Muslimers vold og kriminalitet i verden nå.

Slettet bruker
06.10.2019 kl 17:52 33820

UK: Muslim rape gang sex crimes against children at “record high”

Averaging at 177 cases a day, child sex crime allegations including rape and grooming are at a record high in the UK

One would think that these sickening crimes against children would have ended by now, given the scandal over their having been covered up. Not so when the crimes are perpetrated by an extraordinarily privileged group: Muslim men, who are protected by “Islamophobia” campaigns against anyone who reports and comments too much about their abuses. Obviously, not all Muslim men commit such crimes in the name of their religion, but those who do are being shielded because of their religious identity.

Breitbart London previously reported how an examination of previous alleged child sex offence records published by the NSPCC found that the majority of child sexual abuse cases were taking place in areas with significant ‘Asian’ populations.

First came the phrase “Asian” to describe the Muslim men who were abusing young British girls. Then came the phrase “grooming gangs,” as if these rapists were gangs of hairdressers. These terms are used to continue the inexcusable coverup of the large-scale rape and abuse of young girls by Muslim men, and to divert attention away from the beliefs that lead some Muslim men to believe that they have the right to sexually abuse infidel girls who are unveiled.

The UK’s former race tsar Trevor Phillips has said the British establishment must wake up and accept the fact that the men in these type of grooming rings are all Muslim.

Police were involved in these epidemic coverups, as were politicians and social workers. Recall the absurdity of Labour MP Naz Shah retweeting to the abused girls to “shut up for the good of diversity,” thus demonstrating the readiness of some politicians to sacrifice anything in the name of “diversity.” Shah is still a member of Parliament.

Another Labour MP, Sarah Champion, stated rightly that “people care more about being called racist than preventing child abuse.”

When the Muslim grooming gang cases finally hit the courts, their racism was exposed. The perpetrators referred to the victims as “white trash” and “easy meat,” prompting the former director of public prosecutions, Lord McDonald, to state that the abuses were “profoundly racist,” but this brand of racism mattered far less than “Islamophobia.”

The horror continued to escalate. NSPCC (the UK Children’s Charity) chief executive Peter Wanless states:

These abhorrent crimes can shatter a child’s life, leaving them to feel humiliated, depressed or even suicidal. That is why it is crucial every single child who has endured abuse and needs support must get timely, thorough help so they can learn to rebuild their lives.

The difficulty is that the lives of these innocent girls are not the priority. Advancing a “diversity” agenda in the name of multiculturalism is the priority. At the head of these drives are Muslim Brotherhood-linked lobbies that apply sustained pressure against the UK establishment, as well as against every other free society in the West, in order to gain special privileges for Muslims. They do it by claiming victimhood while their coreligionists commit the vilest of abuses against innocent people. When abuse victims are discussed too much in the judgement of Muslim-Brotherhood linked groups, those groups shout “Islamophobia” from the rooftops, and the establishment quivers.

As long as Muslim Brotherhood-linked groups continue to intimidate non-Muslims by branding them “racist” and “Islamophobic,” the human rights principles of Judeo-Christian civilization will decline, and Sharia principles will continue to grow in influence.

“Campaigners Warn Reported Sex Crimes Against Children at Record High”, by Virginia Hale, Breitbart, February 20, 2018:

Averaging at 177 cases a day, child sex crime allegations including rape and grooming are at a record high in the UK, the NSPCC has warned.

Figures compiled from Freedom of Information requests submitted to police forces across Britain found there were a total of 64,667 sex crimes against children under the age of 18 reported in 2016/17 — a rise of 15 per cent from the previous year.

Almost 14,000 of the cases involved alleged offences against children aged 10 or under, while 2,788 were allegedly carried out against children aged four or under.

NSPCC chief executive Peter Wanless said: “This dramatic rise is extremely concerning and shows just how extensive child sexual abuse is.

“These abhorrent crimes can shatter a child’s life, leaving them to feel humiliated, depressed or even suicidal.

“That is why it is crucial every single child who has endured abuse and needs support must get timely, thorough help so they can learn to rebuild their lives.”

Reporting the finding that an online element was present in around 10 per cent of cases, the NSPCC said that the emergence of online groomers appears to be one “significant problem” that has contributed to the increase in sexual offences reported against children.

Mr. Wanless added: “These new figures suggest the police are making real progress in how they investigate sex offences against children.

“To help them tackle the issue going forward, we must ensure the police are equipped to work with other agencies and provide ongoing support and training to officers on the front line.”

Breitbart London previously reported how an examination of previous alleged child sex offence records published by the NSPCC found that the majority of child sexual abuse cases were taking place in areas with significant ‘Asian’ populations.

The worrying statistics have emerged against the backdrop of data showing the rate of serious crime to have surged across Britain, and especially England, in recent years.

Office for National Statistics (ONS) figures released in October revealed there to have been 19 per cent rises from the previous year in sexual offences and violence …..

Redigert 14.02.2020 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2019 kl 17:59 2269

Tar avstand fra FNs menneskerettigheter – hevder muslimer i Norge blir «kolonialisert»

I et foredrag om islam og menneskerrettigheter, tar taleren avstand fra FNs menneskerettigheter og oppfordrer muslimer til å hevde 1400 år gamle, islamske skikker i stedet.

"Fremdeles noen som ikke har sett lyset ennå?"

https://resett.no/2019/10/09/tar-avstand-fra-fns-menneskerettigheter-hevder-muslimer-i-norge-blir-kolonialisert/
Slettet bruker
09.10.2019 kl 20:16 2289

Et tankekors og en meget god begrunnelse for å sende alle syrere hjem igjen snarest mulig. På TV-nyhetene, ble det forklart at grunnen til at Tyrkia starter denne krigen er at man ikke klarer å integrere syrere i Tyrkia, og må da starte snarest å sende først 2 millioner tilbake til Syria. Det ble sagt at Tyrkia er et meget homogent land, men muslimske naboer fra Syria vil ikke integreres der, og ikke bare vil ikke, men kan ikke.

Så sitter noen enfoldige tullinger i Norge og tror at dette skal vi klare her. Det viser at andre må styre landet, styre kommunene, styre skolene, ja styre samfunnet.
Redigert 09.10.2019 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2019 kl 22:39 2298

Leste en artikkel fra Canada. Der ble det hevdet og med stor støtte fra venstresiden og studenter på flere universitet at det egentlig ikke finnes noe som heter nynazister. De såkalte nynazistene er muslim-light. De hater jøder men ikke flere, mens mange muslimer hater alle derav navnet, muslim-hard. De som hater muslimer blir kalt patrioter, og det falt i smak hos de fleste.

De eneste som ikke var enig var de elevene som studerte psykologi og journalistikk.
Redigert 22.10.2019 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2019 kl 23:08 2303

Organisasjon som skulle forebygge ekstremisme legges ned, de gjorde ekstremt lite bortsett fra å melke staten.

https://www.document.no/2019/10/09/organisasjon-som-skulle-forebygge-ekstremisme-legges-ned/
Slettet bruker
10.10.2019 kl 02:23 2316

Mange muslimer hater alt vi kristne står for? Er dette en sannhet eller en løgn?

Da skal dere lese dette: Tyske fans fratatt klubbflagg i Tyrkia – fordi de viste kristne symboler. Tyske fans var i Istanbul sist uke for å heie på Borussia Mönchengladbach mot Basaksehir FK, som er kjentt som Erdogans yndlingsklubb.. Da de kom inn på tribunene tok tyrkisk politi fra dem flaggene med henvisning til at de viste kristne symboler.

Saken har vakt oppsikt i Tyskland.
“This is Christian!”

Inde på tilskuerpladserne angreb politiet de tyske tilskuere og konfiskerede deres medbragte flag under råbet: “This is Christian!”. Begrundelsen var, at flagene viste byen Gladbachs skytshelgen Sankt Vitus samt et kors og en bispestav!

Mönchengladbachs manager Max Eberl var rasende: “At sådan noget kan foregå i Europa er ufatteligt.”

Også fra politisk hold kom der reaktioner fra bl.a.. det liberale FDP’s udenrigsekspert, Grev Alexander Lamsdorff: “Det kan ikke ikke passe – vi bygger moskeer i Tyskland, og så kan tyske fans ikke vise deres flag i Tyrkiet. I Tyskland flages der med tyrkiske flag med islamiske halvmåner – skal vi forbyde det?”

https://www.document.no/2019/10/09/tyske-fans-fratatt-klubbflagg-i-tyrkia-fordi-de-viste-kristne-symboler/
Redigert 22.10.2019 kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 02:31 2355

Hvis islam var fredens religion hadde muslimer hatt det mye bedre. Og vi hadde ikke vært her i Norge.

Ofte spør jeg meg selv hvorfor jeg bor i Norge. Hvorfor måtte jeg velge et liv i total eksil? Hvorfor kan jeg ikke være med familien min i Iran? Hvorfor kan jeg ikke reise tilbake til fødelandet mitt, til min flokk?

Og svaret er tydelig. Jeg er her på grunn av islam. Ingen andre ting, bare islam, som har tvunget meg til å leve i et situasjon som preges av savn og med et gnagsår på hjertet.

Da jeg bodde i Iran under sjahen, kunne jeg aldri tenke meg å reise på en ferie utenfor Irans grenser. Hvis jeg ville ha en varm og tropisk ferie reiste jeg til iranske byer nær den persiske gulfen. Hvis jeg savnet snø kunne jeg reise til nord-vest. Om jeg ville ha regn døgnet rundt kunne jeg reise nordover mot det kaspiske hav. Det er ikke bare meg, men hele familien min som lider under islam.

Jeg er ikke alene. Millioner av mennesker fra alle land i Midtøsten og Afrika er i min situasjon, hvis de er heldige. Millioner har det verre, fordi de fortsatt ikke har fått asyl og et tak over hodet. Hvorfor har millioner reist fra Iran i de siste 40 årene? Under sjahen hadde vi tusen personer på flukt i andre land, men etter at Khomeini tok makten ble de til millioner. Hva drev dem ut? Hvorfor måtte jøder, bahaiene, zarathustrister og selv muslimer, forlate alt og dra for å redde eget liv eller barnas liv? Islam.

Og Iran er ikke enestående. Etter Khomeini tok makten i Iran og islam fikk gjenoppreist sin politiske makt, raste alt sammen. Så kom Afghanistan, der islam dreper muslimer. Millioner av muslimer ble drept under krigen, mellom Iran og Irak. Så har vi Taliban. Deretter kommer Irak-krigen, sunni og sjia drepte hverandre.

De ga oljen og alt de hadde for å kjøpe våpen fra vantro land for å drepe hverandre. Innen Irak er over kommer Libya. Tre stammer, som alle er muslimer dreper hverandre. I Jemen er det Iran og Saudi Arabia som dreper hverandres tilhengere på brutalt vis.

Hvorfor? På grunn av en maktkamp mellom en sjia-stat og en sunni-stat. To mektig muslimske land som er fra gammelt av er erkefiender på grunn av islam. Muslimske barn ble drept på grunn av islam. Kvinner ble voldtatt, solgt som slaver og drept på grunn av islam. Og det er store flyktningestrømmer som har startet i Tyrkia på grunn av Erdogans islamisering av landet. Muslimske land i Afrika har ikke bedre...............

https://www.nettavisen.no/nyheter/hadde-det-ikke-vaert-for-islam-hadde-vi-ikke-vaert-i-norge/3423562961.html
Slettet bruker
10.10.2019 kl 02:59 2392

Godt over 123 påtente biler siden 2017: Jan Bøhler synes det er beklagelig at politiet ikke kan vise til en eneste domfellelse for bilbrann. Justisministeren lover sterkere fokus på etterforskning av bilbranner.
De fleste sakene blir henlagt

Onsdag forklarte Kallmyr hvorfor politiet sliter i etterforskningen av disse sakene.

- Politiet forteller meg at det er ganske utfordrende å oppklare bilbranner. Det skyldes rett og slett at det er krevende å finne avgjørende tekniske bevis dersom en bil er utbrent. Det er sjeldent politiet har saker der tekniske spor kan knytte en gjerningsperson til åstedet. Som en følge av det blir de fleste sakene henlagt på grunn av ukjent gjerningsmann, sa Kallmyr i Stortinget.

Kanskje årsaken er at i politiet i Oslo er det muslimsk politi som etter sigene (tatt fra nyhetene om en anonym politimann) varsler de kriminelle eller sniker i sakspapirer slik at politimenn ikke tør gjøre noe. Ingen må fortelle meg at man ikke skal kunne ta endel av disse svina som brenner bilene.

https://www.nettavisen.no/nyheter/krevde-svar-om-bilbranner-fra-justisministeren/3423858910.html
Redigert 22.10.2019 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 14:03 2394

Indonesias sikkerhetsminister knivstukket av rabiate muslimer.

Indonesias sikkerhetsminister Wiranto ble angrepet av to IS-tilhengere i provinsen Banten. Wiranto var på vei ut av en bil i Pandeglang på øya Java, da han ble angrepet. En av gjerningspersonene var en ung kvinne, opplyste politiet etterpå. Kvinnen var iført en svart niqab.

https://www.document.no/2019/10/10/indonesias-sikkerhetsminister-knivstukket-av-jihadister/
Slettet bruker
10.10.2019 kl 14:10 2409

Den Islamske Fascismen

Jeg ville ha gått inn for et skille mellom islam og islamisme hvis Muhammed hadde vært pasifist, og hverken hadde ført kriger eller fordrevet folk fra hjemmene deres. Jeg ville gå med på at IS misbruker Koranen hvis det hadde stått «elsk din fiende» eller «den som er uten synd, kan kaste den første steinen» i Koranen.

Men hvorfor snakker man om misbruk når det vitterlig finnes 206 passasjer i Koranen som forherliger krig og vold? I Koranen fins det 25 direkte drapsordrer som Gud meddeler de troende, som «drep dem» eller «hugg hodet av dem».

Hvorfor hevder man da at IS feiltolker Koranen? Gudskrigerne fortolker ingen verdens ting. De gjør bare i praksis det som utvetydig står i Koranen.

https://www.documentforlag.no/produkt/den-islamske-fascismen/
Slettet bruker
10.10.2019 kl 22:44 2459

Regjeringen vil gi Somalia milliardlån.
Disse damene og ryggløse menn som styrer, burde vært sendt hjem på kjøkkenet. :https://www.document.no/2019/10/10/regjeringen-vil-gi-somalia-milliardlan/
Slettet bruker
10.10.2019 kl 22:47 2471

De som skriker etter forståelse, viser sin avsky når de møter politisk motstand. Marian Hussein (SV) uteble fra NRK-program, nektet å møte Documents redaktør. Document var torsdag invitert til å delta i P2-programmet Desse Dagar, som går på P2 søndag formiddag, med Håkon Haugsbø som programleder. Temaet var «folkeskikk». Har internett fått oss til å miste folkeskikken? SVs Marian Hussein skulle delta, det samme skulle stortingspresident Tone Trøen (H).

Da red. ankom Tøyen, hvor innspillingen skulle foregå, ble vi møtt med at «én er uteblitt». Det viste seg å være Marian Hussein, og grunnen var at hun ikke ville stille til debatt sammen med Documents redaktør.

Man kunne avlese av både programleder og en gjest som Fritt Ords Knut Olav Åmaas at de syntes avlysningen var pinlig.

Her har Marian Hussein blitt historisk i det nye Norge ved å være den første som entret Stortingets talerstol iført hijab. Man skulle tro det forpliktet, at rollen som stortingsvara hadde gått opp for henne: Du gjør ikke lenger som du vil.

Men Hussein har vist seg som kontant, for ikke å si militant. Hun ville sensurere Stovnerrevyen, instruert av Shabana Rehman. Hun satt i Dagsnytt 18 og ville innføre forbud mot islamofobi. Hussein sitter som leder av SVs inkluderingsutvalg, og hun er medlem av bydelsutvalget i Gamle Oslo. Når man gjør lynkarriere og er opptatt av å innføre sensur av andre som er ikke-muslimer, dvs. flertallet i Norge, hvilket signal sender det til omgivelsene?

Christian Skaug skrev 5. juni:

Det er første gang en norsk-somalier står på Stortingets talerstol, skriver Vårt Oslo, som også kan opplyse om at Hussein i morgen vil foreslå tiltak mot «islamofobi» – et ord SV har tatt i bruk i partiets interne dokumenter.

Men i SV syntes det ikke å gjøre noe. SV har gått over en grense i forhold til islamisering som det skal bli vanskelig å reversere. Nå har SV vist at det investerer i muslimske stemmer, liksom Radikale Venstre og Enhedslisten (=Rødt) i Danmark. Der har det allerede blitt strid. En av representantene i Folketinget, Ida Auken, fikk besøk av en imam på sitt kontor. Han nektet å gi henne hånden. Det fant hun seg ikke i. Hun hev ham ut og ga uttrykk for det offentlig. Men denne avvisningen fant ikke hennes muslimske venner seg i. De tok åpent avstand fra henne på sosiale medier.

Slik kan det gå. Islam forplikter.

Marian Hussein praktiserer no-platforming. Men det er hun ikke alene om. Det er mange år siden Sven Egil Omdahl i Stavanger Aftenblad skrev at klimaskeptikere burde nektes spalteplass. Fakta var opplest og vedtatt. Omdahl er tidligere leder av Journalistlaget.

Det er en gammel impuls på venstresiden å stenge ned og ute det man ikke liker når frontene blir skarpe.

Nå har de fått selskap.

https://www.document.no/2019/10/10/svs-marian-hussein-uteble-fra-nrk-program-ville-ikke-a-mote-documents-redaktor/
Slettet bruker
10.10.2019 kl 22:52 2487

Våre venner muslimene!

Ikke glem da at mange muslimene truer Europas eksistens nå. Det muslimske landet Tyrkia, truer oss med å oversvømme Europa med millioner av muslimske analfabeter og sikkert mange Islamister.

Erdogan truer med å «åpne porten til Europa» for millioner av syriske flyktninger.

Dette er et land vi er alliert med. Nei, kast tyrkerne ut av Europa, og kast dem ut av Nato.
Redigert 22.10.2019 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 22:55 2532

Ronan Farrow har skrevet en bok om Harvey Weinstein og alle de andre liberale seksuelle overgriperne og deres venner som forsøkte å dekke over for dem. En av dem er Hillary Clinton.

Tucker Carlson hadde et knusende innslag om Weinstein og Hillary. Dette er et perspektiv som går det offisielle Norge hus forbi.

Da Farrow ba om et intervju med Hillary, fikk han svar tilbake om at de visste at han jobbet med et annet prosjekt – Weinstein – som bekymret dem. Farrow fikk forståelsen av at hvis Hillary skulle stille opp til intervju, måtte han la Weinstein ligge.

Carlson siterer mange slike historier om hvordan Weinsteins venner i mediene grep inn og sørget for at den skandalen alle visste om, ikke nådde mediene.

Billy Bush ble sparket for en gammel video som hans arbeidsgiver offentliggjorde under valgkampen, i håp om å senke Trump. Men tv-mogulene grep inn for å hindre at Weinsteins seriemisbruk av kvinner ble kjent.

Det var en åpen hemmelighet. Carlson viser et klipp fra en utdeling hvor verten sier til fire kvinner som er premiert: – Nå slipper dere å gjøre dere til for Weinstein mer.

Weinstein-saken er en skandale som fortsetter å rulle, og nå er det hele den liberale elitens posisjon som rokkes. De har snakket høyt om kvinners rettigheter i årtier, men i virkeligheten har seksuelle overgrep florert, og mennene som har stått for det, er blitt beskyttet. Hillary har systematisk dekket over for sin mann, og har endog gått etter kvinnene som Bill voldtok og forgrep seg mot.

Dette begynner etter hvert å bli allment kjent i USA.

Da Monica Lewinsky-saken sprakk, sa Hillary at det lå en «vast rightwing conspiracy» bak.

Ronan Farrow er selv liberal, men er en rasende god journalist – og er, først og fremst, journalist. NHO inviterte ham til sin årlige konferanse for et par år siden, men det var for å henge ut Trump, ikke det ideologiske grunnlaget for overgriperne bak #metoo.




Slettet bruker
11.10.2019 kl 01:06 2992

Det mest idiotiske vestlige borgere gjør, er å reise på ferie og støtte økonomien i muslimske land. Ta Tyrkia, et land som har kristent blod i hendene, kanskje 1.5 millioner bare de siste hundre år. I tillegg har vi drap og voldtekt på norske kvinner som reiste på ferie der. Ja, det skjedde kanskje ikke med deg, men det skjedde med dine søstre og brødre. Marokko, se hva som skjedde med de danske og norske jentene, hold dere langt unna.

Skal dere på ferie, reis til Asia, og da mener jeg ikke Pakistan, men Thailand, Kina og Japan. Det sikreste landet du kan reise til er Japan eller Kina. Prøv dette en gang, og dere vil reise tilbake. Folkene er fantastisk vennlige og prisene er latterlig lav.

Så husk, ingen muslimske land.
Redigert 22.10.2019 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 13:15 3010

Da ser vi igjen hva muslimer synes om ikke-muslimer. Slutt å la deg lure, ikke se på hva de sier men hva de gjør:

Pakistan nekter kristne og andre ikke-muslimer høye verv. Pakistans parlament avviste nylig et lovforslag som ville gjort det mulig for kristne og ikke-muslimer å bekle vervene som statsminister og president. Hvordan hadde alle de med «riktige» meninger reagert om noen fremmet forlag om at ingen muslim kan bli statsminister i Norge? Brunbeising er bare fornavnet…

Et lovforslag fra det kristne parlamentsmedlemmet Naveed Aamir Jeeva om at også kristne og andre ikke-muslimer kunne bli valgt til statsminister og president i den islamske republikken, ble nylig nedstemt av en muslimsk majoritet i Pakistans nasjonalforsamling. Grunnloven tillater ikke andre religioner på toppen enn islam:

https://finansavisen.no/forum/post/994718/reply
Slettet bruker
11.10.2019 kl 16:36 3034

WARNING WARNING!

Enda et terrorangrep i England, Manchester. Dette vil aldri ta slutt før man sender slike mennesker tilbake der de kommer fra.
5 stukket ned, en farget ligger pågrepet for udåden, regner med at dette er en muslim: https://www.document.no/wp-content/uploads/2019/10/terror-manchester-111019a-e1570798392993.jpg

https://www.document.no/2019/10/11/fem-skadd-i-knivangrep-etterforskes-som-terror/
Redigert 11.10.2019 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 16:56 3078

Trussel om skoleskyting i Askim – mindreårig gutt pågrepet. (Er det en 14 åring som er en skjeggete 30-40 åring?)

En mindreårig gutt er pågrepet etter at det ble fremsatt en trussel om skoleskyting ved Askim ungdomsskole

Gutten ble pågrepet klokken 10.18 fredag, opplyser Øst politidistrikt.

"Dette hendte aldri før fredens religion kom til Norge, er det ingen som kan legge sammen 2+2 ? Når voldelige mennesker flytter inn blant fredelige, så smitter volden av, og vi får voldelige norske barn også. Dette ble det advart mot"
Slettet bruker
11.10.2019 kl 20:19 3078

Tyrkia kjempet for nazistene og solgte drepte jøders gulltenner. Her har vi broderskapet mellom nazistene og muslimene.

Den tyrkiske offentligheten har også på andre områder fått se skjødesløs håndtering av nazismen. I vår lanserte man en heltefilm om den albansk-tyrkiske naziagenten Elyesa Bazna («Cicero»). På gallafesten i Istanbul gikk skuspillerne på en rød løper kranset av en nazistisk dødsleir med vakter, piggtråd og hauger med etterlatte små barnesko.

«Hva i helvete tenkte de på?» lød kommentaren fra den nord-amerikanske professoren Luis Fishman som skriver på en bok om jøder og palestinere under det ottomanske riket.

Omsatte gull fra konsentrasjonsleir-fangers tenner

Her fremkommer det at den nazistiske rustningsministeren Albert Speer i 1943 mente at rustningsindustrien ville stanse uten de tyrkiske leveransene av det krigsviktige metallet krom.

Men moralsk sett er nok det tyske salget av gull – som SS-soldater blant annet stjal fra tennne til konsentrasjonsleirfanger – på det tyrkiske markedet, verre. Mineralet ble omsatt av de tyske bankene Deutsche Bank og Dresdner Bank i Tyrkia fordi der var prisene de beste. Gullet ble omsatt til utenlandsk valuta som sveitsfranc, noe som gagnet den nazistisk kontrollerte Reichsbank.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2019/10/11/195617849/tyrkias-dystre-krigshistorie
Slettet bruker
11.10.2019 kl 23:09 3094

Regjeringen finansierer palestinsk terror

I et brev fra Med Israel for fred (MIFF) til Riksrevisjonen kommer det fram at Norge fremdeles finansierer belønning av palestinske terrorister og deres familier.

Det presiseres at Norges årlige budsjettstøtte på 235 millioner kroner til palestinske selvstyremyndigheter (PA) brukes til å belønne både fengslende terrorister og løslatte terrorister, samt deres familier:

«Det er dokumentert overfor Stortingets kontroll- og konstitusjonskomité at PA har et sinnrikt, skalert system for å belønne dømte terrorister i israelske fengsler,» står det i brevet.

https://resett.no/2019/10/11/hevder-regjeringen-finansierer-palestinsk-terror/
Slettet bruker
11.10.2019 kl 23:12 3135

Andel svensker utsatt for seksualkriminalitet tredoblet siden 2014.

Den dramatiske kriminalitetsutviklingen i nabolandet fortsetter.

Antall svensker som rapporterer å ha blitt utsatt for seksualkriminalitet er blitt tredoblet mellom 2014 og 2018. Dette fremgår av en rapport fra det kriminalitetsforebyggende rådet Brå, der det slås fast at seks prosent av den svenske befolkningen i alderen 16 til 84, 482 000 personer, i 2018 sa at de har vært offer for seksuelle overgrep.

I 2014, like før den mye omtalte migrantkrisen i 2015, sa kun to prosent av svenskene det samme. Allerede i 2017 hadde denne andelen blitt tredoblet, etter kun tre år.

Mellom 2006 og 2012, holdt andelen utsatte svensker i alderen 16 til 84 seg under to prosent. I 2011 var det 1,4 prosent som rapporterte om å ha vært utsatt for seksuelle overgrep. Altså har det skjedd en seksdobling siden den gangen.

Det er som forventet flest kvinner som er blitt utsatt for seksuelle overgrep. 9,9 prosent av kvinnene, én av 10, sier at de har vært offer for slik kriminalitet i 2018, sammenlignet med kun 1,6 prosent av mennene.

I byen Örebro er det rapportert om en dramatisk økning på bare ett år. 6,7 prosent av kvinnene der sa de var blitt utsatt for seksuelle overgrep i 2017. I 2018 hadde denne andelen økt til 11,4 prosent.

Feil retning

Totalt 26,4 prosent av svenskene rapporterer å ha blitt eksponert for kriminalitet i 2018, og partileder Ulf Kristersson for Høyres søsterparti Moderaterna sier at tallene viser at landet er på vei i gal retning.

– Det er ganske åpenbart at vi ikke gjør det som trengs å gjøres. Om vi ikke gjør riktig kraftige ting, vil ingenting kraftig forandre seg, sier han.

https://resett.no/2019/10/11/andel-svensker-utsatt-for-seksualkriminalitet-tredoblet-siden-2014/
Slettet bruker
11.10.2019 kl 23:17 3142

Asylsøker (20) kvalte og drepte sin kvinnelige lærer (69): – Vi var kjærester (Det tar aldri slutt, men håper det er støttespillerne som må betale for galskapen)

Kvinnen ble drept med et kraftig strupetak i sitt eget hjem. Foto/montasje: Samhällsnytt.

En 20-årig afghaner er tiltalt for å ha kvalt og drept læreren sin. Ifølge ham selv hadde han et kjærlighetsforhold til læreren (69) i over et år.

Om kvelden 27. juni i år ble kvinnen funnet drept i hjemmet sitt i Kil i Värmländ. Like før hadde mannen kontaktet politiet og sagt at han «hadde gjort noe dumt».

I dag ble han tiltalt for å ha drept henne med et kraftig strupetak.

Ifølge Aftonbladet har han sagt følgende i avhør:

– Vi börjar att pussas och sen så blev jag lite rädd och sen så försöker jag strypa henne.

Ifølge ham treftes de regelmessig i et års tid.

– Det där började sommaren 2018, ja, det där relationen, sexuella.

Mindreårig asylsøker siktet for drap på asylaktivisten Ingrid (69)

20-åringen kom til Sverige som enslig mindreårig asylsøker (EMA), skrev Samhällsnytt i juni. 20-åringen har ikke svensk personnummer ifølge siktelsen fra i sommer. Han trenger tolking på dari.

Avisen omtalte 69-åringen som «Ingrid». Ingrid skal ha vært sterkt engasjert i såkalte enslige asylsøkeres sak.

GT skrev i juni at mannen kom til Sverige for noen år siden, og at han hadde søkt om oppholdstillatelse. Også GT beskrev ham som en enslig mindreårig asylsøker.

– Hon var en fantastisk kvinna som levde för integration. Hon gjorde allt för våra ensamkommande. Hon gick all in och hade många nära kontakter med dem på många olika sätt. Hon gjorde allt, och ännu mer, säger en kvinna från samma förening till GT.

Aftonbladet omtaler afghaneren kun som «eleven» og «20-åringen».

Ingrid var politisk aktiv i Miljöpartiet og var kandidat for partiet ved et tidligere kommunevalg, skrev Nyheter Idag i sommer.

Kvinnen omtales i en nyhetsartikkel fra i fjor høst om en afghaner som får bli i Sverige takket være den såkalte gymnasielagen. Det beskrives at afghaneren da hadde bodd hos kvinnen i snaut et år, og at hun er glad for at han og de andre «killarna» får en ny sjanse til å bli i Sverige, skrev Nyheter Idag.

Rettssaken er berammet i Värmlands tingsrätt senere denne måneden.

https://www.document.no/2019/10/11/asylsoker-20-kvalte-og-drepte-sin-kvinnlige-laerer-69-vi-hadde-et-kjaerlighetsforhold/
Slettet bruker
11.10.2019 kl 23:20 3147

Her er kvinnene AP og resten av venstresiden vil hente "hjem".

IS-kvinner dreper de som «forlater islam» i al-Hol leiren i Syria. De utenlandske IS-kvinnene påtvinger de andre kvinnene i leiren religiøse læretimer, opplyses det fra al-Hol leiren i Syria. De fleste av de 71.400 som befinner seg i al-Hol er syriske og irakiske kvinner og barn, men et område er hjem til rundt 10.000 ekstreme IS-tilhengere fra andre land. Her har kvinnene, i et eget telt, satt opp en domstol som dømmer ut fra de hardeste kriteriene fra sharia-lovene.

I forrige måned fant de utenlandske IS-kvinnene en 16-år gammel jente skyldig i å ha «forlatt islam». De knivstakk henne til døde som straff før de også drepte en mann for samme «dødelige synd».

IS-kvinnene er utstyrt med kniver og skytevåpen og de har konfrontasjoner med de kurdiske vaktene i leiren.

1.oktober stormet politiet et telt og reddet to kvinner som hadde fått dødsdom av de ekstreme IS-kvinnene. De var i ferd med å bli knivstukket til døde da politiet reddet dem.

I et annet raid i september ble det funnet håndgranater og et lik av kvinne som var blitt drept av andre i leiren. Abdul-Karim Omar, som er fungerende utenriksminister i Syrias kurdisk-ledende administrasjon, sier at det er de utenlandske kvinnene som utgjør den største trusselen.

https://www.document.no/2019/10/11/is-kvinner-dreper-de-som-forlater-islam-i-al-hol-leiren-i-syria/
Slettet bruker
11.10.2019 kl 23:48 3164

Hvem i all verden kan ha gjort dette:
Lege knivstukket av pasient i Stavanger Av NTB - 11. oktober 2019 | 14:50

https://resett.no/2019/10/11/lege-knivstukket-av-pasient-i-stavanger/
Slettet bruker
12.10.2019 kl 03:00 3169

Europe: Muslim Atrocities against Women? So What!



These examples are merely a sampling of what is becoming commonplace across Europe. In the name of human rights, inclusion, diversity and equality, "enlightened" activists and judicial authorities are apologizing for and excusing Muslim criminals for behavior that would not be tolerated from anyone else -- and should not be tolerated.

Do these judges work for Islamic sharia courts or for secular European courts?

These court rulings are an open call to Muslim men in Europe to rape women, children, anyone they like. Those cultures in which women and children as are viewed as property deserve no respect, and certainly not preferential treatment.

It happened again last week. Two Turkish nationals in Schwerin, Germany were arrested for raping a 13-year-old girl after forcing themselves into her home. Recently, a judge in Germany acquitted a Turkish drug dealer of raping one of his customers last August. He had forced himself on her for four hours and left her incapacitated for weeks. He told the judge that in the culture from where he came, what she "had experienced as rape" might be considered merely "wild sex".

What "culture" is this?

According to the Turkish women's rights organization "We Will Stop the Murders of Women," which publishes monthly reports, in March of this year alone, 35 women were killed; 14 others were exposed to sexual violence, and 63 children were molested. Many children, the report said, had been sexually abused for years, and often attempted suicide.

The report also stated that the murder of women in Turkey -- 63% percent of which is committed by husbands, boyfriends, fathers, brothers or sons -- is spurred more than half the time by women; it is supposedly their fault: they actually wanted to make decisions about their lives, such as getting a divorce, before they were murdered.

Worse, nearly a third of those are classified by authorities as "suspicious murders," perpetrated by "unknown assailants."

Torturing women to death is also increasingly widespread, as well as killing young children along with their mothers. One case involved a man who slit the throats of his ex-wife and their five-year-old daughter.

As above, crimes against girls and women are often shrugged off by Turkey's criminal justice system. One case in point is of a man acquitted by a judge in Eskisehir; the man was accused by his cousin of repeated rape and death threats, from the time the victim was 13 years old. After a nine-month trial and massive evidence against him, the man was acquitted.

Although crimes against women take place all over the world, practices such as sexual enslavement and stoning to death are far more widespread in Islamic societies, where they are also socially and legally tolerated -- as rooted in Islamic scripture. The Quran, for instance, allows men to beat his wives.

Tragically, Europe, when Muslims are the perpetrators, seems to be adopting the sharia approach to rape.

Britain's The Independent reported in October:

"A man who raped a 10-year-old boy at a swimming pool in Austria has had his conviction overturned after judges found he may have believed the child consented. Police said the 20-year-old Iraqi refugee, who has not been named, assaulted his victim in a toilet cubicle at the Theresienbad swimming pool in Vienna on 2 December last year.

"The child reported the rape to a lifeguard and his attacker was arrested at the scene, reportedly telling officers in initial interviews that he was experiencing a 'sexual emergency' after not having sex in four months. In June, he was jailed for a minimum of six years for rape and aggravated sexual abuse of a minor, and ordered to pay €4,700 (£3,700) compensation to the boy's family.

"Speaking to local media, the victim's mother revealed her son had been 'screaming and crying every night' since the attack and had talked of suicide."

This came from the UK's Daily Mail:

"A young left-wing German politician has admitted she lied to police about the racial background of three men who raped her in case it triggered reprisals against refugees in her country.

"Selin Gören, the national spokeswoman of the left-wing youth movement Solid, was attacked by three men in January in the city of Mannheim where she works as a refugee activist.

"The 24-year-old was ambushed late at night in a playground where she said she was forced to perform a sex act on her attackers.

"After the assault, she went straight to the police -- but she did not tell them the ethnic make-up of the men, that they were speaking Arabic or Farsi.

"Selin, aware of the backlash that migrants suffered after the events in Cologne on New Year's Eve - when hundreds of women were sexually assaulted and robbed by marauding gangs of immigrant youths - instead said she was robbed and said her attackers spoke German.

"Now she has told Germany's Spiegel magazine why she lied...[because she] did not want to stoke 'more hatred against migrants in Germany.'"

These examples are merely a sampling of what is becoming commonplace across Europe. In the name of human rights, inclusion, diversity and equality, "enlightened" activists and judicial authorities are apologizing for and excusing Muslim criminals for behavior that would not be tolerated from anyone else -- and that should not be tolerated.

By overlooking or justifying Islamic atrocities, Europeans are not only endangering innocent women and children; they are actually encouraging rape and other forms of violence. Meanwhile, they are also complicit in destroying Western values.

If one such value is multiculturalism, sadly -- contrary to "progressive" belief -- not all cultures are necessarily equal. Those cultures in which women and children as are viewed as property deserve no respect, and certainly not preferential treatment.

Do these judges work for sharia courts or for secular European courts?

What kind of a message do these judges give to Muslim and other criminals in Europe with their decisions? These court rulings are an open call to Muslim men in Europe to rape women, children, anyone they like. What will a society be like to live in if the courts will be on the side of the rapists and they will not be held accountable?

Why not publicize that if people decide to move to a country, they must respect the citizens and laws of that country? Bringing the primitive aspects of one's culture to a host country should not be encouraged or tolerated. Rape is always rape, assault is always assault, no matter who the perpetrator is. Western countries must stop tolerating Muslim criminals because of their religion. That is not wise public policy or even justice. Cultures and religions that do not respect women and others do not deserve to be respected.

Unfortunately, these extremely basic truths haven been largely ignored. The politically correct multiculturalists have created an environment in which some Europeans have forgotten what it means to stand up for reason, truth and justice- perhaps out of fear of being called "racist"; or the very misguided desire to "prevent a backlash against Muslims." It would be nice if Muslims would help to prevent the "frontlash".

By tolerating Muslim criminals in the name of human rights, tolerance, inclusion, diversity, or equality, however, these judges or activists are actually destroying those values. By taking the side of the rapists and becoming complicit in their crimes, they are encouraging rapists and turning everyone -- including children -- into potential victims.

Trying to justify rapes and other crimes committed by Muslims is an attack against the safety and dignity of everyone.

Uzay Bulut, a journalist born and raised a Muslim in Turkey, is currently based in Washington D.C. She is a writing fellow of the Middle East Forum.
https://www.gatestoneinstitute.org/10381/europe-women-muslim-atrocities
Slettet bruker
12.10.2019 kl 03:03 3170

Muslim Invasion of Europe

The Syrian government sells passports and birth certificates at affordable prices. Many migrants have no passport, no ID, and refuse to give fingerprints.

Because Islam is the heart of the culture of people formerly colonized, Europeans rejected criticism of Islam, saying it would blend smoothly into a multicultural Europe. They did not demand the assimilation of the Muslims who came to live in Europe. Much of the time, Muslims are not assimilated -- and often show signs of not wanting to assimilate.

Any criticism of Islam in Europe is treated as a form of racism, and "Islamophobia" is considered a crime or a sign of mental illness.

European people still have the right to vote, but are deprived of most of their power: all important political decisions in Europe are made behind closed doors by technocrats and professional politicians in Brussels or Strasbourg.

Europe has renounced force, so to many, it appears weak, vulnerable and easily able to be overpowered.

The sudden arrival of hundreds of thousands more Muslims most likely prompts Europeans to think that the nightmare will get worse; they see, powerlessly, that their leaders speak and act as if they have no awareness of what is happening.

Central European leaders and people, who have already lived under authoritarian rule, seem to be thinking that entering the European Union was a huge mistake. They came to what was then called the "free world." They do not seem willing to be subjected again to coercive decisions made by outsiders.

Illegal Muslim migrants will live on social benefits until the bankruptcy of welfare states.

In all 28 countries of the European Union, birth rates are low and the population is aging. People under thirty account for only 16% of the population, or 80 million people. In the 22 Arab countries, plus Turkey and Iran, people under thirty account for 70% of the population, or 350 million people.

https://www.gatestoneinstitute.org/6721/muslim-invasion-europe

Slettet bruker
12.10.2019 kl 17:38 3166

Når innvandringen fra Afrika og muslimske land startet, var det et stort flertall i folket som sa nei til innvandringen. Hvorfor? Jo sunt bondevett sa dem at dette vil skape problemer større enn vi kan fikse, og de hadde faktisk rett.

Forskningen fastslår: Mangfold gjør samfunnet mindre tillitsfullt

Mangfold er berikende, er det en del som hevder. Forskning tyder imidlertid på at flerkulturelle samfunn har et svakere samhold befolkningen imellom.

Den danske studien, titulert Ethnic Diversity and Social Trust: A Narrative and Meta-Analytical Review, er utført av Peter Thisted Dinesen og Merlin Schaeffer ved Københavns universitet, samt Kim Mannemar Sønderskov ved Århus universitet.

Formålet med studien var å søke et endelig svar på om etnisk og kulturelt mangfold har den positive påvirkningen på følelsen av tilhørighet og samhold i samfunnet som en del hevder i innvandringsdebatten. Svaret ble et tydelig nei.

Negativ effekt på sammenhengskraften

I studien har man gjennomgått eksisterende litteratur og gjort en metaanalyse av 1001 beregninger fra 87 studier. Av disse har man konstatert at slikt mangfold har en negativ effekt på samfunnets sammenhengskraft.

Forskerne fant en statistisk signifikant negativt korrelasjon mellom etnisk mangfold og sosial sammenhengskraft i alle studiene.

Eric Kaufmann, professor i politikk ved Birkbeck, University of London, har kommentert studien og slått fast at høyere grad av mangfold i all vesentlighet assosieres med lavere tillit i samfunnet.

Norsk tillit

I Norge og resten av Skandinavia har befolkningen nytt godt av ekstraordinær høy tillit til hverandre og til samfunnets institusjoner. Denne tilliten har imidlertid begynt å erodere i Sverige, på grunn av svært høy innvandring fra fjerne kulturer.

I august fremgikk det av en undersøkelse fra Respons at én av to nordmenn har lav tillit til regjeringen, og at tilliten hadde falt betydelig på bare ett år. Statistikk fra SSB viser at Norge, som har vært et veldig homogent samfunn, fortsatt ligger på tillitstoppen i Europa.

https://resett.no/2019/10/12/forskningen-fastslar-mangfold-gjor-samfunnet-mindre-tillitsfullt/

Ps. Vi kan takke Resett og Dokument for informasjonen de gir oss. MSM tier om alle problemene med "mangfoldet". De tier om hvem som drepte eller gjeng-voldtok en jente hvis det ikke er en etnisk norsk mann/kvinne, og er det en etnisk norsk, da skriver de det med fete typer.
Redigert 12.10.2019 kl 17:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2019 kl 17:47 3175

Amper stemning under demonstrasjon: – Tilløp til slagsmål - Ifølge politiet har det vært tilløp til slagsmål.

Like før klokken 16 lørdag rykket flere politibiler ut til en demonstrasjon på Torgallmenningen i Bergen. Demonstrasjonen var mot Tyrkias militæroperasjon i Syria.

Operasjonsleder Tatjana Knappen har fått opplyst at det har vært en klinsj mellom syrere og tyrkere, og at folk har demonstrert med skilt hvor det blant annet står «Tyrkere ut av Syria».

En BT-journalist på stedet sier bråket startet da en arabisk mann kom med utsagn som støtter president Recep Tayyip Erdogan i Tyrkia. Dette skal ha provosert kurdiske ungdommer.

– Tilløp til slagsmål
– En politienhet dro ut, men måtte raskt be om bistand. Det var såpass amper stemning at det var behov for store enheter, sier Knappen.

Hun forteller at demonstrasjonen kom ut av kontroll, med tilløp til slagsmål.

Her ser vi hva som skjer når man slipper inn mennesker som er i krig med hverandre, og det vil ikke gå mange årene før våpen også taes i bruk. Hadde det bare gått ut over innvandrerne så fikk det bli som det blir, men etniske norske blir også rammet skjer dette.

https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/AdWQVn/amper-stemning-under-demonstrasjon-tilloep-til-slagsmaal
Slettet bruker
12.10.2019 kl 23:16 3181

Innvandring og kriminalitet: Når krig blir fred, og løgn blir sannhet

Stilt overfor stadig mer åpenbare bevis på problematiske sider ved innvandringen, har man gjennom mange år erfart at de hardbarkede, profesjonelle multikultur-entusiastene ikke lar sine standpunkter påvirke av fakta, men derimot fordobler anstrengelsene for å få sine forestillinger om hvordan verden burde være, til å falle sammen med hvordan den faktisk er.

Ett av virkemidlene er da stadig å omkonstruere virkeligheten slik at den passer til ideologien. Oppskriften er hentet fra Orwells «1984», der et eget sannhetsministerium tok seg av den oppgaven. En Orwell-pris burde innstiftes for de som presterer høyest i denne blant medier og politikere så høyt verdsatte grenen. Konkurransen er hard, men vi kan presentere en sterk kandidat til årets pris.

Det er idéhistoriker Dag Herbjørnsrud, tidligere redaktør av Ny Tid og utgiver av flere bøker, som i avisen Utrop har beriket publikum med sin nyeste innsikt under overskriften «Innvandring gir mindre kriminalitet.» Dette er ikke han bare har funnet på, må vite: «Ny forskning viser at det blir mindre kriminalitet og færre mord med flere innvandrere.» Det fortsetter:

Utviklingen i kriminaliteten i Norge og Vest-Europa har vært dramatisk siden begynnelsen av 1990-tallet. Det har nemlig vært en dramatisk nedgang i drap og alvorlig kriminalitet.

Ikke nok med det. Idéhistorikeren har funnet at det kan gis et presist matematisk uttrykk for sammenhengen, men matematikk er nok ikke hans styrke:

Nedgangen i kriminalitet i de rike land har vært omvendt proporsjonal med at samfunnene er blitt mer flerkulturelle de siste årene.

Han mener vel med dette, velvillig tolket, at kriminaliteten går ned i samme takt som innvandringen øker.

Og dette er ikke en tilfeldighet, en ren korrelasjon, nei da, han argumenterer sterkt og klart for at her er det en direkte og entydig årsakssammenheng. Med et utvalg rapporter hist og her, og et par amerikanske professorer som visstnok uttaler at det er «nær konsensus blant amerikanske forskere» om at innvandring reduserer kriminaliteten, å slå i bordet med, skal det ikke være tvil om at her har forskningen etablert et urokkelig faktum. Det er innvandring, og bare innvandring faktisk, som forklarer de tegn man kan finne på nedgang i samlet kriminalitet.

Det er bare å bøye seg i støvet. Erasmus Montanus har funnet sin like. Mor Nille er beviselig en sten. Og Per Degn og vi andre kan bare stå der – vitenskapen har motbevist det våre sanser og erfaringer forteller. Så får alle de svenske kvinner som ikke lenger tør å reise kollektivt alene, lærere som opplever eskalering i vold fra elever, butikkeiere som avkreves beskyttelsespenger og forsvarsadvokater med 80 % utenlandske navn i porteføljen, bare gå i seg selv og innse at de har selve vitenskapen mot seg.

Det er riktig at det kan vises til noen overordnete trender som indikerer samlet kriminalitetsnedgang i de rike land, også i de senere tiår da innvandringen har vært sterkt økende. Dette har også tidligere vært henvist til som argument for at det går ganske så bra med multikulturen. Selv en Jon Hustad slo for en stund siden frempå om at det ikke var grunnlag for å si at innvandring førte til økt kriminalitet. Dette i en kritikk av Hege Storhaug for at hun dristet seg til å snakke om den økte innvandrerrelaterte kriminaliteten i Groruddalen, alt mens faktum, ifølge Hustad og politiets statistikker, var at antallet anmeldelser gikk ned. Men Hustad erkjente senere at han tok feil, og at disse tallene ikke ga et riktig bilde.

Herbjørnsrud viser til at i Norge har vi nå, korrigert for befolkningsstørrelsen, færre drap enn på Gerhardsens tid. Ja, det er riktig at både i Norge og andre vestlige land har drapsstatistikken stort sett vært for nedadgående. En faktor er at bedre akuttmedisin medfører at langt flere nå reddes, men det er dypere årsaker. Steven Pinker kaster et bredt historisk lys over denne trenden i boka «The Better Angels of Our Nature, og mener det er dype «historiske krefter» som driver en slik utvikling, derunder nasjonalstatens fremvekst og styrkelse av det statlige voldsmonopolet, handel og økt rasjonalitet, altså fundamentalt sett en sivilisasjonsutvikling.

Holder vi oss til nyere tid, er nedgangen i drapsraten i USA siden 1990-tallet det mest kjente eksempel. «The Great American Crime Decline» er den talende tittel på en bok fra 2007 av kriminologen Franklin Zimring. Han finner at en rekke faktorer spiller inn, fra demografiske forhold slik som at en synkende andel av befolkningen tilhører de til alle tider mest kriminelt aktive aldersgrupper til små, men viktige endringer i byutvikling og byarkitektur. Aller mest spektakulær var nedgangen i drapstallene i New York. Det er ikke seriøst bestridt at nedgangen nettopp her i betydelig grad hang sammen med implementeringen av bedre politimetoder. Nettopp utviklingen av politiet er et viktig poeng, som jeg kommer tilbake til. For Herbjørnsrud ser helt bort fra de stadig større ressursene samfunnet setter inn for å bekjempe kriminaliteten. Som om den voldsomme veksten i politiinnsats – som har skjedd samtidig med veksten i innvandringen – skulle være uten betydning for å holde kriminaliteten nede.

Vi har i hovedsak sett den samme tendens i de velstående europeiske land som i USA. Den danske kriminologen Flemming Balvig har snakket om «den omseggripende lovlydighet blant ungdommen», og uttrykket har en viss dekning i statistikken, i hvert fall frem til 2017. Men den endrer ikke det faktum, verken i Norge, Sverige eller Danmark, at en ny og mer brutal form for kriminalitet har sett dagens lys i våre land. At vi ser helt nye varianter, slik som bilbranner, gjengslagsmål med skytevåpen og machete, fornedrelser av ofrene, åpenlyse angrep på politiet osv.

Denne tendensen endrer heller ikke på det forhold at en uforholdsmessig stor del av den kriminaliteten som faktisk begås, direkte kan knyttes til den moderne innvandring, ved at den begås av utlendinger uten permanent tilknytning til landet, innvandrere som har fått norsk statsborgerskap, og innvandreres etterkommere. Den overveldende mengde statistikk som underbygger dette, hopper Herbjørnsrud fullstendig bukk over. Det alene gjør hele hans øvelse til et intellektuelt makkverk.

Men så er heller ikke det bildet som tegnes av fallende samlet kriminalitet helt opp til dags dato, nødvendigvis riktig. Vi har ikke her og nå anledning til å ettergå alle Herbjørnsruds oppsiktsvekkende referanser, men en av dem skal vi se nærmere på. Herbjørnsrud viser nemlig til Oslo-politiets rapport «Trender i kriminalitet 2018-2021».

Dette er et 171 siders dokument sterkt preget av tilslørende PK-ideologi. Man presterer eksempelvis å fremlegge det at «noen» (som en tidligere justisminister) bruker uttrykket «svenske tilstander», som en forklaring og legitimering av etnisk basert kriminalitet(!). Likevel inneholder dokumentet nødvendigvis en god del faktisk informasjon som på ingen måte støtter Herbjørnsrud.

Vi kan riktignok i innledningen lese dette:

Den politianmeldte kriminaliteten i Oslo politidistrikt har sunket dramatisk siden slutten av 1990-tallet. De siste fem årene er nedgangen på over 30 prosent. Liknende trend finnes i mange land. Nedgangen gjelder primært vinningslovbrudd, og er trolig knyttet til digitalisering av økonomiske verdier, betalingsmåter og sikringstiltak.

Men Herbjørnsrud har ikke fått med seg at overskriften til dette avsnittet reiser spørsmålet: Falsk nedgang i kriminalitet? Og rapporten gir selv svaret:

Tolket som uttrykk for faktisk kriminalitet, viser anmeldelsesstatistikken en positiv utvikling, men dette er trolig en misvisende fortolkning.

Videre forteller rapporten om:

En bekymringsfull utvikling gjelder vekst i anmeldte voldslovbrudd, herunder fysisk vold og ulike typer av trusler, tvang og personangrep.

På side 38 er en statistikk som forteller at fra 2003 til 2017 økte antallet anmeldte voldslovbrudd i Oslo politidistrikt fra 5628 i 2003 til 7186 i 2017, altså en økning på 28 %.

Når det gjelder drap og drapsforsøk, som er slått sammen, så var tallet litt lavere i 2017 enn i 2003.

For vold i nære relasjoner har det vært mer enn 50 % økning fra 2009.

Hva gjelder anmeldte voldtekter og forsøk på voldtekter, har det vært bortimot en dobling fra 2003 til 2017.

Når det gjelder et gjennomgripende viktig felt som arbeidslivskriminalitet, med forgreininger til en rekke ulike kriminalitetstyper og med sterkt nedbrytende virkning for den nordiske samfunnsmodellen, har det fra politiet, en rekke andre fagetater og fra regjeringen blitt slått fast med styrke at vi her står overfor «økende utfordringer». Se for eksempel regjeringens strategidokument fra 2017. En omfattende myndighetsinnsats har blitt satt i verk for å bekjempe dette ondet, likevel er det sannsynlig at en bare i begrenset grad klarer å motvirke at dette brer om seg. Det er nemlig særdeles ressurskrevende å avdekke og iretteføre slik kriminalitet, hva Lime-saken illustrerer på en tydelig måte. Denne veksten er nært forbundet med innvandring, ikke minst de åpne grenser som Schengen-avtalen, og særlig dens store utvidelse i 2007, førte med seg.

Så den lovpriste nedgangen i den samlede kriminaliteten, er et særdeles tvilsomt premiss om vi ser på den faktiske situasjonen her i landet. Snarere gir det mening å snakke om en etnisk polarisering av kriminalitetsbildet: Den innfødte befolkningen blir stadig mer lovlydig, hvilket bidrar til at de samlede tall ikke ser så ille ut, men samtidig blir en økende andel av kriminaliteten utøvd av personer med bakgrunn fra andre land. Dette siste har av våre myndigheter systematisk blitt forsøkt skjult og bortforklart, men selv Oslo-politiets akademisk og ideologisk veloljede analytikere lar følgende glippe ut av seg (rapportens side 27):

https://www.document.no/2019/10/12/innvandring-og-kriminalitet-nar-krig-blir-fred-og-logn-blir-sannhet/
Slettet bruker
13.10.2019 kl 23:22 3169

Hvordan kan medier som lar IS-kvinner skrive debattinnlegg i det hele tatt ha noe å si mot høyreekstremisme?

Den siste halvannen uke har det vært flere terrorangrep i Europa:

Fire politifolk ble drept inne på hovedkvarteret i Paris av en kollega, som hadde konvertert for ti år siden, men ingen hadde turt å reise spørsmål om han var en sikkerhetstrussel pga signalene ovenfra.

Det er akkurat de samme signalene som kommuniseres fra oven i Norge: Hear no evil, see no evil. Move on, please. Nothing to see here.

Det hadde nettopp skjedd en terroaksjon i Limburg, der en 32 år gammel syrer forsøkte å kjøre ned flest mulig med en lastebil. Han ble øyeblikkelig erklært utilregnelig.

Det forsøkte man også med Mikael Harpon: Det het «arbeidskonflikt». Men konflikte viste seg å bunne i at han ikke ville ta ordre fra kvinner.

NRK er ikke interessert i komparativ nyhetsrapportering: I Jehovas vitner er det ingen som tar med seg en 33 cm lang kjeramisk kniv på jobb og skjærer hodet av kolleger. Kan det tenkes at konfliktnivå og alvorlighetsgrad er på litt forskjellige nivåer? Kan det tenkes at det er kjekt å ha noen kristne sekter i bakhånden, for å slipppe å snakke om «det andre og vanskelige»?

Dvel ikke ved detaljer, ikke la virkeligheten innhente deg. Ikke se på bildene.

50 franske politifolk har så langt i år begått selvmord. Hvem tror NRK skal beskytte samfunnet når politifolk ikke orker mer? Kunne vi få se bildene av alle 50? VG laget serie om alle drap på samboer/ektefelle. Hva med historiene bak 50 selvmord? En overordnet som brukte tjenestevåpenet foran øynene på sine kolleger. Hva får politifolk til å gjøre sånt? Kunne vi få noen detaljer?

Terror i Manchester, og igjen var det «nothing to see here, move on».

I Halle var det mer terror, forsøk på å skyte seg inn i en synagoge på Yom Kippur. Innendørs satt 80 jøder og skalv. Gjerningsmannen var en loner som bodde hjemme og nærmest en karikatur av en høyreekstremist.

Men like fullt skjøt han to mennesker i hjel i ren skuffelse over ikke å komme inn i synagogen.

Europa opplevde således tre islamske terrorangrep og ett høyreekestremt på litt over en uke. Den ene ekstremismen er importert, den andre er hjemmeavlet.

Hvordan forholder de offisielle myndigheter og medier seg? De vil ikke rapportere om islamistisk terror. De behandler den som mer psykiatrisk som høyreekstremisme.

Hvordan skal samfunnseliten bli tatt alvorlig når den har innlatt seg med islamismen, ja selv IS-ekstremismen. Hvordan skal den bli tatt alvorlig når den snakker om høyrepopulisme og hatprat og islamofobi. Den spiller seg selv ut over sidelinjen.

Onsdag 9. oktober trykket Aftenposten et helsides debattinnlegg av Aisha Shezadi, skrevet fra Al-Roj-leiren i Syria.

Det var en skammens dag for norsk presse. En IS-kvinne får spalteplass til å presentere sin versjon ufiltrert. Har vi noen gang sett noe tilsvarende?

Norske medier har mistet gangsynet. De svermer for IS-humanismen, sammen med eks-statsråder og NGO’er.

Det er noe forrykt og skremmende over denne omfavnelse av en grusom ideologi. De virker forhekset av demonien i IS. For IS er demonisk.

Det er samme demoni som fikk Mikael Harpon til å skjære hodet av sine kolleger i Paris. Det er disse menneskene den norske eliten går i forbønn for å få hjem så fort som mulig.

Hvordan skal disse menneskene kunne forebygge og motvirke høyreekstremisme? Med hvilket grunnlag kan de avvise høyreekstremisme når de omfavner IS-humanismen?

Islamistene har tatt et stort steg inn i det offentlige rommet og politiske organ. Marian Hussein vil ved neste korsvei kunne bestemme hvem som får slippe til i debatt med henne. Foreløpig er islamistene firkantede og klønete. De går rett på.

Men islamistene er på vei inn. De rykker inn på arbeidsplasser og i styringsverk. Det vil bli vanskelig å si dem imot. De tilhører jo samme fellesskap. Å nevne terroren er bannlyst.

Hvis du gjør det og kaller ting ved sitt rette navn, begynner de å lage lyder, eller de ser vekk, som om de ikke tåler å se deg i øynene.

Hvis man sier det innlysende:

Islam var i krig med Vesten, men er nå også i krig med seg selv.

Vesten var i krig med islam, men er nå også, og primært, i krig med seg selv.

Da ser de ned og bort, som om du har sagt noe unevnelig.

Slik er verden vi lever i.

Ikke glem det. Hold fast ved det, for det er det eneste vi har.

https://www.document.no/2019/10/13/hvordan-kan-medier-som-lar-is-kvinner-skrive-debattinnlegg-i-det-hele-tatt-ha-noe-a-si-mot-hoyreekstremisme/
Slettet bruker
13.10.2019 kl 23:26 3184

ISIS’s Turkish Homecoming

One of the more ludicrous suggestions to have been made during Turkey’s military offensive against the Syrian Kurds is that, in return for Washington’s approval, Turkish President Recep Tayyip Erdogan would take responsibility for the estimated 90,000 ISIS fighters and their dependents, currently languishing in Kurdish-controlled detention centres.

It is one of the worst kept secrets in Western intelligence circles that, for long periods during the brutal Syrian conflict, Mr Erdogan’s regime supported a number of groups that enjoyed close affiliation with ISIS, as well as other Islamist terror groups such as Al-Qaeda.

It is, therefore, the epitome of hypocrisy for Mr Erdogan to offer to take responsibility for the ISIS fighters being held in Kurdish-run detention camps such as the al-Hol complex in eastern Syria. If that really were to happen, and the ISIS captives were repatriated to Turkey, it would, for some, be more like a homecoming.

There is, fortunately, only a remote likelihood that captured ISIS fighters will be making their way to Turkey anytime soon, for most of the detention camps are located well away from the 30 km buffer zone on Syria’s northern border, the main target of the Turkish offensive.

The far more worrying prospect is that the captives may be able to escape, and return to the ranks of ISIS’s terrorist infrastructure because the Kurdish-led Syrian Democratic Forces (SDF), which are currently responsible for holding them, will no longer have either the manpower or the will to continue running the numerous detention facilities in which the captives are being held.

Prior to Turkey launching its offensive, which bears the unlikely codename «Operation Peace Spring», Mazlum Abdi, the commander of the Kurdish-led Syrian Democratic Forces, announced that some of his forces tasked with securing the ISIS prisoners would need to be redeployed to the border to do battle with the Turkish military.

If the Kurds cannot guard the ISIS captives, then who will?

That so little progress has been made in dealing with the ISIS fighters, many of whom have now been in detention for more than a year, is down to the failure of the West, and Europe in particular, to acknowledge their responsibilities.

The ISIS caliphate might no longer exist, but the terrorist organisation itself still continues to operate. Indeed, the latest intelligence assessments are that ISIS is regrouping in countries such as Syria, Iraq, Afghanistan and Yemen, with the aim of launching a fresh wave of terror attacks against Western targets.

ISIS’s ability to launch such attacks, moreover, will be greatly enhanced if experienced fighters currently being held in Kurdish-run detention camps are able to make good their escape and return to their former terrorist associates.

Of particular concern for Western intelligence officials is the fate of the estimated 2,500 foreign fighters – the majority of them from European countries such as Britain, France and Germany – who have been abandoned by their home countries.

European officials have refused to repatriate them because of the continuing threat they would pose to the security of their citizens. Europe’s failure to accept responsibility for the conduct of their own nationals, however, has caused friction with the Trump administration, which has called repeatedly on Europe to act.

Now Mr Trump’s own precipitate actions in allowing the Kurds to launch their offensive in northern Syria could have its own disastrous implications for the fate of the ISIS fighters.

The willingness of the Kurds to continue guarding their ISIS captives will inevitably be diminished as a result of the betrayal they believe they have suffered at Washington’s hands.

Consequently, serious consideration must now be given to the possibility that some of the ISIS fighters will ultimately be able to make good their escape and rejoin ISIS.

The US has already acted to make sure that some of the more notorious captives, such as the two British jihadis known as the «Beatles» who tortured and murdered Western hostages, have been taken into American custody as a precaution.

Mr Trump has made it clear, though, that the US is not prepared to accept responsibility for all the captives, especially those who originate from Europe.

So that leaves tens of thousands of ISIS fighters stranded in a diplomatic no-man’s land, from whence they may well be able to make good their escape.

If this happens, then Mr Trump’s claim that the war against ISIS is over may prove to be short-lived.

Con Coughlin is the Telegraph‘s Defence and Foreign Affairs Editor and a Distinguished Senior Fellow at Gatestone Institute.





ISIS’s Turkish Homecoming
by Con Coughlin
October 12, 2019 at 5:00 am
Slettet bruker
14.10.2019 kl 00:08 3183

Legg merke til følgene utsagn: Terrorister er ikke ekte muslimer. En ekte muslim vil kun leve i fred. Pussige utsagn ikke sant?
Ved å les boken de har lært seg utenat, fått innpodet siden fødselen så er terror og drap et påbud: NORSK (002-187): Drep dem hvor dere påtreffer dem, og driv dem ut fra det sted (Mekka) som de har drevet dere ut fra. For prøvelser for troen og forfølgelse er verre enn drap. Men bekjemp dem ikke ved den hellige moské, før de angriper dere der. Men hvis de angriper, så drep dem. Det er de vantros lønn.

Slettet bruker
14.10.2019 kl 01:08 3172

AP og dets leder vil ikke lengre bare ødelegge landet, men risikere livet til borgerne også kan det se ut som. Alt skal gjøres i det skjulte slik at folket ikke får vite noe.

Jonas Gahr Støre vil hente tilbake IS-terrorister, får støtte av Lars Gule.

Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre er klar på at IS-kvinner og deres barn bør hentes tilbake til Norge. Han får støtte av Lars Gule som ikke vil dømme terroristene om det ikke er «solide bevis».

I går opplyste NRK at Stortingets utvidede utenrikskomité holdt et hemmelig møte om situasjonen i Syria og den tyrkiske militæraksjonen. Utenriksminister Ine Eriksen Søreide (H) holdt en redegjørelse om situasjonen.

I en leir i Syria sitter en terrorsiktet kvinne med norsk statsborgersskap. Kvinnen nekter å sende sønnen til Norge ettersom hun krever å få bli med. Sønnen ble født da kvinnen var i Syria og har aldri før vært i Norge.

Den terrorsiktede kvinnen reiste til Syria i 2012 og slutttet seg til IS.

Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre kaller saken «følsom», og sier til NRK at den terrorsiktede kvinnen bør få komme tilbake til Norge.

– Hvis det som skal til for et barn kommer hjem er at en mor ledsager, så er vi for det, forutsatt at det skjer tiltak i Norge. Jeg tror det er en holdning som har stortingsflertallet med seg, sier Støre.

Ap-lederen legger til at han tror det er flertall i stortinget for å hente tilbake alle kvinner som har deltatt i terrorhandlinger hvis de blir straffeforfølgt.

– Ikke dømmes uten bevis

Førsteamanuensis ved Oslomet, Lars Gule, er enig med Støre.

I et nytt innlegg på Facebook advarer han at terroristene kan bli enda mer «ekstremiserte personer med et større hat mot landene de er statsborgere i, dersom de ikke får hjelp og anstendig behandling».

Gule mener det er «rimelig» at stortinget nå ser ut til å snu i sitt syn på IS-terroristene, og og at de åpner for å hente de tilbake. Han legger til at IS-kvinnene ikke bør dømmes i Norge hvis det ikke finnes «solide bevis».

– Ingen som har begått slike forbrytelser skal gå straffefrie, heller ikke de som har vært i IS-kalifatet. Men ingen skal heller dømmes uten solide bevis på faktiske forbrytelser.

– Å dømme noen bare fordi noen andre – «vi», et flertallet i samfunnet eller lignende – ikke liker deres ideer, har lite med en demokratisk rettsstats retterganger å gjøre. Så får vi se hva som skjer når(?) de norske statsborgerne kommer hjem fra Syria, skriver Gule.

https://resett.no/2019/10/13/jonas-gahr-store-vil-hente-tilbake-is-terrorister-far-stotte-av-lars-gule/
Redigert 22.10.2019 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 15:57 3141

Enda mer galskap, og ingen gjør noe: Norge neste!

Prøvde å snakke til herjende ungdommer, ble svært grovt mishandlet.

Natt til søndag fikk en mann i Borås bilen sin utsatt for hærverk av en ungdomsgjeng. Han forsøkte å snakke til dem. Nå ligger han alvorlig skadet og operert på sykehus. Bilen hans er smadret.

I Sverige preges nyhetsbildet av stadig mer grov kriminalitet. Vanlige borgere er ofte ofrene, mens gjerningsmennene i økende grad er gjenger av ungdom som henger rundt uten annet enn herjing, vold og pøbelstreker å finne på.

Det kan gjerne starte nokså «uskyldig», men utvikler seg raskt til noe mer alvorlig dersom som man forsøker å snakke pøblene til rette. Det fikk en ung mann i den svenske byen Borås smertelig erfare nå i helgen, ifølge en artikkel i avisen Expressen .

Først opplevde den unge mannen å få bilen sin bombardert med egg. Han gikk så ut av bilen og konfronterte de egg-kastende ungdommene med dette. Det neste som skjer er at de flyr på ham, og utsetter ham for svært grov og brutal mishandling.

«Han hade civilkurage nog att säga till de här ungdomarna, och det får han lida för nu. Det handlar om mycket våld riktat mot en ensam och försvarslös person, och det är fruktansvärt vidrigt», säger Jan Johansson vid polisen i Borås til Expressen.

Avisen forteller at mannen kom kjørende i en gate i bydelen Norrby i Borås, da bilen hans plutselig ble bombardert av egg.

Bilføreren, en mann i 25-årsalderen, bestemte seg for å stanse bilen og konfrontere gjengen på 10-15 personer som kastet egg.

«Han går fram till dem och frågar vad de håller på med, och då ger de sig på honom», säger Jan Johansson, jourhavande förundersökningsledare vid polisen i Borås.

Han fortsetter:

«De attackerar honom med sparkar och slag, både mot kropp och ansikte. Det är en väldigt rå och helt oprovocerad misshandel.»

Mannen klarte ifølge Expressen å flykte fra stedet og til nærmeste politistasjon.

«Vi ringde omedelbart efter ambulans. Hans käke var avslagen, flera tänder krossade och revbenen skadade. Han fördes till Sahlgrenska där han opererats», säger Jan Johansson.

Politiet sendte ut flere patruljer til stedet, der de fant mannens bil, fullstendig ramponert.

Per søndag ettermiddag var ingen arrestert i saken.

«Men vi kommer att göra allt vi kan för att lösa det här och sätta fast de här personerna», säger Jan Johansson.

Mer informasjon om den aktuelle gjengen foreligger per dags dato ikke i mediene. .

Bilen blir undersøkt av politiet for spor, og man kommer til å sjekke med vitner i saken. Den mishandlede mannen kan på grunn av sine skader ikke avgi forklaring før tidligst mandag denne uken.

Jan Johansson ved politiet i Borås oppfordrer befolkningen til å vise forsiktighet i møtet med slike gjenger:

«Det är viktigt att vi har civilkurage i samhället, men kanske ska man inte ingripa i alla situationer. Det kan vara bättre att kontakta polis. Vi har trots allt betalt för att möta och besvara våld, sier Johansson.

Saken er også omtalt på det innvandringskritiske svenske nettstedet Samnytt , et av få svenske medier som har et åpent og aktivt kommentarfelt der vanlige svensker får si sin mening om utviklingen i landet.

Dette føyer seg inn i en rekke liknende saker fra Sverige.

Svenske borgere lærer hele tiden. Leksen er at de er nødt til å ligge lavt, holde munn og «innordne seg» de nye forholdene i sitt hjemland, dersom de ønsker å komme seg hjem med helsen i behold.

https://www.document.no/2019/10/14/sverige-provde-a-snakke-til-herjende-ungdommer-ble-svaert-grovt-mishandlet/
Slettet bruker
14.10.2019 kl 16:02 3139

Noen innlegg til artikkelen over og som vi ser, enstemmig tale:

2 timer siden

Islam kan kun la seg stoppe med makt. I vårt tolerante og naive land er vi ikke villig til å stå opp for vår kultur og vårt levesett, derfor vil også Norge være fortapt innen få år.
3 timer siden

Skal si dere en ting, disse her nytte ikke og snakke til, de forstå kun en ting og de er makt mot disse som gjør dette

for 3 timer siden

Bli med i skytterklubb. Få bæretillatelse.

for 2 timer siden

Flyttet ut av Oslamabad og hele området rundt for flere år tilbake. Enn så lenge er det det gode, gamle Norge her vi bor. Oppfordrer alle om å tenke framover mht. jobb etc. andre steder i landet. Oslo og omegn er i all hovedsak fortapt.

for en time siden

Har selv tatt konsekvensen av faenskapen, og flyttet ut av Osloområdet! Oslo er totalt ødelagt!

3 timer siden • edited

Ja jeg bor i Sverige og har sett og fölt utveklingen på kroppen. Ja det er helt sykt hvordan de har forstörd landet på få desenium. Her er det rund 28 voldtekter pr.dag. Skjutninger varje dag. 1 dödsskjuting i vekan. Bombdåd flere ganger i mnd.
Polisen har oppfordret folk at kle seg fattig, då det er mindre sjans at bli ranet!
Flere ungdomer blir ranet for klär, mobiltelefoner varje dag. Andre land advarer sine medborgare mot at de måste vara forsiktiga med å reise til Sverige!
Redigert 14.10.2019 kl 16:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 22:20 3104

Nå har verden beviset som forteller oss at muslimer er ikke bare kaldblodige dyr, men verre. Selv ikke rotter eller andre dyr opptrer så barbarisk som mange muslimer kan.

Se bare på denne saken om den unge kvinnelige kurdiske politikeren. https://www.nettavisen.no/nyheter/grufull-video---hevrin-khalaf-%2835%29-voldtatt-og-steinet-til-dode/3423861545.html

Etter at Tyrkia, en satans muslimsk stat angrep kurderne i Syria, benyttet de sjansen til å drepe sivile politikere. Hevrin Khalaf var på vei i en drosje da hun ble revet ut av drosjen, massevoldtatt og steinet til døde. Hvem i himmelens navn gjør slikt? Jo, mange muslimer. Slutt å hør på unnskyldningene deres, se på hva de gjør ikke hør hva de sier, gjerningene deres er grufulle. Se det ødelagte liket av Hevrin Khalaf : https://twitter.com/Mr_Alshammeri/status/1183153724476272641

Eller denne: https://heisenbergreport.com/2019/10/12/death-of-hevrin-khalaf-shines-spotlight-on-possible-war-crimes-in-turkeys-syria-invasion/comment-page-1/
Redigert 22.10.2019 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 03:47 3097

Radikaliserte muslimer har infiltrert den franske lærerstanden og dette er farlig, man hjernevasker barna våre, Norge neste.

Et antall radikaliserte muslimer har inntatt den franske lærerstanden. Samtidig finnes det om lag 1000 radikaliserte elever i franske, offentlige skoler.

Frankrikes utdanningsminister Jean-Michel Blanquer har avslørt en rekke saker der det fremgår at om lag et dusin muslimske lærere ved offentlige skoler i Frankrike har vært radikalisert. I tillegg er det avdekket et langt høyere antall radikaliserte elever. Dette rapporterer Europe1.

Blanquer rapporterte om ti tilfeller av radikaliserte muslimske lærere fredag morgen.

– Dette er tilfeller som kan være av varierende intensitet, dette er tingene som legger til rette for den første årvåkenheten for vår del, sa statsråden.

Blanquer vedgikk at dette er veldig alvorlige, og blir ansett for å være det av myndighetene.

En professor i historie og geografi som arbeider i Seine-Saint-Denis, en beryktet, innvandrertett forstad nord for Paris, har snakket ut om sine kollegaer han mistenker er radikaliserte.

– Lærerstaben er ikke immun for radikalisering, uttalte vedkommende, og fortalte om muslimske kollegaer som nektet å håndhilse på kvinner.

– Som lærer, må jeg ikke intervenere med kollegaer og fortelle ham hva han skal tenke, hva ha skal si, sa professoren, og la til at han likevel kan spørre sine overordnede om slik oppførsel er noe utdanningssystemet vil statuere som et eksempel for elevene.

Mange radikaliserte elever

Antallet radikaliserte elever er imidlertid langt høyere. Så mange som 1000 tilfeller er kjent for myndighetene, og disse er særlig konsentrert i Île-de-France-regionen (Stor-Paris).

Tidligere i år ble det konstatert i en rapport fra to franske parlamentsrepresentanter at det er en stor bekymring blant offentlige ansatte at kollegaer kan ha blitt radikaliserte. En fagforeningsrepresentant fra RATP, selskapet ansvarlig for kollektivtrafikken i Paris, har konstatert at praktiserende muslimer målrettet går etter og kontroller ikke-praktiserende troende kvinner.

Også i politiet er mange ansatte bekymrede for at flere betjenter kan være radikaliserte. Enkelte betjenter har fortalt at det finnes en utbredt frykt for å rapportere inn slike tilfeller, fordi man kan bli stemplet som «islamofobisk».
Slettet bruker
15.10.2019 kl 03:51 3120

Carl I. Hagen lurer på hvorfor eritreiske og etiopiske flyktninger ikke reiser tilbake: – Gullgravere, sies det i kommentarfeltet

Tidligere Frp-formann Carl I. Hagen mener flyktninger fra Eritrea og Etiopia kan reise tilbake til landet de flyktet fra etter at fredsprisvinner Abiy Ahmed har klart å skape fred i regionen.

Fredag ble det klart at Etiopias statsminister Abiy Ahmed fikk Nobels fredspris.

Hovedgrunnen for at han ble tildelt fredsprisen var for å ha løst grensekonflikten med nabolandet Eritrea.

– Han utarbeidet raskt prinsippene for en fredsavtale for å avslutte den langvarige, fastlåste situasjonen mellom landene, sa leder for Nobelkomiteen, Berit Reiss-Andersen da hun kunngjorde tildelingen.

På NRK Dagsrevyen fredag hadde statskanalen laget innslag om etiopiere i Norge som feiret at en av deres egne hadde blitt tildelt fredsprisen.

I kommentarfeltet får Hagen svar:

– De som flytter hit er her for å grave «gull» ganske enkelt. Hvis såkalte flyktninger fikk null penger for å komme og bo i Norge ville nok antallet som reiste til Norge synke med 95-98 %, svarer en.

– Det var aldri FNs opprinnelige mening at flyktninger skulle gis permanent opphold. At flyktningkonvensjonen er blitt misbrukt som alibi for velferdsmigrasjon og «Hole in the Wall» for kriminelle, har ødelagt Europa, og diskreditert et FN med stadig mindre respekt for nasjonal suverenitet, som har oppmuntret til misbruket, skriver en annen.
Slettet bruker
15.10.2019 kl 15:10 3095

Nær halvparten av annengenerasjon i Danmark vil ha slutt på kritikk mot Islam. Leder av Rådet for Etniske Minoriteter er ikke overrasket. Man må si det er grunn til å være perpleks over et slikt statement.

Nørrebro i København er blitt en ghetto hvor innbyggerne – muslimer og venstresiden – vil bestemme hva som får skje der. Rasmus Paludan ble kjeppjaget, men det ble også en iransk-dansk kvinne, Anahita Malakians, som åpnet burgerrestaurant. Det tok en uke så ble restauranten smadret. Venstresiden har introdusert nazi-stemplet og det gir innvandrere carte blanche til å ødelegge et spisested. Det er fremtiden, også for religionskritikken. Den måling Kristelig Dagblad skriver om er de holdninger som sier at de vi ikke liker ikke har noen plass i «vårt» område.

For danskene og regjeringen er undersøkelsen et nedslående budskap. Udlændige og Integrationsminister er Mattias Tesfaye som er fra Etiopia.

Han bestemte nylig at IS-krigere kan fratas sitt danske statsborgerskap ved departementalt vedtak, hvis de har et annet.

-Var det nødvendig, spurte pressen. -Ja, men jeg kan ikke begrunne nærmere hvorfor, sa Tesfaye.

Det er departementspråk for overhengende risiko.
Redigert 15.10.2019 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 15:15 3095

Fransk turist knivdrept i Tunisia – morderen ropte «Allahu akbar»

NTB-DPA kunne mandag opplyse at en fransk turist ble knivdrept i Tunisia:

En fransk turist ble drept og en tunisisk soldat såret da en gjerningsperson gikk til angrep på dem med kniv nord for Tunis, ifølge myndighetene i Tunisia.

De to ble knivstukket da de var på vei ut av et offentlig bad i Zarzouna-området i provinsen Bizerte, opplyser det tunisiske innenriksdepartementet.

Den lokale radiostasjonen Mosaique FM melder at turisten ble stukket i halsen og brystet. Soldaten er lagt inn på sykehus. Etterforskningen pågår fortsatt, opplyser innenriksdepartementet til radiostasjonen.

I juni 2017 ble to tyske turister skadd da de ble knivstukket i nærheten av byen Hammamet nordøst i landet.

Men man sitter liksom med en følelse av at den viktigste informasjonen mangler. Og såvel franske (Actu17) som italienske kilder (ANSA) kan opplyse at gjerningsmannen ropte «Allahu akbar» da han drepte den franske turisten.

Det er gått en stund siden de siste islamistisk motiverte massedrapene på vestlige turister i Nord-Afrika, og halshuggingsdrapene på Maren Ueland og Louisa Vesterager Jespersen i Marokko i desember 2018 er vel forlengst gått inn i den offentlig glemselen, men det er altså ikke risikofritt for vestlige å dra til islambeltet nå heller.
Slettet bruker
15.10.2019 kl 15:17 3096

To menn dømt for gruppevoldtekt av 15-åring i Stavanger
To menn på 18 og 24 år er i Stavanger tingrett dømt til fire års fengsel for å ha voldtatt en 15 år gammel jente.

Voldtekten skjedde i Stavanger i april i fjor. Ingen av mennene erkjente straffskyld, men retten finner det bevist at begge er skyldige i voldtekt, melder Stavanger Aftenblad.

Ifølge dommen skal fornærmede og en venninne ha blitt hentet av de to mennene noen timer før overgrepene. Retten finner det bevist at de tok med seg jentene hjem til den ene mannen, hvor de ble tilbudt både hasj og alkohol.

Den da 15 år gamle fornærmede jenta følte seg etter hvert dårlig, gikk og la seg og sovnet. Hun våknet av at den yngste av de tiltalte var i ferd med å kle av henne.

Begge ble pågrepet etter kort tid, og de har sittet varetektsfengslet i en periode. Retten påpekte da at mennene, som er av afghansk opprinnelse, ikke hadde en sterk tilknytning til Norge, og at det var fare for at de kunne rømme landet om de ikke ble fengslet.

De to mennene er dømt til å betale jenta 150.000 kroner i oppreisningserstatning.