Erdogan Syria og Trump

kokkohill
09.10.2019 kl 12:21 721

Erdogan vil ta en sone i Syria og gjøre denne trygg for alle flyktninger som er i Tyrkia og Resten av verden.

Dette støtter USA og gir grønt lys.

Om Erdogan går lenger en den sonen og prøver å utslette PKK . Setter USA ned foten , ikke med angrep på Tyrkerene , men å knuse deres økonomi.

Er dette essensen i situasjonen ? MSM vrir å vender på dette så en knapt skjønner hvordan ståa er
Slettet bruker
09.10.2019 kl 12:31 715

Slik har jeg stort sett forstått det også.basert på en Tyrkia expert på TV2. 480x30 km korridor langs grensa hvor flyktninger som ikke er kurdere skal bosettes.
Dette har 2 formål. De blir kvitt flyktningene som nå bor i Syria og de får skjøvet Kurderne bort fra grensa.
Slettet bruker
09.10.2019 kl 12:59 700

Få bort flyktningene som bor i syria?
Få bort flyktninger som oppholder seg i Tyrkia,ved grensen til syria,tenker jeg vi sier.
Og hvem skal betale for dette?
Eu,slik at de slipper å få disse flyktningene inn over sine grenser.
kokkohill
09.10.2019 kl 13:04 695

Er opplegget slik jeg skisserte så er jo dette genialt i denne krigen og i alle andre kriger rundt i verden.

At verdenssamfunnet går inn og trygger ett område for landets innbyggere er genialt og bør innføres over hele verden
melissa
09.10.2019 kl 14:19 683

- "landets innbyggere"- ???
Området vil bli oversvømt med arabere og kurderne bli fortrengt. Det er Erdogans plan.
Slettet bruker
09.10.2019 kl 14:25 677

Ja dette er akilleshælen. Erdogan ser på kurderne som terrorister mens USA ser på dem som allierte. Nå skal de skvises bort.
Slettet bruker
09.10.2019 kl 15:37 666

Da er Tyrkia i gang med å renske området for kurdere.

Turkey begins military offensive in Syria, Erdogan announces

https://edition.cnn.com/2019/10/09/politics/syria-turkey-invasion-intl-hnk/index.html?adkey=bn
Slettet bruker
09.10.2019 kl 15:57 656

Ikke like bankers å ha USA som alliert lenger nei. Greit å ha i mente for også Europa generelt og oss spesielt.
kokkohill
09.10.2019 kl 16:00 647

alliert syrisk milits Meldes det, men hvem er dette ? Assads folk ?
Fjordgubben
09.10.2019 kl 17:45 620

En fæl suppe dette, allierte som plutselig er fiende med tredjepart som også er alliert.

Har sagt det lenge, og sier det igjen; det beste USA og vestlige land kan gjøre er å kutte all kontakt med muslimske land, stenge ambassadene, og avslutte flygninger og annen transport av mennesker til og fra muslimske land, all kontakt, handel og annet må opphøre.

Så kan muslimske herje som de ønsker sine egne land, og så kan vi få fred fra dem og deres oppførsel.

Greit det kan bli vanskelig i en overgangsperiode for man trenger olje og gass fra noen av landene men det kan man ordne ved å øke produksjonen i vestlige land, Venezuela etc, pluss at man etterhvert uansett vil gå mer over på elektrisitet så det bør være mulig å få til.

Dersom man gjør dette vil det ikke ta lang tid før muslimene har kriget så jævlig at det kun vil vare ca halvparten av dem igjen.

kokkohill
09.10.2019 kl 18:12 607

Jeg har ved flere anledninger spurt om hvem som er våre «venner» i disse landene , men skjønner like lite av det.

Når jeg ser omsorgen i våre medier om de stakkars IS ...... så er jeg sikker på vi har vert på feil side.

Norsk Utenrikspolitikk siste 30 år er blitt en skandale av dimensjoner......
Redigert 09.10.2019 kl 18:13 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
09.10.2019 kl 18:25 600

Jeg har som mange andre sagt mye stygt om Trump. Her er jeg imidlertid fornøyd med at noen setter hardt mot hardt når det gjelder Erdogan. Den mannen er slett ikke god. Den fiendskapen han viser mot kurderne er bare pinlig. Hadde det ikke vært for dem så hadde vi fortsatt hatt ISIL.

Også når det gjelder sanksjoner mot XI og Kina har han min støtte. Godt å se at ikke alle kryper for Kina slik vi gjør her hjemme.
Slettet bruker
09.10.2019 kl 18:33 592

Hva er det du babler om. Trump gav faen i Kurderne helt til hans partifeller ble forbannet for å ha sviktet dem.
børst
09.10.2019 kl 18:56 582

Egentlig er dette noe USA og EU skulle ha gjort for lengst, det er de som har skapt all faenskapen. Særlig Obama-administrasjonen. Bare ta over et av møkkalandene i regionen og bruk det til å bosette flyktninger.
kokkohill
09.10.2019 kl 19:31 569

Hvordan og hva vil Russerene og Assad gjøre ?

Om Erdogan får juling , vil da Nato være forpliktet på noen måte så lenge Tyrkia startet dette ?

Har vi Norske soldater inne i denne suppen , Syria ?

Nå tror jeg lille Norge IKKE skal rote seg inn i dette lengre og komme seg hjem, vi er for dum og naive....
Redigert 09.10.2019 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
siko1
09.10.2019 kl 20:25 552

Separatistene i PKK har hatt på agendaen krav om løsrivelse og opprettelse av egen stat i regionen hvor kurderne lever, bl annet av deler av nordlige områder i Syria, altså deler av korridorområde, noe Assad tidligere har motsatt seg. Dette er i tråd med Erdogans agenda slik at det skal mye til at Assad støtter YPG, og da delvis indirekte PKK i denne konflikten, grunnet deres forbindelser nettopp med PKK, som har vært vel militant og har titusenvis av ofre som resultat.
Hvor nært det samarbeidet har vært aner ikke jeg.

Mange kurdere ønsker en region med fredelig selvstyre, det være seg i regionen de lever i deriblant områdene av Syria, Iran, Irak og Tyrkia.Og mange samarbeider også med Assad. Det burde være mulig å få til et slags selvstyre i en region selv uten en total løsrivelse.
Trolig har PKK ødelagt, og vil fortsette å ødelegge fredelige løsninger.
Å kvitte seg med 2-3 mill syrere og stappe de inn i korridorområdene for utvanning av kurdere, da fortrinnsvis PKK - kurdere, blir for Erdogan 2 fluer i en smekk.
Redigert 09.10.2019 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
børst
10.10.2019 kl 15:38 485

Vi kan taue ned Helge Ingstad, fylle den med olje og tenne på, bare for å markere hva vi synes om all FAENSKAPEN!
Slettet bruker
10.10.2019 kl 16:09 473

Så kan muslimske herje som de ønsker sine egne land, og så kan vi få fred fra dem og deres oppførsel.

Det er da USA med vesten og Nato på slep som har skapt hele denne situasjonen? Irak Libya Syria osv
Slettet bruker
10.10.2019 kl 16:17 467

Dette har du mye rett i! Noe før kan vi fylle de opp, med dette bunnfallet her. Trine Skei Grande traff atmosfæren i Norges nasjonalforsamling når hun sa. Hun så på Libya krigen som en unik mulighet til å vise verden hvilke verdier «vi» står for. Dagrun fra KRF var fulgte opp. https://steigan.no/2017/11/libya-krigen-skal-evalueres-hva-betyr-det/
http://morgenbladet.no/debatt/2011/sannheten_om_libyakrigen
I Libya regjere nå barbariet, men den norske demokratisk «folkevalgte» i kongedømme Norge «barbarikloning» Jens Stoltenberg har sagt at han ville gjort det samme en gang til. https://steigan.no/2018/10/nato-leder-jens-stoltenberg-knuser-gjerne-libya-igjen/

Slettet bruker
10.10.2019 kl 16:22 462

En kunne jo leke med tanken å stive opp ryggen og knea til Gro og trille henne ned dit......mulig det ville vært brudd på menneskerettskonvensjonene.
Slettet bruker
10.10.2019 kl 16:35 458

Selvfølgelig, men det skjer da ikke Nå går det i Pravda Nrk en seier om Einar Gerhardsen, hvor han har sagt at Gro er stor. Selvfølgelig i tomme ord, som han selv. Avdøde Proff i Retorikk. Georg Johannesen hadde følgene å si om Gro Harlem Brunt-land! Norge er nå blitt, et Brunt-Land

Jeg kan vanskelig tenke meg at Gro Harlem Brundtland har et åndsliv. Jeg betrakter henne som en hart arbeidene oversykesøster på et sykehjem med to avdelinger. En liten og en stor.

Den lille, er den psykiatriske avdelingen Norge. Den store er et globalt pleietrengende pleiehjem med seks milliarder mennesker…

Det vi kan si om Gro dr Who. Det Er at hun springer så fort hun kan mellom begge avdelingene; hun kan knapt lese og skrive, men det er noe som hun deler med så mange.

Proff i Retorikk (Nylig avdøde) Georg Johannesen om Norge generelt og Bergen spesielt.

For meg er Norge et sanatorium i den forstand at ting fungerer smidig her.

Slettet bruker
10.10.2019 kl 16:40 451

Det ble rabalder da Niels Chr. Geelmuyden intervjuet statsminister Gro Harlem Brundtland i 1993.

http://dipsolitteraten.blogspot.no/2011/07/et-vanskelig-intervju-objekt.html

Dette bablet til Gro er ikke gått ut på dato, men bringes til torgs av A- den nye Bek Jabbodoer hanVann og øvrige hel og halvtullinger, tross abort i mengder, som vi ikke blir spart for.
Redigert 10.10.2019 kl 16:43 Du må logge inn for å svare