tingen2
13.10.2019 kl 14:23 2020

Finner ikke aksjen på noen handelsplass.
Rockall
13.10.2019 kl 14:48 1992

Kan bli meget bra. Effekten av solspeiling i sjøen kan øke strømproduksjonen fra solcellene med opptil 25%, så langt jeg vet. Nå har jeg ikke kilden på dette lengre, men jeg har da heller ingen grunn til å ikke skrive det uærlig. Presset på landjorda og mye plass i havrommet tilsier også noe positivt for en slik satsing.

Ps. For de av dere som måtte være interessert i bølgekraft, så går det an å ta en titt på Ocean Energy. Se ev. ticker OCE på forumet. Ja, jeg har aksjer der, men det er jo også en av grunnene til at jeg har fulgt akkurat det selskapet.
Heks
13.10.2019 kl 20:11 1810

Som alltid er det de store gutter som får forsyne seg først.
Rockall
13.10.2019 kl 20:55 1764

Jeg har opplevd at det er mulig å delta på emisjoner i selskaper som ikke er på noen handelsplass selv når ikke emisjon er varslet, etter å ha tatt direkte kontakt. Om dette er mulig også i dette selskapet, det vet jeg ikke, men det behøver ikke nødvendigvis å være noen fordel å eie aksjer som så å si ikke kan omsettes (før ev. på lang tid).
Redigert 13.10.2019 kl 20:56 Du må logge inn for å svare

Høres interessant ut, men dette må da begrense seg til steder som er beskyttet mot store bølger og kraftig vind. Kan liksom ikke tro det fungerer i Nordsjøen. Det samme har jo vært med bølge kraft, men Ocean Energy sin prototyp kan senkes ned under vann hvis bølgene blir for kraftige.

Her forøvrig en konkurrent til Ocean Energy.

http://www.corpowerocean.com/

Redigert 13.02.2020 kl 14:35 Du må logge inn for å svare

Klima hysteri og fokus på grønn industri. Temperatur i havet stiger bla bla la.

Og hva skjer med temperatur rundt solcelle parker? Jo den stiger. Blir sikkert bra for havet dette 😂