FUNCOM Antall spillere, Antall salg

Slettet bruker
FUNCOM 09.05.2018 kl 17:24 56570

Klokka ikke 17:30 ennå... Straks 25000 samtidige spillere.

Dunker ut spill på Steam som #5

PS4 og Xbox One er utsolgt.. Ikke mye å gjøre der men mere kommer før mandag.
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2018 kl 17:42 8764

Runda 40k der. Spennende å se hvor det peaker i kveld.
Ice
12.05.2018 kl 18:36 8677

Det er et minus i gleden for det er jo knapt mulig å komme inn på serveren en har startet et game på. Det er jo 40/40 fra kl 12 til 02.

Redigert 12.05.2018 kl 20:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2018 kl 20:19 8500

Ja serverstørrelsen legger liksom opp til det. Kunne gjerne sett de hadde sløyfet ei sone og fokusert på å optimalisere det de har. DLC potensiale der muligens.

Men nå nærmer CE seg 43 000 ingame og fortsatt stødig #3 på GTS.
Krafer
12.05.2018 kl 20:47 8437

Conan Exiles har klatret til 3. plass på PS4 listen for USA også.
Slettet bruker
12.05.2018 kl 21:00 8414

Neimen.. ikke si det da.. Er ikke du programfestet til å si noe virkelighetsfjernt negativt vås? ;)

Conan Exiles bikker fan meg 44 000 nå om minutter. Tror at vi kanskje skal få se 50 000 i morgen faktisk. OG... VI AUSER UT SPILL til full pris!!! Når tror dere at Funcom må melde om > 100 mill NOK resultat for Q2? Blir det ikke neste uke.. vel da har du uka etter.

Krafer
12.05.2018 kl 21:05 8399

re 100 Bagger
Kanskje på tide at du får med deg at jeg faktisk har forholdt meg til fakta i alle de år mens det er du som står for fjaset og fantasiene?
Slettet bruker
12.05.2018 kl 21:40 8331

Bikka 45 000 der gett. 5 000 mer enn i går. Håper på 50k+ nå i morgen, det hadde vært gøyalt. Bedre tilgang på servere nå også så det er forhåpentligvis ikke et like stort problem lenger.
Krafer
12.05.2018 kl 21:54 8306

Er en del uoffisielle servere som kjører med limit på 70 samtidige spillere. Litt svakt at de offisielle kjøres med bare 40. Regner med det er for å få god ytelse men de hadde løst mye hvis de hadde fått til å kjøre med 70 på alle offisielle. Hadde jo økt kapasiteten med 75% med en gang det.
Vestjyden
12.05.2018 kl 22:15 8331

Så kravlede den op på 2# på GTS på steam.
Det har den ellers kun gjort i de sene nattetimer.
For hver dag den ligger og tonser spil ud, vil være en bet for de der solgte under 20
noddy123
12.05.2018 kl 22:23 8309

Dette ser jo virkelig ut som en braksuksess! Flere sier spillet overgår ARK. Hvor mange eksemplarer er solgt av ARK?
Redigert 12.05.2018 kl 22:57 Du må logge inn for å svare
JordanBelfort
12.05.2018 kl 22:29 8300

Var jo dette jeg prøvde å legge frem for et par dager siden selv. ARK har solgt omlag 5 000 000 kopier (mener det var ved august 2016 ifølge wiki). CE er på et helt annet nivå enn sine konkurrenter og er blitt den nye benchmarken for survival-spill. Er kanskje ikke så urealistisk likevel å drømme om tilsvarende salgstall.
espeset
12.05.2018 kl 22:47 8258

Mener jeg leste att ARK hadde solgt 9 Mill tilsammen på PC og PS4.
fiskekroken
12.05.2018 kl 23:57 8101

Spørsmål om steamcharts.com

Er tallene forsinket, feks 1 time, eller er de "live", men følger annen tidsone?
ShoeShineBoy
13.05.2018 kl 00:00 8100

Noen som kan svare på hva forskjellen er mellom listen over 'Bestselgere' på siden https://store.steampowered.com/ hvor CE ligger på topp og listen på følgende side: https://store.steampowered.com/search/?l=norwegian&filter=globaltopsellers&os=win
hvor CE er på 2.plass
Slettet bruker
13.05.2018 kl 00:18 8079

Språket. Filter norwegian sant.

Bruk denne:
https://store.steampowered.com/search/?filter=globaltopsellers&os=win

CE #2 på steam :-)
Jensemand
13.05.2018 kl 08:28 7778

Er der nogen som kan vurdere når et spil i survival sjanren har ligget i top 3 på Steam topsellers listen i et dygn på denne årstid - hvor mange spil der så er solgt?
Sente
13.05.2018 kl 09:58 7626

Tja, en kan sammenligne litt med i fjor.
Ce lå på top 1-3 i to uker etter lansering mener jeg. Da ble det solgt ca. 490k kopier.
Men det er alltid litt vanskelig å sammenligne, siden top plasseringer er avhengig av alle andre spill som er tilgjengelig. Og listen er basert på revenue, ikke antall solgte spill.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 11:01 7515

Blir bare gjetting. Folk har ymse modeller de har lagd seg for å estimere dette, som f.eks. den notoriske "review-metoden" som er bevist ubrukelig. Må bare se på de andre spillene på topp 3 og når de i øyeblikket er det #3 og #6 mest solgte spill i historien så skulle man tro det er bra å tidvis gå forbi en av de når det 50% rabatt.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 11:24 7476

#2 på PS4. det andre mestselgende PS4 spill i verdenen.

Samtidig er vi #3 på Steam og vi er det 7 mest spilte spill i verden på PC. resultatet i år blir LANGT bedre enn 2017. La det være klart.

Såååå... la oss spørre om NÅR lansereres MYZ. August? September?. Funcoms resultat blir helt klart over 100 mill NOK i år. Fy fan for envekst!!!

La oss si vi klarer 150 mill NOK i år i resultat. Med P/E 50 så bør selskapets MarketCap ligge på omlag 7.5 milliarder. Er dere klar over at dette støtter aksjekurser rundt 100 NOK aksjen. Hva om resultatet nå heller blir 150 eller 200 mill NOK? Måneferd!! JEG skal hvertfall inn med alle feriepengene mine.
Alltid positiv
13.05.2018 kl 11:31 7465

Hvorfor kan ikke du som alle andre dokumentere utsagnene dine. Eller er det fortsatt fordi du ikke gidder?
Slettet bruker
13.05.2018 kl 11:34 7463

"Med P/E 50"

Der sluttet jeg å lese.
JordanBelfort
13.05.2018 kl 11:38 7446

Blir alvorlig uvel av å lese disse overpositive hauseinnleggene til Bagger. Er så meningsløst. Totalt frakoblet virkeligheten. Ingen moderatorer som kan ta affære på noen måte?
Redigert 13.05.2018 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Vestjyden
13.05.2018 kl 11:41 7455

Jeg er enig i, at det kunne være super med PE 50, men lad nu ikke træerne vokse ind i himlen.
Funcom har haft en omtumlet tilværelse, på randen af fallit.
Det de har præsteret er et lille mirakel og jeg har tro på dem i fremtiden.
Pt har jeg et kursmål på 30, hvilket slet ikke er urealistisk og muligt det er for lavt, men for mig tilfredstillende.
Men det afhænger stadigvæk af det fortsatte salg
Ice
13.05.2018 kl 11:51 7452

Kr 100 i 2018. Selv tror jeg at ut fra det vi nå ser at kursen bør opp mot kr 30 i neste uke. En ting er steam, men vi har jo alle hørt om hvor stort og sterkt P4 markedet er, og det synes jeg ikke er godskrevet kursen enda. Det kommer nok en melding fra FC til uka for som de skriver ellers så har markedet tatt FC på senga når det kom til feilvurdering av servere. De selger med andre ord langt mer enn de hadde stipulert og lagt en strategi etter.
Vestjyden
13.05.2018 kl 12:18 7408

Ca 4000 flere spillere nu, end på samme tid i går.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 13:14 7313

Unnskyld.. Men P/E 50 er faktisk Peer prising. Starbreeze har i de senere år ligget mye høyere.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 13:53 7241

Det der er jo sånt teknofjott opplegg. "Det finnes eksempler på X derfor X". Ubisoft ha PE 60. Derfor PE 60 for Funcom.

Q.E.D.
JordanBelfort
13.05.2018 kl 13:55 7614

Joda, kan godt være det. Men du må uansett forstå at det er ingen her inne som biter på de der "Alt er rosenrødt, ikke stå på perrongen når toget går, Funcom skal prises til 1000 milliarder"-innleggene dine. Vri heller engasjementet ditt for aksjen mot å bringe oss troverdige innlegg som kan bedre informasjonsgrunnlaget vårt.
På sporet
13.05.2018 kl 14:17 7570

P/E er overskuddet/markedsverdi Bagger. Dvs. Dersom overskuddet er på 150/1,5 milliardmill vil P/E være ca 10. Så på generelt grunnlag er 10 veldig bra. Det forsvarer nok en høyere kurs en i dag.
bokaj70
13.05.2018 kl 14:36 11652

Hvis nogle ligger med P/E 50 er det i forventning om stærkt forbedrede resultater fremadrettet. Man kan på ingen måde uden videre overføre det direkte til Funcom.

Hvis man ikke forventer, at Funcom kan levere et CE hvert år og at indtjeningen vil falde, er det nærmere P/E 7 man skal regne på.
En investering er per definition en investering i fremtiden.

Nu kommer jeg ikke ind på, hvad den enkelte skal forvente. Sætter blot tingene lidt i perspektiv.

En af underholdningsmomenterne ved Funcom er, at aktien ved disse lanceringer kan prissættes hinsides alt fornuft - ikke at forglemme.

Det lykkes så alligevel altid Bagger at ramme 5-600 % ved siden af.. det må han selv rode med..

JordanBelfort
13.05.2018 kl 15:21 11578

Meget godt poeng Bokaj70. CE selger godt for øyeblikket, og vil nok fortsette å gjøre det en stund, men takten vil etter hvert avta. Det refereres til at Mutant Zero skal overta stafettpinnen, men oddsen for at det blir en tilsvarende suksess som CE er (med dagens informasjonsgrunnlag) lik den du får hos Norsk Tipping.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 15:56 11508

Må heller se det i normal range for spillselskaper og ikke kjøre cherry picking på de mest ekstreme. Ligger stort sett fra 20-60 så det er veldig stor spredning.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 16:00 11491

Spansk review for CE forresten (PC):
https://vandal.elespanol.com/analisis/pc/conan-exiles/35916

78/100

En italiensk til (PS4):
https://www.everyeye.it/articoli/recensione-conan-exiles-arte-della-sopravvivenza-tra-barbari-38727.html

79/100

Enda en italiensk (PS4):
https://www.spaziogames.it/recensioni_videogiochi/console_multi_piattaforma/22403/conan-exiles-recensione

70/100

Sistnevnte er den dårligste og det er metascore til både Rust og Ark så CE ligger godt an til å slå de med opptil 10 poeng. Snittet på PS4 er 76,7 men metacritic vektlegger forskjellige publikasjoner annerledes. IGN er verdt mer enn Spaziogames f.eks.
Lelleleocash
13.05.2018 kl 17:27 11318

Inn på topp 10 listen på Steam nå...bikker 45’ i løpet av kort tid! Suksess og enorme penger i kassa. Lukter melding til uka om antall solgte spill..(?)
specc
13.05.2018 kl 18:24 11196

På den største gaming-stream platformen twitch.tv er det mye reklame for Conan FUNCOM
Slettet bruker
13.05.2018 kl 19:16 11072

Vi har knust mine forventninger om samtidige påloggede for PC steam denne helga..
Vi knuser 47 000 straks.. Blir spent å se om vi og moser gjennom 50 000 i dag.
ombrax
13.05.2018 kl 19:44 11002

Moser gjennom er vel å ta litt hard i. Men fortsetter veksten med antall spillere i samme takt som siste time, vil CE ligge på ca 49 800 kl 21:30. Deretter spørs det hvor lenge stigningen fortsetter før toppen er nådd. Jeg antar vi ender litt over 50 000. Det som er vel så oppløftende er at salget av CE holder seg stabilt høyt.
Det blir spennende om Funcom gir oss en oppdatering av antall solgte i løpet av Mai.
Slettet bruker
13.05.2018 kl 21:13 10812

Utrolig nærme 50 000 samtidige men litt nedgang nå. Noen ny ATH er definitivt ikke på trappene foreløpig men det kunne jo skje at det ble 50k i kveld. Ser ikke sånn ut da, isåfall blir det med et nødskrik.
espeset
13.05.2018 kl 21:27 10744

Det er en meget stor forskjell på det som skjedde i 2017 ved EA releasen og det som hittil har skjedd nå ved full release.
Forskjellen er enorm:
EA : Spillet Fenger og har potensiale, men den katastrofale server situasjonen der det ikke bare mangler servere. Men Server leverandøren sliter i tillegg med stabiliteten på disse.Dong effekten gir allikevel Funcom svimlende 320k på ei uke.

Reviews både fra Presse, spillere rapporterte om ett riktig bugg helvete, for enkelte spillere var CE nesten ikke spillbart. Pressen var derimot litt mer nyansert i sin tilbakemelding . De påpekte alle problemene men la også till att CE hadde ett meget stort potensiale.
Etter bare noen dager startet våre kjære Kinesiske venner å gjøre livet for andre spillere til ett rent helvete. Hadde nok være muligheter for drap viss noen hadde fått tak i disse krabatene. Funcom klaret på mirakuløs kort tid å gjøre det som ingen andre hadde klaret før dem. De klarte å stenge dem nesten 100% ute. Kineserene hevnet seg så godt de kunne ved å sende en shit storm med dårlige reviews tilbake. Spillerne ga opp CE både pga, av bugg og disse raidene. Flere skjønte nok ikke helt dette med EA heller, for de klagde også mye over å stadig bli wipet.

Funcom tok flere riktige beslutninger i fjor, de valgte bevisst å ikke satse stort på CE ved diverse salg. Synd der og da for oss med aksjer, men i etterpåklokskapens navn. Ett helt riktig valg. Bedre å selge mange kopier till fullpris nå, enn mange kopier Med 50-60% avslag som ihvertfall hadde måtte til for å fått salgs effekt.
Anngående kursen, aksjekursen gikk høyt (5,21) Den kunne ha holdt seg der også, men det var ikke mulig slik som salget stupte.
Den gikk derimot ikke så mye ned som den burde ut i fra nedgangen i salg. Det oppsto da en drømmesituasjon for Oxford, som satte sin short. Jebsen brukte også noe av denne hypen til å konvertere masse gjeld til nye aksjer. Resten av den historien kjenner vi.

CE 2018 Fullrelease:
Vi som fulgte med så konturene av nye CE med jesus patchen, som kom til påsken. Spillerne våknet , spillertallene begynte og øke. På GTS lista rykket CE opp fra 200-270 til 95-120 ikke bra, men bedre enn før.
Det nye kamp systemet kom inn og ting begynte for alvor å røre på seg. Embargoet til pressen ble opphevet og tilbakemeldingene fra dem var mildt sagt lovende. Vi her inne på Tekkinvestor likte selvsagt skrytet, men tvilen gnagde fremdeles. Ville det være nok tid til å få fjernet alle bugsa?
Spesielt gnagde tvilen angående PS4 versonen som glimret med sitt fravær. Vi vet nå alle hvordan det gikk CE derimot gjør ett nytt rykk oppover på GTS lista og etablerer seg rundt 22-30 plass.

Stemningen her inne stiger ett par hakk sammen med aksjekursen
CE nærmer seg release og er oppe på topp 10. Nå starter også Funcom PR mølla si. 8/5 kommer og de to nye landområdene kommer inn og blir godt mottatt av spillerne.
Det er nå også server problematikk, ikke på kvalitet men på kapasitet. Det utløser iritasjon for de som er så uheldige att de må vente for å kunne komme inn og spille. Funcom gjør også ett dårlig valg, med dette berømte server byttet. Tar derimot dette raskt til seg og bytter tilbake.
Server kapasiteten har bedret seg dag for dag og fra og med i går er det mulig for private å bestille servere igjen. Dette betyr nok att Funcom har noenlunde kontroll på kapasiteten. Det ble jo stoppet, for private fordi all ledig kapasitet gikk til Funcom.

Hva sier spillere og presse?
Presse snakker nå også om potensialet, men potensialet er nå flyttet til att CE har potensiale til å være en bestselger i sin sjanger i flere år fremover. Spillet i sin nåværende form får meget gode tilbakemeldinger. (Den nye kongen på haugen :moneybag:)
Vi har sett uttalelser som går på att survivel sjangeren har manglet en AAA tittel. Men ikke nå lenger, denn kom 8/5 og het Conan Exiles.
Spillerne ( ser bort i fra det om servere, da dette nå er bortimot løst) De elsker spillet, folk kommer fra ARK og sier det er dette jeg har savnet i ARK. Det vil alltid være noen som klager, men bortimot 80% er fornøyd.

Dette ble altfor langt men, det er ikke noe spørsmål lengre om CE og Funcom kommer til å lykkes. CE er en gedigen suksess for Funcom og i neste omgang for oss aksjonærer.
Det er ingen tvil om, att det var stor usikkerhet på Fredags ettermiddag. Noen kasta alle korta, noen kaste halve bunken og noen med baller av stål. satt over helgen med den risikoen det innebar. CE kunne jo ha begynt å rase nedover listene. Stålkule gutta kunne jo ha risikert att det ikke var noen servere å hente og att ventende spillere ble enda mere forbanna.
PS4 plasseringen kunne jo ha gått tilbake til 20plass istedefor opp til 6 for så å komme opp på Den gylne PS4 pallen.
Vi ser ennå ikke noe tegn på avtagende salg eller Listeplasseringer, googl trender bra. Det er ikke mulig å si att ting ikke ser bedre ut i dag på Søndag enn det gjorde på fredags ettermiddagen.
Det ser faktisk MYE bedre ut, i og med att @Wolf og en til som jeg nå beklageligvis ikke husker hvem var :relaxed: Fant ut att det var opptil 25k spillere på PS4 på fredags kvelden. Vi kan reine med med att med vanlig helge økning var det 30k+ i går kveld på maxen.
Slike spillertall kommer ikke uten ett stort antall solgte kopier.

Caset, kall det gjerne Funcom 2.0 er massivt forandret. Det er det ingen tvil om, lik det eller ikke. Funcom har gått i fra ett forgjeldet og konkurstruet selskap til ett tilnærmet gjeldfritt selskap med 160 mill på bok på 15 mnd. Å det var før salget begynte for alvor nå. 98 % av dette er CE sin “skyld” :trophy: Det er disse faktaene som ligger foran øynene våres. Kjøp aksjer viss du liker det du ser, la vær viss du fremdeles tviler. Opp til dere.
Jeg har tatt virkeligheten innover meg, men tror allikevel nesten ikke det jeg ser. Men jeg tenker inni meg att jeg er veldig takknemlig for att jeg var inne på Tekkinvestor. FULGTE med og derfor nå, sitter lastet med nok aksjer. Hva som er nok for meg og hva som er nok for deg spiller ingen rolle.
Pilen peker fremdeles oppover for caset og CE. Hvor CE er når det flater ut, se det vil neste uke vise oss. 1 plassen både på GTS og PS4 blir vel hard å ta men som sagt pilen peker fremseles oppover for begge to. Glem heller ikke att verdens 3 største spillmarked Japan ikke får CE før utpå sommeren. Hadde japan vært med nå tror jeg faktisk att vi hadde hatt to førsteplasser. Disse salgene blir jo ikke borte, Funcom får dem bare litt senere. Ikke så bra for de kortsiktige men bra for oss som har en lengre horisont. Til og med X-Box karrer seg oppover listen. inne på top 20 nå med en 19 plass. ikke bra men stigende. Retail vet vi ingenting om, men det vi kan si som helt sikkert er att salgene kommer oppå alt det andre.
Igjen beklager lengden
Edit:
Når salgene dalte i 2017 så ante både Oxford og vi att det kunne bli mange måneder til neste inntektsmulighet ville komme. Nå er forskjelle att CE kommer til å selge mye i de neste 2 årene? ser vi fremover en 3-4 mnd, Har vi MYZ, ikke sikkert dette har like stort potensiale som CE. Men det fine er att det legger seg oppå allerede meget pene inntekter.
Redigert 13.05.2018 kl 21:28 Du må logge inn for å svare