Breaking News.


Da er max flyene på vingene innen januar 2020 iflg finansavisen.no .må jo bli bra imorra 😀
livecnn
09.10.2019 kl 23:39 2151

Så Så

Kommer nok noe dritt i DN eller E24 i morgen.....

Men de tolmodige skal dog arve.......
lypeders
09.10.2019 kl 23:43 2116

Hvem gidder nå å selge på disse nivåer når kun posetive ting kan skje over natta,, e folk dum?
livecnn
09.10.2019 kl 23:52 2057

Vi selger ikke, vi har handlet mer på disse nivåene.
Mye tradere som håper på 30,-
Spennende å se om de synes 36 er en ok inngang.
Hammers
10.10.2019 kl 00:18 1948

Jeg kan faktisk ikke se at FA skriver det du påstår om MAX.
Bare tull det også - som alle andre "godbiter" som gjelder NAS?

Hilsen Hammers.

Max problematikken vil nok fortsette et godt stykke ut i 2020 og en eventuell kompensasjon fra Boeing vil med største sannsynlighet ikke bare drøye ut i tid, men vil nok heller ikke bli som man kunne forvente og langt mindre kunne ønske - ikke en gang i nærheten.

.... og i mellomtiden kommer (ref den nylig meldte forløperen) pilotstreiken som kan skape et mega dykk med Ny ATL om selskapet bruker like lang tid som tidligere til å komme til en enighet - noe det er store muligheter for vil skje. Og om ikke det er nok så vil det heller ikke bli noe dra hjelp fra q4 resultatet siden det historisk er det svakeste av dem alle - mao, det meste ligger til rette for videre kurspress - og det en god stund fremover ....
Redigert 10.10.2019 kl 00:56 Du må logge inn for å svare
Salbei
10.10.2019 kl 00:51 1855

" Høyt oppe på vinnerlisten finner man også American Airlines Group Inc., som steg 3,07 prosent. Oppgangen kom etter en melding fra selskapet som kunngjorde at alle Boeing 737 MAX-flyene forventes å være i lufta innen 16. januar 2020. Alle flyene deres har stått på bakken siden 13. mars i år."
Hammers
10.10.2019 kl 01:02 1819

Ja, har sett det nå. En stigning på HELE 3% på denne gladnyheten.
Nesten slik at investorene ikke HELT kan tro dette er sant?

Hilsen Hammers

Vel, for 1 dag siden skrives dette:

The FAA reiterated on Tuesday that it does not have a firm date for completing its review.

https://www.aljazeera.com/ajimpact/boeing-timetable-unclear-737-max-order-crash-191008201051439.html


Og for 11 timer siden skrives dette:

American Airlines cuts Boeing 737 Max from schedules until Jan. 16 as grounding continues

https://www.cnbc.com/2019/10/09/american-airlines-cuts-boeing-737-max-from-schedules-until-january.html

* Mao, det finnes ingen bekreftet dato hverken fra Boeing eller FAA så at noen selskap gambler på og planlegger januar som måneden man så smått kan begynne å få de første Max flyene i lufta er jo ikke annet enn gjetning fra deres side ....

Så får tiden vise hva det faktisk blir til ... ;)

Redigert 10.10.2019 kl 01:06 Du må logge inn for å svare

Og hvem tør å fly Max-flyene på en lang stund etter at de har kommet tilbake i luften? Og hvor mange Max-fly i bestilling har NAS hos Boeing? Det er ganske mange!
Epona
10.10.2019 kl 07:26 1529

Sisseners løpegutter er på trådene - anonymisert så godt de kan under forskjellige nick. Bare å ignorere fullstendig.
Hektar
10.10.2019 kl 07:37 1474

Kjenner hatet regelrett drypper av enda en fullstendig skivebom.

Huff og huff... Like greit å gi opp dette NAS-prosjektet snart?
Epona
10.10.2019 kl 07:46 1427

Interessant å henvise til hva Norwegian uttalte ang når de regnet med MAX kom på vingene igjen: - Vi planlegger vinterprogrammet som går til og med mars uten 737 MAX, og har ikke noe mer informasjon om når flyet er tilbake i luften enn det Boeing selv har sagt i det offentlige rom, svarer Sandaker-Nielsen.

Sissener/Ryanair skuffer på med kull uansett: https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2019/10/01/7230744/ny-konkursfinte-fra-ryanair-sjefen-mot-norwegian
Redigert 10.10.2019 kl 07:46 Du må logge inn for å svare

Herlig!
Norwegian ligger an til å spare 2mrd i år uten Maxene. Da sier jeg velkommen 2020!!

Og nå kan det se ut for at Maxene blir enda mer etterspurt da det er funnet sprekker i noen Boeing NG-fly:
Flyene er en versjon av typen Boeing 737 kalt NG, som er forkortelse for neste generasjon. Boeing planlegger å erstatte NG med MAX-flyene, som alle for tiden er satt på bakken etter de to MAX 8-ulykkene...
Epona
10.10.2019 kl 08:35 1140

Uff da. Sitter på vindusplass om noen timer. Skal følge med om vingene er der hele reisen,
Hektar
10.10.2019 kl 08:39 1110

Er SAS fly som skal inspiseres står det, men Norwegian får nok en smell likevel 😀

Høyt oppe på vinnerlisten finner man også American Airlines Group Inc., som steg 3,07 prosent. Oppgangen kom etter en melding fra selskapet som kunngjorde at alle Boeing 737 MAX-flyene forventes å være i lufta innen 16. januar 2020. Alle flyene deres har stått på bakken siden 13. mars i år."


Tror NAS også vil gå bra på denne nyheten i dag.

Pareto har justert kursmål til 60 på kjente verdier, når man tar med erstating Fra Boeing og RR blir tallene selvfølgelig betydlig bedre.
Nas har også snudd skuta og fokuserer på inntjening, dette er vel heller ikke med i estimatet.
Verdiene er satt ut ifra verdier i selskapet.
livecnn
10.10.2019 kl 09:25 824

NRK

10. oktober 2019 kl. 08:22 58 SAS-fly må undersøkes SAS må sjekke 58 boeing 737-fly etter at det er oppdaget sprekker ved vingefestene på fly i Kina som har hatt mer enn 30.000 turer. Flere flyselskap har satt fly på bakken etter funn av sprekker. Norwegian trenger ikke å sjekke noen fly.
hango
10.10.2019 kl 10:06 688

Like før det stuper nå..

Dette blir bra!! Tydeligvis endel shortere som sprer møkk på forumet fortsatt i håp om gevinst.
nima
10.10.2019 kl 10:26 578

Det er vel ike så rart at SAS må sette flyene på bakken, de har jo bare gamle skrangle kasser til fly