Sas tar over underskudd rutene..bullish

egilas
NAS 11.10.2019 kl 16:11 1641

Dagens nyhet..Nas kan fokusere på det det har som fokus..tjene penger, istedenfor å fly etter dårlige avtaler. Bruk flyparken der det er penger
Slettet bruker
11.10.2019 kl 16:32 1581

Å hvordan i allverden vet du at det var underskudd ruter
Slettet bruker
11.10.2019 kl 16:33 1574

NAS tjener penger som gress nå.
Slettet bruker
11.10.2019 kl 16:37 1552

Er vel ikke mange her inne så har tatt meire feil ende da lektor
cinet
11.10.2019 kl 16:45 1527

Nja, hvis NAS har påklaget anbudet - ville vell de ha det de også ? Forsvaret har stort volum, men mye "billige" billetter. Tror NAS tjener mye mer på kontrakten med bl.a. den svenske stat.
Slettet bruker
11.10.2019 kl 18:36 1413

100
Epona
12.10.2019 kl 10:52 1042

En ting er å tape et anbud, som i seg selv fortoner seg negativt. Om man titter anbudet nærmere i kortene kan det godt være at tapet i seg selv i neste omgang egentlig bare genererer positive følger for den som mister anbudet, - noe andre også har bragt fram som et vesentlig moment på litt sikt. Når den første skuffelsen har lagt seg siger isteden det positive momentet fram, slik det gjerne gjør ellers i livet også. Vent å se ...
Slettet bruker
12.10.2019 kl 11:08 1012

Den nye ledelsen i NAS er ikke dumme. Anbudsrunder på storavtale gir ofte elendige priser og er ikke levedyktige. Tror vi kan bli overrasket. Kurs 100
okrister
12.10.2019 kl 11:14 991

Nettopp! NAS har svart på anbudet, men med prisøkning ihht ny strategi og tapte for SAS som priset seg lavere.
NAS omdisponerer flyene til mer lukrative ruter.
verdensmester
12.10.2019 kl 11:15 984

Svært kritisk til medias fremstilling av dette, DN og E24 legger det frem slik at det lett kan tolkes som at NAS har mistet kontrakten etter 12 år. Det er jo bare helt galt. Den har slik jeg har forstått vært på anbud hvert 4 år og denne gang ligger det an til at SAS vinner anbudet og skal levere flyvninger de neste 4 år.

En årsak til dette kan være at NAS har økt prisene, f. eks med tanke på dagens strenge miljøkrav og ikke minst miljø forventninger, derfor kom SAS billigst ut for forsvaret. NAS velger derfor å legge inn klage hvor de mener miljøhensyn ikke blir tatt som forsvaret (staten) på alle måter må gå foran som et godt eksempel i disse miljø "hysteri" tider.

Nas har tenkt slik får vi til avtalen med økte priser så er det meget bra, skulle ikke det gå så finner vi mere lønnsomme alternativ.

NB: dette er kun mine tanker rundt dette