NAS: - Lønnsomhet framfor vekst

Epona
NAS 09.10.2019 kl 14:00 20644

Helt etter strategien som er publisert. Sist nå:

«Norwegian stopper flyvninger til New York-lufthavn
9. oktober 2019

Fremover vil SAS og Icelandair være de eneste nordiske flyselskaber, der flyver til Newark Liberty International Airport i New Jersey, da Norwegian konsoliderer i New York.
Norwegian er i gang med en omfattende sanering af rutenettet, der var blevet vidt forgrenet med mange forskellige destinationer i USA fra ligeså mange forskellige gateways i Europa.
Nu er vækststrategien afløst af et krav om lønsomhed, så derfor...»

https://check-in.dk/norwegian-stopper-flyvninger-til-new-york-lufthavn/

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Epona
10.10.2019 kl 07:32 9323

Her påstås det at Norwegian har kansellert 5 Airbus bestillinger, noe de selv benekter i artikkelen. Noe fanteri klarer de vel å hoste opp: https://e24.no/boers-og-finans/i/lALJk3/reuters-norwegian-kansellerer-fem-airbus-bestillinger
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2019 kl 23:18 9511

Flytter vel fra Newark Liberty International til JFK.
Amsterdam -New Y...JFK
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Epona
09.10.2019 kl 20:46 9875

Det kan hende at noe av dette allerede er avklart, men hvis NAS mener at det ikke er nok for å roe markedet, venter de til flere brikker er på plass. Formoder at noe allerede er i box.
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
EliotS
09.10.2019 kl 20:45 9887

Karlsen er udemærket klar over at han skal leverer ved Q3. Men Rom blev ikke bygget på en dag!

Har nogen tenkt over ar han IKKE er udpegwt til CEO endnu? Hvorfor mon????
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.10.2019 kl 20:03 9982

Hadde trodd de hadde dratt i land en avtale a la den som Icelandair har inngått (a konto utbetaling), men det drar ut i tid. Hvis "nyhetsrekken" ikke materialiserer seg innen Q3, antar jeg at de er mer eller mindre tvunget til å gi mer konkret info: Hvorfor er JV så forsinket (hva er utfordringene?), Hvorfor har de ikke fått en avtale med RR når de ble enige om det meste for mange uker siden, og hvorfor tar prosessen med Boeing så lang tid når det åpenbart er mulig å få ut et a konto beløp i påvente av det endelige erstatningsoppgjøret.
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Artige
09.10.2019 kl 18:52 10099

Enig med dere her. Hva tror dere kommer og hva kan vi forvente av oppdatering på Q3? Det siste vi trenger er info om at de er stadig nærmere det ene og det andre. Får håpe det er derfor det er stille nå, de venter til Q3.
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Herman*
09.10.2019 kl 18:28 10182

Det er jo veksten som nesten har tatt knekken på selskapet, så å ta et par skritt tilbake er det markedet ønsker fra NAS nå. NAS prises med en enorm rabatt knyttet til likviditetsdituasjonen. Nesten et hvert likviditetsfremmende tiltak er positivt nå. Nå trenger vi gode nyheter etterfulgt av en smertefull shortskvis. Veien opp til 60 kroner er meget kort hvis ledelsen leverer i høst.
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.10.2019 kl 18:23 10211

Ikke alltid. Men her er det i tråd med Norwegians strategi om å kutte ulønnsomme ruter, især om vinteren, for å redusere underskudd i de dårlige månedene. De gjør ikke dette direkte for å tjene mer, men for å tape mindre. Noe som gjør at man tjener mer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Epona
09.10.2019 kl 15:57 10350

Flyselskap eller hva det skal være ... når ble lønnsomhet nedtonet i forhold til andre strategier?
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2019 kl 15:48 10376

Siden når ble ruter cut i et flyselskap alltid vurdert som positive (gode) nyheter? 🤭
Redigert 21.01.2021 kl 06:49 Du må logge inn for å svare