Spennende ting på gang


Ting skjer for alng.Etter å ha slitt i tunge tider ser det lysere ut for selskapet med sine to lng skip .Wilpride er på en 8 måneders kontrakt til 23 millioner dollar som startet i månedsskiftet august/september. Wilforce er friskmeldt etter kollisjonen og på vei til et av Shell sine destilasjonsanlegg i Malaysia. Ankomst 12/10 kl 16.00. Med dagens høye spotrater kan dette være et spennende case.
2211
11.10.2019 kl 15:34 2563

Er det noen som har set noe oppdatert analyse ang hva vi kan forvente av kursutvikling 🤔 det er bra økning på volum 👍
Longline
19.10.2019 kl 16:33 2383

Ser ALNG har fått Refinansiering i box,må vel være godt nytt for selskapet?Noen som har formening rund de?Wilforce er vell klar til spot markede,
Atkinson
19.10.2019 kl 17:05 2354

Wilforce er påvente til china på oppdrag.
Atkinson
19.10.2019 kl 17:07 2351

Litt fort i svingene. Skal være på vei til china.
2211
19.10.2019 kl 17:26 2335

Det må være posetivt for selskapet 👍 forstår ikke hvorfor ikke det var mer interesse etter melding kom🤔 men den kom rett før stengetid så vi ser vel en oppgang på mandag🤞
Groven64
20.10.2019 kl 12:08 2179

Inntil vi får vite hva som blir utfallet av utbetaling av forsikringspengene etter tapet av inntektene Wilforce hadde etter uhellet tidlig i juni, tror jeg nok aksjekursen vil ligge på dette nivået eller litt ned. Hadde nok hjulpet på om selskapet hadde kommet med litt info ang. oppdraget Wilforce er på nå!
Redigert 20.10.2019 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
2211
30.10.2019 kl 17:55 1888

Noen som vet noe om rater og inntjening for alng. ? Er det noen nye analyser på kursmål?
2211
02.11.2019 kl 20:27 1773

Kan vi få noen posetive overraskelser på q3 rapport 15 nov??
Longline
02.11.2019 kl 23:08 1725

Håper på de,,,Men merkelig lite innfo fra selskapet sin side🤔
Longline
08.11.2019 kl 17:19 1520

Wilforce er ferdig med sin første spot tur👍 Klar til Nytt oppdrag.USD 130,000 i 80-100 dager.Noen som har noen formening om de😀Synst de Hørest spennedes ut
kentove
08.11.2019 kl 18:54 1477

hvor har du den infoen fra? er ikke ankommet ifølge vesselfinder og marinetraffic, men ratene er solide akkurat nå, breakeven er vel på 58k om jeg ikke husker feil? følger ikke så mye med i denne akkurat nå, men er iallefall ikke dyr aksje i mine øyne
Longline
09.11.2019 kl 13:34 1384

Takk for mail. Vi informerte i Q2 rapporten at vi forventet henne ferdig reparert i midten av september, og det gikk etter plan (vi hadde informert markedet hvis ikke).

Hun har straks fullført sin første spotreise etter verkstedoppholdet, og skal neste uke på en ny kontrakt til USD 130,000 i 80-100 dager.

Riktig god helg.


Med vennlig hilsen / Best regards,

Øyvind Ryssdal
CFO
Redigert 09.11.2019 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
2211
09.11.2019 kl 14:24 1363

Jeg synes det er rart att der har vært så mange selgere under 4 🤔 kan vi få en opptur snart🤞

Interessant det du nevnte med en tur på 80 til 100 dager med en rate på $ 130000. Ser annet sted på tråden at break even raten for Wilforce er $ 58000.
Dersom vi regner med at turen tar 90 dager. Vil vel regnestykket bli slik:
130000 - 58000 = $ 72000 x 90 dager : 132 550 000 aksjer, = $ 0,049 X med dollarkus 9,10 Gi et overskudd på denne turen alene, rundt 44 øre per aksje.
Det andre skipet Wilpride, seiler også med overskuddsrate, selv om denne er langt lavere.
Trolig er ALNG et godt kjøp nå.
Longline
11.11.2019 kl 11:03 1183

Tror også de er et godt kjøp nå,spurte ikke hva den første turen til Wilforce på spot var etter verkstedet,men tror de var en go dagrate på den også.
kentove
11.11.2019 kl 14:41 1114

58k er tatt fra hukommelsen, men tror det skal være rett, står i forrige presentasjon, lenge siden jeg satt meg inn i denne, men forsikringspenger for reparasjon og tapt fortjeneste husker jeg faktisk ikke om var med i forrige q-tall, hvis de ikke var det og kommer i q3 eller q4 blir det en positiv overraskelse.... får ta å se litt på denne etterpå, men tjener gode penger nå iallefall, selv pride går litt i pluss... så får vi håpe ratene holder seg høye
kentove
11.11.2019 kl 18:33 1048

sendte forøvrig en mail til alng om kollisjonen, når tapte rater, samt reperasjonsutgifter vil bli bokført, skal prøve å legge ut svaret her når jeg får det...
kentove
13.11.2019 kl 23:59 883

så i etterkant det står det meste i rapporten, så bare på tallene jeg, men har endel utestående på forsikring, sale/leaseback ser bra ut, og med 130k pr dag på ene skipet, og 23mill usd annualisert på 2 skipet er iallefall q4 ganske bra, så får vi se om det kommer noe forsikringspenger eller annet og gjør q3 litt bedre enn det ligger an til... sitter uansett med mine aksjer, altfor billig å selge, q4 blir for bra til det
kentove
14.11.2019 kl 01:01 861

fikk sikkert 40 dager med 120k i første spot, mener kursen har ligger på det nivået en stund... pride hadde vel 23mill ebidta annualisert, vanskelig å regne ut kursen begynte iallefall 10 juli, satser på prisene ligger på 6-sifret en god stund fremover, også spent på om det kommer info om sale/leasebacken, favorable terms håper jeg betyr en forbedring av lånet og ikke favorable i forhold til markedet

Jeg har tolket det slik at de har fått bedre betingelser på lånet.
Føler meg også sikker på at alt er OK med forsikringen. Ellers måtte de ha børsmeldt det.
Underlig at folk vil selge på disse lave kurser.

Lite,men spennede selskap å følge,tror vi går mot ett bra kvartal,Og aksjen stiger sakte men sikkert Nordover,Så får vi se i morgen hva tallene viser.
kentove
14.11.2019 kl 11:30 724

forsikringene virker å være i orden ja, leste igjennom q2, står endel om det på sidene med tekst, gikk glipp av det ved første kikk da jeg kun leste tallene :)
kentove
15.11.2019 kl 15:42 625

et veldig greit q3 tiltross for problemene, refinansieringen virker lovende, og spesielt linjen her tyder på ekstra penger i fremtiden, q4 blir veldig bra med ene skipet med 23musd ebidta annualisert og andre skipet i spot til disse ratene, pluss på pengene herfra så er det lysere tider: Awilco LNG has a substantial claim towards the ship responsible for the WilForce collision
blir nok betraktelig høyere tce enn i q3 nå i q4
kentove
15.11.2019 kl 16:11 599

forvrig veldig lav omsetning, veldig mange poster på 10-20 aksjer som flyttes på, og knapt nok en post verdt over 10k, så denne er bare å gjemme til q4 evt en analytiker omtaler den, umulig å kjøpe poster her uten at kursen går bananas med så lite volum ://
2211
17.11.2019 kl 15:01 445

Nå som q3 er kjent og( refi. Er i orden ) bør vel denne snart være ferdig med 3 tallet. Jeg synes det er litt rart det er selgere under 4. Rater er bra. blir det slutt på handelskrig kan vel det føre til gode rater fremmover🤔
kentove
17.11.2019 kl 15:57 394

meste er småposter på noen få aksjer, robothandel vil jeg tro, men ikke mye til salgs, kjøpte 6-7000 totalt på fredag, men tok sin tid for å få en lav nok kurs, altfor lite volum i denne, frem til analytikere tar den inn i ukens portefølje.. fortsetter ratene i denne duren så blir det et bra 2020, lurer også litt på hvor mye de forventer å få igjen for kollisjonen, skrev vel substansial amount, men det kan jo fort ta en stund, uansett penger som kommer.. har ikke lest så nøye over q3, men stod det noe om konsolideringen innen lng-firmaene? vil jo bli endel besparelser med felles drift
2211
19.11.2019 kl 12:19 203

Er det noen som vil dele noen tanker om den svake kursutvikling hær. Jeg forstår ikke hvorfor det siger på så lavt volum ? Hva skal til for å få kurs oppgang?
kentove
19.11.2019 kl 22:08 112

som sagt, veldig mye småposter, men ser nedadgående på poster for 20.000 også, kjøper litt i ny og ne når den er lav, selv om fokuset nå er i litt mer "aktive" aksjer, de kommende kvartalene gjør nok at kursen går opp igjen, med ny refinansiering, penger som kommer fra forsikringen og rater på langt over breakeven så er 500 mill for dette selskapet rimelig mener nå jeg. ser cleaves har nedgradert kursen litt, ser ingen grunn til det utenom problemene i forbindelse med kollisjonen, ratene er solide