Nel 8xtwitter nå i Brussel. Korea bygger 3 stk H2 byer


Nel blir nå også betydelig omtalt i mange twittrer fra store aktører..
Hydrogen Europe @H2Europe .@jonandrelokke, CEO, @nelhydrogen: “People should never underestimate the #hydrogen’s industry capacity to scale up and decrease costs! Our #H2 refuelling stations are already competitive with fossil fuels. WE ARE READY!”
#Hydrogen4Climate #HydrogenNow https://t.co/i9OI1WISHo
------------
@nelhydrogen twittrer... At the #Interferry conference, Norled AS presented about #hydrogen ferries... an industry #gamechanger! We agree! What do you think?
https://t.co/95pxN1CaEy
------------
@nelhydrogen twittrer... Nel CEO ⁦@jonandrelokke⁩ talking about #hydrogen and why we need it... now! At the #hydrogen4climate conference in Brussels. https://t.co/SmtVMh3FwP https://t.co/T2NgRYkFEg
------------
@jonandrelokke twittrer... Full house at the #Hydrogen4Climate conference in Brussels #nel #nelhydrogen #hydrogen https://t.co/VdN60lpTbW
-----------
Bjørn Simonsen omtalt som orakelet ble plukket ut til en podcast om Nel sin visjon.
The Oracle of Hydrogen - Bjørn Simonsen om Nels globale ambisjoner
Everything About Hydrogen - en inspiratia-podcast
Bør høres her: https://podcasts.apple.com/gb/podcast/everything-about-hydrogen-an-inspiratia-podcast/id1475783473?i=1000452838298
----------
Programmet for «Hydrogen for Climate Action» inneholder info om store pilotprosjekter på grønt H2. GW-skala, infrastruktur, kjøretøyflåter, skip mm. Bare noen eks på H2-satsninger som er på trappene. Mrd-beløp pr år for de som mener alvor @oeddep @kldep https://t.co/cfPgW6K7aK
----------
@bjornsimonsen
Korea is getting very serious about #hydrogen.. Korea to build 3 hydrogen-powered cities by 2022
Utdrag fra Koreaherald. Com
Published : Oct 10, 2019 - 16:19
South Korea will build three hydrogen-powered cities in extended efforts to promote hydrogen energy in Asia's fourth-biggest economy, the transport ministry said Thursday.
In a three-year project headed by the Ministry of Land, Infrastructure and Transport, the government plans to build pilot hydrogen-powered cities by 2022, the ministry said in a joint statement with related ministries and government agencies.
Sample image of hydrogen-powered cities (Ministry of Land, Infrastructure and Transport.
"We are planning to select three cities by the end of this year after obtaining approval for the construction of the cities from local residents. Some benefits and incentives will be given to residents of selected cities in exchange for the construction of hydrogen cities, (which are still regarded as unstable in terms of safety)," Park Joon-ho, an official in charge of the hydrogen city project at the ministry, said over the phone.
Related infrastructure, such as 9.9 megawatt fuel cells, 670 hydrogen fuel-cell electric passenger vehicles and 30 hydrogen buses, will be available in the planned cities, the statement said.
----------
Hør på CEO Jon Andre Løkke i Nel ASA: CEO of @nelhydrogen @jonandrelokke on stages from 33:00min
https://t.co/ICMJvgSiTJ
Redigert 10.10.2019 kl 17:23 Du må logge inn for å svare

Så Simonsen bli interjuet her om dagen. Kroppsspråket fortalte ganske mye. Her var det ikke noe negativt å se.

3 byer! Dette er heftige greier!
AksjeRik
10.10.2019 kl 11:02 3346

Wow..
Merkelige kjøp og salg og bevegelser i kursen, nå skjer det noe..
Redigert 10.10.2019 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Wanker
10.10.2019 kl 11:16 3255

But that's South Korea... Meanwhile, in Norway:

"Jernbanedirektoratet leter etter klimavennlige løsninger på de strekningene som fortsatt ikke er elektrifisert i Norge.
– Hva med hydrogentog i stedet for batteri?
– Vi har også sett på erfaringer med hydrogendrift. Vår holdning er at batteritog er mer interessant enn hydrogen, sier Horrisland."

Hvor blåst må man være for å mene at batteritog er mer interessante? Jeg blir svett.
AksjeRik
10.10.2019 kl 11:19 3218

Mulig inndekningen av short har begynt nå
Redigert 10.10.2019 kl 11:44 Du må logge inn for å svare
10.10.2019 kl 11:33 3110

Dersom det ikke kommer nye batterier som har en vesentlig større tetthet, og ikke bruker mineraler som det vil bli manko på, så behøver man vel ikke ha en IQ på større en 87 for å forstå at batteriet ikke på langt nær vil dekke behovet som nå kommer. Fortell dette til den Norske regjering, som skryter av at Norge ligger i front når det gjelder bruk av batteri og miljøvern. Bullshit x 7. Selvsagt All in i Nel.
Redigert 10.10.2019 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Nikko
10.10.2019 kl 11:48 3011

Hehe. Det er "Robbie-7500" som trader på nervøs børs. Solgte på 7,42 og kjøpte tilbake på 7,30 i dag.
AksjeRik
10.10.2019 kl 12:08 2912

Eh, ja det er nok det .. Tilbake for fullt
Furuen
10.10.2019 kl 12:11 2883

I går var det også en annen robot i aksjon, opererte med kjøp/salg på 4052 aksjer (ca. husker ikke akkurat tallet).
IFA
10.10.2019 kl 12:38 2769

Overraskende store vyer om å satse på "hydrogensamfunn" referert fra topplederne i de største EU-landene som Frankrike, Italia,Tyskland pluss Østerrike mfl.i Brussel nå i dag under hydrogenkonferansen som tigeren har lagt inn linker til i dag - en konferanse jeg fulgte med interesse hele ettermiddagen i går.
Maritim sektor ble presentert gjennom et tenkt fellesprosjekt for transport gjennom Donau-landene - et prosjekt som passer godt til gjeldende tilskuddsordninger innen EU. Men det ble klart presisert at andre aktører var kommet lenger innen denne sektoren, og at de mer konkrete godbitene visst nok skulle spares til i dag - noe kanskje bla.Tigeren vår har fulgt med på i dag?

Løkke nevnte etter det jeg kan huske at også norske offisielle representanter var til stede på konferansen.
Viss norsk presse er til stede, har de vært trege med å trykke på Send-knappen.
Hydrogen burde være et lett stoff - også å fordøye. Men mye raping kan det kanskje bli.
Redigert 10.10.2019 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
JosefK
10.10.2019 kl 12:45 2729


Jeg har aldri sett et så sterkt trykk fra ledelsen i noe selskap. Det er rett og slett nødt til å komme ett eller annet ut av det.

OZZY
10.10.2019 kl 14:13 2493

husk på å si til aksjeholderne (Nordnet etc etc etc)dine at du ikke ønsker at de låner ut aksjer til shorting. dette er viktig gutta.
Tigeren
10.10.2019 kl 14:20 2451

Klatrer jo opp +1.01%. Rt 7,53. Vi får en fin avslutning idag. Shorty rømmer ut alle bakdører. To børsmeldinger imorgen, yøtakk, Løkke.
Vi vet det kommer en eller tre godtepose til oss. De investorer som kjøpte Nel aksjer for kr 1 milliard for 3 mnd siden kurs 7,47 er break even i dag. De proffe skal ha gevinster. Fete gevinster. Det vil Løkke servere, selv om alt tar tid. Vær oppmerksom på kursen ved nye meldinger..
Redigert 10.10.2019 kl 14:40 Du må logge inn for å svare
Tigeren
10.10.2019 kl 14:43 2378

Ja JosefK. Helt enig. Nå koker det i hele H2 verden. Spesielt i Østen. Nel plukker opp de store fiskene. Det er tunge avtaler som ledelsen bruker lang tid på. Nå er tiden inne for å høste. Opp 1,27% og rt 7,55. Bikker nå 100 mill i omsetning og det er hyggelig.
Redigert 10.10.2019 kl 14:45 Du må logge inn for å svare
Tigeren
10.10.2019 kl 15:00 2299

Rt 7,59 og opp +1.81%. Sprek nå.. Kommer det en storfisk fra SørKorea? 🤑🍾🤑
Redigert 10.10.2019 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
IFA
10.10.2019 kl 15:05 2265

Stasjonsutviklingen i Norden - SHHP
De nordiske landene samarbeider tett om infrastrukturutvikling og kjøretøyintroduksjon, gjennom Scandinavian Hydrogen Highway Partnership.

Danmark har jobbet i lang tid med hydrogenstasjonsutvikling og har 11 stasjoner fordelt over hele landet, og desidert høyest tetthet av hydrogenstasjoner pr. innbygger i verden.
Sverige har pr i dag 4 stasjoner, men fikk i 2017 klarsignal for et nytt nasjonalt EU-støttet prosjekt i TEN-T-programmet, for ytterligere 8 stasjoner innen 2020, kalt Nordic Hydrogen Corridor.
Island har en nyåpnet stasjon i 2018 som etterfølges av to nye de kommende år, etter å kjørt noen hydrogenprosjekter tidlig på 2000-tallet.
Finland har 2 stasjoner.
Gjennom EUs Alternative Fuels for Transport-direktiv (DAFI) har de nordiske landene meldt inn behov for utbygging av alternativ lavutslipps infrastruktur. NHFs innspill til prosessen som Samferdselsdepartementet leder, kan du finne i dette dokumentet - hvor vi anbefaler et nettverk utbygd i Sør-Norge på 30 stasjoner innen 2022, og mellom 50 og 100 stasjoner innen 2025. Dette er et minimumsnivå som må til for at Norge skal lykkes med å introdusere et bredt utvalg av nulluslippskjøretøy innen 2025 ihht de miljømålene som er satt der.

https://www.hydrogen.no/stasjoner/planer-for-videre-utvikling-i-norge-fra-2019-2025
Les mer på www.scandinavianhydrogen.org og se oppdatert stasjonskart her:
www.scandinavianhydrogen.org/sHydrogenstasjoner i Skandinaviahhp/h2-stations
Redigert 10.10.2019 kl 15:17 Du må logge inn for å svare
Tigeren
10.10.2019 kl 15:05 2263

Takk IFA. Godt lesestoff for alle aksjonærer. Last opp nå... For det kommer noe godteri.. Opp +2.08% og rt 7,61. Nu kjør vi. Gassen er tillbake🍾🤑 Nel sparker godt ifra nå. Nel fest på OSE imorgen??
Redigert 10.10.2019 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Framtia
10.10.2019 kl 21:38 1779

Løkke sa selv i siste kvartals framlegget at det kom en økning i etterspørselen siste halvdel av 2019...Det må bety at nyheter må kommer på løpende bånd snart! Har vært tørke læææng nå og vi er snart i midten av oktober...
OZZY
27.10.2019 kl 21:01 1292

https://static1.squarespace.com/static/5d3f0387728026000121b2a2/t/5d9f24331c9b7c72d7c2d4be/1570710582105/2.+Jon+Andre+Loekke+NEL.pdf

fin oversikt



på fredag
Hydrogen i veitransporten ruller videre - i dag kom nyheten at Daimler vil dumpe naturgass- og forbrenningsmotormodeller på lastebiler neste tiår - og konsentrere utviklingen om batteri- og hydrogenelektriske modeller. Nå begynner vi å snakke!


VW forbereder hydrogen-elektrisk plattform
Volkswagen-gruppen planlegger nå en tredje elbilplattform. Den vil være tilrettelagt for framtidige modeller med brenselceller
Redigert 27.10.2019 kl 21:29 Du må logge inn for å svare
Tigeren
28.10.2019 kl 10:55 904

Jeg er og er en stayer i Nel. Vi er godt kjent med en tørkeperiode,og Nel har holdt seg overraskene høyt opp tiltross for kontraktstørke i 1.5 mnd. Løkke bør servere varene denne uken. Husk at børsmeldinger ofte kommer i "bolker" som Løkke sa. Nikola Motors er nå på sterk overtid. Vi vet at "ting tar tid". De to demopumpene fra Nel tok det 1.5 år fra børsmelding til pumpene stod oppe hos Nikola i USA, nå i påsken. Altså utfakturert kr 36 millioner for 2 stk demo.pumper a 1 stk Nel A-485 electrolyzer per site som leverer 1 tonn H2 hver, hver dag. Nel kan utfakturere kr 36 mill Nikola nå i Q3, hvis Nikola har tynet betalingen til demo.pumpene var finjustert. For dette har Nel brukt noen måneder på - har jeg forstått. Legg også merke til at Milton har snakket merkverdig og taktisk lite på twitter om demo pumpene til Nel. Da jeg tror det er en stor milliard "hestehandel" som nærmer seg å matrialisere seg.
Redigert 28.10.2019 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
Ripper
28.10.2019 kl 12:28 759

Den ene av demostasjonene har kapasitet på 2 tonn hver dag, og den andre som du skriver 1 tonn hver dag. NEL må ha levert mer til den siste demostasjonen som altså har dobbel kapasitet som den i Phoenix. Den første 8 tonns stasjonen vet vi er meget nær å påbegynnes i sør-California!
JosefK
28.10.2019 kl 13:03 664


Det er enkelt stack I den første demoen. Altså ett tonn.

Ripper
28.10.2019 kl 13:41 565

Da må det være 2 stk Nel A-485 elektrolysører i demostasjon nr 2 som er satt opp i Arizona, siden denne har kapasitet på 2 tonn pr dag