Er Kværner et glemt selskap ?

Slettet bruker
KVAER 05.10.2019 kl 18:24 2767

Sitter med et lass av kontanter og får stadig nye kontrakter og likevel vil ikke aksjen stige !



https://min.e24.no/kv-rner-vinner-demonteringskontrakt-for-gyda-plattformen/a/rAXe83


Her kan man gjøre et kupp etter min mening !



Bybonden PS Fortsatt God Helg
Redigert 20.01.2021 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.10.2019 kl 21:55 2699

Sier det samme. Jeg tror 2020-2021 virkelig vil vise veien videre opp og fram. Se litt på utsiktene, guidingen og ja... cashbeholdningen...

Det er et økende krav fra stadig flere investorer at mer av kapitalen skal plasseres innen fornybarfeltet, og det er mange måter å gjøre det på. Hva er det Kværner vrir seg over mot nå..? Nettopp... Megatrenden havvindkraft. Kan levere til markeder over hele kloden med passende havområder.

Mer kapital skal inn i Kværner-aksjen, etter alt å dømme, mye mer. Det skjer mye spennende i Kværner, så enn så lenge merksnodig godt under radaren.

"Vi antar at noen få kontrakter av varierende størrelse kan bli tildelt i andre halvår, men at de fleste av de større prospektene tildeles i 2020 og 2021. Vi er derfor i gang med å posisjonere oss for flere av disse mulighetene."

kilde: https://enerwe.no/kvaerner-konsernsjef-ordrereserven-var-er-god-og-alle-prosjekter-har-fremdrift-i-henhold-til-plan/324693
Redigert 05.10.2019 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Bobby
05.10.2019 kl 22:28 2669

Kjøpte meg selv solid inn i Kværner nå. Er enig med trådstarter i at dette et selskap under radaren. Jeg tenker at en god posisjon på lave kurser er gunstig nå. Spennende å se fremover mtp kontrakter knyttet til nedrigging av eksisterende ģamle installasjoner, samt mulige kontrakter knyttet til bygging av installasjoner av feks vindkraftverk. Hvordan blir det med utbytte fremover?
Slettet bruker
05.10.2019 kl 23:48 2623

De er avventende med utbytter inntil videre for å ha sikrere fleksibilitet ift. det skiftet de går inn i. Ingen utsikter til utbytte i nær framtid, slik jeg tolker det.
Slettet bruker
15.10.2019 kl 13:06 2307

Har man tid til å plukke på lave nivåer, så er det bra...

Har man tid til å vente på det som kommer, så blir det trolig enda bedre...

Havvindkraft megatrend world wide!
Sørøya
15.10.2019 kl 15:00 2255

Selv er jeg ute av Kvaerner for tiden, men er enig at selskapet er meget interessant på litt sikt. En megabeholdning med kontanter som riktignok har stått mer eller mindre ubrukt i flere år. De har meget dyktige ansatte. Strategisk bra plassert både for store vindkraftprosjekter, opphugning av plattformer og ikke minst de store broprosjektene som etterhvert skal settes igang. Spørsmålet er vel om de har fått den riktige ledelsen etter at Jan Arve Haugan forsvant til Afrika.
Jeg har tid til å vente en stund til før jeg evt går inn i Kvaerner igjen.

Kvaerner satset stort på Russland og ikke minst samarbeid med Novatek. Det gikk veldig bra inntil restriksjonene etter Krim ble iverksatt. Men de enorme betvngkontraktene gikk til SAIPEM istedenfor. Snart på tide for lettelser? Da ville Kvaerner fått et skikkelig løft.
Redigert 15.10.2019 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
Bippe
15.10.2019 kl 16:12 2208

Snart kværnertid igjen?
Slettet bruker
15.10.2019 kl 20:07 2120

Det kan hende. Går den ned ei halv krone til, så kjører jeg på kjøp etter salg av en annen post. Da er kursen sirkus der sjefen kjøpte på for ei lita tid tilbake også. Er i alle fall slik en kan komme på hælene når denne aksjen rykker opp, for da går det raskt unna. Bare å se på grafen det. Oppførselen til aksjen vises der.

Ps. Investtech viser til 10,40 som støttenivå, og det gir mening. To bunner der av «nyere dato», en i desember 2018 og en i august 2019. Tror faktisk at selve cashkassen også gjør dette til et meget solid støttenivå.
Redigert 15.10.2019 kl 21:31 Du må logge inn for å svare
Bippe
18.10.2019 kl 10:52 1994

Tett på kværnertid igjen nå under 11kr
https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/40775
5 kjøp 1 hold. Snitt 16,75
Redigert 18.10.2019 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Bobby
18.10.2019 kl 21:01 1897

Kjøpte opp litt til i dag. Billig? Hvor skal kursen?
Slettet bruker
18.10.2019 kl 22:35 1848

Bobby... Dersom det selskapet selv kommuniserer for de to kommende åra innfris, så vil jeg tro det var billig ja. Kværner er ikke kjent for å overdrive egne framtidsutsikter, slik jeg kjenner dem, dette i sterk kontrast til en rekke andre selskaper.

Det skal være solid støtte på 10,40, mener jeg, men det er ikke sikkert kursen skal helt ned dit som noen kjøpsanledning før kursen begynner å bykse mer opp, og til slutt opp gjennom taket av den lange fallende trendkanalen.

Om du blir å selge til 20,22 i 2022 etter 3 kr i utbytte, så var det vel billig... Alle aksjer kan i teorien gå ned til 0, men jeg tror at Kværner ser ut som en fin aksje for de nærmeste åra. Bare hva jeg tror.

🤣👍
Redigert 18.10.2019 kl 22:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 22:40 1841

Bippe... Det skal vesentlig mindre til enn 16,75 før taket i den fallende trendkanalen er brutt, grafen trolig kan bane seg vei enklere oppover, men uansett er det jo gode prosenter til 16,75. Straks holder det med 13,5 før taket er brutt, men taket blir jo stadig lavere. Jeg tror ikke et lavere tak i seg selv vil tvinge kursen årets laveste kurs.

Ser for meg posisjoneringen fra større aktører etter hvert. Når selskapet posisjonerer seg for store muligheter de mener de kan kapre, så vil vel investorene gjøre det samme..? Ja, nemlig posisjonere seg. Det vil kunne medføre et sterkt nok kjøpepress til at vi kan vinke farvel til de kursnivåene vi har sett i det siste.
Redigert 18.10.2019 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Bobby
22.10.2019 kl 16:34 1612

Rockall, takk for innspill. Jeg har trua på Kværner og tid til å vente.
Slettet bruker
22.10.2019 kl 20:16 1524

Men noen garanti har en aldri i aksjer, Bobby, men jeg har tro på KVAER.
Slettet bruker
22.10.2019 kl 21:42 1446

Det kan hende. Jeg har ikke sett nærmere på dette.

Det er godt at KVAER har «base camp» i Norge og med viktige nedslagsfelt i Norge med omegn, et nokså trygt og stabilt stykke av verden. Samtidig er det godt å vite at KVAER kan levere world wide.
Slettet bruker
22.10.2019 kl 22:02 1419

På enda lengre sikt tror jeg det kan dukke opp et interessant felt til for KVAER, men det er bare en tanke som har slått meg... Svært mange av verdens storbyer og byer for øvrig er lokalisert ved havet eller like over havnivå, og for fleres vedkommende blir det behov for å bygge (mer) beskyttelse mot både mer ekstremvær og stigende havnivå. Til dette behøves det ingeniørkompetanse i verdensklasse, og her kan KVAER tenkes å kunne få interesse i å levere.

Så... Både det grønne skiftet og negative konsekvenser av klimaendringene kan bli næring for KVAER. Nei, mer ekstremvær og et stigende havnivå er ikke ønskelig, men det kommer likevel. Havnivåstigningen skjer nokså sakte, men merkbart nok. I kombinasjon med mer ekstremvær vil stigningen likevel bli mer truende enn selve stigningen alene.