Vistin jaktes på av H

rammern
11.10.2019 kl 12:48 2101

Soliditet der er meget god >;)
JahMason
12.10.2019 kl 19:49 1889

Slik jeg har skjønt er det;

•Ukentlige lagertrekk på Diesel (destillater) i USA - 7-12 uker på rad
•Raffinerier kjører ikke hardt nok enda. Over 3.7mbd kapasitet ute de neste ukene i USA, starter 11.okt. Økning i oljelagre - trekk i destillater
•Høyere rater for frakt (prod.tank)
•Høyere oljepris (Voliatilt)*
•Rosneft’s årlige Heavy Fuel tender med «22 million tons offered in the recent tenders»
•Ship som velger compliance fuel vil hedge seg i papirer markedet. Eksempelvis Belships, Euronav**
•Kortsiktig/midlertidig handelsavtale phase 1 på plass
•Høy spenning i Midtøsten
•Ingen store lagre med Low sulfur (ca 2mnd forbruk)
•Fysisk forbruk ikke ordentlig i gang. Fra 1 Nov

Det kommer en spike i spread - det kommer en spike i Diesel !!
Min bet er når raffineriene i USA og resten av verden er ferdig med vedlikeholdet mot slutten av Oktober og kjører for fullt - smeller det!
JahMason
15.10.2019 kl 22:40 1664

US distillate stocks at 127.32 million barrels are tight by comparison, 4.6% below the five-year average.
JahMason
16.10.2019 kl 23:01 1527

https://shipandbunker.com/news/am/812857-panama-sets-more-bunker-sales-records-as-volumes-continue-to-surge

Splitten på drivstoffet er 88/12 % favør HSFO - fra normale 90/10%. Starten på IMO 2020?

Ganske tydelig at skipsredere utsetter bytte av fuel så lenge de kan. Det må bli et sinnsykt trykk i November når «alle» skal bunkre LSMGO !!
Redigert 16.10.2019 kl 23:05 Du må logge inn for å svare
d12m
16.10.2019 kl 23:05 1521

Tja, de må vel ikke bunkre i november siden deadline for å ikke ha riktig fuel ombord først er 1. mars 2020..?
dalglish
16.10.2019 kl 23:39 1489

De må ihvertfall ikke vente til ultimo februar. Man må finne en tidluke for alle (non-scrubber) skip der en kan få utført skylling og bunkring. Det er klart at mange ønsker å tøye strikken så langt som mulig, for å nyte godt av de gode ratene for øyeblikket. Men uansett må nok skip allerede fra nå klargjøres for compliant fuel
May-Liss
17.10.2019 kl 22:46 1260

Vistin "går under radaren" for de fleste, og det er dårlig likviditet i aksjen.
Q3-2019 som blir presentert fredag 25.10, vil trolig vise mer en 60 mill. i pluss. Med overskrift i FA om Spetalens oljeveddemål som går riktig vei, vil selskapets aksjer forhåpentligvis få litt større oppmerksomhet. Selv for kortsiktige, kan det lønne seg å ta posisjon før fredag 25.
trek
22.10.2019 kl 22:02 892

Ca. 1 år siden i disse dager at VISTIN raste på børsen i takt med at oljeveddemålet gikk feil vei, til frustrasjon for oss som ikke var insidere når det gjaldt hvilke papirer som var kjøpt. Nå vet vi mer om det, og vi vet også at vi for første gang etter emisjonen får et kvartalsresultat med et stort overskudd. Det er vel ellers ikke duket for de store overraskelsene på fredag, men hyggelig å se at kursen denne høsten viser motsatt tendens av hva den gjorde forrige høst. Det er vel ikke umulig at vi er tilbake til 11,2 før julen ringes inn.
Holmen spesialfond økte forøvrig med nye133 K forrige uke, mens Cipriano som satt med 450 K for noen uker siden ser ut til å ha solgt seg helt ut.

Olju stiger litt ikveld. På tide å selge Vistin?

Overraskelsene kan ligge i pharma. Sterkere priser og marginer, salg, utvidelse. Hvem vet :)