NAS - Hvem tør å fly MAX når de kommer tilbake i drift?

Mysterymanx
NAS 10.10.2019 kl 22:52 4274

Det tar tid før Max-flyene kommer tilbake hos alle flyselskaper. NAS har flere Max-fly og veldig, veldig mange Max-fly i bestilling som skal leveres de neste årene, hvis jeg ikke tar helt feil så vil godt over halvparten av flyene i flyflåten til NAS være Max-fly. Dette kan bli et stort problem for NAS etter hva som har skjedd av ulykker det siste året med Max-fly. Hvem tør å fly med Max-fly når de kommer tilbake i drift? Ikke jeg i hvert fall!
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
10.10.2019 kl 22:55 4254

Ikke jeg heller, blir en katastrofe for nas det der
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Bearwizard
10.10.2019 kl 22:57 4232

Nei, men hvilke biler tør du å kjøre eller sitte på med...? Kan godt gi deg ulykkesstatistikk for forskjellige bilmerker. Sånne tråder er helt meningsløse og fortjener egentlig ikke svar...men men
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Hanveg
10.10.2019 kl 23:00 4215

Blir nokk bortimot verdens sikreste fly
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
10.10.2019 kl 23:05 4182

😂 Hold deg hjemme Mystery!!
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
10.10.2019 kl 23:41 4085

Er det mulig...
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Mysterymanx
11.10.2019 kl 02:02 3955

Å hvordan skal NAS få finansiert alle de nye flyene, er det ikke rundt 100 stykker? Det går mot ny og total utvanning av dagens aksjonærer i en ny krise-emisjon på cirka Nok 5 milliarder til kurs 5 - det kan ta lang tid før NAS får kompensasjon fra Rolls Royce og Boeing, eller at NAS får kloa i de Nok 4 milliarder av kredittkortselskapene som holdes igjen på grunn av økt risiko. NAS hadde bare 1,7 milliarder på bok etter q2 og nå kommer lavsesongen, og er såvidt over kravet som er stilt av långiverne på Nok 1,5 milliarder, under det beløpet brytes lånevilkårene. Hva skal redde NAS fra en ny krise-emisjon? Og er aksjonærene villig til å spytte inn mer penger?
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
TomW
11.10.2019 kl 06:06 3866

Hei Frondo. Godt å ha deg tilbake
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
EliotS
11.10.2019 kl 06:27 3837

Mysterymanx - Max-flyene vil bliver faset ind i kommercielle flyvninger igen i Q1 2020 rundt omkring i hele verden. Det vil være en økonomisk effektiv arbejdshest når først den flyver igen og det vil nok være et af de mest sikre fly i verden.

Mysterymanx du kan så blive på bakken når vi andre flyver afsted. Så kan du sætte deg ind i din bil og køre rundt i den istedet for. Så kan du regner litt på risokoen, hvad der er mest sikkert.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 06:34 3825

Hvor mange tør fly med A320,? Den styrtet faktisk når dei introduserte den. Å hadde store problemer med den nye teknologien. Men er nå eit av verdens mestpopulære fly. Folk glemmer fort når det kommer til pris
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
keane
11.10.2019 kl 07:28 3761

Ser fram til en god NAS-dag på børsen i dag jeg...:-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Epona
11.10.2019 kl 09:01 3613

Enkelt å svare på: først og fremst Sissener og hans klan, som begrenser seg til noen nick her i sirkuset. Deretter nok at hvis ikke dere flyr så går Norwegian konkurs.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
tradingstock
11.10.2019 kl 09:27 3542

Shorterne får smake pisken innen oktober er over.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Mysterymanx
11.10.2019 kl 09:33 3509

Og hvor det av joint venture som skal spare NAS for store penger, og som Adm.dir lovet skulle på plass 1 uke etter q2 ???
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Epona
11.10.2019 kl 09:38 3490

Hva man tror etter å ha blitt begeistret for noe, bør man holde for seg selv. Spesielt dersom det drar i langdrag ... noe det tydelig har gjort her. Da skal man helst henges, fordi shorterne likevel ikke får noe til.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
11.10.2019 kl 09:54 3432

Slutt og mas, det kommer. Han sa forresten ikke 1 uke, han sa "uker". Nå har det gått endel uker, så nå er dette rundt hjørnet.

Vi håper at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves ;)
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
11.10.2019 kl 09:55 3422

Flere vil fly med Norwegian. Max-flyene kommer til å bli populære! Letter snart.

Norwegian ØKER frekvensen på flygninger til USA.
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/usa/ferie/norwegian-oker-frekvensen-pa-usa/2-1-687123

(Måtte bare legge ut)
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
11.10.2019 kl 10:30 3346

ALT gjøres riktig av Karlsen og CO. Synd det ikke gjenspeiles i kursen, men den kommer!!
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
11.10.2019 kl 10:40 3299

Helt klart! Når Max-flyene endelig blir sertifisert er min personlige anbefaling at dere fortsatt er eiere av NAS, samt spenner fast setebeltet og slapper av :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Littoptimist
11.10.2019 kl 11:15 3219

Veldig bra at de har så mange Max-fly. Flyene er tilbake i lufta om kort tid. Fly med SAS du Mysterymanx, så får vi kose oss med NAS :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Epona
21.10.2019 kl 12:33 2579

Har mysteriets mann mer oppkast på lager? Snakker om ...
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Britax
21.10.2019 kl 13:02 2497

Nei, han har gått tom, derfor han redigerer de samme innleggene daglig uten å endre innhold, så han får dratt det opp på topp ettersom ingen bryr seg om det han skriver.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Flaxx
21.10.2019 kl 13:04 2482

Bør meldes til Admin.
Dette er klar misbruk av debattsystemet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
EXTrader
21.10.2019 kl 13:06 2471

Litt rart spørsmål men greit ! Jeg ser Max som det tryggeste flyet å fly med når dette er over ! Flyet har gjennomgått mer en noen annen maskin har gjort på flere tiår ! så jeg flyr heller Max en alle de andre maskinene som flyr rundt med ant, sprekker og slitasje både her å der.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Restplassno
21.10.2019 kl 13:08 2461

Man får vel bare le av dette. Mer tragikomisk blir det ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Proletar
21.10.2019 kl 14:02 2358

Grunnet evakueringsrutiner som ikke ville blitt godkjent på et "Clean sheet" produkt vil aldri 737-MAX bli like sikkert som mer moderne fly.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
sus1
21.10.2019 kl 22:07 2224

Max flyene kommer aldri i luften igjen. Hvorfor tror jeg det? Enkelt å greit fordi om hadde det vert et problem med programvaren så hadde problemet vert løst for lenge siden. Den programvaren var utviklet og utprøvd og godkjent etter mange timer testing. Så da skal det ikke så mye til for å finne feilen. Men feilen ligger ikke i programvaren den ligger i at verdens kanskje best konstruerte fly, Boeing 737 blei bygget om. Flyttet vinger, større motorer osv. Ett helt annet fly som nå skal stabiliseres med et data program.
Max flyene blir skrotet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Hartepool
22.10.2019 kl 08:34 2086

Selvsagt kommer Max på vingene, ...men ingen vil ta noe som helst risiko hva gjelder godkjennelser.
Nå skal tilsynsmyndighetene vise at de bestemmer og ikke Boeing .
At flygodkjennelse forsinkes gjennom vinteren er optimalt for nas.
Norwegian har ikke bruk for Max før etter påske...Ingen capex, større erstatningsbeløp er oppsiden for nas.

Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Strategi
22.10.2019 kl 09:00 2013

Her var det mye spesiellt; viser til inlegget til (sus1).
I går kl 22:07

At det går an , makan til idiotisk innlegg.

Shortleieren er travelt opptatt om dagen.
😎
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
EXTrader
22.10.2019 kl 09:05 1987

E24

Sjefen for den europeiske luftfartsmyndigheten EASA, Patrick Ky, sier til Reuters at de trolig vil ta en egen beslutning om sikkerheten til ulykkesflyet 737 Max noen uker etter at amerikanske FAA har gjort sin egen vurdering.

– For meg kommet det til å bli i begynnelsen av neste år, hvis alt går bra. Så langt vi vet i dag, har vi planlagt testflyginger i midten av desember, som for oss betyr en retur til tjeneste i januar, sier Ky.

Han opplyser at EASA vil koordinere med FAA i så stor grad som mulig, men at de to byråene har ulike krav og prosesser.

– Så vi kan ende opp med noen ukers tidsforskjell, men snakker ikke om seks måneder.
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
tesch
22.10.2019 kl 09:14 1952


Hvis JV blir meddelt markedet før Q3 , hvordan vil det påvirke kursen ?
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare
Strategi
22.10.2019 kl 09:15 1942

2 dager til realitetene ligger på bordet, dagens kurser gjenspeiler på ingen måte verdien til Norwegian.

Sitt long og bli med på en skikkelig flytur er mitt motto.

Gå igjennom siste ukers nyheter og gjør deg opp din egen mening.

Det skrives så mye vrøvl på disse sidene som kommer fra shortleieren at jeg blir helt matt.

Er man ikke interesert i et selskap så selger man seg vel gjerne bare ut, man sitter ikke dag etter dag og natt etter natt og skriver om et selskap man ikke er interesert i.

Det sier seg selv hvis man bruker litt sunn fornuft.
😎
Redigert 20.01.2021 kl 23:07 Du må logge inn for å svare