-- Pareto-analytikeren verdier tilsvarende 85 kroner aksje

Pareto Securities finner aksjonærverdier for 12 milliarder kroner i Norwegian
Sivertsen tar ned kursmålet, men Pareto-analytikeren finner verdier tilsvarende 85 kroner per aksje i det gjeldstyngede flyselskapet.

https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/10/09/7459870/pareto-securities-finner-aksjonaerverdier-for-12-milliarder-kroner-i-norwegian

Det er jo litt betryggende at det er verdier som ennå ikke er synliggjrot. Selv om verdier tilsvarende 85 pr akskje er noe jeg tar nøktern på.
Herman*
09.10.2019 kl 13:53 1054

Ved et oppkjøp er vel NAV et minimum av hva en kan forvente? Til dere som kjenner NAS bedre enn meg: Hva må til for at selskapet leverer et årlig EBT på to milliarder kroner? (Må omsetningen vesentlig opp) Tanken er at hvis bunnlinjen blir svært bra, vil jo dette kunne forsvare en prising langt over NAV. Og til dere som har lest PARETO analysen: Hva har de lagt inn av erstatning fra RR og Boeing i estimatene?
TomW
09.10.2019 kl 14:48 949

Nei ser ikke ut som de har lagt inn noe kompensasjon og det kan de nok heller ikke med tanke på at det er helt ukjent.

Ok, da er vi over hundrelappen. Håper i hvert fall kompensasjon RR kommer i år. Da er det absolutt ingen tvil om at obligasjonsbetingelsene overholdes. Ja, JV kommer også. Herlig!
Herman*
09.10.2019 kl 15:09 883

Alle estimater er usikre, så de står fritt til å estimere disse inntektene.
TomW
09.10.2019 kl 15:13 855

For all del, men både Rask og Cask er ganske kjent. Men for eventuell kompensasjon er svært lite kjent, hverken størrelse eller tidspunkt for utbetaling. Så derfor forstår jeg godt hvorfor de ikke har med dette i en analyse

I mellomtiden siger vi ubønnhørlig mot kr 30. Hva er poenget med disse analysene? De forandres jo kontinuerlig.
Epona
09.10.2019 kl 16:01 732

Når grunnlaget for analysene blir endret blir disse også det. Verden er i endring, også verdier og analyser.

Jo, men timingen er merkelig. Vi er på vei mot 30 og de senker kursmålet. Sikkert lånt ut mye til short. Nå er det mange som har kursmål 45 pluss, så det er vel bare å sitte over denne bølgedalen og.
EliotS
10.10.2019 kl 13:05 404

Denne analyse fik ikke meget effekt på kursen. Jeg tror alle stor køber sidder litt på hegnet og venter på nye annoncering fra selskabet selv.