NANO - Mine vurderinger.......sporadisk fra den 19. nov!

Hammers
HAMMER 19.11.2017 kl 14:40 23779

De siste dagene har jeg blitt invitert til 4 ulike NANO-tråder.
Hyggelig det - selv om jeg ikke har eller har tenkt å anskaffe meg noen!
I stedet for å svare på hver av trådene får dere heller min vurdering her -
foretatt ut fra et LOGARITMISK 2-års chart:

Hovedtrekk:
Kursen har ligget i en svakt fallende trend siden november i fjor

Formasjon:
1. topplinje (lj 1) trekkes mellom toppen på 124 i nov og 109 i starten av juni.
2. topplinje (sterkere fallende) (lj 2) trekkes mellom 109,- og ca 84 den 31.okt.
Bunnlinja (lj 3) er en horisontal gjennom de 3 bunnene i juli + bunnen sist uke.
Denne har aldri fått brudd ila det siste året!
Kursens posisjon i forhold til disse tre linjene bør gi fine indikasjoner mtp den videre utviklingen.

Veien videre NED (mest sannsynlig?):
HVIS det svake fallet fortsetter er det kun et tidsspørsmål før lj 3 brytes (som sluttkurs m/ok margin).
I så fall mener jeg aksjonærene bør vise stor forsiktighet.
Merk at de siste dagers stigning nettopp kom fra møtet med lj 3 - og da samtidig fra et oversolgt område.
Dessuten var avstanden opp til 10 dg snitt i drøyeste laget......og slikt pleier å jevne seg ut over tid.
Dvs; de siste dagers stigning KAN være en "gummistrikkbevegelse" - før nye fall!

Veien videre OPP (mulig det og, men....):
Ved stigning representerer det fallende 10-dg snitt den første lille motstand.
I en generelt svak aksje er gjerne dette sterkt nok til at oppgangen stanser. Følg med!
Ved videre stigning (forbi 10 dg) er neste (og LANGT kraftigere) motstandsnivå møtet med lj 2.

"Breaking News" av +/- art vil selvsagt lett forrykke dette bildet!

Hilsen Hammers.........som konkluderer:
Pass spesielt på kursens posisjon i forhold til BUNNLINJA. Det er dette som i dag virker litt kritisk!
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Kval
05.12.2017 kl 15:39 9404

Ikke utenkelig at kursen kan gå ned. Kommer Ann på forventningene markedet har til ash. Einarson sier jo han er spent på readout etter 3 og 6 måneder. Det blir jo da på nyåret. Ser ikke for meg superresultater fra 20/100 nå. Tror det blir litt bedre, men ikke mye. Oppstart av Archer1 er jo bra, men hvorfor skal oppstart være en trigger? Fint med oppstart, men sier ikke så mye mer enn at vi er igang. Må smøre oss med tolmodighet.
Slettet bruker
06.12.2017 kl 10:48 9240

Ja, igjen går det etter boka: Aksjen sliter nå med å holde trendkanalen 80-85. Ikke noe godt signal om det bærer under 80 i dag. Men det kan fort skje: Aksjen har mistet moment og markedet synes ikke spesielt interessert i 11. des.
11. des er som kjent noe som mest lever i hodene på masteklamrerne, siden de ikke skjønner at det ikke er grunnnlag for å presentere nye kursdrivende tall på lenge ennå.
Redigert 06.12.2017 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Kval
06.12.2017 kl 12:17 9193

har du noe formening om burnrate kvartalsvis i 2018/19 korsar? blir drøftet på gamle forumet.. kan den doble seg feks... setter jo igang med flere pasienter/studier...
Slettet bruker
06.12.2017 kl 12:19 9178

Jeg skrev tidligere i dag at aksjen signaliserte teknisk at under 80 var farlig nær. Nå er vi på 79 allerede.
Men å vurdere riktig rundt dette enda en gang blir vel igjen å oppfattes som "trolling" i 400-kroners klubben?
Tiden bør for øvrig snart være inne til å ta et saftig oppgjør med haussekorpset som aktivt, og ikke minst nedlatende overfor saklige innsigelser, har grovt villedet om aksjens utvikling og potensiale i hele år. Fremdeles holder de på på gamleforumet med helt meningsløse verdianslag og utrop om at toget går, osv.
Vi får komme tilbake til dette senere. Men det er utrolig at de fremdeles holder på. Anonymitet er vel forklaringen på det.
Slettet bruker
06.12.2017 kl 12:35 9194

Kval,
ad burnrate så har jeg ikke tatt dette spesielt opp for NANO så langt. Men pga. at vi ser stadige flere tegn på (fordyrende) forsinkelser, utsettelser og rekrutteringsproblemer så er det nå korrekt å stille spørsmålet. NANO hadde jo en svært vellykket emisjon. Man har så langt derfor antatt at selskapet ville ha penger til å kjøre alene fram mot det opprinnelig definerte kommersialiseringsløpet. Men nå er man trolig +/-1 år forsinket iht. 2 år gamle planer, og det reiser seg dermed økende usikkerhet rundt dette. Bl.a. ser vi, trass at selskapet allerede har svidd litt mer enn planlagt, at det må brukes mye mer på å få opp tilfredsstillende rekruttering til flere løp. Man må være rimelig sveiseblind for å unngå å se at her har selskapet slett ikke vært dyktige til å inngå avtaler rundt på egnede institusjoner. Heller ikke har man inngått noe ressurssparende samarbeid med en større aktør. Dette kan lett være både en årsak til svikten på en del målområder og et kommende utgiftssluk når ting skal rettes opp. Kontrasten til for eksempel BGBIO her er påfallende: BGBIO har allerede inngått en smart avtale med farmagiganten Merck samt en rekke høystatus institusjoner internasjonalt med tilhørende avtale om testgrupper, osv. NANO synes ikke å mestre akkurat det gamet så langt.
Men når alt dette er sagt: Nå skal vi avvente hva som sies både på ASH og ved neste kvartalskorsvei.
Men det blir veldig feil å lukke øynene for hvordan markedet vil reagere hvis selskapet må flagge flere forsinkelser og tilhørende kostnadseffekter.

En annen ubehjelpelig argumentering hos hausserne er forøvrig at man fornekter mulighetene for ny emisjon, og/eller regner tiden fram til nåværende kapital er oppbrukt før nytt behov må dekkes. Dette er på linje med resten av sludderet deres: Et selskap må selvsagt ut i kapitalmarkedet lenge før eksisterende kapital er svidd, ellers vil jo kursen bombes. Men slike børskunnskaper teller ikke når blind og uvitende tro skal dyrkes i stedet.
vangog
06.12.2017 kl 14:10 9157

korsar. Ville du tatt en post i nano nå før ash eller ville du ventet å satset på at den sank ytterligere?
Slettet bruker
06.12.2017 kl 14:23 9133

vangog,
jeg har fremdeles kursmål 60 til årsskiftet, så det sier vel hva jeg tror noen uker fram.
Nå skal vi nok få en dårligere 11 des enn antatt før vi er helt nede på dette kursmålet, og vi kan gjerne få en liten opptur før helgen. Ikke minst hvis makro snur opp igjen etter noen mistrøstige asia-dager m.m.
Men min nå dokumentert realistiske advarsel om 60 helt siden i sommer, selv om vi ikke kommer helt dit ned før jul, står foreløpig i talende kontrast til 400-kronersklubbens eskapader. Jeg håper at en del flere får opp øynene for hvordan en liten ukvalifisert klikk har ødelagt fornuften også til et helt kobbel med etterplaprere i hele år. De har jo ikke en gang peiling på de mest elementære børsforhold. Som er hovedårsaken til at noen kan dumme seg så voldsomt ut - så lenge. Håper bare ikke altfor mange har tapt altfor mye på dette allerede. Kursøkninger å snakke om ligger minst 2-3 år fram i tid.
vangog
06.12.2017 kl 14:25 9152

Takk for kjapt og velbegrunnet svar. Har du noen nyttårsraketter i porteføljen din?
Slettet bruker
06.12.2017 kl 15:03 9101

Nyttårsraketter har jeg, ja :-)
bel68
06.12.2017 kl 15:49 9052

Korsar hold deg til bgbio du ha ha
Slettet bruker
06.12.2017 kl 16:06 8749

bel68,
og argumentet for at jeg ikke skal uttale meg om NANO er?
Er du ukomfortabel med at jeg er den som har hatt mest rett om kursutviklingen i hele år?
bel68
06.12.2017 kl 16:31 8713

Hadde jeg hørt på eksperter som deg så hadde jeg aldri kjøpt på 15 kr for da skulle den til 6kr men en ny dag i morgen med nye muligheter ...NB i bgbio har du tatt feil ....
Slettet bruker
06.12.2017 kl 17:34 8712

hehe bel også ei blind høna kan finne et korn :-)

Du og kompisen din Londomannen skryter uhemmet om å ha kjøpt nano på 15 kr, det var utvilsomt et bra kjøp (enn så lenge) men hva nytter det hvis dere ikke klarer å gjenta dette og dere nå sitter og ser på hvordan kapitalen blir mindre for hver dag som går? Dere er voldsomt flinke til å påpeke hvor billig dere fikk tak i nano aksjene deres men ak så dårlig i å se hvilken vei det bærer med deres investering nå.

Å si det sånn, sålenge nano har mer enn 15 nok i egenkapital har dere lite å frykte hehe
bel68
06.12.2017 kl 17:47 8664

Steike det Aksjespesialisten du er et geni man!!!!!,du trenger to ting 1 jobb 2 hjelp så blir det sikkert no ut av deg også ....og hva kursen er no driter jeg i det er ca 2020 +- som gjelder .......
Slettet bruker
06.12.2017 kl 20:31 8666

bel68,
jeg var med på heisaoppturen i NANO jeg også (siden jeg liker å sitte i aksjer som går OPPOVER...), men jeg skryter ikke på meg helt ned til 15 kr som inngang. Aksjen var nærmere 30 før jeg hoppet inn fullt. Derimot hadde jeg vett til å hoppe raskt av da aksjen toppet ut på 129. Jeg har nemlig både innsikt i og respekt for nedtrender, hvordan står det til med deg der? :-)
bel68
06.12.2017 kl 21:04 8919

Skryter ikke Korsar har en del minus også i portefølje Rec for eksempel men den kommer ......men i etter tid skulle jeg ha solgt på 120 men jeg skriker ikke av den grunn .....liverpool leder no 3-0 så det redder dagen i dag YNWA.....
Slettet bruker
06.12.2017 kl 21:40 8897

Hammers med flere, kom til NANO-tråden på det helt nye og moderne aksjeforumet aksjetips.no. Registrer deg i dag!
Redigert 06.12.2017 kl 21:40 Du må logge inn for å svare
Hammers
08.12.2017 kl 23:12 8743

Jeg innledet tråden med et 2-års diagram. Dette endret jeg til 1-års for et en drøy uke siden.
Tegnet opp 3 streker i dette diagrammet (logaritmisk). Strekene er forbløffende beskrivende!

1. Fallende linje mellom toppen på 109 (jun) og 84 (knekkpunktet før et større fall i slutten av okt).
2. Horisontal linje på ca 85,50. (legger en horisontal fra bunnene i jan i år - via flere følgende vendepunkter).
3. Bunnlinja ved 68/69.

- Den fallende motstanden (lj 1) ble brutt i mnd-skiftet nov/des (ca 79,50).
- Kursen steg videre til 82 - og fikk deretter rekyl tilbake til toppen av lj 1.
- Slike bevegelser tilbake mot "bruddstedet" er helt normale.
- En test av bruddet (se om aksjen faller tilbake under motstanden - som nå er støtte).
- Støtten holdt. Deretter ny positiv bevegelse - og i dag et stort byks i forbindelse med dagens børsmelding!
- Bykset gikk opp til den horisontale motstandslinja (lj 2) jeg trakk for en ukes tid siden. Ikke lavere - ikke høyere - men akkurat til!

Jeg vil si det slik:
- HVIS mandagens melding er av det positive slaget vil trolig kursen fyke over motstanden i lj 2 (horisontalen blir da støtte).
- HVIS det blir brudd (sluttkurs) ser jeg ikke mange tekniske skyer opp til toppene ved ca 109.
- HVIS det blir "blåmandag" er det igjen den fallende linje 1 som gjelder som støtte - og deretter linje 3 (bunnlinja ved 68/9).

Hilsen Hammers.......som sier "lykke til"!
Redigert 08.12.2017 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.02.2018 kl 00:28 8095

Jeg har ikke skrevet her på et par mnd's tid.
Kikket på diagrammet - og det ser IKKE spesielt lystig ut!
Noen tekniske støttenivåer er brutt - og det KAN se ut som om kursen på litt sikt er på vei til det svært viktige støttenivået på 69+.
Evt positive "Breaking News" vil selvsagt endre dette bildet, men.....!

Hilsen Hammers.
Nortraship
03.02.2018 kl 00:35 8101

Prøver du å avslutte kapittelet Jakob Bernoulli aldri klarte å fullføre, Hammers? Uten å argumentere for prediksjonen din blir dette som å tørke seg i reva før man driter. Selv om det ikke står der, vet alle at analysen din stinker
Hammers
03.02.2018 kl 00:56 8080

Nortraship.
Jeg gidder ikke å komme med innviklede tekniske betraktninger kl 0050 om natta.
Jeg trekker heller konklusjoner av at diverse tekniske støttelinjer er brutt!
Hva DERE velger å gjøre er ikke min sak. Jeg kommer kun med en saklig og nøytral betraktning!
Ellers kan du holde sjømannsspråket ditt for deg selv - og ikke plage en "sart sjel" som min med slikt vås!

Hilsen Hammers.......som forresten tror du kanskje nå bør korke flaska.....før usaklighetene tar HELT overhånd for deg!

Nortraship
03.02.2018 kl 10:27 8010

Nå er det en ny dag, så kanskje du gidder å utdype nå? Hva er perspektivet for forventningsverdien din? Saklig kan diskuteres, men nøytral er den ikke. Hvilke sjømannsgloser er det du mener? Ikke drikker jeg, og ikke kan jeg se en eneste usaklighet i innlegget mitt. Men jeg noterer meg dine usakligheter i svaret ditt, og kan godt svare deg på en slik måte slik at du kanskje forstår. Du viser at det du skriver er vill gjetning. Det er synsing og magefølelse. Det kan gå i din favør og du kan påberope deg analytiske evner, eller det kan gå andre veien og du kan bortforklare det. I virkeligheten er du bare en pauseklovn med en middels bachelor fra BI.
Slettet bruker
03.02.2018 kl 11:26 7996

Nortraship,
uten å legge meg bort i den øvrige "debatt" mellom deg og Hammers, så sier du først at du "ikke kan se en eneste usaklighet" i innlegget ditt. Derpå avslutter du innlegget ditt til Hammers med at "I virkeligheten er du bare en pauseklovn med en middels bachelor fra BI."

Tja.
Hammers
03.02.2018 kl 22:18 7858

Nortra.
Jeg har NULL kjennskap til NANO fundamentalt, men baserer meg KUN på teknisk analyse.
Neida, jeg forventer IKKE at du skal vite hva TA er for noe - og gidder heller ikke å forklare deg!
Flere mulige støttenivåer i chartet er nå brutt - og den neste seriøse støtten ligger ved ca 69 (bunnene i juli + nov i fjor).

I skrivende stund KAN det se ut som om det dit aksjen skal.
HVIS den deretter skal videre ned (u/69) vil jeg komme tilbake med en ny oppdatering.
Bildet ser i så fall svært stygt ut - teknisk sett - hvis det under veis ikke forstyrres av positive "Breaking News"!!

Heller ikke i NANO skriver jeg for å påvirke mine omgivelser.
Jeg solgte de aksjer jeg eide i ulike selskaper den 15. og 16. januar.
NANO røyk den 16. Jeg fikk 84,85 for de jeg da eide - og kan ikke si at jeg har angret på salget i ettertid!

Hilsen Hammers
Nortraship
03.02.2018 kl 22:28 7870

Jo kom igjen da, underhold oss litt i pausen. Forklar oss på en enkel måte hva du baserer din TA på (ikke copy+paste fra wikipedia, men bruk egne ord)? Gratulerer hvis du har gjort en god deal, det er det alle her inne drømmer om. Når du tar slike beslutninger om et salg, bruker du også magefølelsen, i tillegg til din TA, før du trykker på knappen?
Nortraship
03.02.2018 kl 22:28 8559

...."Men jeg noterer meg dine usakligheter i svaret ditt, og kan godt svare deg på en slik måte slik at du kanskje forstår...."
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2018 kl 00:03 8517

setter pris på dine analyser Hammers, det vet du. Vil likevel gjerne påpeke at jeg var blant de tidligste ute - jeg som inviterte deg til mine tråder - til å påpeke den utviklingen vi nå ser.

Jeg har da selvsagt tjent stort på å trade nano og å kjøpe PCIB og BergenBio i tide, men vil likevel nevne at det fremstår som helt tydelig at nano skal langt under 68 ganske snart.

Det er flere grunner:

Bekreftet få nyheter ila 2018 og før desember
Inntekter svarer til en middels stor pølsebu på finnmarksvidda uten produkter
flere forsinkelser sannsylig
opsjonsfest
dårlig ledelse
Costa
konkurrenter øker på!

Det er ihvertfall min subjektive oppfatning, jeg tror nano veldig snart vil kunne handles til 55 kroner, kanskje til og med på 40 tallet, da skal ihvertfall jeg slå til og vente på en rekyl opp til 60 ;)
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Hammers
01.03.2018 kl 17:07 7745

Da kom det klare bruddet på støtten ved 68,75 og salgssignalet er utløst.
Bildet ser dere best i et 2-årig logaritmisk chart, og legg støttelinja horisontalt via bunnene på det nevnte nivået.
Teori innen TA sier at fallpotensialet = høyden over formasjonen.
Dette kan måles i cm i et log chart. Da gir formasjonen etter hvert rom for et fall til kr 30-40 (litt vanskelig å måle)?
68,75 har pr definisjon nå blitt et motstandsnivå hvis det nå kommer en rekyl.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
ILAV
01.03.2018 kl 17:41 7719

Hehe, man hører mye dumt her inne men å påstå at manglende inntekter for et biotek-selskap i oppstartfasen er grunn til kursfall er jo hysterisk festlig :)

Det er bare å gratulere Aksjespesialist for å bekrefte at denne nettopp ikke er akkurat det og allerede 1.mars 2018 har vunnet prisen for årets mest idiotiske innlegg :)

Bøyer meg i støvet i dyp beundrimg :D
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2018 kl 18:19 7668

Hammers,
jeg har nå sittet et par timer ved spakene og regnet på NANO-caset på nytt, etter at aksjen i dag nådde mitt nedre mål på ca. 65. Som jeg egentlig hadde beregnet ville komme langt senere.
Ser at du rent teknisk peker mot 30-40 hvis denne utviklingen forsetter. Vel, jeg skal foreløpig ikke si så mye om hvor jeg har satt mine neste bunnmål, men vi må i alle fall forberede oss på at vi etter hvert skal utfordre støtten midt på 50-tallet. Så får vi ta en ny oppgang der. Korreksjon/evt. ny oppgang? Vel, som du sier, nå er det etablert økt motstand på 68-tallet etter at aksjen brøt nokså kraftig ned gjennom dette nivået i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
02.03.2018 kl 07:27 7532

Kan du ikke sette opp regnestykket ditt Korsar. Vil gjerne se hva stykket inneholder. Venter i spenning
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.03.2018 kl 17:01 7316

Jeg har ikke fulgt med på børs i dag, men har registrert at aksjen var opp ca 1,50 på det "verste"!
Kan tippe det da var mange som hylte over seg her inne - og at Hugo ventelig da så 3-doble BULL signaler!

At det til slutt endte ned med et par % bør ikke komme som en overraskelse på dem som lytter til hva jeg sier.
Kursen ligger nå kun 1,50 over 50-tallet - og jeg har antydet ca 30-40 tall på sikt. Kan trolig angi mer nøyaktig etter hvert?

Hilsen Hammers

PS:
De som liker "eventyrfortellinger" før de legger seg om kveldene anbefales å forholde seg til "Hugo's samlede verker"!
Mange flotte eventyr i dem!
De mer seriøse her inne - de som foretrekker "dokumentarisk" stoff - bør heller lese mine vurderinger!
Mange sanne historier fra det virkelige liv som beskrives - og mange triste "vantro" i kjølvannet!
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
05.03.2018 kl 17:12 7314

Har ikke tittet på denne tråden på en stund, men må le litt av han Bel68 karen som sa "Korsar hold deg til bgbio du ha ha ha".

Hahaha
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2018 kl 17:20 7314

Problemet på gamle hegnar er hat hausserne slett ikke inser det, de bare fortsetter i kjent stil. Hugoil med sine intetsigende tulleanalyser og resten med meningsløs vås om at nå er nano på billigsalg.

Desverre for de mange som lot seg lure inn i aksjen og nå fortsetter å stole på dem som ikke kom med NOE rett ila 2017. Trist! Dessuten vil jeg påpeke at jeg var blant de første (om ikke den eneste og første) som mente at nano skulle ned til 45 - 55 området

Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
bel68
05.03.2018 kl 17:22 7316

Stakkar lille gutt elderlywoman2 visst dette er så moro HA HA HA HA inngang nano 14,70 HA HA HAHA idiot .......
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
elderlywoman2
05.03.2018 kl 17:24 7316

Hahaha
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
bel68
05.03.2018 kl 17:25 7316

Ha ha ha ha ha ha
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2018 kl 19:04 7314

stakkars folk som blir tvangsinnløst nå, dumt at ingen hørte på meg og mine advarsler mot Costa nå få dere lære på den tøffe måten
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.03.2018 kl 16:55 7313

Ser man det!
Dagen endte med et nytt salgssignal - og kursen endte på 60,50!
Kikker man tilbake på tråden kan man se at jeg var ganske så sikker på kursfall sent den 2.feb. Sikrere signaler KOM da.
Kursen sto i 76,10 - og har deretter falt med 20% på ca 1 mnd!

Hilsen Hammers............"dokumentarenes" mester.....:-)!
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.03.2018 kl 18:55 7312

Hehe, jeg har ledd godt av bel68 sin tragiske vurdering jeg også - med ca. 130% longavkastning i BGBIO så langt.... :-)
At der kommer litt tradeinntekter i tillegg er vel ikke verdt å nevner, da svartner det for enkelte her inne :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:45 Du må logge inn for å svare