Her satses det virkelig

solid1
SBX 07.10.2019 kl 14:05 1379

Registrerer at Matseren lager egen EMGS tråd om at den kjente investoren Kristian Falnes har øket sin beholdning i emgs fra 500 000 til 551 743 aksjer.

Mads har i lang, lang tid vært meget negativ til SBX, men Falnes er da tydelig positiv da han har mer enn 8 (åtte) million aksjer i SBX

Nå kjenner jeg hverken Mads eller Falnes, men antar nok at Falnes vil få godt betalt for sin større andel av SBX
Mads har jo en egen SBX-tråd hvor SBX-båtene omtales som "baljer".

Jeg stoler nok mest på investoren Kristian Falnes og ledelsen i SBX. Lykke til.

solid1
07.10.2019 kl 18:43 1134

Hei Jim. Ja, jeg mener den samme ledelsen. (selskapet har nok bare en ledelse)
Vi får en oppdatering senest 7. november. Da får vi nok et signal om hvor mye de teknologi-feilene kostet oss.

At du mener det var en "dumpingemisjon" når de kjøpte to båter, er din mening og absolutt ikke min.
Etter min mening kan dette ha vert en såkalt "genistrek". Dette vil tiden vise.

SBX har uansett, (mulig på grunn av "din dumpingemisjon") godt med midler til eventuelle oppgraderinger.
I tillegg får de i Q3 tilbakeført (inntektsført) ca kr 6 million i tidligere taps-føringer.
Slik tilbakeføring viser at ledelsen på forhånd, meget fornuftig setter av nok midler når man er usikker på eventuelle utfall.

Regner vel med at du følger selskapet siden du kommenterer her, men du har tydeligvis ikke fått med deg at SBX den senere tiden har fått flere oppdrag.
Og ja. Jeg skriver om den samme ledelsen som antar vi kan få utbytte allerede i 2020.

(ps. Imidlertid var årsaken til denne tråden at Mads startet en EMGS tråd om hvor viktig det er at investoren Kristian Falnes har over en halv million aksjer i EMGS. Jeg mener det er viktig at den samme investor har 8 (åtte) million aksjer i SBX)
Ha en tankefull aften.
Redigert 07.10.2019 kl 18:47 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
07.10.2019 kl 18:03 1198

Stoler på ledelsen?
Du mener de som sender 2 båter ut på oppdrag med ødelagte og utgått streamer teknologi, som man ikke får deler til?
De som kjører dumpingemisjon for å kjøpe to båter, grunnet ekstrem stor etterspørsel i markedet, og som ikke har penger til å oppgradere båtene, grunnet at det ikke var oppdrag å få

Samme ledelsen som snakket om utbytte i 2020 du tenker på kanskje?