PEN - Full settlement på Aje - gass

gunnarius
PEN 18.11.2017 kl 14:46 24716

Meget interessant å registrere at Panoro´s CEO bekreftet på CC at Aje JV ser for seg salg/distribusjon av Aje gassen, både til export via WAGP (pipeline like ved Aje feltet) og til innenlandsk forbruk, Lagos.

Dette betyr at hva som er meldt tidligere i media synes være korrekt. Og som John opplyste, så er det hektisk aktivitet ifm. gass prosjektet og stor etterspørsel etter gass i Nigeria og landene tilknyttet WAGP.

Etterfølgende to artikler om saken er gjengitt tidligere, men tar de frem igjen for å understreke at hva John opplyste korrelerer med artiklene, dvs. både export via WAGP og innenlandsk forbruk i Lagos.

Export WAGP:

WAPCo seeks new gas supply from Lagos oil field

• 5 months ago

The West Africa Pipeline Company Limited has said it is looking to capture new gas supply from Nigeria, with a focus on the Aje field offshore Lagos, as part of its key interventions to reposition the company for the dynamic market landscape, The Punch reports.

For mer:

http://doowe.ng/wapco-seeks-new-gas-supply-from-lagos-oil-field/


Innenlandsk forbruk Lagos:

Lagos seeks FG’s approval to use Aje field’s gas for power generation

May 4, 2017

The Lagos State government is in discussions with the Federal Government through the Department of Petroleum Resources (DPR) – Nigeria’s oil and gas industry regulator, to get approval to take all the gas produced from Aje field located offshore Lagos, The Nation reports.

For mer:

http://energymixreport.com/lagos-seeks-fgs-approval-use-aje-fields-gas-power-generation/

Legg merke til at to avtakere/marked for gassen er meldt omtrent på samme tid. Dette bør bety at Aje JV har samtalt/forhandlet med avtakere på to fronter. Egentlig klokt, for da sikrer lisensen seg det beste fra to markeder. WAGP og export med noe høyere pris enn lokalt forbruk, men samtidig samlet sett avtakere som kan danne basis for funding i et større perspektiv.

Det er all grunn til å anta at etterspørselen etter gass fra Aje utgjør en viktig årsak til at Aje JV gikk bort fra olje og over til gass, men samtidig at det forelå et reelt behov for gassen og at den er mer tidsriktig og profitabel i en etterspørsels– og salgssammenheng.

Som nevnt tidligere fra min side: Forholder det seg slik jeg tror, så kan ”full settlement” innebære at også gassen må verdisettes deretter, slik at PENs vederlag ved avhendelse - mest sannsynlig til lisensen - ikke kun baseres på oljen eller øvrig som er investert i Aje feltet.

Det blir sykt spennende å se hva Panoro får ut av ”full settlement” inkl. det rettslige ballegrepet.


Her finner dere:

Panoro Energy's (PESAF) CEO John Hamilton on Q3 2017 Results - Earnings Call Transcript

https://seekingalpha.com/article/4126134-panoro-energys-pesaf-ceo-john-hamilton-q3-2017-results-earnings-call-transcript?part=single
Redigert 21.01.2021 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
gunnarius
24.11.2017 kl 23:40 9663

Bra med innspill ala mimsa, men er ikke helt sikker på om PENs melding om Aje av 2. november og Q3 2017 er vurdert fullt ut.

Ei heller synes du være vel innforstått med det budskapet BWO fremsatte i dag ifm. Dussafu.

Videre skal jeg ikke ta opp enkelte investorers langsiktighet, kun nevne at som et resultat av enkelte investorers aktivitet og kontaktnett, er det tilkommet interesse høyt opp på topp 20. Din karakteristikk av nick får bli din egen sak.

PEN er etter mitt syn ingen enkel aksje å sette seg inn i. Det hersker både rettslige og finansielle,samt operasjonelle forhold som gjør aksjen ikke åpenbar for markedet å tolke. Det må utvises en del egeninnsats. Så kan man selvfølgelig hevde at en svale gjør ingen sommer, men for investorer som Fredrik i F2 Funds etc. så er det helheten og ikke kortsiktighet som gjelder.

Ja, PEN har omdømme som aksjen fra helvete og det er alt for langt tidsperspektiv. Kanskje inntil d.d., for med som meldt av PENs CEO ifm. Q3 og på CC - forventer selskapet å komme med en melding om full settlement på Aje innen få uker. Som et minimum må sies: Ingen videre nedside på Aje, kun oppside.

Enig med deg i at markedet ikke vet eksakt denne interim avtalens konsekvenser vil medføre. Imidlertid er det fremkommet flere element som danner basis, herav mulighet for å legge pågående dispute endelig død og full deltakelse/innflytelse i JV. Kanskje det aller viktigsre for aksjonærene: Ikke mer cash inn i Aje, utover den normale aktiviteten på feltet.

Full settlement på Aje omhandler flere forhold, både av rettslig og finansiell karakter. Inntil videre får vi avvente melding om mulig full settlement på Aje - sannsynligvis melding før jul.

mimsa, du sier:

"Dussau er jo fortsatt like usikker som den altid har vært."

Det er riktig at markedet ikke vet eksakt produksjon Fase 1 - kun estimat, men i dag ble reservene for første gang opplyst av BWO. Og for Paretos analytiker medfører dette 50% oppgradering av feltets reserver. Skjønner du egentlig mimsa hvor mye dette representerer og mulig verdi for Dussafu som asset?

Om du er usikker på Dussafu, vil jeg hevde det er lite nyttig for alles del, annet enn å høre på sutring, at du først setter deg inn i den presentasjonen som BWOs CEO Arnet holdt tidligere i dag. Ga iallefall meg en fin innsikt i status. Bl.a. sa CEO om Dussafu: This is a very large block compared to international standards. Interessant å registrere at BWO nå har lagt om strategien inntil videre ved å prioritere Field development fremfor Lease & operation. CEO bekreftet at det var stor interesse innen industrien for Dussafu og at utstrakt dialog i markedet var per def. ongoing. Arnet sa også at BWO - will come with some new interesting projects - les innen Field development. BWO har som strategi: Kort tid fra investering til cash.

Det er to konkrete forhold og meldinger som opprettholder min tro på aksjen og som må anses som en game changer:

- BWO og PEN deal ifm. Gabon.

- Interim enighet - les full settlement på Aje

Med disse to forutsetningene inkl. tilfredsstillende cash og ikke mer kapitalbruk (cash calls) på Aje, samt kontroll som bekreftet av BWO for plan og budsjett ifm. Dussafu, er etter mitt syn PEN nå langt mer transparent og grad av visibilitet, som kan gjøre PEN til en enda mer interessant aksje.

mimsa, slik du skriver ser det ikke ut til at din usikkerhet ifm. Dussafu er kurert. Legger inn link til BWO presentajsonen i dag. Lytt fra 16 min. og til slutt. Tar kun noen få min. av din tid, som du allerede har brukt til generell vrede og skepsis her på PEN tråden.

http://presenter.qbrick.com/?pguid=723eb90e-b42a-4338-bb9a-c105fedcc799
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
helloween
25.11.2017 kl 01:01 9620

Mimsa

"oljeprisen har doblet seg. Om ting gikk som de fleste av dere predikerer burde vi ha pasert 10kr for lenge siden. Det må være markedet som tar feil. Markedet forstår jo ikke hva som foregår. Det er jo bare 40 mill aksjer, mindre enn 200 mill NoK, dette er galskap. Løp å kjøp.........? "

Du har jo nesten svaret:)

Markedet har ikke vært våken, når det gjelder Pen:)

Hva gjelder gammel historikk og flyveren sitt valg, har blitt diskutert mange ganger før.

Flyveren er forsatt med:)han timet salget sitt dårlig, til fordel av privat firma.livet går videre, og han tar det som en mann:)

Nå har polion våknet, piff er på gli, og nå venter vi kun på at du også skal våkne:)

Det er jo umulig å ikke være super Bull på PEN nå.da vil eg nesten henvise til polion sitt innlegg.

Så satser vi på en PEN jul dette året;)

Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 01:54 9632

Tenker en kort og mellomlang sikt er Iox et mye bedre bet. enn Pen pt. (om en må velge kun en av de)

Iox vil gå fra 2.50 til 6.50 /10/20= 200%/700% (kan ta få uker 200%) (les: Phoenix/Mercuria evnt. Cor6 )

Pen fra 4.90 til (max dit den vil gå ca.7,50/10) =  50%/ 100% (kan ta flere månder, kanskje år)

Hva velger en som tenker raskest og høyest mulig  gevinst på sin investering iløpet av 6 mnd.?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
helloween
25.11.2017 kl 10:22 9534

Iox50

Tror rimelig sikker på at Pen kommer før iox denne gangen:)

Full settlement tror eg er på plass før jul.
Boring på dussafu starter i januar, og er full finansiert til first oil.

Pen har 0 gjeld og penger på bok.q4 bør ha en mulighet for blå tall.

Siste betaling fra BWO kommer i løpet av neste uke.

Når Pen står i 10 kroner, prises den lik gjelda til IOX;)


Har iox aksjer også, men er rimelig sikker på at Pen drar det lengste strået i det korte bilde.

God helg:)

Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
25.11.2017 kl 11:58 9440

Mimsa

Ser du nevner mitt Nick. Det må være skivebom. Jeg har aldri uttalt at alt nærmest er skyfritt. Derimot solgte jeg mesteparten av mine aksjer for en god tid tilbake. Har heller ikke kjøpt dem tilbake og jeg har flere ganger uttrykt min frustrasjon ang. Aje.

Poenget mitt er at du og dine likesinnede har tilagt ledelsen alt som har gått galt. Det synes jeg ganske urettferdig all den tid Panoro aldri vært operatør ifm. hverken leteboring eller utbygging. Den eneste gangen som jeg kan huske at de har hatt operatøransvar er så vidt jeg husker på runde 9- lisensene i Brasil. Her gjorde ledelsen en kjempedeal, men mistet selvsagt operatøransvaret før det kom til boring. Jeg har heller Aldri kommet med kursmål. Jeg har begynt å følge selskapet litt tettere igjen. Det er ikke så lett å skille seg, men kursen er jo elendig. Primært er det det operative jeg synes det er spennende å følge. Ingen er vel uenig med deg ang. kursen historisk sett. Hvis jeg forstår deg riktig mener du en kurs på 5-6 bare er en våt drøm fra naive aksjonærer her. Kanskje det, men jeg tror det ikke.

Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.11.2017 kl 12:05 9478

Morn, helloween og takk for tiden i Iox. Synd du nesten er helt ute der?:(

Visste ikke at Iox har 425.021.960 kr i gjeld, når pådro de seg så mye gjeld? ;)
Hvorfor telles ikke det med hva Iox har på 'bok'  .
Selv har jeg et lite lån, men har penger på bok også.
Ps:
Det er 'sundt' å ha litt gjeld.

Pen ska ut med mye utgifter ifb. med Duss(..).
og hvor mange millioner går ut i lønn til den  Pen ledelsen? De ligger vel på nivå eller høyere enn hva iox sin tidligere ledelse fikk.
Utrolig at  Pen som knapt nok produserer  noe som helst har råd til slike utbetalinger i mange millioners klassen.

God helg, helloween og lykke til med Pen og guannarius . Jeg dumper i hvertfall ikke aksjer i Iox under 3,- for inngang 4. 90 i Pen !
ALDRI I verden . Gjorde du det?;)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
mimsa
25.11.2017 kl 12:48 9395

Hei Fluefiskeren,
Jeg skjærer dere vel alle over samme kammen her. Jeg sa rett før resultatframleggelsen til PEN for 14 dager siden at vi ikke ville se noen bedring før BWO la frem sitt resultat. Har faktisk litt tro på at aksjen kan gå opp en krone eller to før jul, om ikke markedet selv får en koreksjon. 5-6 kr ser jeg som en mulighet, men hausinga med 10+ har jeg ingen tro på med styret og ledelsen vi har i dag. Skal ikke gå mer inn på det siden jeg har terpet på deres overdrevne bruk av penger på seg selv, uten å levere resultater.



P.S. Vi går nå snart inn i adventstiden og en liten forløsning vil nok skje. En mulighet for 20-25% på en måned er jo avkastning på linje med noen av de fantastiske kreditt-institusjonene vi tillater i dette landet her. PEN blir vel en av de bedre julegavene om dere starter julehandelen i løpet av November.

Over og ut!
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Yzf R1
26.11.2017 kl 16:41 9232

SB1M: Panoro – Target after positive BWO update. We increase our NAV by NOK 0.3/share and raise our target price to NOK 6.3/share (6.0) and repeat Buy
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2017 kl 22:14 9117


Da håper jeg atter en gang at vi neste uke legger 4 tallet bak oss for GODT. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2017 kl 22:14 9122


Da håper jeg atter en gang at vi neste uke legger 4 tallet bak oss for GODT. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2017 kl 11:16 8947

Litt av noen kjempeposter som går i dag :-(
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
polion
27.11.2017 kl 13:58 8869

Vil bare komme med en liten korreks til de som hele tiden gnåler om at markedet er inkompetent i forhold til det å kunne vurdere verdien av PEN. Dette er selvsagt bare tull. Regner med at i alle fall en av de 10 på topp har satt seg adskillig bedre inn i aksjen enn det flesteparten av forumdeltakerne har vært i stand til. Og hadde denne ene funnet ut at det her er lettvinte penger å tjene, så hadde vedkommende kastet seg på kjøpsknappen fortere enn svint. Ingen sitter derimot på kjøpsknappen, følgelig så er det en meget stor skepsis ute og går. Kanskje mest på grunn av dagens ledelse, eller kanskje mot de rådende usikkerheter rundt Aje og Dussafu ? Kven kveit ?

«At markedet enda ikke har fått øynene opp for PEN», GLEM DET ! Aksjen er definitivt fremdeles en stor lottoaksje, det kan gå i absolutt alle retninger. At polion fremdeles er inne, sier bare litt om hans spilledjevelmentalitet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.11.2017 kl 14:01 8880


"At polion fremdeles er inne, sier bare litt om hans spilledjevelmentalitet."

Spørsmålet blir vel om polion spiller på egne eller andres aksjer?
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
helloween
27.11.2017 kl 14:21 8849

Polion solgte nok det lille han trader med på fredag:)

Her slippes ikke en eneste aksje på dette nivået.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2017 kl 14:59 8856

En ting skal ihvertfall være  sikkert og det er at her slippes  det  aldri ut aksjer i Iox under 3,-  eller ved dagens nivå for inngang her ☺
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
27.11.2017 kl 15:04 8843

Re IOX50

Kan du være så snill å kutte ut med denne gnålinga rundt IOX. Dette er en PEN tråd. Er det noe i overskriften du ikke forstår. Ingen her som er interessert i å høre om IOX.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2017 kl 15:19 8842

Den er grei, JuiceitUP.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
polion
27.11.2017 kl 15:26 8840

Gunnarius 14.01: Vet ikke om jeg forstod deg rett, men selvsagt egne aksjer. Har ellers særdeles liten sans for de tullebukkene som er inne på nettet i forsøk på å manipulere i en eller annen retning, avhengig av om vedkommende er på kjøperen eller selgeren. Anser en sådan agenda som renspikka barnsligheter, og på et nivå som ligger under ræva på en frosk (subber som kjent bakken).
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.11.2017 kl 16:14 8714


Polion

Hva er årsaken til at PEN hadde kurs på over 7kr i februar og og såvidt over 5kr i juli? Siden da er det gjort et stort innsidekjøp av styreformann pluss et mindre fra en i ledelsen. Likeledes er det inngått en avtale for Aje og bekreftet at alt går etter plan på Dussafu med boring allerede i januar.

Hvis du virkelig mener at markedet er så rasjonelt kunne det være fint om du redegjorde for hvorfor kursen har sunket med 35%siden februar.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
gunnarius
27.11.2017 kl 17:07 8706

Fluefiskeren, et meget godt spørsmål. De-risket deluxe og folk synes sitte på gjerdet. Men hvor lenge. For her kommer det noe snart i meldingsform.

Har fulgt PEN i rimelig lang tid og meget tett. Tettere enn de fleste vil jeg hevde. Irriterende at PEN ikke får betalt for de-risking, men det medfører iallefall at dersom det ikke kommer noe hinisdes all fornuft og angår risk, så forblir skuldrene nedsenket til mageregionen.

Slik det ser ut per i dag med en viss form for visibilitet hva angår olja, så er tilbakemeldingen fra Russland og OPEC at prod. kutt fortsetter fra mars og videre ut i 2018. Bekreftelsen får vi 30 nov. Dette vil i så fall matche perfekt med first oil Dussafu. Bra at BWO har meldt og opprettholder at prosjektet så langt følger plan og budsjett, med spudding i januar 2018.

Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
polion
27.11.2017 kl 17:35 7288

Flua + Gunnarius: Selvsagt gode spørsmål. Men i naivitetens ånd, tror dere virkelig at det bare er oss suppegjøker på PEN-trådene som har fått med seg disse meget enkle fakta ? Som det skrives av dere begge, så har det vært en viss derisking som PEN ikke har fått betalt for. Dette er noe som også jeg har klart å konkludere med.

DET STORE SPØRSMÅLET MITT VAR ALLIKEVEL HVORFOR MARKEDET OVER HODET IKKE TAR DETTE INN OVER SEG ? HVOR LIGGER SKEPSISEN ? Interessen er nemlig mindre enn null for denne aksjen og det finnes uhyre mange kompetente folk der ute. Utenom de som poster PEN-innlegg, så er definitivt ikke 100% av markedet inkompetent eller vanvittig treg i oppfattelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.11.2017 kl 18:31 7233


polion

Ja, du får krige videre med store og små bokstaver. Pen kommer ! Nå drar fruen og jeg på korøvelse i Metodistkirken, faktisk viktigere enn Pen i disse dager :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.11.2017 kl 18:35 7239

Det er jo det vi alle lurer på. Det er rett og slett ingen logikk i aksjen har falt 35 % siden februar. Jeg fikk heller ingen forklaring fra deg ang. dette så det synes som du også ikke forstår det. For jeg håper du ikke er en av de som bruker den vanvittige floskelen om at markedet alltid har rett.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
mimsa
27.11.2017 kl 19:20 7183

Jeg er enig med Polion her. (Har vel stort sett vært enig med han hele tiden). PEN har sån ca 40 mill aksjer, i dag til en kurs kr 4,70 dvs prises selskapet til rundt 190 mill kr. Ta tilfellet at et større selskap la in et bud på kr 300 mill for heile selskapet, dvs kr 7.50 per aksje, (Jeg hadde solgt på 6kr) noe som bare ville være vekslepenger! Noen av dere sier "potensialet i både Dussau og Aje er enorme" , så hvorfor er det da ingen av de store selskapene som er interesert i å kjøpe heile PEN, eller by på Aje elle Dussau? Dette burde jo være en klar oppkjøpskandidat om alt er som dere sier.

Jeg er av den tro:

1) Tror ikke ledelsen leter seriøst etter potensielle oppkjøpere. ( de mister da en lukrativ jobb, bonuser og en exklusiv London addresse)

2) Andelene i hvert felt er for små til at større selskap er interessert eller vil ha noe innflytelse.

3) BWO har over 90% andel Dussau (govt Gabon 10%????) så PEN har i realiteten null innflytelse. Regner med at der er en forkjøpsrett for BWO på siste 8.33% som de vil benytte seg av når de store investeringene skal igangsettes. PEN solgte 25% av lisensen til BWO og sitter igjen med litt over 8%. Av de USD 11 +1 mill PEN i fikk for 25% er vel USD 4mill brukt på lønninger og adm. Tror BWO har en plan og kjøper ut PEN sin resterende del for 6 - 8 mill USD, noe rundt kr 1.50 per aksje.

4) Aje er usikker, men her tror jeg muligens operatøren strekker seg et stykke og byr rundt USD 20 mill, ca kr 4,- per aksje.

Da har vi rundt kr 5.50. Så skal de dyre herrer i London ha sitt om selskapet legges ned. Tenker vi da er på under kr 4,-, Synes ikke dette ser greit ut i det heile tatt.

Lykke til.



Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
mimsa
27.11.2017 kl 19:26 7177

Glemte å legge til at PEN har ca 8mill i banken, ca kr 1.50 per aksje, men tror mye av dette vil bli brukt før et eventuelt salg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.11.2017 kl 20:07 7175

Men hva mener egentlig Polion. Vi har innleggene hans nå, men vi har også dette høyere opp i tråden

polion
20.11.2017 kl 10:49
3664
PEN: Jeg legger merke med det som skrives på nettet om mulig endelig utfall på Aje og hva nevnte kan innbringe for PEN. Konstaterer videre at det er et helt formidabelt sprik mellom forventingene og dagens aksjekurs/mcap på latterlige 200 mill. I tillegg så har vi som kjent Dussafu som en god trigger. Markedet gidder øyensynlig ikke prise inn noe som helst av forhåpningene. Og dette skyldes ? Kven kveit ? Ser faktisk ut som om aksjen etter hvert er vaksinert mot haussing.


Eller her

polion
20.11.2017 kl 11:34
Avtale om faste fremtidige inntekter burde heller ikke være å forakte. I alle fall adskillig bedre enn den give away-prisen for Aje som det var snakk om tidligere.

For meg virker det at også Polion som mange av oss også mener er en missmatch her.

Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
polion
27.11.2017 kl 21:56 7130

Mimsa 19.20: Tror ikke vi er særlig uenig, og det er fullt mulig at du har svart på deler av mitt spørsmål i ditt pkt. 1 - 4. Men hvis svaret ligger der, så er kanskje ikke PEN så vanvittig underpriset som det snakkes om.

I mitt innlegg 22/11-14.52 sier jeg noe om markedets mulighet for alltid å ha rett, med en Jesus-lignelse for sikkerhetes skyld.

Hva gjelder markedet og den minimumskompetanse jeg mener nevnte bør ha, samt hvilke overordnede spørsmål det er relevant å stille seg om markedet, viser jeg bla. til dagens innlegg av 13.58 og 17.35.


Fluen 20.07. Ja, sånn skal det låte. Markedet/den sluge investor høyner det generelle kompetansenivået når polions mening etterspørrres. Eller som det heter, "what would Jonny Lodden think" ? Noe av polions mening finner du ovenfor, men kort oppsummert:

* Markedet har langt fra alltid rett, men altfor mange innlegg går ut på at markedet nærmest ikke har "oppdaget" PEN. Markedet består ikke bare av tåper (som mange av innleggene kan vitne om). Det vi på forumet kjenner til vedr. PEN, bør alle kjenne til. Flere av de topp 10, kan høyst sannsynlig spe på med ytterligere viten.

* Hadde en eneste kompetent (og de er det mange av) investor sett at det nærmest "var penger å hente på gata" i PEN, så hadde vi i alle fall sett en smule kjøpsinteresse.

* Konklusjon: For stor usikkerhet knyttet til både Aje og Dussafu. Usikkerheten/sjansespillet trigger dog allikevel til en viss grad oss som har spilledjevelmentaliteten intakt. Og med absolutt fullklaff både her og der, så er en rask dobling for intet å regne (tenker spilledjevelen).
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.11.2017 kl 22:11 7118

Usikkerhet er det selvsagt så det holder, men Aje har reserver og Dussafu har contigent resources. Det er altså funnet hydrokarboner begge steder. I Dussafu er det stort sett vært treff ( eller er det bare treff) så usikkerheten på nåværende tidspunkt burde det være mulig å leve med. Gassformasjonene i Aje er også godt mappet.

Vi snakker om et oljeselskap. Det blir aldri som å samle på frimerker.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare
polion
27.11.2017 kl 22:30 7101

Fluen: Hydrokarboner kan man nesten finne over alt. Har du forresten hørt om ha som fant hydrokarboner i egen hage Nå skal det sies at det visstnok var en lekkasje i den nedgravde oljetanken, men allikevel.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35 Du må logge inn for å svare