TOMRA - COCA COLA GIR GASS FOR RESIRKULERING/PANTESYSTEMER!!

KanonBra5
TOM 07.10.2019 kl 07:30 2153

Nå begynner det å bli gang på tingene. Bra for TOMRA og bra for kloden!!!

https://www.coca-cola.eu/news/ambitious-new-sustainable-packaging-goals-western-europe/

Investor
Redigert 19.01.2021 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
aksjenerd
07.10.2019 kl 11:03 2038

Hvornår stiger TOM da? Bare faller og faller.
Rufuss07
07.10.2019 kl 11:16 2017

Ja, det er det nok mange som lurer på.
KanonBra5
07.10.2019 kl 14:38 1932

Det kalles kurs manipulasjon. De siste tre månedene har TOM nesten uten unntak åpnet opp ved børsåpning. For å så snu raskt ned igjen. Helt klart at det er noen som presser den ned i påvente av noe som kommer. Garantert!!!!

Investor
Redigert 07.10.2019 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
ruda
07.10.2019 kl 16:07 1854

Bare å laste opp på billigsalg. Kommer tilbake som en kule
ruda
07.10.2019 kl 16:07 1851

Bare å laste opp på billigsalg. Kommer tilbake som en kule
aksjenerd
07.10.2019 kl 19:53 1740

Roger Berntsen: Selskapet kan bli kjøpt opp

"Selskapet er, slik Berntsen ser det, verdt rundt 47 milliarder kroner, tilsvarende 318 kroner per aksje.Samlet sett mener Nordnets aksjeekspert at Tomras aksjonærer, med det svenske investeringsselskapet Latour i spissen, kan forvente seg en årlig avkastning, eller yield (utbytte+kursutvikling) på 3,9 prosent de neste årene.Det er stor sannsynligheten, slik Berntsen ser det, for en rekke positive overraskelser for Tomra og dets underliggende marked i årene som kommer, derfor anser han dagens yield på 3,9 prosent som attraktiv. - Selskapets finansielle og industrielle posisjon i dag, samt sterke utsikter til vekst, bør også tjene selskapet godt dersom verdensøkonomien skulle utvikle seg svakere. Det er dessuten naturlig å anta at en rekke globale industrigiganter har fått øynene opp for Tomra og dets forretningsmodell. Derfor kan det tenkes at selskapet kan komme i spill (bli kjøpt opp), avslutter Berntsen.Det er verdt å merke seg at Tomra er det 4. største selskapet i Roger Berntsens norske aksjeportefølje."

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2019/07/roger-berntsen-selskapet-kan-bli-kjoept-opp-spaar-solid-kursoppgang
Jono
08.10.2019 kl 00:55 1621

4% kan da ikke være noe å drømme om, men hva jeg drømmer om -- at deres neste generasjon pante automater, ikke mins at slike som meg, slipper å "fore med" bare en boks om gangen, kan tømme våre poser/sekker i en kurv og alt er overstått i løpet av noen sekunder eller minutter, og ikke timer!
ja, for flere år siden jeg leste om, hadde på utprøving i Stockholm og sist jeg leste om, hadde noen automater utplassert på Østlandet?
ikke minst, så kanskje jeg burde lagt inn en kjøps ordre til i morgen, for Tomra -- er så mye, mye mer enn bare pant! :-)
Redigert 08.10.2019 kl 00:58 Du må logge inn for å svare
Ferrari330
08.10.2019 kl 09:49 1501

for flere år siden jeg leste om, hadde på utprøving i Stockholm og sist jeg leste om, hadde noen automater utplassert på Østlandet?

OBS Lillestrøm har en slik. Funker som juling
Påskeharen
08.10.2019 kl 15:49 1375


Sitter med en post i Tomra, og utviklingen har vært hyggelig i mange år, og har vel regnet denne som en " trygg havn ". Når jeg ser utviklingen fra juni og frem til idag lurer jeg på om om mye av den veksten som har vært de siste par årene bygger på forventning om å lande nye store avtaler, og om en evt rekyl som følge av en, eller flere store avtaler vil kunne bringe kursen godt over 300 eller bør man være nøktern og ikke regne med å komme noe over nivået i juni ?
Vurderer å gå inn med mer her, men sitter foreløpig på gjerdet for å se om bunnen er nådd.
Jono
08.10.2019 kl 17:01 1315

takk for tipset, men veldig langt for meg å dra til Lillestrøm. kjekt å høre at de funker som bare "juling", hva nå det måtte bety:)
lurte bare på hvordan dette gikk, men sikkert en stor investering for butikker/kjøper disse, og kanskje for bare 2-3 år siden, forrige kjøp?
vet ikke hva en slik automat koster, men sikkert ikke langt fra en million eller mer, og da ikke mange salg før viser godt igjen.
nei, har ikke aksjer selv, og kanskje mitt dummeste salg for noen år siden, kjøpte for 30 og solgte for 51 kroner, men aldri noe lett å kjøpe seg inn igjen, eller?
ja, har noen aksjer i NEL også, kjekt med en grønn profil om dagen, ikke minst -- angrer for at jeg ikke fikk øynene opp for Quantafuel før, selv om det er ingen garanti om vil bli et nytt NEL eller Tomra...
Redigert 08.10.2019 kl 17:03 Du må logge inn for å svare