Norske skog

Tulla
05.05.2018 kl 18:47 3452

Jeg er ny i dette gamet, arvet en del aksjeposter etter min gamle far og føler for å sette meg inn i dette noe jeg også til dels har gjort. Blant aksjepostene jeg arvet var det en del Norske Skog aksjer. Nå har jeg fått med meg at selskapet er kjøpt opp av Ocean Wood i Storbritannia. Jeg lurer derfor på hva som skjer med aksje postene mine.Vet at jeg får fradrag på skattemeldingen for tapet, men spørsmålet er "er de tapt" eller er jeg fortsatt aksjonær i Ocean Wood. Hva vil skje med de av oss som har gamle poster fra Norske skog. Er alt tap, eller er vi med videre i nytt selskap? Kanskje idiotisk spørsmål for dere som er gamle i dette gamet, sånn er det dessverre ikke for meg så veldig takknemlig om noen kan svare meg på dette.
Redigert 20.01.2021 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
EnAksjeTil
05.05.2018 kl 22:49 3383

Norske Skog ASA er slått konkurs. Når det gjelder aksjene er disse nå verdiløse og fradraget er det det du får. Utover dette er det vel et eventuelt konkursbo som har verdi, men dette avhenger nok av salgssummen av fabrikkene og lånet med pant i fabrikkene står først køen. Skulle det bli noe til overs er jeg usikker på hvordan det fordeles. Du er ikke aksjonær i Oceanwood. Ingenting angående gamle aksjonærer og evt konkursbo nevnes i media så det er egentlig vanskelig å si........
Redigert 05.05.2018 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Tulla
06.05.2018 kl 11:36 3277

Takk så mye for info siden jeg har arvet disse er det ikke noe stort problem for meg at jeg ikke får noe igjen for de men fradragsbiten er ikke å forakte uansett siden jeg trolig kommer til å måtte betale mye skatt til neste år og fradragsposter kommer godt med. Men nå vet jeg i alle fall at jeg ikke er aksjonær i Oceanwood, da er det lettere og planlegge fremtiden. Så kan jeg selvfølgelig håpe på noe fra konkursboet men er vel realistisk med hensyn til dette.