Syk markedsverdi på Seabird



Bare Kostprisen For hver av Boa båtene skal ha vært rundt 700 millioner kroner per skute!!!!

Tidligere i år tvang kreditorene i Boa Offshore igjennom et salg av de de to spesialbygde fartøyene «Boa Thalassa» og «Boa Galatea» tfor 185 millioner kroner.

I dag er markedsprisene for hele SBX 350 millioner altså halvparten av kostpris for en av båtene i 2015!
Alle øvrige fartøy er altså verdiløse ??? Selskapet er også gjeldfritt!!!!

Hvordan er set mulig ? Dette er penger på gata.
zorro
13.10.2019 kl 11:44 1309

Helt enig, Castro1. Fulgt med denne i lang tid. Mye psykologi her. Og mange baissere som har fått mye tomleplass, uten å ha blitt sagt imot, tar min del av skylda her. Latterlig lavt priset. Men fuglen skal opp, det er sikkert
jokke
13.10.2019 kl 12:20 1259

Det er ledelsen i sbx som må ta 100% ansvar for prising av selskapet i dag. De roter det til så det er nesten umulig å hvite vilke båter som er på kontrakt hvor og når de er ferdig. Ta f eks Harrier som surret rundt i surinam til langt ut i oktober men skulle vært ferdig i september. Nordic eller Harrier skulle rett på jobb utenfor Lofoten etter skandale kontrakter men det er Eagel som jobber utenfor lofoten nå, ikke lett å følge SBX om du ikke sitter med nesen i skjermen. Hjemmesiden står til stryk, under flåte så mangler Petrel og Fulmar, hvem kan skjønne at de eier dem? Og hva med at Sbx kaler dem Petrel og Fulmar mens resten av skips verden fremdeles har dem registrer som Boa Thalassa og Galatea? Galatea ligger foresten i opplag og gudane veit når den blir klar, dette er avhengig av inntjening hos sbx som nå sliter med å tegne kontrakter. Harrier og Osprey er uten kontrakt og det er bare Petrel og Nordic som er syselsatt ut 2019. De må skaffe kontrakter rette opp hjemmesiden sin og lage det lettere å følge hvem av båtene som jobber med 3D, 2D eller source så kommer også aksjen til å stige!
Hjemme siden sies d at d jobbes med, kontrakter tar lang tid å få på plass og sån går nu dagan.
castro1
13.10.2019 kl 12:33 1240

Send synspunktene dine direkte til den. IR kontaktadresse ligger på hjemmesiden.

ikke klarer de å oppdatere aksjonærlisten en gang. sist gang den ble oppdatert var 30.08.19. Litt mer oppdatert info fra selskapet hadde ikke skadet.
Moyer
13.10.2019 kl 23:59 834

Aksjonærene lir dessverre under en ledelse som ikke tar signaler fra aksjonærene på alvor. Samtidig så sliter man også med etterdønningene etter stormannsgalskapen til Heidar Engebret.

Ledelsen lovde kontrakter "de nærmeste ukene". Hva kokte det ut i? omtrentlig ingen ting.
Det har knapt kommet kontrakter dette året, til tross for at de proklamerte ved kjøp av BOA båtene, at markedet var stramt og etterspørsel stor.
Sågar var de så enorm trøkk i markedet, at oljeselskapene nå tilpasset seg når SBX var ledig. Utbytte fra og med Q2 skulle komme, og Voyager var klar fra august på en langsiktig kontrakt, på gullrater.

RENSPIKKET LØGN alt sammen. ikke ETT ENESTE ord har vært til å stole på :(

Og som det påpekes ovenfor. "Markedslederen", klarer ikke en gang fortelle markedet hvilke båter de har, eller oppdatere aksjonærelisten på hjemmesiden.

AMATØRER!
Redigert 14.10.2019 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
hango
14.10.2019 kl 11:14 589

Vi får tro den nye styrelederen klarer å snu dette..

Oslo (TDN Direkt): Styret i Seabird Exploration har utnevnt Ståle Rodahl som styrets leder, ifølge en melding torsdag.
Hektar
14.10.2019 kl 11:16 579

Mulig neste kostnadssprekk, kontraktstørke og emisjon allerede er priset inn. For en gangs skyld...

virker som om de følger med på kommentarene til folk her. aksjonærlisten på hjemmesiden dems har blitt oppdatert ihvertfall.