FRO - Frontline over 200 kroner

Slettet bruker
FRO 09.10.2019 kl 13:02 17422

Gullalderen innen tank er tilbake, med rekordhøye rater.

Flere meglerhus gjør oppjusteringer i tanksektoren etter det største ratehoppet på over ti år. Shippinganalytiker tror knapphet på nye skip vil holde markedet sterkt i flere år fremover.
– Selv om ratene har kommet opp ser vi fortsatt at det bestilles ekstremt få nybygg. Så lenge det vedvarer ser det ut til å bli en av de beste shippingsyklusene på lang tid, sier analytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities til E24. Inntjeningen til tankskip har skutt i været i det siste, ikke minst for den største skipstypen (VLCC) hvor ratehoppet i forrige uke var det største på mer enn ti år, ifølge meglerhuset.

– Det som skjer nå er klassisk – spotratene går voldsomt, så kommer de lange certepartiene (lengre kontrakter) opp, sier Hannisdahl.
– Det neste er at selgere av skip begynner å be om høyere pris, så tar det litt tid før kjøpere aksepterer de høyere prisene, men med inntjeningen vi ser nå er det tilnærmet uunngåelig. Da stiger annenhåndsverdiene, som er den viktigste driveren for aksjekurser, sier han.
https://aksjelive.e24.no/instrument/FRO.OSE

Frontline skal tilbake til de høye nivåer aksjen har vært på tidligere. I 2008 før finanskrisen var kursen på over 300 kroner, og det kvartalsvise utbyttet var på 3 dollar pr aksje (!)

Aksjen vil fortsette reprisingen og en kraftig stigning ut året. Kommer selskapet i tillegg med utbytte fra og med 3. eller 4. kvartal, ser vi Frontline i 200 kroner rundt / rett etter årsskiftet 2019 / 2020. Ta gjerne frem denne tråden tidlig i 2020, og arrester meg om så ikke skjer. Men tror ikke jeg skal ta så mye feil. De som har lastet tungt opp og er tålmodige i Frontline blir rike.

Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
habbiten
12.10.2019 kl 11:56 2729

Man kalte de vel for "frontere" de som hadde kjøpt for ca 10kr og ble med opp til toppen og mottok enorme utbyttebetalinger. Kunne fyre opp sigarene med tusenlapper på byen.
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2019 kl 10:07 2907

Og når vi først er inne på FRO historien husker kanskje flere at den sto i under 10 kroner i desember 1998 - jeg kjøpte noen tusen og solgte de på 27 kroner og syntes det var en bra deal.....så gikk den bare videre og videre og videre opp til 600 kr var det vel den toppet på i 2007 (?) da man «oppdaget» at ordreboken for tank (og for alle andre shippingsegmenter også..) var astronomisk - så astronomisk at det er først nå markedet egentlig er friskmeldt...Men nå er det til de grader friskmeldt så her gjelder det bare å tørre å være med og ikke få høydeskrekk med en gang...
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 19:19 3417

Hadde inngang på kr 118 i 2003 og fikk første utbytte i Q4 2003 som da utgjorde 29% p a. 2004, i forhold til inngang på 118, ga utbytte 77% for hele året (inkl utbytte i form av aksjer i SFL). Hele investeringen høsten 2003 var tilbakebetalt med utbytter i løpet av Q4 2004. Og høyeste utbyttet var som Matmons sier i Q1 på kr 31,50700. Med "min inngang" var utbyttet for Q1 26,7%, eller 106,8% p a. De som gikk inn i feb 2018 på 30-tallet vil nok få noe i nærheten hvis dagens rater holder seg noen måneder.
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 15:49 3549

Hilmar Reksten oppnådde 400 worldskale med VLCC TT Kong Haakon VII i 1970.Kontrakten med BP var på 59 rundturer rundt Cap da Suez var stengt Det er etter deg jeg vet det mest som er oppnådd noen gang .


https://books.google.no/books?id=pZBHDwAAQBAJ&pg=PA197&lpg=PA197&dq=hilmar+reksten+worldscale+400&source=bl&ots=3BzpvCzvGR&sig=ACfU3U0aJ5V4bkppd-0hRFNUSlu-9ua-Xg&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwipndL5qZTlAhVSxKYKHbrxDsQQ6AEwAnoECAkQAQ#v=onepage&q=hilmar%20reksten%20worldscale%20400&f=false


Worldskale

https://en.wikipedia.org/wiki/Worldscale
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 13:59 3709

300.000$
Har det noen sinne vert slike rater før ?
Noen som kan historie og har data på slikt
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 13:46 3759

Med slike rater så vil det vel bli bestilt masse nye skip ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 13:28 3831

Over 300 000 dollar i spotrater i dag
https://splash247.com/crude-and-gas-tanker-rates-sail-to-new-highs/
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Neckmann
11.10.2019 kl 11:44 3973

Aksjen skal til 150 NOK ila noen dager. Selskapet skuffer inn penger
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 11:35 4013

Brukte gårdsagens korreksjon på å bytte ut mer Bank Norwegian med tank aksjer
Ser bra ut dette
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 11:24 4060

Drar voldsomt avgårde i dag da
Hvor lenge vil dette vare tro
Kom en ny oppdatering på skipsverdier i forgårs, det var meget hyggelig lesing for alle vi som eier tank aksjer
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
canarias
11.10.2019 kl 09:07 4233

Det gjelder kjenne besøkstidene, har vært tungt inne siden i sommer
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
habbiten
11.10.2019 kl 08:22 4362

Shipping er også en av bransjene som utraderer store formuer også. Ingen andre bransjer hvor timing er like viktig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
canarias
11.10.2019 kl 08:19 4386

Shipping er en av de raskeste måtene å bli rik på når forholdene er tilrettelagt på som nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 08:10 4427

Finansavisen idag er enig med deg:-)
Redigert 20.01.2021 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 07:59 8705

Tradewinds melder om panikkrater på 160.000 dollar for VLCC
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
oivindl
11.10.2019 kl 07:25 8801

Kan jo tenkes at du her må skylde på desken og ikke journalisten?
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 02:33 8993

Fra en notis på side 70 i dagens FA:
"Kina planlegger å be USA om å løfte sanksjonene mot det kinesiske kjemperederiet Cosco Shipping når de to landene møtes torsdag og fredag for samtaler."
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
canarias
10.10.2019 kl 22:08 9347

Vi sitter på gullegget her, bare vent til dividendene begynner å fosse inn på kontoen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.10.2019 kl 21:54 9415

Så nå at journalisten i Finansavisen KLARTE å sette inn et bilde av et Container fartøy. Kanskje
vedkommende tror at flytende last transporteres i containere LOL

Så mye for ANALytikere
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
dreamliner
10.10.2019 kl 20:59 9579

Frontline er $11,31 i USA i øyeblikket. Tilsvarer 103 kroner. Ser bra ut for morgendagen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.10.2019 kl 19:15 9877

Nigeria Demands $62B from Oil Majors

Det er ikke måte på hvor korrupt Nigeria er
Bloomberg) -- Nigeria is seeking to recover as much as $62 billion from international oil companies, using a 2018 Supreme Court ruling the state says enables it to increase its share of income from production-sharing contracts.

The proposal comes as President Muhammadu Buhari tries to bolster revenue after a drop in the output and price of oil, Nigeria’s main export. It’s previously targeted foreign companies, fining mobile operator MTN Group Ltd. almost $1 billion for failing to disconnect undocumented SIM-card users, and suing firms including JPMorgan Chase & Co. in a corruption scandal.

In the latest plan, the government says energy companies failed to comply with a 1993 contract-law requirement that the state receive a greater share of revenue when the oil price exceeds $20 per barrel, according to a document prepared by the attorney-general’s office and the Justice Ministry. The document, seen by Bloomberg, was verified by the ministry.

While the government hasn’t said how it will recover the money, it has said it wants to negotiate with the companies. In its battle with MTN, the fine imposed on the company was negotiated down from an initial penalty of $5.2 billion.

Nigerian presidency spokesman Garba Shehu didn’t answer three phone calls or respond to a text message requesting comment.

Under the production-sharing contract law, companies including Royal Dutch Shell Plc, ExxonMobil Corp., Chevron Corp., Total SA and Eni SpA agreed to fund the exploration and production of deep-offshore oil fields on the basis that they would share profit with the government after recovering their costs.

When the law came into effect 26 years ago, crude was selling for $9.50 per barrel. The oil companies currently take 80% of the profit from these deep-offshore fields, while the government receives 20%, according to the document. Oil traded at $58.29 a barrel on the London-based ICE Futures Europe Exchange.

Most of Nigeria’s crude is pumped by the five oil companies, which operate joint ventures and partnerships with the state-owned Nigerian National Petroleum Corp.

Representatives of the oil companies met Justice Minister Abubakar Malami Oct. 3 in the capital, Abuja, according to two people familiar with the discussions who asked not to be identified because the meeting wasn’t public. Malami told them that while no hostility is intended toward investors, the government will ensure all the country’s laws are respected, the people said.

Ruling Challenged

Oil companies including Shell have gone to the Federal High Court to challenge the government’s claim that they owe the state any money, arguing that the Supreme Court ruling doesn’t allow the government to collect arrears. They also contend that because the companies weren’t party to the 2018 case, they shouldn’t be subject to the ruling.

“We do not agree with the legal basis for the claim that we owe outstanding revenues,” Shell’s Nigerian unit said in an emailed response to questions.

Chevron spokesman Ray Fohr said the company doesn’t comment on matters before the court. Its units in Nigeria “comply with all applicable laws and regulations,” he said by email.

Exxon and Total declined to comment, while Eni officials didn’t immediately respond to requests for comment.

Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.10.2019 kl 17:36 10130

Saudi Oil Output
Saudi Arabia Says Its Oil Output Fell 660,000 bpd in Sept After Attacks
October 10, 2019 Reuters

Saudi Arabia, the world’s largest oil exporter, told OPEC that the kingdom’s oil production in September fell by 660,000 barrels per day (bpd) compared with August to 9.13 million bpd in the wake of attacks on its energy installations. Secondary sources said Saudi Arabia’s oil production was even lower, falling month-on-month in September by 1.28 million bpd to 8.56 million bpd, OPEC’s monthly report showed. The Sept. 14 attacks targeted two of state oil giant Saudi Aramco’s plants, initially knocking out half of the kingdom’s oil production — 5% of global output.
The Organization of the Petroleum Exporting Countries said that in September the group’s overall production was 1.32 million bpd lower month/month at 28.49 million bpd.

OPEC, in the report, lowered its forecast for non-OPEC supply growth in 2020 by 50,000 bpd to 2.2 million bpd, due to downward revisions for Kazakhstan and Russia.

But the Vienna-based group left unchanged its 2020 forecast for global oil demand growth at 1.08 million bpd.

OPEC trimmed its forecast for world economic growth in 2020 to 3% from 3.1%, saying “it seems increasingly likely that the slowing growth momentum in the U.S. will carry over to 2020”.

Full Article.

https://boereport.com/2019/10/10/saudi-arabia-says-its-oil-output-fell-660000-bpd-in-sept-after-attacks/


Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
sunnfornuft
10.10.2019 kl 16:31 10317

Frontman skrev billige aksjer
Haha! :D :D
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
sunnfornuft
10.10.2019 kl 16:31 10322

Gammel artikkel og sånn sett uheldig å publisere den nå uten å gjøre oppmerksom på at den er gammel, men vi kan vel konkludere i etterpåklokskapens navn at det var en veldig god artikkel (selv om den har et spørsmålstegn i "The best time to invest in shipping?"). For tanksektoren har gått som en kule helt fra januar egentlig :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Frontman
10.10.2019 kl 16:01 10445

billige aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
golf`ern
10.10.2019 kl 16:00 10450

Jøss, vært nede på 96kr. Snart 100 nå.
Hva har jeg gått glipp av?
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 14:14 10816

Utvasking av småaksjonærer antar jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
10.10.2019 kl 13:40 11014

Flipper, fant den på Twitter i dag og så ikke datoen i farten, bra observert.
Syntes en dog punktene var relevante, til tross det var vurdert i Januar.

Føltes også godt å bli sett :-)
Håper korreksjonen er ferdig i dag og at kursen fortsetter ferden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.10.2019 kl 13:07 11143

Artikkelen din er fra 24 Januar, 2019

Serøst er det ikke fra din side, og jeg har merket meg nicket ditt - Aksjel
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.10.2019 kl 13:01 11180

Den artikkelen er og blir Bullocks !


Bloomberg, med VILJE, undergraver fakta og er rett og slett uforstandig, eller deliberate. Big Money want's INN.

Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Flipper
10.10.2019 kl 12:47 11274

FRO - Frontline over NOK 200.

Analytikere vet ikke mer enn oss, og de GIR lavere indikasjoner
enn folk flest. De store skal INN, må vite....

Husk, at rateoppgangen, KAN, være kort / medium; da det oppsvinget
og dagens rater, var et resultat av, Cosco flåten + Trump's mulige
Ban på tonnasje som har lastet i Venezuela !

Verdens største oljeselskap, XOM, tør ikke slutte tonnasje som har
fraktet olje fra Venesula.

Utslaget vedr. VLCC også Suezmax, hvor mange skip MÅ
offline for å installere scrubbers er også et tall vi ikke vet helt,
men, det er antydetet 20 % av VLCC WW fleet.

Har solgt mye annet, ja, selv med tap, for å investere kortsiktig med
provenyet fra de.
Når føler at jeg har gjordt en god deal, så selger jeg den parten av FRO.

Minner om at en god deal, aldri blir en dårlig deal. Kun Griske, og Giske Ha ha

Jeg var overvektig i noen aksjere, som ser ut til å ta litt tid; MEN, når hva jeg tror, så vil, de jeg har solgt, finne veien tilbake dit.

En gammel ex skipsmegler ...
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
10.10.2019 kl 12:46 11284

6 gode argumenter denne artikkelen for kjøp
https://splash247.com/the-best-time-to-invest-in-shipping/
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.10.2019 kl 07:49 11715

De er ikke tilbake i markedet står det her men mulig du har andre kilder. Dette var ikke den riktige kilden. Det er to kinesiske skip som er booket, ingen fra Cosco.

Har jeg misforstått så si ifra.

Ser det er første innlegget ditt, så sikkert usikker på hva du skal skrive;) Men gratulerer med første innlegget ditt da👍Neste gang finner du helt sikkert riktig kilde også👍. Stå på!
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 00:39 12077

Frontline har for tiden

VLCC ............. Antall 22 stk
Suesmax .........Antall 28 stk
LR2 / Aframax..Antall 20 stk

Altså nøyaktig 70 båter
De fleste er i spot markedet
Her er det mye å gå på

Høyeste utbytte som noen gang er utbetalt er 1. kvartal 2004
Da fikk vi 5$ pr aksje
Året under 1 fikk vi 12,6$

https://www.frontline.bm/about-frontline-ltd/
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
rosgun
10.10.2019 kl 00:18 12133

Ja, det kan du ha helt rett i, men tenker 50/50 er greit også sånn i tilfelle frontline toget går lynraskt til 200...... blir vanskelig å sitte helt utenfor det merker jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
Hammers
10.10.2019 kl 00:02 12211

Ref ditt vedlegg:
Ingen tvil om at tank er i vinden som aldri før. Dette gjelder hele sektoren.

Som "reserven" skriver; Spotratene gjelder for skip som er ledige for ny frakt. Skip på kontrakter må holdes utenfor.
Uten at jeg kjenner detaljene er vel flere av FRO's skip på kontrakter? Hvilke rater får egentlig de?

HUNT får sitt 3. skip levert ila oktober (1 i tillegg solgt m/god fortjeneste).
Deretter 4 nye leveringer fortløpende fram til juli neste år.

Hvis rateoppgangen vedvarer virker denne timingen som å komme direkte til grøtfatet!
Nei, ikke noen simpel vassgraut, men den edleste rømmegrøt man kan tenke seg - den med et DIGERT smørøye i midten.

Personlig tror jeg det er mest fornuftig å velge en aksje som er lavere verdsatt framfor en som er priset fullt ut.
Da får man raskt stigningen med seg når det "tapte skal tas igjen!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare
rosgun
09.10.2019 kl 23:02 12383

Marketwatch skrev Hva med ADS?
ADS?
Vet ikke hva det er jeg, men så akkurat denne fra 07.10
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/10/07/7459344/john-fredriksens-frontline-er-svaert-optimistiske-til-tank
Redigert 21.01.2021 kl 05:50 Du må logge inn for å svare