Danskene spår ny utbytte fest i FRO

Slettet bruker
FRO 10.10.2019 kl 00:46 12684

Analytiker Anders R. Karlsen i Danske Bank kliner til med det høyeste Frontline-kursmålet av dem alle, og venter at tankrederiet betaler ut 770 millioner dollar til aksjonærene de neste to årene.

FRO Utbytte fra gamle rederiet I 2004 fikk aksjonærene 12,6$

Frontline har for tiden

VLCC ............. Antall 22 stk
Suesmax .........Antall 28 stk
LR2 / Aframax..Antall 20 stk

Altså nøyaktig 70 båter
De fleste er i spot markedet
Her er det mye å gå på

Høyeste utbytte som noen gang er utbetalt er 1. kvartal 2004
Da fikk vi 5$ pr aksje
Året under 1 fikk vi 12,6$

Vet ikke hvor mange aksjer det var i gamle FRO
Nå er det vel ca 200 mill aksjer
Korrigere meg gjerne om det er veldig feil

Her finner dere det meste

https://www.frontline.bm/about-frontline-ltd/
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 07:37 10406

I tillegg fikk man aksjer i GOGL som utbytte. De gikk fra kr 3 til 40 før de kollapset.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 10:28 10232

Danske bank spår utbytte på 770 mill $ de neste 2 årene
Jeg tipper det vil bikke milliarden dersom dette fortsetter
Selskapet har netto + 1,2 milliarder kroner pr mnd nå
Snitt ratene er nå + 1 mill pr dag pr båt
Det gir overskudd på 750- 800,000 pr dag for hver båt
Vet ikke om de 10 nye Suesmax er inne blant de 70 båtene de har oppført på lista men tror det er disse Marlin skipene
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
10.10.2019 kl 11:19 10092

"Selskapet har netto + 1,2 milliarder kroner pr mnd nå"..hvor har du dette fra?
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 11:23 10057

Har regnet det ut via kostnader og rater som er opplyst om i markedet
Håper jeg har regnet rett

70 skip
100.000$ i snitt rater = 900.000 kr pr dag
Det gir 1,89 milliarder pr mnd brutto
Maks kostnader på 0,7 Milliarder pr mnd

Da kommer jeg frem til dette
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
10.10.2019 kl 11:27 10016

Da vet du muligens antall VLCC og SM som drar av av gårde med dagens kjemperater?
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 11:33 9981

Vel det vil jo alltid være noen faktorer du må anta
Men FRO har kontrakter som blir delvis regulert etter spot markedet for sine faste kontrakter
Så har de masse båter i spot , har ikke funnet ut hvor mange
Men vil forsøke finne det ut
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Andersiverden
10.10.2019 kl 11:35 9969

Det er bra.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 11:37 9972

Her er det bare å pantsette hus , kjerring og barn og få mest mulig FRO aksjer he he he
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2019 kl 20:59 9581

Andersiverden skrev Det er bra.


FRO er opp i USA nå
Nytt tank rally i morra på OB tipper jeg
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2019 kl 21:15 8955

Takk Matmons for et ekstrem interessant og nyttig link til presentasjonen fra CEO i Frontline. Det er vel få som har bedre oversikt over eget selskap og bransjen enn han - og han er krystallklar på at oppgangen i tank er kommet for å bli - lengre distanser - mer volum - færre båter til å frakte da ordreboken er forholdsvis slunken og mange skip er >15 år og kundene foretrekker nyere skip..
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2019 kl 21:36 8835

Hvis du sier det så kan det vel stemme
Jeg har hatt FRO tidligere flere gang, men jeg har dessverre solgt for tidlig
Denne gang blir jeg sittende
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
sinic
13.10.2019 kl 22:52 8620

Samme her. Jeg har heller ikke tenkt å selg meg ut (inngang på 55 kr). Dette blir meget spennede fremover. Det er ikke gjort i en håndvending å bygge en VLCC heller. Det virker som uroen i Midtøsten er kommet for å bli. Frontline kommer nok til å bli en vinner fremover. Vurderer å sette av litt cash for så å investere i bull X3 hvir det kommer en korreksjon i nærmeste fremtid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
heiki
13.10.2019 kl 23:07 8552

Blir sikkert nedover imorgen, berre opp 1,97% i USA fredag kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.10.2019 kl 23:54 8427

Er det ikke mye større handel her hjemme enn i USA
Eller tar jeg feil der
Kan være den åpner litt ned, men trenden er strekt opp både fundamentalt og teknisk
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 02:17 8283

Fredriksen-selskap selger seg ned i Frontline
Etter at Frontline-aksjen har mer enn doblet seg hittil i år, selger SFL Corporation 1,6 millioner aksjer for 165 millioner kroner.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/10/13/7460924/fredriksen-selskap-selger-seg-ned-i-frontline
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
d12m
14.10.2019 kl 06:43 8147

$100k i snittrate?!? Nå fantaserer du litt vel mye.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 09:56 7815

Ja tallet er vel enda høyere nå vil jeg tro, det er mer en 1 uke siden jeg fikk det hos DNB sin analytiker
Mange som skal inne i aksjen her og i HUNT som enda ikke har kjøpt
Aksjene kommer forhåpentligvis å stige mye mer etterhvert
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Flipper
14.10.2019 kl 15:35 7454

Har ikke fulgt så nøye med på Very Large Crude Tankers, men, ser nå et skip
som kvalifiserer ULCC, et skjeldent skip, på DWT (dødvekttonn): 441.585

Finnes det fler i dag, undrer jeg meg.... ?

Så litt mer på det, og det konstateres at Oceania

@@@ At Anchor @@@@
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 16:07 7363

Dere som har kunnskap om Frontline: eventuelle høye utbyttet - vil ikke det avhenge høy oljepris ? Dersom oljeprisen går mye ned, så skulle man tro at frakt-prisen også går ned? Oljeprisen er ikke spesiell høy nå, og likevel har ratene gått til himmels ? Hva er sammenhengen ?
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
habbiten
14.10.2019 kl 16:09 7351

Teoretisk sett går skal etterspørselen etter olje øke når prisen går ned, så da blir det jo også større etterspørsel etter oljefrakt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 16:27 7290

Nei dette har lite å gjøre med hverandre
Oljeforbruket og transporten er nokså stabilt
Det er dette bortfallet av båter som fører til høye rater nå
Trump som egentlig styrer dette i og med at han forlanger boikott av visse rederier
8-10% av hele flåten er plutselig borte og det har vert kontrahert lite båter siden den forrige store kontrahering boomen som skjedde for 12-14 år siden
Markedet vokser litt hvert år , men den gang overkontraherte rederne verden rundt (slik de nesten alltid har for vane, de ødelegger for seg selv. Se supply og offshore)

Går oljeprisen mye ned så vil det fakta ble enda høyere rater, for da går produksjonen opp rundt om i verden og da må de ha mer olje
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 17:17 7168

Takk for svar. Jeg har noen hundre tusen tilgjengelig. Og vurderer veldig om jeg skal gå inn på Frontline. Det er liksom ikke så mange andre gode alternativer på børsen, hvor man også får utbytte underveis. I tillegg sitter jeg med den døde hesten Nhy, med snitt på 33 høy. Bør endelig selge denne og gå all in i Frontline. Med anslag for utbytte som er langt under dette som Danske Bank kommer med, så vil likevel utbytte fremover være i nærheten av dagens verdi av Frontline. Det er jo så smått utrolig - og rart ikke enda flere har fått øyne opp for denne.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 17:49 7074

Euronav har fylt opp sin ULCC Oceania med IMO2020 kompatibelt lavsvovel-drivstoff, som flytende lager, inntil de bestemmer om de skal installere scrubbere eller ikke:
https://gcaptain.com/euronav-storing-initial-supply-imo-2020-compliant-fuel-on-board-ulcc-oceania
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 17:58 7043

Det er antydet utbytte på 4,8 milliarder kroner for 2020
Tror det blir ca 25 kr pr aksje

Så får vi vel et lite utbytte på slutten av dette året

Les her hva de sier

https://e24.no/boers-og-finans/i/XgnJJW/analytiker-spaar-utbyttefest-i-tank
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
habbiten
14.10.2019 kl 18:57 6899

Diversifiser! Du får ikke godt nok betalt for risikoen ved å ha bare en aksje. Plutselig skjer det noe drøyt, som at Trump sanksjonerer Frontline fordi han har fått noe for seg, så er du fucked.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 21:23 6651

Opp 1,75% i USA
Vet ikke om det er stengt der enda

Ble opp 2,45% i USA
Vi får en ny blå dag i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 00:24 6341

Om det ender opp ned jevnlige utbytter og sterke rater fremover (100k$ + i snitt), og selv etter om Cosco kommer tilbake i markedet tror jeg aksjen fort kan gå 100% til. Vil tro denne uken og muligens neste går break even grunnet mye gevinstsikringer fra både små og større aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 01:42 6277

Selskapet er priset til 20,9 milliarder nå m 70 skip
HUNT har 1 båt i drift og 6 som blir levert i løpet av 1 års tid og de er priset til nesten 3 milliarder
Må være veldig mye å gå på her kursmessing
Men jeg vet om et tank selskap som er enda lavere priset og der skal jeg kjøpe i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 07:44 6035

både nat og tnk er fremdeles svært lavt priset - og begge selskapene har dividende historikk. For håpe at mange tidligere TIL-aksjonærer ikke har rømt TNK-skuta. Meen det er vel typisk å kjøpe på topp og selge på bunn ;)
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 07:57 5999

Det eneste som gjør at jeg skeptisk til å handle mer i utlandet er en svak norsk krone. Jeg var en av de som handlet TIL og FRO for noen år siden, og da TIL ble slukt av TNK var det en relativt sterk kronekurs. Nå har jeg snittet ned og er for første gang siden 2015 sånn akkurat i pluss - mye på grunn av TNK og en svakere kronekurs. For de som fikk byttet ut TIL med TNK, uten å finregnet på det, ser ut til å være break even ved 3.3$ i stedet for ca. 4$ bare på grunn av kronekursen, og det er jo hyggelig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 11:01 5771

Denne jeg tenkte kjøpe var registret på Kypros og gikk ikke inn i aksjesparekonto (ADS) Derfor kjøper jeg ikke der
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Hegu
15.10.2019 kl 11:49 5658

Forventede udbytter i 2020 shipping

http://www.proinvestor.com/debat/77881
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 11:50 5655

Innlegget er slettet
Tull
De er registrert på Kypros
Gå inn og sjekk hjemmesiden deres
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Varsom
15.10.2019 kl 11:57 5620

Ads er oljetank selskapet med størst forventet utbytte! Må nok laste litt mere her skjønner jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 12:10 5573

Svært lite likvid aksje dette, her er det fort å brenne inne
Heller ikke mulig å ha denne i aksjesparekontoen da selskapet er registrert på Kypros
Er for mange minuser med disse for at jeg vil kjøpe her
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
dreamliner
15.10.2019 kl 12:32 5516

Grunnen til at ADS ikke kan kjøpes til en aksjesparekonto er ikke fordi selskapet er registrert på Kypros, som er innenfor EØS, men fordi aksjen er notert på Merkur Market. Ingen aksjer på Merkur Market kan tas med i en aksjesparekonto.

https://aksjenorge.no/aksjesparekonto/ofte-stilte-sporsmal-svar/

Q: Kan alle aksjer og aksjefond plasseres i denne kontoen?
A: Alle børsnoterte aksjer hjemmehørende i EU/EØS kan plasseres i Aksjesparekontoen. Dette gjelder også aksjefond. Fondene må dessuten ha en aksjeandel på minimum 80%. Rentefond eller fond med en større renteandel faller ikke innenfor ordningen.

Aksjer som ikke er hjemmehørende i EU/EØS kan altså ikke plasseres i Aksjesparekontoen. Frontline er blant aksjene som ikke kan inngå i aksjesparekontoen, da de er registrert på Bermuda. Identifikasjonskoden (kalt ISIN) på aksjen kan gi en indikasjon på selskapets hjemland. Du kan finne denne under selskapsinformasjonen på børsens side, som for eksempel Frontline, hvor ISIN er BMG3682E1921. En norskregistrert aksje har ISIN som starter med bokstavene NO. (Obs: samme logikk gjelder ikke for rentepapirer, men de inngår heller ikke i Aksjesparekonto. Du må også dobbeltsjekke med din tilbyder om en aksje er innenfor/utenfor EØS).

Eier du unoterte aksjer, aksjer på OTC-listen eller på Merkur Market er de ikke regnet som børsnoterte og kan ikke inngå i Aksjesparekontoen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 14:37 5303

Takk for oppklarende svar
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 19:13 5004

Man har snakket om at Frontline kan komme med utbytte allerede i 2019? I såfall må vel det være basert på Q3? Og Q3 gjelder vel perioden juli, august og september? Rapportering for Q3 kommer vel i disse dager?
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 21:49 4779

Mener Q3-rapporten kommer rundt 25.11.
Redigert 21.01.2021 kl 06:53 Du må logge inn for å svare