Grisebillig

mithra
JIN 12.10.2019 kl 17:30 19769

Sjekk rateutviklingen hittil i år og tenk at du får aksjen billigere enn i q1.
Redigert 21.01.2021 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
coccoman
02.01.2020 kl 09:24 2146

Jepp, jepp. Fundamentalt sett omsettes aksjen for under halve prisen, JIN spretter nok krona relativt raskt vil jeg tro!
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
coccoman
30.12.2019 kl 13:01 2415

Gambler på skattemotivert salg og kjøpte noen til 5,20 nå på årets siste handledag. Så får vi se om de kan kan selges på om et par måneder med fortjeneste.... ? God nyttår jin-gamblere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2019 kl 10:59 2470

He he he
Enkel og forståelig redegjørelse
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2019 kl 08:45 2533

Jin er ikke billig, bare dårlig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2019 kl 08:42 2541

Blir et spennende case 2020
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
JimJohnny
29.12.2019 kl 03:24 2738

Helt rett, dette selskapet er "ledet" av kinesisk mafia.

https://www.dn.no/bors/jinhui-shipping-and-transportation/ng-siu-fai/ng-kam-wah-thomas/de-to-toppsjefene-fikk-mer-i-lonn-enn-rederiets-65-ansatte-til-sammen/2-1-583133

"De to beslektede toppsjefene Ng Siu Fai og Ng Kam Wah Thomas i det Oslo Børs-noterte Jinhui Shipping and Transportation tjente nesten mer enn rederiet selv."
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.12.2019 kl 17:00 2871

Men hvorfor ta sjansen på usikkerhetene som følger med slike dårlige og råtne ledere
Her er jo massevis av andre gode shipping aksjer man kan ha pengene i
Jeg har fulgt Fredly i 3 aksjer de siste 10 årene , hver gang med kjempe resultat
Nå følger jeg han i Hunt, og der blir jeg til jeg går i grava antagelig
Den mannen er en tryllekunstner og selv som Sunnmøring meget redelig for sine med aksjonærer
Jo mer disse profilene gir til sine med aksjonærer, jo mer populær blir de. Det har igjen mange fordeler når de skal hente penger til nye prosjekter .
Står bankene og eliten i kø for å hive penger etter folkene i JIN?
Begynn å tenk dere som har den evnen

Det å se på en del skriverier her er jo nesten som å høre på menigheten til DOF, de tror og at aksjen skal gå til himmels og at gjeld skal forsvinne
Vær fornuftig jenter og gutter, dere fortjener bedre enn dette søpplet
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.12.2019 kl 15:46 2909

Ja jeg lurer på hvordan andre bulkselskaper er på det området? Tar de ut høye bonuser til seg selv? Er JIN spesielt ille på det området?
Shipping er generelt kjent for elendig shareholder friendliness.

Men alt avhenger vel av ratene. Jin har tidligere vært oppe i ca 30 kr flere ganger, selv om ledelsen har vært like ille. Ikke sikkert tradere og momentjagere bryr seg nevneverdig om det.

Men det føles om som selskapet kommer til å tas av børs. Tipper ledelsen tar selskapet av børs til 8-10 kr om ikke spåkula slår feil.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
28.12.2019 kl 13:44 2968

Jeg tror slik flere her påpeker at en viktig årsak til at kursen fortsetter å falle er et resultat av at ledelsen gir bonuser o.l. til seg selv og dermed tapper selskapet for betydelige summer. Hvis familien som eier JIN hadde gitt seg selv en akseptabel lønn/bonusordning så hadde nok kursen vært betydelig høyere i dag. Hva skal stoppe ledelsen i å ta ut ytterligere bonuser hvis JIN begynner å tjene store summer? Dette er en av grunnene til at børsnoterte selskap som er eid av familier ofte handles til under fair value.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.12.2019 kl 13:04 3000

Ja helt enig. Det trengs en endring på dette for at investorer skal tørre å investere i aksjen. Årsaken til at noen fortsatt gjør det er vel at de mener prisen er så lav at det forsvarer ledelsens krumspring.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.12.2019 kl 13:02 3001

Kanskje grunnen til manglende profit warning var at tapet kom av papirtap på hong kong børsen og ikke fra selve shippingdriften? Ikke glem at disse investeringene har økt i pris/verdi etter at kvartalet ble sluttet i følge Raymond
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
ruda
28.12.2019 kl 12:56 3013

Det hjelper aksjonærene lite at selskapet tjener penger, når ledelsen tar ut mesteparten i lønn og bonuser
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
28.12.2019 kl 12:36 3031

Jeg tror grunnen til at folk investerer i JIN i dag er på grunn av disse faktorene:

P/B på 0.25 ca. Kanskje lavere på P/NAV. Ufortjent lav pris?

Ledelsen bruker sine egne penger? På å kjøpe opp flere aksjer på dagens kurser. Synes det er rart hvis ledelsen kjøper opp sine egne aksjer for å senere gjøre ting som gir kurskollaps. Vil ikke ledelsen ønske at kursen går opp når de selv har investert 40-50 millioner av sine egne penger i aksjene? Ikke vet jeg.

Ledelsen har ikke vannet ut investorene i de siste årene i motsetning til andre shippingselskap.

Ledelsen har kanskje vist seg å være en smule aksjonærvennlig ved å betale ut utbytte.

Jeg tror rett og slett folk investerer fordi de mener selskapet er billigst og at den er "glemt" og underanalysert i forhold til f.eks GOGL.

De håper vel at ledesen endrer atferd og stopper med bonuser og starter med fete utbytter, tilbakekjøp etc.. En endring i folk holding til aksjen vil hypotetisk kunne gi størst kursløft for den går fra null tilitt til ledelsen til tilitt. Blir som et selskap som går med kraftig underskudd til plutselig kraftig overskudd i EPS.

Om dette skjer er vel høyst tvilsomt.

Snakker vi tank er det STNG som er det som blir anbefalt.

Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
10PS
27.12.2019 kl 23:00 3146

Selv ønsker jeg flere negative innslag her på forumet for selv å få litt mer påfyll i disse dårlige BDI tider. BDI kan jo umulig snu opp igjen 😊📈
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
touchstone
27.12.2019 kl 22:44 3169

Ja, de er ‘billige’ og kommer til å tjene penger. Men hvor går de pengene? De blir ikke delt ut til aksjonærene som utbytte, men som bonuser til direktørene, som er også største eiere. Dette er jo ikke et ekte aksjeselskap men en familie som bruker overskuddet på å berike seg selv. Ingen seriøse aktører som vil gå inn her
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2019 kl 16:46 3267

Jinhui kommer til å tjene gode penger på stigende fraktrater utover vinteren....Dette må være Oslo Børs glemte aksje og en av de få underprisede aksjene som er å finne for tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.12.2019 kl 15:46 3323

Her må da i himmelens navn være nok informasjon bare her på forumet for å holde seg unna denne aksjen
Hvis man har mistanke om uryddig administrasjon og styring, hvorfor i alle dager bli sittende da ?
Følg med hva de kloke hodene her på shipping forumet postet om tank og gas rederiene
Kom dere ut av denne og last opp med tank aksjer.
Se hva ekspertene her inne skriver, man treng rett og slett ikke kunne mye om shipping
HUNT, FRO, ADS + flere tank aksjer blir godt dokumentert og anbefalt her .
Disse som driver og anbefaler JIN har lite å fare med
Følg trådene til Volf, Reserven, Nordnes, Flipper, Nanoq og en håndfull til
Ta tapet før året er omme og bli heller med på tank festen eller inn i AkerBP
Tank olje og gas forventes det flere år med god seilas
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
BennyATM
27.12.2019 kl 10:50 3407

Åpner ned i dag også. Det ser virkelig dårlig ut.......
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
26.12.2019 kl 22:20 3550

Glem heller ikke at tørrbulkratene var på 45 års lav i 2016. Kan tyde på at vi har lagt det værste bak oss.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
26.12.2019 kl 22:16 3556

Her er mine betraktninger og spekulasjoner:

Jin har rast ned i pris de siste ukene etter siste kvartalsrapport fordi mange hadde høye forventninger til positiv EPS. Men det ble negativ EPS. Trolig fordi selskapet har et papirtap på investeringer i Hong Kong. Disse er nå gått mye tilbake igjen i følge Frankie.
Derfor tror jeg JIN ville gått med et lite overskudd hvis det kun var snakk om driften av skipene.

Dette førte til salg av mange og det ble en ytterligere forsterkning i forbindelse med nedsalget av taperaksjene før jul. Folk er også lei av å vente på en opptur i bulk.
Teknisk ser aksjen meget svak ut, og jeg tror den skal videre ned kanskje til 4 kroner.

Alikevel har jeg lagt meg merke til at direktøren har nylig kjøpt aksjer for 332 000kr. Det kan tyde på at han synes aksjen ser billig ut.
Ellers har jeg på følelsen at han ønsker å ta selskapet av børs til en billig penge.

Kan være verdt å merke seg at sist Jin ble solgt til 4-6 kr så var ratene det halve av nå og jin tapte ganske mye penger. Nå er prisen den samme, men JIN går vel ca i null/ har et svakt overskudd av driften.

Så selskapet prises som at enten så er kineserne noen røvere som vil plyndre vekk ethvert overskudd som JIN gjør eller så prises Jin lavt pga at man tror ratene vil fortsette kraftig nedover i tiden fremover.

Nå er IMO2020 rett rundt hjørnet 1 januar. Og det kan være katalysatoren som vil få ratene til å gå kraftig opp pga mindre sypply av skip og generelt kaos i hele shippingsektoren. Ordreboken for newbuildings er også rekordlav, spesielt i supramax segmentet. Nå er jo handelskrigen oppskrytt når det gjelder tørrbulksektoren. Kun sojabønner som blir negativt påvirket og det står for en liten del av den totale cargo volum.

Jeg er ganske positiv til tørrbulk generelt for 2020 fremover fordi supply/demand ser positivt ut. Men om JIN er den rikigte aksjen å være i er jeg høyst usikker på. Hvis ikke det drypper noe på oss investorer i en rateoppgang, så er det sikkert andre bulknavn som er bedre å være i.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
26.12.2019 kl 14:41 3674

Fra E24. Snakk om løgner du!

Du må være godt forbedret og forstår hvilke fortrinn du har hvis du skal sette pengene dine på spill i aksjemarkedet. – Aksjemarkedet er ikke så komplisert som mange tror det er. Og det er ikke et gamblingmarked, sier investeringsdirektør Vegard Søraunet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
26.12.2019 kl 13:22 3720

Kan noen hjelpe meg med disse spørsmålene?

1. Hva er egentlig Jins NAV? Jeg går ut fra at den er forskjellig fra bokførte verdier fordi JIN har ikke skrevet opp skipsverdiene selv om verdien på skip har økt siden 2016 da de gjorde en stor nedskrivning.

2. Hvis Jin ikke hadde hatt et papirtap på sine børsinvesteringer, ville da Jin hatt en positiv Eps på siste q rapport?
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
10PS
23.12.2019 kl 21:22 3944

Enig med MM
Baltic i indexen har falt i lengre tid, noe som har skjedd utallige ganger før og alltid har den snudd opp igjen. Kunsten er å hamstre i bunn noe jeg nå har gjort. JIN spretter fort 1 krone den dg Baltic snur.....
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
MarineroMarine
23.12.2019 kl 18:42 4043

De som selger nå, gjør det vel for å ta tapet
Skattemessig 19. Her kreves det lang horisont.
Litt bedre marked i 20/21 og utbytte, så snakker vi
100% minst🤑
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
coccoman
23.12.2019 kl 17:58 4080

Aksjen er superbillig ja, men det betyr jo ikke at den skal opp på kort sikt. Aksjen mangler triggere og trenger nyheter.
Hau, hau
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
23.12.2019 kl 17:17 4111

Det er ikke lenge siden "noen" mente at aksjen var grisebillig. Det er vel titalls % ned etter det. Jeg leser at mange "hater" dette selskapet, som med sine "korrupte kinesere" styrer det hele. Og konsekvensfritt på Oslo Børs.
Ned idag igjen, ja igjen. Er det noen som har vett og kunnskaper nok til å anta fremtiden?
Redigert 21.01.2021 kl 01:20 Du må logge inn for å svare
10PS
20.12.2019 kl 11:10 3493

Her hamstres og som tidligere ratene snur opp igjen, litt tålmodighet må en ha. Bare fint å få kjøpt på disse nivåer.
coccoman
20.12.2019 kl 10:36 3513

Joda, aksjekurs som fortjent ;O). Noen tanker om ny såkalt bye-laws fra EOG 29.11, retten til å kjøpe alle aksjene i selskapet?
Hau, hau
tankardjr
20.12.2019 kl 10:02 3545

Jinhui bør ha 0 problemer med gjeldsforpliktelser. De har en gjeldsgrad på under 30 prosent av egenkapitalen. Det blir det samme som å ha under 30 prosent på boliglånet. De har så god gjeldsgrad at de har lånt ut 28 millioner us dollar til andre redere med pant i skipene.
tankardjr
20.12.2019 kl 09:51 3562

Det blir forlengelse av noen av lånene sikkert ja. Helt udramatisk da brorparten er innbakt i skipene. Ergo også da i daglig drift kostnader pr skip som er nede på 6000 dollar. Syns de har vært litt lave ergo de trekker litt lengre på skipslånene. Dette har nok vært en godvilje fra bankene under og etter finanskrisen. Disse blir bare videreført.
bokaj70
19.12.2019 kl 22:07 3686

Problemet er vel at de skal betale 61 mill USD tilbage i lån over det næste år, har 35 mill USD i Cash og negativt cash flow set over året.

I 2020 bliver Daily Cost højere pga. dyrere brændstof

Emission eller salg af flere skibe og omlægning af lån...……..
tankardjr
19.12.2019 kl 20:47 3765

Ergo må du som investor regne med å dekke Fredriksen flere ganger eller bli sittende og dermed også tapt muligheten for noen gang å få igjen pengene dine. I tillegg så ordner Fredriksen alltid opp i sine egne selskaper det vil si han kan i enkelte selskaper omtrent kuppe selskapet billig etter å ha tapt egenkapitalen i selskapet.

På toppen av det hele er det slik folk setter pris på. Og vet vi hva det betyr når emisjonen blir overtegnet jo det vil si at det blir enda flere aksjer. Er ikke sikker på om alt er ikke gjort riktig for å unngå å berike majoritets eiere.

Jinhui ledelsen er faktisk litt naive de oppgir sine bonuser det kommer faktisk frem av regnskapene. Men så blir de upopulære og beskyldt for å drive et bakgårds verksted. Mens det egentlig er etter mine øyne drevet gammeldags og nøkternt. Ola dunk børsen slutter ikke å overraske..
tankardjr
19.12.2019 kl 20:35 3776

Og der fant jeg enda en gogl emisjon:

2 april 2009

Investorene lot seg friste da Golden Ocean

OSE

GOGL

skulle hente inn penger.

Tørrlastrederiet opplyser torsdag morgen at det har hentet 110 millioner dollar i ny egenkapital. John Fredriksen har gjennom Hemen Holding tegnet seg for omtrent 40 prosent av emisjonen, og beholder dermed sin eierandel i rederiet.

Dermed tar andre aksjonærer 60 prosent av emisjonen. Fredriksen hadde i utgangspunktet garantert for hele emisjonen.

Emisjonen var betydelig overtegnet, melder selskapet.

Emisjonen ble plassert på 4,1 kroner per aksje, og det ble utstedt 180 millioner nye aksjer. Onsdag sluttet aksjen på 4,13 kroner.
Redigert 19.12.2019 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
19.12.2019 kl 13:46 3904

Var vi på kanten av stupet idag? Eller fortsetter nedgangen?
tankardjr
19.12.2019 kl 11:35 3983

Rederiet har så gjennomført en rettet emisjon på 8,6 millioner aksjer til kurs 60 kroner.

I en egen børsmelding skriver Golden Ocean at Folketrygdfondet har kjøpt 1.400.000 nye aksjer i emisjonen.

15 mars 2017
Redigert 19.12.2019 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
tankardjr
19.12.2019 kl 11:33 3991

Golden Ocean har fullført en rettet emisjon på 22,4 millioner aksjer til 4,23 kroner pr aksje.
Publisert: 18.07.05 — 10.31 Oppdatert: 6 år siden


null TDN Finans

Del
Det opplyses i en børsmelding mandag.

Provenyet på rundt 14 millioner dollar vil hovedsakelig bli brukt til å finansiere egenkapitalandelen i kjøpet av panamax-skipet "Golden Dena".

John Fredriksen-selskapet Hemen Holding er tildelt 11,2 millioner aksjer i emisjonen, og etter tildelingen har selskapet 92,9 millioner Golden Ocean-aksjer, tilsvarende 37,6 prosent.

Enskilda Securities var tilrettelegger i
tankardjr
19.12.2019 kl 11:29 4000

Golden Ocean Group har utstedt 11.764.705 aksjer i en emisjon til kurs 8,50 dollar, går det frem av en børsmelding tirsdag.Emisjonen med 100 millioner dollar i bruttoproveny fant sted i kjølvannet av de to capesize-kjøpene som ble annonsert mandag kveld.66 millioner dollar ble hentet ved utstedelse av 7.764.705 aksjer på vanlig måte i en åpen emisjon. Denne delen av emisjonen var betydelig overtegnet, med sterk interesse fra store institusjonelle investorer.Resten ble hentet gjennom en rettet emisjon på fire millioner aksjer mot John Fredriksens Hemen Holding, hvis eierandel vil være 34,2 prosent etter emisjonen.100 millioner dollar tilsvarer for øvrig rundt 792 millioner kroner målt i dagens valutakurser.Les mer her.

17 okt 2017
Redigert 19.12.2019 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
tankardjr
19.12.2019 kl 11:26 4009

Golden Ocean har gjennomført en rettet emisjon på ca. 200 millioner dollar, og vil utstede 343.684.000 nye aksjer til kurs 5,00 kroner, går det frem av en børsmelding fredag.Dermed oppfyller selskapet egenkapitalkravet i sine nye låneavtaler.Selskapet skriver i en annen melding at det også vil gjennomføre en reparasjonsemisjon på 34.368.400 aksjer, tilsvarende et bruttoproveny på ca. 20 millioner dollar til samme kurs.John Fredriksen-kontrollerte Hemen Holding har blitt tildelt 158 millioner nye aksjer i emisjonen, og er nå oppe i 232.436.122 aksjer, tilsvarende 45 prosent av selskapet.

19 feb 2016
Redigert 19.12.2019 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
tankardjr
19.12.2019 kl 11:24 4017

Jin har kommet helskinnet igjennom mange stormer og på alle disse årene med finanskrisen med mer har de gått kun fra 88 millioner aksjer til 120 millioner aksjer en minimal utvidelse av egenkapitalen. Gogl derimot har blitt utvannet over 90 prosent.