Har noen av dere vært i Roma i det siste?

Fluefiskeren
08.10.2019 kl 11:36 741

En dukke av Greta Thunberg ble hengt fra en bru.

Håper alle tar avstand fra dette. Snakker om å være redd en ung jente.

https://www.dagbladet.no/nyheter/greta-thunberg-dokke-vekker-avsky/71685182

Slettet bruker
08.10.2019 kl 11:39 737

Er nok de lokale fluefiskerne som står bak.
Slettet bruker
08.10.2019 kl 11:45 729

Hehe. Ikke verre det enn at bøndene hengte dokke av Sylvi Listhaug fra en bru over E6 da hun ble landbruksminister. Hør med disiplene til Slagsvold Vedum du. De kan dette.
Slettet bruker
08.10.2019 kl 12:01 714

Jeg tar avstand fra å henge opp dukker av Thunberg. Og jeg tar avstand fra Thunbergs uttalelser. Det har jeg faktisk lov til, tro det eller ei. Selv om for noen så er klimasaken hellig og ikke lov å diskutere, men jeg tror Thunberg sine uttalelser er overdrevet. Derfor tar jeg avstand fra de. Takk.
Noni
08.10.2019 kl 12:28 703

Samme her. Jeg holder meg til de norske klimarealistene, som sier at det er ingen
forandringer, bare variasjon som er naturlig, og som har vært tilstede i hundrevis av år.
Fluefiskeren
08.10.2019 kl 12:38 692

Ingen tvinger deg til å være enig med Greta, men hun må da få lov å uttale seg uten slike trusler. Dette er jo et meget grovt angrep på ytringsfriheten. Den bør vi alle verne om. Hadde du likt at en dukke av deg hang med et tau rundt halsen fra en bru? Du sammenligner det med at stakkars deg må få lov til å være uenig med henne.

Omtrent så patetisk som det er mulig å bli.
Fluefiskeren
08.10.2019 kl 12:39 687

Ja selvsagt bedre å forholde seg til dem enn verdens klimaforskere.,.,,
Noni
08.10.2019 kl 12:53 671

Ja faktisk tror jeg mere på de norske klimaforskerne, enn utenlandske svindlere
som gjør alt for betaling.
Noni
08.10.2019 kl 12:56 664

Fluefiskeren, bare gjør oppmerksom på at jeg ikke har kommentert Thunberg i
det hele tatt, så hvorfor gå løs på meg??
Fluefiskeren
08.10.2019 kl 13:30 653

Har da ikke gjort det. Det var den bemerkningen om at du tror på de norske «klimarealistene» og ikke på verdens klimaforskere jeg reagerte litt på.
Slettet bruker
08.10.2019 kl 14:14 633

Ingen kan se at den tullete dukken er Greta Thunberg.

Får hun Nobelprisen har vi en komplett skandale. Hun er
ikke annet enn en astronaut. Det kan alle se. Hun er en
dukke globalistene bruker. De som drepte millioner i konsentrasjonsleire
og krigshandlinger under krigen. Og plyndret og ødela for billioner. I en krig som
var muliggjort ved at storkjeltingene finansierte den. Ufattelig at mange her på HO
i sin totale kunnskapsløshet tilber denne storkriminelle gjengen. Skam dere !

Denne storkriminelle gjengen tenker å tjene billioner på svindel og underslag
med klimaet.

Gis Nobelpris på dette, da er det slutt på Nobelprisen altså. I hvert fall den norske.
Redigert 08.10.2019 kl 14:18 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.10.2019 kl 14:49 615

Hva med litt dokumentasjon av dine bastante påstander. Uten det er det ikke vært et skift med toalettpapir.

Og at Greta er en astronaut som du påstår burde vel egentlig ikke være verdt en kommentar engang.
Redigert 08.10.2019 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
08.10.2019 kl 15:54 597

Ikke uventet dette, hadde noen hengt en dukke av Stalin utenfor en bro i Moskva hadde dere vel «tatt avstand fra» det også.

Selv om denne Greta er ung så må hun forstå at når hun fronter noe så ekstremt som det hun gjør og som potensielt kan føre til at millioner av mennesker dør og lider så vil folk reagere slik.

Ja faktisk, å gjennomføre de planene disse miljøekstremistene har vil føre til at millioner dør, men klart, de fleste tenker ikke så langt.

Kommunismen begynte også slik, en flott og snill teori om at alle skulle være like og at ingen skulle utnytte fattige og svake, jaggu sa jeg smør...!
Slettet bruker
08.10.2019 kl 16:00 592

"Selv om denne Greta er ung så må hun forstå at når hun fronter noe så ekstremt som det hun gjør og som potensielt kan føre til at millioner av mennesker dør og lider så vil folk reagere slik."

Har det rablet for deg?
Fluefiskeren
08.10.2019 kl 16:19 581

Ja, det har rablet for han. Ingen tvil, men det som er skummelt er at ser ut til å ha blitt en permanent tilstand hos han.
Fjordgubben
08.10.2019 kl 16:56 570

Nei jeg er edru og klar i hodet, dersom dere ikke ser sammenhengen mellom «å redde miljøet» og å «gi alle mennesker en lik sjanse» (kommunisme) har dere ikke mye mellom ørene.

Kommunistene hadde som plan å skape et perfekt samfunn som også var demokratisk, der folket skulle bestemme, alt skulle deles og alle skulle være like lykkelige, da de så at den demokratiske delen ville skape problemer kuttet de den ut «midlertidig», for dette var så viktig at man ikke bare kunne stå og se på at deler av folket saboterte planen om å gjennomføre den perfekte kommunistiske stat.

Samme sak med miljøekstremistene, de mener også det «dette er så viktig» at man ikke kan la folket med sine dumme og egoistiske avgjørelser sabotere planen om å skape den perfekte miljøvennlige verden der alt skal være bærekraftig og man må derfor ofre demokratiet for å oppnå dette hellige målet.

At dette potensielt kan skape problemer ala det man så med kommunismen er udiskutabelt da enhver demontering av demokratiske mekanismer alltid innebærer en risiko for at despoter får makten med katastrofale følger.

At Greta er bare 16 år er veldig synd for henne, hennes foreldre har tatt noen utrolig dårlige valg for henne de siste årene.
Redigert 08.10.2019 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2019 kl 17:09 562

"Kommunistene "

Hva har klimasaken med kommunisme å gjøre? Er det noen som tilber autoritære ideologier så er det faktisk du. I likhet med dagens kommunister har du fremstått som en stor fan av Putin og andre anti demokratiske regimer.
Fjordgubben
08.10.2019 kl 17:16 556

Jeg forklarte hva det har til felles, men du er tett i pappen så kan ta det en gang til.

Kommunismen skulle fixe et problem, nemlig at noen få er rike og mange er fattige, og de skulle skape det perfekte samfunn, klimasaken skal også fixe et problem, nemlig at de tror de skal skape det perfekte bærekraftige samfunn.

Begge deler går ut på å sette demokratiet på vent for å oppnå målet, begge deler risikerer å skape enorme problemer for menneskeheten, at kommunismen gjorde det vet vi, at «miljøsaken» kan gjøre det samme er en risiko vi ikke må ta.
Redigert 08.10.2019 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
08.10.2019 kl 17:18 552

Er ikke noen fan av Putin, men ser at han ikke er noe verre enn det vi ser i vestlige land for tiden der demokratiske prosesser er til dels ødelagt.

At dere som kritiserer Putin fordi han ikke styrer demokratisk ikke ser at det samme problemet er til stede i f,eks EU er utrolig...
Slettet bruker
08.10.2019 kl 17:21 545

Så du mener det er kommunistisk dersom man identifiserer et samfunnsproblem og prover å løse dette problemet kun fordi du ikke tror på vitenskapen?
Slettet bruker
08.10.2019 kl 17:23 543

Du er opplagt en fan av autoritære regimer og dette innlegget er nok et bevis på dette.
Det er derfor rimelig patetisk at du går rundt og anklager andre for å være kommunister.
Slettet bruker
08.10.2019 kl 17:23 540

Du må lære deg hva en astronaut er. Til og med Putin har i realiteten kalt
henne en "astronaut".
Gidder ikke å kaste bort mer tid med å mate deg med teskje, el. kommentere
spilt dumhet.
Fjordgubben
08.10.2019 kl 17:24 538

Nei, det har jeg aldri sagt.

Men at det potensielt kan bli like farlig som kommunisme er åpenbart.
Fjordgubben
08.10.2019 kl 17:26 530

Har ikke anklaget noen for å være kommunister, utenom de som ER kommunister.

Miljøekstremistene er ikke kommunister, men er like farlige som kommunister.

Nei nå er jeg lei av å forklare dette for idioter, god kveld.
Fluefiskeren
08.10.2019 kl 17:28 521

«Samme sak med miljøekstremistene, de mener også det «dette er så viktig» at man ikke kan la folket med sine dumme og egoistiske avgjørelser sabotere planen om å skape den perfekte miljøvennlige verden der alt skal være bærekraftig og man må derfor ofre demokratiet for å oppnå dette hellige målet.»

Hva er dette for noe gnål? Man vil altså ofre demokratiet hvis man jobber for å stans temperaturstigningen på Jorda?

Det hadde gjort det enklere. Ingen tvil om det. Men hvordan mener du demokratiet skal falle? Er det Greta som kommer med maskingevær?
Fluefiskeren
08.10.2019 kl 17:31 516

Jeg vet utmerket godt hva en astronaut er og det er definitivt ikke Greta.

Hvor blir det den helt elementære barnelærdommen?

Og hva Putin sier er meg knekkende likegyldig når det gjelder dette. Nk en påstand du ikke dokumenterer.
Slettet bruker
08.10.2019 kl 17:33 512

"Nei, det har jeg aldri sagt."

Det er vanskelig å tolke argumentasjonen din annerledes,
Du mener kanskje det er kommunistisk av Holland å forsterke dikene sine også?