mottatt Russlands's hjelp i 2016 og nå igjen har vendt seg til utlandet for hjelp med 2020 valget, så er det ikke vanskelig å skjønne hva Donald her mener.
Redigert 06.10.2019 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2019 kl 08:49 1251

Det latterlige med Donald er at han både sier at han ikke har gjort noe galt samtidig som han forsøker å legge skylden på andre.
For noen dager siden trakk han VP Pence ned i søla og nå også den avtroppende energiministeren Rick Perry.

Trump pins Ukraine call on Energy Secretary Rick Perry
https://www.axios.com/trump-blamed-rick-perry-call-ukraine-zelensky-8178447a-0374-4ac6-b321-a9454b0565d4.html
Slettet bruker
06.10.2019 kl 09:05 1240

The US president reportedly disputed UK’s ‘overwhelming evidence’ of Russian involvement in Salisbury attack

https://www.theguardian.com/us-news/2019/oct/05/trump-told-theresa-may-he-doubted-russia-was-behind-skripal-poisoning

Mer bevis på at Trump hører mer på Russisk propaganda enn vestlig etteretning.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 09:12 1230

Sen. Ron Johnson (R.-Wis.) told the Wall Street Journal that he learned of a possible quid pro quo between the Trump administration and Ukraine's government from EU Ambassador Gordon Sondland.

The big picture: Johnson said that he pressed President Trump on the issue, which allegedly linked the distribution of $400 million in U.S. military aid with a Ukrainian investigation of former Vice President Joe Biden, in an Aug. 31 phone call. "He said ... 'No way. I would never do that. Who told you that?'" Johnson told the Journal of his conversation with the president.

https://www.axios.com/ron-johnson-gordon-sondland-ukraine-quid-pro-quo-7dfccd31-7ccf-4ecc-8130-8059ab39dace.html
Slettet bruker
06.10.2019 kl 09:24 1223

reportedly
evidence’

Du har snart like mange reportedly bevis som på samme tid i ruskerussiarusmanitiden?
Du er like sikker nå som da? Hurra jabba!
børst
06.10.2019 kl 12:27 1179

Det er en ting som slår meg i den pågående Ukraina-saken. Ifølge MSM så dreier saken seg om "Quid pro quo", at Trump skal ha knyttet bistand til Ukraina opp mot "dirt on Biden". Men forventer media da at en ny etterforskning vil avdekke kriminalitet siden de kobler ny etterforskning til "dirt on Biden"? Hva med alle etterforskningene demokratene har satt i gang mot Trump - er det for å finne "dirt on Trump" da?
Redigert 06.10.2019 kl 12:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2019 kl 12:51 1174

Du verden så mye tøv dere trumpister får dere til å skrive her.

"quid pro quo" er kun et av mange momenter som har kommet frem de siste dagene. Det har ikke noen som helst betydning for en riksrettssak, strengt tatt. Han bad om hjelp fra en utenlandsk statsleder i valgkampen. Det er saken.
Zorin
06.10.2019 kl 12:57 1168

ALLE seriøse og veletablerte aviser skriver det samme! Ikke bare i Norge men over hele verden! Til og med Fox News har måtte innrømme at det er noe muffins ute å går! Til og med hos republikkanerne har det vært relativt stille!
Slettet bruker
06.10.2019 kl 13:03 1161

Litt pussig å se at de som gauler mest om "msm" og "fake news" åpenbart bruker veldig mye tid på å pløye igjennom nettopp slike medier i jakten på noe å vrenge og vri på slik at sakene passer inn i deres forvrengte verdensbilde.

Zorin
06.10.2019 kl 13:25 1152

Jepp. Det som er så trist at det de ikke ser at de er med på å gjøre USA til en bananrepublikk, hvor kjøp, salg og samarbeid med utenlansk statsmakt aksepteres på veien til å sikre seg kongekronen.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 13:36 1149

Norge samarbeidet med hillary foundation for å få clinton valgt. Klart vi betalte.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 15:18 1119

IC WHISTLEBLOWER UPDATE: I can confirm that my firm and my team represent multiple whistleblowers in connection to the underlying August 12, 2019, disclosure to the Intelligence Community Inspector General. No further comment at this time.

https://twitter.com/AndrewBakaj/status/1180826504952983553

Uffda. Om varslene er like nøyaktige som det første varselet begynner bevisene virkelig å balle på seg.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 15:24 1109

Har du link til en troverdig kilde?

Breitbart, Resett, eller lignende?
Slettet bruker
06.10.2019 kl 15:29 1102

Det er vel ennå verre å gå hardt ut med «nesten 40 dømte» og deretter bli punktert av sin egen msm link?
Slettet bruker
06.10.2019 kl 15:40 1098

"The Democrats are lucky that they don’t have any Mitt Romney types. They may be lousy politicians, with really bad policies (Open Borders, Sanctuary Cities etc.), but they stick together!"

Ytringsfriheten er død i det Trumpikanske partiet.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 15:46 1091

Du punkterte den ikke. Hehe. Hvem pokker tror du at du er?
børst
06.10.2019 kl 15:49 1086

Han ba om hjelp til etterforskning av Biden, det er hva fakta sier. Og det finnes faktisk en slik avtale om gjensidig bistand mellom Ukraina og USA. Journalister klarer hverken å sitere korrekt eller å trekke objektive konklusjoner av noe som helst. Om demokratene mener at å etterforske Biden er "dirt on Biden",eller "hjelp i valgkampen" så må de jo tro at han er skyldig og at denne etterforskningen kommer til å avdekke skandaler midt i valgkampen? Og de har jo selv satt i gang et utall etterforskninger mot Trump, også i sluttfasen av valgkampen i 2016. Var det for å finne "dirt på Trump" og hjelpe Clintons valgkampanje? Også USAs etterretning bidro med dette, og britisk etterretning var involvert, muligen også russiske og ukrainske agenter. Noen hevder at også Obama-administrasjonen visste om dette og ga samtykke.
Redigert 06.10.2019 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2019 kl 15:54 1082

Nei du punkterte den selv med din egen msm link.

40 ble raskt til 9, og da ville du ikke prate mer om saken, for det er vel garantert noen av de 9 som ikke ble dømt også tenker jeg?
Slettet bruker
06.10.2019 kl 15:56 1078

«Hvem pokker tror du at du er?»

Jeg er Punktåmtrippelsjupunktåm.

0,1 Prosenter.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 16:02 1073

" Og det finnes faktisk en slik avtale om gjensidig bistand mellom Ukraina og USA"

Så at en av kommunistene på VGD brukte samme tåpelige argument. Morsomt at du, som kaller folk kommunister i hytt og pine, tenker likt som dem.
For meg er det ikke overraskende. Facister, kommunister, islamister, dere tenker alle likt og dere forener dere i deres hat mot det liberale vestlige demokratiet.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 16:25 1102

Trakasseringen din er meldt til admin. Not.

Har ikke tid til å sladre, jeg er opptatt med viktigere ting. Har min egen hengelåstråd nå som krever fokus og oppfølging.
Slettet bruker
06.10.2019 kl 16:34 1232

Det er derfor jeg skriver som jeg gjør. Feiging. Som om det hjelper banditten noe at en skrulling i et forum ingen leser hyller ham :)
Slettet bruker
06.10.2019 kl 16:34 1231

Her er overskriften: Katten er ute av sekken: Trump er nå beviselig en høyforæder. BEVISELIG!
Her er din kommentar: Bevisene som er lagt frem i form av telefonsamtaler, diplomatenes tekstmeldinger, forsøkene på coverup og ikke minst det at Trump nå forsøker å normalisere forbrytelsen ved å gjenta den i full offentlighet, er mer enn nok. I forhold til de patetiske konspirasjonene du har frontet de siste 3 årene så er dette bevismaterialet overveldende.

I den virkelige verden ville Trump bli dømt har du rett, men ser nå at du allerede er på tilbaketog, du ser du har ikke rett, men gapte over mer enn du kunne svelge.
Ja, det er kjekt å plukke deg fra hverandre.
Redigert 06.10.2019 kl 16:35 Du må logge inn for å svare