NAS: - Lønnsomhet framfor vekst

Epona
NAS 09.10.2019 kl 14:00 20541

Helt etter strategien som er publisert. Sist nå:

«Norwegian stopper flyvninger til New York-lufthavn
9. oktober 2019

Fremover vil SAS og Icelandair være de eneste nordiske flyselskaber, der flyver til Newark Liberty International Airport i New Jersey, da Norwegian konsoliderer i New York.
Norwegian er i gang med en omfattende sanering af rutenettet, der var blevet vidt forgrenet med mange forskellige destinationer i USA fra ligeså mange forskellige gateways i Europa.
Nu er vækststrategien afløst af et krav om lønsomhed, så derfor...»

https://check-in.dk/norwegian-stopper-flyvninger-til-new-york-lufthavn/

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
16.10.2019 kl 09:04 4652

OK. De nedgraderte i mars til selg 35kr. Oppgraderte til 60kr kjøp da aksjen hadde et oppsving i sommer. Nedgraderer til hold 35kr nå. Virker som de snur seg fort etter hvilken vei vinden blåser. Mulig det er slik at de tjener på å treffe på kursmålene sine
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
omac
16.10.2019 kl 09:12 4670

De har like mye eller lite peiling som alle andre, de prøver kun å være en autoritet
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.10.2019 kl 09:21 4672

DNB har i allefall kjøpsanbefaling på aksjen og ferskt kursmål på 60.-


DNBs anbefaling: Kjøp
Kursmål: 60,00
Sist oppdatert: 01.10.2019

Når det gjelder kursmål så tror jeg NAS fortjener vesentlig mer enn 60.-

Her er det guiding som kommer til å gjelde fremover og den tror jeg blir meget bra.


Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
solb
16.10.2019 kl 10:00 4634

Skulle gjerne sett at Norge fulgte Tyrkias eksempel med å forby shortsalg. Ødeleggende virksomhet både for selskap og aksjonærer.
"Tyrkia forbyr shortsalg i syv banker"
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Epona
16.10.2019 kl 10:13 4598

Her tar Norwegian høyde for «worst case» og fortsetter dermed strategien:

Norwegian fjerner MAX frem til slutningen af marts
16. oktober 2019

Norwegian har for nylig revideret vintertrafikprogrammet, og nu er Boeing 737 MAX-flyene fjernet fra samtlige ruter frem til den 28. marts 2020.
Den 12./13. marts i år blev flyselskaberne af myndighederne tvunget til at sætte Boeing 737 MAX-flyene på jorden som følge af to flyulykker i henholdsvis Indonesien og Etiopien, hvor samlet 346 mennesker omkom.

Bak betalingsmur: https://check-in.dk/norwegian-fjerner-max-frem-til-slutningen-af-marts/
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.10.2019 kl 10:57 4514

Sikkert en strategisk beslutning av Norwegian, fokus på økt lønnsomhet og stabilitet/forutsigbarhet.

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
solb
16.10.2019 kl 11:20 4486

3 iherdige bytte-roboter driver kursen ned nå. 175/953/1128 er aktuelle poster kjøp/salg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
CC
16.10.2019 kl 11:59 4449

Shortsalg er bra. Skaper likviditet og mer effektiv prising. Tyrkia er et autoritært bananland.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
solb
16.10.2019 kl 12:05 4476

Vis-Vas. Utarmer både selskap og aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.10.2019 kl 12:06 4499

Tror NAS snart begynner å røre på seg oppover, blir forundret om den ikke slutter over 34 i dag.

I morgen er det 7 dager igjen til presentasjon Q 3, tror mye usikkerhet blir avklart da.

Kanskje de iherdige bytte-roboter får det travelt med å holde igjen kursen fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Flaxx
16.10.2019 kl 13:23 4418

United Airlines overrasket markedet i går med sine 3Q-resultater:
https://www.reuters.com/article/ual-results/united-airlines-beats-quarterly-profit-estimates-lifts-2019-forecast-idUSL3N27041L

Bedre lønnsomhet enn markedet forventet.
Og høyning av estimatene for 2019.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.10.2019 kl 14:13 4344

Pussig, det var nesten ikke volum i nedsalget fra 34,10 til 3,70.

Regner derfor med at trappa opp er rett rundt hjørnet.

Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 14:15 4458

Ketchupeffekt
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
solb
16.10.2019 kl 14:17 4784

Kun robotposter som legges ut og byttes. Liten reell handel.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Artige
16.10.2019 kl 14:37 4717

Føler det er 50-50 hva som skjer med denne. Kommer det positive triggere eller må de ta en XXL. Kjos lånet ut aksjer til short og tjener på det. Vil han egentlig ha opp kursen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 14:46 4685

Det skrives mye rart på Trygves tivoli....
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Artige
16.10.2019 kl 14:49 4672

Ja kan vi være enige om.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 15:00 4650

Selv flyttet jeg litt lange penger fra kjøl i går, vil tro at flere med meg som i de neste dagene ønsker en flyvende avkastning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Strategi
16.10.2019 kl 16:06 4537

REF:Shortsalg er bra. Skaper likviditet og mer effektiv prising. Tyrkia er et autoritært bananland.

Dette er bare tull og tøys, det er slett ikke bra i det hele tatt.

Roboter som kjører aksjen opp og ned på småposter er bare ren manupilasjon, det rett og slett ødeleggende og burde etter min mening vært strengt forbudt.
Disse utlånene ødelegger mange selskaper.
Rene kjøp og salgsposter er noe annet, de er basert på ren individuell tro på aksjen.
Mulig jeg er gammeldags, men kan på ingen måtese at dette er fair på noen som helst måte.
Det kommer en dag i Norwegian hvor de som ikke sitter inne i aksjen må løpe etter, det kan koste tap av inntjening på et helt annet nivå en denne småtradingen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
EXTrader
16.10.2019 kl 16:17 4513

Denne er fra 25.03.2019 Bare så vi har det i bakhodet !!!

Oppdatering om den midlertidige suspensjonen av Boeing 737 MAX-flyoperasjoner

https://newsweb.oslobors.no/message/472839
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
disippelen
16.10.2019 kl 16:44 4440

Ja, hvem hadde trodd denne utviklingen etter at obligasjonene ble forlenget. Her er det bare å sitte til vi atter en gang skal over kr 40. Trenger en julepresang fra NAS i år, det er kr 60 innen 15 des. Da er jeg fornøyd.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
EXTrader
16.10.2019 kl 18:53 4311

Det er alltid lett å glemme ! så vi oppdaterer litt :-)

https://www.forbes.com/sites/davidnikel/2019/07/22/norwegian-cancels-25-of-u-s-winter-flights-to-europe/#3d4619d422b0
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
17.10.2019 kl 07:50 4087

E24 melder det kan bli straffetoll på Boeing Max. Det er visst allerede innført på Airbus.
Jeg ser dette som positivt! (Ja, har Norwegian-brillene på) De "billige" flyene Norwegian har i bestilling blir enda mer ettertraktet.
https://e24.no/boers-og-finans/i/2G4lW4/straffetoll-fra-eu-paa-boeing-fly-kan-gi-norwegian-kjemperegning
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Kantarell
17.10.2019 kl 07:55 4062

Norwegian fjerner Max fra ruter frem til 28. mars
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Pitti
17.10.2019 kl 08:00 4044

men kan sette de inn igjen når som helst igjen
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
17.10.2019 kl 08:01 4038

Da er flytypen forhåpentligvis testet av andre og Norwegian kjører for fullt våren 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Strategi
17.10.2019 kl 08:05 4021

Helt riktig observert ToffeeMan
Dette kan være en fordel for Norwegian, driver med import selv og tall betales av fakturert.
Dette betyr selvfølgelig at Norwegians flåte blir enda mer ettertraktet da disse er kjøpt inn til fantastiske rabatter.
Når dette er sagt så tror jeg ikke at EU går inn i en handelskrig med USA.
Tror heller ikke Donald ønsker en handelskrig med EU før det er avklaring med Kina.

Uansett er dette ikke negative nyheter for Norwegian, det er faktisk veldig positivt.
Hoved oppslaget mot Norwegian i 3 store finans aviser i dag forundrer meg, de går med negativ vinkling mot Norwegian.

Hvem har bestillt disse drittpakkene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Herman*
17.10.2019 kl 08:11 3987

Strategi skrev Innlegget er slettet
Flyene kan vel tas inn i Norge eller legges i et JV utenfor Europa ved en eventuell EU toll? Dessuten vil jo Boeing muligens måtte ta en tollregning for de flyene som skulle ha vært levert. Blir jo urimelig at flyselskapene må dekke en ekstraregning på 30-40 mill NOK per fly fordi Boeing ikke har gjort jobben sin. En annen mulighet er vel å ta inn noen av flyene før jul, selv om de ikke kan benyttes før et par mnd senere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Strategi
17.10.2019 kl 09:03 3918

Toll av 70 kr er bedre enn toll av 100 kr.
Propesjonalt med rabbatten øker fordelen for Norwegian.

Husk dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Epona
17.10.2019 kl 11:46 3734

Én av de usikre faktorene for NAS’ sin fremgang er nå avklart, idet en Brexit avtale nå synes klar.
NAS aksjen stiger så smått etter nyheten.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
keane
17.10.2019 kl 11:51 3706

Er vel bare å kjøpe med begge hender nå....!
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Epona
18.10.2019 kl 12:07 3494

Salg av 5 Boeing styrker kassa: https://newsweb.oslobors.no/message/487328
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Epona
18.10.2019 kl 12:27 3441

DN hoster opp mer gørr om NAS:

Kronekollapsen er krise for Norwegian
Det demrer hvorfor Norwegian-gründer Bjørn Kjos har vært så hissig på kryptovaluta.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 12:57 3378

Som spekulert og selvsagt svartmalt av innleide soldater

Norwegian mener ny flyavtale med Forsvaret er tapsprosjekt

Norwegian tapte den store kontrakten med Forsvaret om kjøp av flybilletter til SAS, og mener konkurrenten må drive videre med tap. SAS avviser at selskapet har solgt seg for billig.

Det har vært knallhard konkurranse mellom rivalene Norwegian og SAS om Norges største avtale på kjøp av flyreiser. For én uke siden kunne DN fortelle at SAS har kapret avtalen som Norwegian har hatt med Forsvaret gjennom 12 år. Den nye avtalen gjelder i fire år, og forsvarsavtalen omfatter blant annet en viktig del av kundegrunnlaget på flyreiser mellom Sør- og Nord-Norge.

https://www.dn.no/marked/norwegian/sas/forsvaret/norwegian-mener-ny-flyavtale-med-forsvaret-er-tapsprosjekt/2-1-691077
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2019 kl 13:39 3315

Med de prisene SAS har levert så hadde ikke NAS klart å drive lønnsomt. Interresant ! SAS hadde 70% høyere CASK en NAS i 2018. En merkelig verden vi lever i ! Miljøkriterier i avtalen kunne vel umulig ha blitt særlig vektlagt vil jeg tro. Jeg vil faktisk våge å påstå at Forsvaret «driter» i miljøet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Epona
19.10.2019 kl 15:59 3184

Sas får mye gratis reklame fordi de overtok en etter Norwegian sin mening lite lønnsom kontrakt. Dessuten drar de veksler på at de her miljøvennlige fly så det holder. Norwegian på sin side får heller negativ omtale i norske media.
Janteloven er gjeldende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 16:05 3170

Norwegian klarer seg bedre uten den avtalen. De må gjøre det selv og det er bra. Dersom mine skattepenger går i å subsidiere SAS fremfor Norwegian som også satser miljø, er det ikke bra. Dette må i så fall framgå. Håper det borres i dette mer så sannheten kommer frem. SAS er ikke bærekraftig dersom de ikke greier seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2019 kl 16:06 3164

Norwegian er uansett kjempeviktig for hele det norske folk. Det norske sett fra turistens øyne...
Redigert 21.01.2021 kl 07:25 Du må logge inn for å svare