Grisebillig

mithra
JIN 12.10.2019 kl 17:30 18075

Sjekk rateutviklingen hittil i år og tenk at du får aksjen billigere enn i q1.
Redigert 21.01.2021 kl 09:14 Du må logge inn for å svare
LSAS
12.10.2019 kl 20:30 10707

Vi satser på noen kroner i utbytte så vil vel kursen justere seg oppover etter hvert:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
mithra
14.10.2019 kl 15:34 10409

Og ratene fortsetter opp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
mithra
16.10.2019 kl 17:48 10205

Jeg ser at jeg snakker med meg selv - men ;.
Ratene for Q3 startet med ca 9000 for supramax. Det var nesten en dobling fra februar ratene.
Det endte med et gjennomsnitt for kvartalet på ca 12.500 .
Etter de første 16dagene av Q4 , ligger ratene ca 1000 dollar høyere.
Dette må jo bety at resultatene for Q3 og sannsynligvis også Q4 blir veldig bra og mye bedre enn for Q1og Q2.
Hvorfor ligger da aksjeprisen samme nivå som i Q1 ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
18.10.2019 kl 01:47 10017

Du er ikke alene, Mithra, det er flere av oss som har tro på Jinhui. Akkurat nå virker det som at hele sektor drybulk er upopuær, underanalysert og undervurdert. Det får vi bare leve med på kort sikt. Resultatene de neste kvartalene vil forhåpentligvis få markedet til å våkne.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
22.10.2019 kl 12:57 9763

He-he....Vi Jinhui-aksjonærer er resiliente, akkurat som supramax-ratene. Vi kaster oss ikke over keyboardet i stor stil selv om aksjen vår dukker opp på vinnerlista. Vi vet hva vi har: true value behind our stocks :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
mithra
23.10.2019 kl 22:45 9564

Korrekt.
Og du får den for 40 øre pr krone.
Skikkelig sparebørse .
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
Moyer
24.10.2019 kl 11:53 9417

Ja, blir pen bonus på ledelsen i år. Spennende å se om de innvilger seg selv 70 eller 80% av overskuddet.....

Dette er kjeltringenes hjemland!
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Forunderlig at ikke OSE kasten dem ut! Kinesere vet du!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
coccoman
25.11.2019 kl 19:07 9011

... jeg vil anslå 33 øre per krone.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Er det noen som gidder å høre på tlf konferansen til fredagen eventuelt får lastet ned den skriftlig versjonen av den?
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
28.11.2019 kl 16:05 8567

OK, alle(...) Jinhui-entustiaster der ute, da gleder vi oss til resultatfremleggelsen i morgen. Jeg skal prøve å følge med på telefonen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
skvisen
28.11.2019 kl 16:41 8529

Ja blir spennende, la oss håpe vi får en positiv overraskelse i morgen. Ratene har vært bra i Q3 så absolutt mulighet for godt resultat og kansje utbytte. Så spørs det da om ledelsen innser att aksjonærene må få betalt for sine innvesteringer eller de fortsetter å berike seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
skvisen
28.11.2019 kl 18:35 8470

Tankardjr din trofaste Jin sliter, takk for mange gode innlegg. Har du regna på hva vi kan forvente av Q3 resultat?? Sånn veldig grovt overslag i forhold til rater etc så mener jeg vi kan forvente ca NOK 100 mill i pluss?? Er dette fornuftig eller noen som har orka å regne mer nøyaktig??
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
28.11.2019 kl 22:19 8359

Jeg gjorde dette regnestykket da q3 var ferdig. Regner med ca 8 mill i pluss, og garantert utbytte........."Da er vi ferdige med tredje kvartal, og med en supramax snittrate på ca 12500 og ca 6500 i break-even etter finansielle poster så blir det et pent overskudd. For å ikke bli beskyldt for overdreven optimisme så øker jeg break-even til 7000 og senker snittrate til 12000. Vi får da 5000 rett i kassa pr dag i 90 dager, og ender opp med 450000 totalt. Så regner jeg med 18 operative skip til enhver tid (litt verftsopphold påløper nok, så derfor trekker jeg fra det 19.skipet.) Da får vi drøye 8 mill USD i overskudd på shipping. I tillegg drar vi inn noen kroner på eiendom, men det lar vi ligge i denne omgang. 8 mill USD deles på de ca 107 mill aksjene, og vi får et overskudd på 0,076 pr aksje. Skulle være rom for utbytte her. Og ja, jeg vet at 2 av skipene er panamax..."
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
skvisen
28.11.2019 kl 22:49 8316

Flott, virker som ett veloverveid og edruelig regnestykke. Bruker å ligge på rater som er litt lavere en indeksen så er nok nærmere sannheten dette, men uansett kan vi håpe på ett meget godt resultat. Og Q4 ser ut som blir enda bedre. Om ledelsen nå kunne blitt litt utbyttevennlige i tillegg, da snakker vi.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
skvisen
29.11.2019 kl 07:53 8184

Tørrbulkrederiet Jinhui Shipping melder om et resultat før og etter skatt på minus 2,0 millioner dollar i tredje kvartal 2019, mot pluss 6,5 millioner dollar i tredje kvartal 2018.
Driftsresultatet (EBIT) ble minus 0,85 millioner dollar, sammenlignet med pluss 7,3 millioner dollar ved samme korsvei i fjor.
Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) landet på pluss 2,95 millioner dollar, ned fra pluss 11,6 millioner dollar i fjor.
Omsetningen beløp seg til 16,6 millioner dollar i kvartalet, mot 18,3 millioner dollar i tredje kvartal 2018.
I tredje kvartal styrket fraktmarkedet seg ifølge selskapet ganske betydelig, der etterspørselen etter for eksempel bauxitt og nikkel tok seg opp.
«Hvis den underliggende, langsiktige etterspørselen holder seg relativt intakt, tror vi ratene vil normalisere seg i positiv retning, mens sentimentet i finansmarkedene også vil ta seg opp i de kommende månedene hvis USA og Kina endelig skulle klare å bli enige», heter det i rapporten.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
skvisen
29.11.2019 kl 07:59 8164

Uff shit , hvordan er det mulig å tape penger med ratene vi har hatt i Q3. Reagerer spesielt på andre finansielle krumspring med ett tap på nesten $4 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
29.11.2019 kl 08:30 8090

Mulig noe nedgang ifm Hong Kong-uro. Ellers bærer kanskje resultatet preg av at de ønsker å ta selskapet av børs.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
skvisen
29.11.2019 kl 08:52 8032

Definitivt BLACK FRIDAY i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
Svend1
29.11.2019 kl 08:58 8011

Det er det mest elendigt ledede selskab. Endnu engang underskud i et ellers opadgående marked i q3. Når man er så dårlig til at skabe værdi til aktionærerne, burde de sælge samtlige skibe og udbetale pengene til aktionærerne. Så kunne vi få NAV værdier på 18-20 NOK pr aktie. Men nej det kommer jo ikke til at ske, desværre.
Hold kæft jeg glæder mig til forhåbentlig en dag at kunne komme af med mine aktier med bare et nul-resultat...God dag til alle.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
jumajan
29.11.2019 kl 09:09 7969

kom heldigvis ud i dag med skinnet på næsen
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
nucleus
29.11.2019 kl 10:49 7795

Useriøs ledelse, skygg unna. Når de kun ivaretar de to direktør brødrene. Eiendom som er investert, er heller ikke shipping.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Jepp. Dette var svakt men det var den berømte aksje porteføljen til Jinhui som førte til minus 2 millioner dollar. Totalt tap urealisert regner jeg med var på 4 millioner dollar. Nå har de altså aksjer i det asiatiske markedet, andeler i et garasjeanlegg i Hong Kong, kontor bygg i Hong Kong 100 prosent eid som de skal selge hvis prisen er god, og nå i tillegg har de startet utlån på 28 millioner us til et annet shipping selskap til gode renter. Jeg trodde dette var kun lån til sine egne datterselskaper men der tok jeg feil.

Vel jeg vet ikke helt hva Jin driver med. Men de har helt klart mange ideer på å tjene penger. Så vidt jeg vet er aksjene i det asiatiske markedet vært en horribel investering da de tapet ofte på disse aksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
hepe66
29.11.2019 kl 13:48 7595

Hva vil da skje med våre aksjer hvis de tar den av børsen??
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
29.11.2019 kl 14:42 7555

Først må Jinhui gi oss et tilbud slik at de får en stor grad av aksept. Når de har kontroll på over 90% av aksjene kan de få ut de siste gjenstridige/sovende ved tvangsinnløsning (til samme pris som det høyeste de har gitt det siste halvåret). Så de-lister de aksjen. Tipper et bud på 10 kr hadde fått ut svært mange slitne aksjonærer nå.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
hepe66
29.11.2019 kl 15:08 7500

Takk for svar
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
skvisen
29.11.2019 kl 15:55 7429

Ja sikkert mange som takker ja til 10 kr, men da gjør ledelsen ett kupp. Jin har underliggende verdier på det 3 dobbelte. Bare å belage seg på ny ørkenvandring frem til neste resultat. Det er oppsving og gode resultat innimellom. Er vel rundt 1 år siden den var i 14, men her må man være veeeldig tolmodig.
Spekulerer veldig på dette finansielle tapet på $4 mill. Skulle ikke undre meg om de har kjøpt råtne aksjer fra eget selskap til overkurs og realiserer tapet i Jin?? Bare en tanke men tilliten til ledelsen er ikke akkurat på topp.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Kjenner lite til selskapet. Men selskapet må vel ha et styre? Og siden selskapet er notert på Oslo Børs må det vel være nordmenn involvert?
Nå har jeg lett meg frem på hjemmesidene og finner ikke ett eneste norsk navn. Hvordan kan et slikt selskap bli notert hos oss hvor vår børs ingen kontroll har.
Vi er jo idag omringet av internasjonale kjeltringer og milliardinvesterte algoritmemaskiner. Styrt av hvem? De samme eller tilsvarende kjeltringer?
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
skvisen
29.11.2019 kl 18:40 7397

Kinesisk ledelse og selskap. Grunnen til Ose notering antar jeg var innhenting av risikovillig kapital. Når Jin ble notert var vel Kina helt i starten på sin vekst og langt nede på lista over verdens største økonomier, så sikkert vanskelig å hente kapital. Norge derimot var en stor aktør innen shipping selv på verdensbasis. I dag er det vel tvilsomt om de hadde sett mot Ose for notering.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Den kinesiske mafiaen "leverer" igjen!
At dere orker dette selskapet er for meg en gåte. Brødrene svindel & humbug har aldri gjort annet enn å tappe selskapet for penger, i all selskapets levetid.
Formidable bonuser, feilinvestering på feilinvestering og fest og basar.

Hovedproblemet til selskapet fremover er at prioriteringene alltid er å fylle i egne lommer, på bekostning av investering i en ny og mer moderne flåte.
Strategien er også aldeles tøvete. De kaster bort penger på tullete lån (sikkert til seg selv), eiendommer, aksjer etc. i stede for å fokusere på shipping.

Det beste rådet man kan gi, er å styre klar selskaper som har en bråkete ledelse, som kun fokuserer på hva de selv kan lure til seg.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Hvorfor gir ikke OSE dem fyken?
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
Akira99
01.12.2019 kl 23:48 6816

Ja Jin har liten tillit - den er grei.

Men hvorfor ble ratene så lave? BDI var da mye høyere i q3 19 mot q3 18 (hvis jeg leser grafen riktig). Jeg trodde disse var veldig korrelert.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
02.12.2019 kl 07:38 6693

Det har nok litt å gjøre med at ratene i Sør-øst Asia stort sett har vært betydelig lavere enn feks Europa, Amerikas. BDI regner ut et gjennomsnitt, og da vil selskap som stort sett driver i sør-øst (som Jinhui) komme dårligere ut.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
02.12.2019 kl 07:42 6690

Jeg glemte vel å legge ut transkript av resultat-fremleggelsen. Egentlig ikke så mye å legge til bortsett fra at det opplyses de finansielle postene som tynget selskapet med 4mill usd i tredje kvartal har hatt en positiv utvikling siden.
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-jin-ol-earnings-171449077.html
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Takk for linken. Det kom noe nyttig på slutten og det var at de skal selge ned egenkapitalen sin i finansielle instrumenter på Hong kong børsen og redusere risikoen på porteføljen. I tillegg så trenger de ikke ytterligere finansiering av de nye ballastvann systemene som skal installeres på hver båt. Det var greit å få bekreftet da dette koster 250 tusen dollar pr skip. Det blir heller ikke noe stopp i trafikken da skipene skal montere disse nye systemene ved vanlig tørrdokking når de uansett skal gjøre normal service.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
coccoman
02.12.2019 kl 08:56 6594

Dalglish og tankardjr, takk for god informasjon etter det svært skuffende q3-resultatet. 12% fall fredag i en allerede grisebillig aksje er fortjent reaksjon fra markedet. Antar at de registrerer den fullstendig manglende tillit til JIN-aksjen på OSE.

Konstaterer at "the resolution as set out in the notice dated 6 November 2019 of the Special General Meeting of the Company were duly passed on 29 November 2019". Signaler om at lite vil skjer på denne siden av kinesisk nyttår, så da blir det vel bare å pine seg gjennom et par måneder med fullstendig stillhet fra øst? Ser dere noen mulige triggere framover, utover å plukke superbillige aksjer fra drittleie småaksjonærer?
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
dalglish
02.12.2019 kl 09:42 6552

Tja, selskapet er vel alltid på utkikk etter en "bargain" eller to på skipsfronten, og har hatt en heldig hånd med dette tidligere- det være seg kjøp eller salg.
Innsidekjøp og/eller kjøp av egne aksjer er vel også rimelig sannsynlig.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare
hepe66
03.12.2019 kl 14:26 6308

Vet i vertfall en ting, når/hvis denne aksjen igjen skulle komme opp i rundt 8 kr så selger jeg meg ut i +/- 0. Aldri mer Jinhui. Sorry for min negativitet men det er bare trist den kursutviklingen på Jinhui å slik de gutta styrer dette for oss aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Jepp ifølge analytikere så skal tørrbulk ned 10 prosent og fram til sommeren skal de igjen stige 20 prosent. Så ut i 2021 så ventes en økning på 50 til 60 prosent til. Sagt med andre ord tørrbulk aksjene skal opp 100 prosent i verdi fra nå av. Siden de allerede har falt over 10 prosent. Så å selge nå er nok å selge på bunn.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare

Det er vel også grunn til å spørre seg (uten at jeg har registrert at noen har gjort det) hvorfor i alle dager selskapet ikke kom med en profit-warning.
At man klarer å tape penger i Q3 er jo en skandale sett ut fra de forventningene man kunne ha - ut fra oppnådde rater i markedet. Dette selskapet burde strengt tatt selges i sine enkelte deler, slik at aksjonærene kan få realisert sine verdier. Ledelsen evner åpenbart ikke å synliggjøre verdiene i markedet, noe som medfører at vi i dag har den begredelige kursutviklingen. I et vanlig selskap ville slike resultater i slikt marked medført hoderulling.
Redigert 21.01.2021 kl 02:33 Du må logge inn for å svare