Bløffmakerne i Frp!

ArneB 5.0
11.10.2019 kl 14:57 793

Terje Søviknes til Dagsavisen om elendige målinger: – Dette er helt klart alt for dårlig. Vi skal høyere enn dette. Vi har nettopp lagt frem et budsjett med flere tydelige Frp-seire: kutt i eiendomsskatten, vi har nå økt samferdselsbevilgningene med 80 prosent siden vi tok over, det skal brukes 400 millioner på å etablere lokalkjøkken på sykehjem og vi gir tilskudd til 2.000 nye heldøgnsplasser på sykehjem eller omsorgsboliger, sier Terje Søviknes til FriFagbevegelse.

Seire og seire ...

Kommunene må dra inn slakken til det såkalte kuttet i eiendomsskatten. Og det gjør de. Alle vet at den såkalte satsingen på samferdsel stort sett består i å sende regningen til bilistene. Lokalkjøkken, ehh, her må kommunene selv finne midlene. 400 millioner holder knapt til bestikk rundt om i kommunene. Eller, har kommunene allerede begynt å fase inn lokale kjøkken på kommunale instutisjoner? Tilskudd til heldøgnsplasser kan vel best illustreres med at kommunene bygger og Frp spanderer dørklokker.

Juksemaker pipelort!
Slettet bruker
11.10.2019 kl 15:06 785

Jammen AP SV RØDT MDG da
Hvor mye bruker de på lokalkjøkken?
ArneB 5.0
11.10.2019 kl 15:18 774

Kan du noe som helst om dette? Eller for å si det slik, skjønner du noe som helst av dette? Hva den enkelte kommune bruker, må du nesten finne ut av selv. Det jeg vet er at Sylvi Listhaug la ned slike kjøkken for fote da hun regjerte i Oslo. Bløffen toppet seg da de skrøt av maten på et sykehjem, mens de vendte tommelen ned på et annet. Det de ikke visste var at begge hentet maten fra samme kjøkken. Eneste forskjell var at det ene sykehjemmet var privat drevet og da må du i din visdom selv finne ut hvem som fikk tommelen opp.
Redigert 11.10.2019 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 17:04 746

Smakskonkurranser skjerper sansen og en dash rømme hever den.
Redigert 11.10.2019 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
ArneB 5.0
11.10.2019 kl 17:16 739

Sikkert, ser for meg at du sitter til skuldrene i rømme. Før du drukner, har du noe som helst vettugt å tilføre? Du kan begynne med regjeringens knep om å endre promillesatsen for beregning av eiendomssskatten. (Dette har ikke noe med promille og alkohol å gjøre, så den kan du la ligge). Du kan heller forholde deg til lovverket som sier noe om når og hvordan eiendomsskatten skal beregnes. Kan du feks noe om kontormessig regulering? Ikke det, nei.
Slettet bruker
11.10.2019 kl 17:26 730

Nei jeg har ikke hørt om den reguleringen men jeg vet at mer skatt er mye mer enn litt mindre når staten allerede har mer enn nok og heller bør lære seg å ikke sløse det de har tatt.
Fjordgubben
11.10.2019 kl 17:28 729

«Dra inn slakken»

Ja de burde spare da, ikke ta det inn på andre måter. Men så lenge kommunene har en viss økonomisk handlefrihet vil selvsagt alle de sosialiststyrte kommunene «dra inn slakken» isteden for å kutte i budsjettet, slik sosialister pleier.


Og at 400 millioner «knapt holder til bestikk» er selvsagt bare tull. Det er vel i overkant av 400 kommuner i Norge så dette blir vel 1 millioner eller noe slikt på hver kommune, mer til de med mange innbyggerens mindre til de med færre innbyggere.

Skulle tro en million burde holde til mer enn bestikk, eller kanskje ikke når man snakker om de sosialiststyrte kommunene som elsker å bruke enorme summer på svært lite, så kan godt tenke meg at de handler bestikk for 1 million.
Redigert 11.10.2019 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.10.2019 kl 21:09 711

Jøss. Spises det så mye bestikk? Jeg visste ikke at de eldre var så glad i plast. Kanskje man burde investere i bestikk av annet materiale og heller vaske opp. Det gjør vi her hjemme.
Noni
11.10.2019 kl 21:13 705

Plast er jo engangsbruk, og blir kastet, det må da koste. Det kan da ikke være særlig arbeid å samle sammen bestikk og vaske det i maskin.
Slettet bruker
11.10.2019 kl 21:18 697

Arne AP 0,5Brutal kritikk av frp på vegne av eldre som ikke er tilfreds med 400 millioner i bestikk pr år synes jeg er sårt å lese.
Slettet bruker
11.10.2019 kl 21:22 699

Kan jeg friste med ekte hardangerbestikk i plast? Kun 300 mill for 12 personer.
Slettet bruker
11.10.2019 kl 21:28 689

Grønn plastikk bestikk komité av apmdgsv-aktivister kan vel dra inn 299 mill i utredning og så få vi 1 grine deal og krav om mer skatt til neste dill-bull tull fra skatteapparat bom stopp deg mens Great A reiser verden rundt for å stoppe alle unge etter henne å gjøre DEN reisen som gretne A fikk sponset.
ArneB 5.0
12.10.2019 kl 01:33 671

Dere virker å være de reneste noviser når det kommer til virkeligheten. Når det kommer til idioti derimot, virker dere å ha uutømmelige ressurser.

Det denne regjeringen gjør når det kommer til eiendomsskatten er følgende: De skryter av å ha senket eiendomsskatten, men selv bidrar de ikke med en eneste krone. Den ballen sparker de rett i fanget på kommunene og de samme kommunene må finne pengene. Er det rart at regjeringens representanter rundt om i kommunestyrene er sparket på hue og rævva ut av sine posisjoner? Det finnes vel knapt en eneste Høyre-ordfører igjen i landet? Frp snakker jeg ikke om. MDG har vel flere ordførere enn partiet for fjols flest?
Slettet bruker
12.10.2019 kl 07:43 647

Hei toern/folkens:))

Og...hehehe - "kommunene må finne pengene" ja, toern - utgiftssiden krever sitt og kommunene stod i kø for å fremføre godhets evangeliet for å ta imot nye berikere som skulle løfte den kommunale økonomien ble det sagt - etter noen år tar introduksjon støtten slutt og realitetene fremstår i all sin gru - så godt som samtlige går over på kommunenes sosialbudsjett - look to Zweeden, vettu...ZnageZz....

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
12.10.2019 kl 09:38 626

Akkurat det poenget glemte arne å ta med,voffor det tro?
Og det blir mer av den problemstillingen,ettersom resten av storfamilien dukker opp og belaster de forskjellige postene som kommunen må finne penger til. For de er ikke kommet for å bidra,de er kommet for å motta.
Stor forskjell.
Og den som får regningen for idiotiet til kommunene er selvfølgelig de som står i jobb,og som må jobbe til de stuper.
Lurer egentlig på når olakari har fått nok?
Slettet bruker
12.10.2019 kl 10:35 607

Skjønner egentlig ikke hva AP Arne sutrer over, statsmakten eser jo ut med uforminsket styrke under de såkalte «blåblå», på bekostning av friheten, enkeltindividet, og menneskerettighetene. Til det beste for kollektivet, naturligvis.

Veien mot Utopia har altså hverken blitt brattere eller tyngre med FrP i regjering, tvert imot.
Slettet bruker
12.10.2019 kl 10:58 599

Veiene er blitt bedre også.
ArneB 5.0
12.10.2019 kl 11:46 583

Der kom det flere totalt kunnskapsløse på banen. Hvilke kommuner snakker vi om og hvem har sagt hva i dette påståtte fjolleriet. Tror jeg må minne dere om frøken Jensen sin oppfordring til kommunene om å ta sin del av flyktningestrømmen. Da hun forlot sitt kontor tok hun til orde mot seg selv. Man må være evneveik for å stemme på slike politikere. Tror dere greier å koble innvandring inn på utbetalingene til Norsk Tipping dersom det står om.
Redigert 14.11.2019 kl 16:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2019 kl 12:53 573

Hei toern/folkens:))

Og...ikke dum deg ut mer er du znill, toern - du kan sjekke selv når du leverer meldekortet eller får tildelt mat kupongen, vettu...ZnageZz....

Halvparten av de som i dag mottar sosialhjelp, er innvandrere: I 2016 hadde 49 prosent av de som mottok sosialhjelp innvandrerbakgrunn. Denne andelen har økt betydelig de siste årene, dels som følge av økt innvandring. Rundt 67.000 personer med innvandrerbakgrunn mottar sosialhjelp.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2MEmq/hauglie-slaar-alarm-halvparten-paa-sosialhjelp-er-innvandrere

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
12.10.2019 kl 13:11 565

Hauglie slår alarm ja, og da ble det nok andre boller tenker jeg, etter den alarmen :-)
ArneB 5.0
13.12.2019 kl 16:54 376

Hun har vel ennå ikke kommet til hektene etter at alarmen gikk litt nært toppetasjen?