Rater og aktivitet

BullogBear
ALNG 09.10.2019 kl 11:50 1203

Da registrerer jeg at Wilprice har lettet anker og er klar for sin første jobb etter et ufrivillig verftsopphold.

Har ligget 3-4 uker ledig før første jobb starter nå. Gode rater for tiden i LNG, så denne aksjen kan gå.

Kursdrivere:
Spotrater, da Wilprice er i spot markedet. Wilforce er sluttet på 80-85 000 dagen frem til juni (tror jeg), mulig opsjoner eller forlengelse
LNG-restrukturering. Burde være sannsynlig med den sammenslåingen som er omtalt av selskapet nå. Det er tross alt et bull-marked for denne sektoren.
Cosco har 12 LNG båter som er under blokade av USA og skipsmeglerne tør ikke røre disse båtene nå.
Forsikringsoppgjør etter kollisjonen i sommer. Dette tar tid, men kan komme rundt juletider. I følge ulike kilder var det ikke ALNG's skyld at det ble kollisjon.

Når det gjelder LNG restruktureringen, så er det jo interessant å se hvordan den blir. Personlig tror jeg det blir godt mottatt, og at det skjer på en vesentlig høyere kurs enn dagens skarve 3,7. Tipper nærmere 5.
Redigert 20.01.2021 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Atkinson
09.10.2019 kl 18:53 998

Da er vi enige B B. Forsikringsoppgjøret får vi nok ikke se i år. Med begge skipene i aktivitet er dette et svært spennende selskap. Lng scenariet ser lovende ut.
BullogBear
09.10.2019 kl 15:15 1065

Sorry Atkinson - en sleip skrivefeil på navn, men poenget mitt står. Wilforce har lettet anker og forbereder seg på en spot tur nå.

Finnes mange news på USA's svartelisting av shippingselskaper som har handlet med Iran. Cosco eier direkte 6 LNG båter samt at de har et JV med Teekay knyttet opp mot Yamal LNG Joint Venture. Til sammen skulle det bli 12 båter tror jeg. Mente jeg så dette tallet fra en shippingrapport forrige uke (kan ha vært fra Pareto). Så også en melding fra Teekay at Yamal JV var definert under US sanctions.
Fant news fra Reuters med tittel "U.S. sanctions on COSCO hit LNG tankers in Russia's Arctic"

Håper det overbeviser deg!
kentove
09.10.2019 kl 15:08 1083

q3 har 68k i snitt på skipene, usikker på hvordan det er fordelt mtp reparasjon osv... om de har medregnet forsikringspengene i de tallene, på tide Pride har lettet anker, er vel 3 uker siden det skulle vært ferdig ifølge pareto-presentasjonen de hadde.. men regner med Force får høyere betalt hvis det går i spot, usikker på om alng børsmelder spotkontrakter, eller om det kun er lange kontrakter, men q4 blir uansett bra, refinansieringen virker å være til lavere rente enn de har, kommer vel info nå i q4... cosco blir boikottet av så og si alle, er derfor vlcc nå visstnok har oppnådd 120k daglig :O så hvis cosco har 12 lngskip er nok disse omtrent fjernet fra markedet av de fleste brokere
elderlywoman2
09.10.2019 kl 14:34 1113

Har du noen kilde på at 12 LNG båter er under blokade?
Atkinson
09.10.2019 kl 14:19 1135

Må nok rette på deg litt. Wilpride går på en 8 mnd. kontrakt som skal gjelde fra første del av august. Kontrakten er på 23 millioner dollar. Wilpride befinner seg nå i Sørkinahavet og går for full maskin. Wilforce har vært passiv siden kollisjonen,men er etter hva jeg forstår klar til dyst. Ligger utenfor Singapore.