NAS: DE KOMMER TIL Å VÆRE PÅ HUGGET HER!

tradingstock
NAS 14.10.2019 kl 14:32 2069

https://okdiario.com/economia/norwegian-iberia-companias-mas-beneficiadas-quiebra-thomas-cook-huida-ryanair-4686165

Konkurset til det britiske selskapet Thomas Cook og nedleggelsen av de tre basene som Ryanair har på Kanariøyene, åpner døren for at andre flyselskaper kan utvide antall fly for å tilfredsstille tomrommet som vil bli generert fra januar. Blant de viktigste mottakerne vil være Norwegian og Iberia Express, to av operatørene med flest fly til øyene.

8. januar forlater Ryanair basene i Las Palmas, Tenerife Sur og Lanzarote, ved siden av Girona, selv om Kanariøyene er noen av de mest lønnsomme driftssentrene. Bransjekilder fremhever at "konkursen etter Thomas Cook og Ryanairs avgjørelse har vært veldig plutselig, så resten av flyselskapene vil ikke ha nok tid til å øke antall flyreiser til vinterkampanjen."

De samme kildene legger imidlertid til at det på lang sikt er et marked som beveger et stort antall turisme, så det vil være flere aktører som er interessert i å utvide tilbudet sitt innenfor øyene. Et annet selskap som er utpekt som en av kandidatene for å dra nytte av denne situasjonen, er den tyske operatøren Tui, som har kontorer i hele Storbritannia og er, akkurat nå, den eneste store turoperatøren i Europa.

Prisstigning

En av de største fryktene for arbeidsgivere og borgere er at prisen på billetter til å fly til øyene øker på grunn av et fall i tilbudet, som et resultat av at flere store flyselskaper som Thomas Cook og Ryanair ble forlatt.

I helgen kunngjorde Ryanair at det i løpet av de neste seks månedene kunne skaffe seg noen av flyene, fra Airbus-merket, av Thomas Cook-kløften, som den ville tildele flåten til datterselskapet Lauda Motion. "Potensielt sett kan det hende at vi er interessert i det neste halvåret i noen av Airbus for å innlemme dem i Lauda-flåten med base i Wien," sa Kenny Jacob, Ryanairs sjef for markedsansvarlig.

Ministerrådet godkjente sist fredag ​​via Royal Decret Law, en pakke med presserende tiltak til en verdi av mer enn 700 millioner euro for å lindre effekten av insolvensen til Thomas Cook-forretningsgruppen. Handlingene og tiltakene reagerer hovedsakelig på et prinsipp om midlertidig karakter og ivaretar alle de berørte autonome samfunn, og særlig Kanariøyene og Balearene for å være territorier som er unikt berørt av situasjonen.
Redigert 14.10.2019 kl 14:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2019 kl 14:34 2054

Tar den på engelsk

Thomas COOK

Norwegian and Iberia the most benefited companies after the bankruptcy of Thomas Cook and the flight of Ryanair

The bankruptcy of the British company Thomas Cook and the closure of the three bases that Ryanair has in the Canary Islands open the door for other airlines to expand their number of flights to satisfy the void that will be generated from January. Among the main beneficiaries will be Norwegian and Iberia Express, two of the operators with the highest number of flights to the islands.

On January 8, Ryanair will leave its bases in Las Palmas, Tenerife Sur and Lanzarote, next to the one in Girona, although the Canary Islands are some of its most profitable operations centers. Industry sources highlight that "the bankruptcy of Thomas Cook and Ryanair's decision have been very sudden, so the rest of the airlines will not have enough time to increase the number of flights for the winter campaign."

However, the same sources add that in the long term it is a market that moves a high number of tourism, so there will be several operators interested in expanding their offer within the islands. Another company designated as one of the candidates to take advantage of this situation is the German operator Tui , which has offices throughout the United Kingdom and is, right now, the only major tour operator in Europe.

Rising prices

One of the main fears of tourist employers and citizens is that the price of tickets to fly to the islands increases due to a drop in supply , as a result of the abandonment of two major airlines such as Thomas Cook and Ryanair.

This weekend Ryanair announced that in the next six months it could acquire some of the airplanes , of the Airbus brand, of the Thomas Cook ravine , which it would allocate to the fleet of its subsidiary Lauda Motion. "Potentially, we might be interested in the next six months in some of its Airbus to incorporate them into the Lauda fleet, based in Vienna," said Kenny Jacob, Ryanair's chief marketing officer.

The Council of Ministers approved last Friday via Royal Decree Law, a package of urgent measures worth more than 700 million euros aimed at alleviating the effects of the insolvency of the Thomas Cook business group. The actions and measures respond, mainly, to a principle of temporality and attend to all the affected autonomous communities, and especially to the Canary Islands and the Balearic Islands for being territories uniquely affected by the situation.

EliotS
14.10.2019 kl 17:43 1790

Så Ryan Air lukker de tre baser på Gran Canaria pga Max-flyene.

Så de vil bruke dette til at søge erstaning hos Boeing?

https://elpais.com/elpais/2019/08/08/inenglish/1565252871_800453.html
Slettet bruker
15.10.2019 kl 09:24 1294

Frodon har hatt en dårlig natt ser jeg, la de bytte.
CC
15.10.2019 kl 23:35 1017

Selskaper i finansielle problemer dumper aksjekurs i emisjon, ref XXL. Hvor lenge skal man håpe på JV (Karlsen «noen uker»), IAG bud (ha ha kommer ikke), tjene penger (det er jo det folk tror men som ikke kommer for året som helhet). Gjetter på PW ifm 3 kvt. pga «valuta», kanskje før. Blir vel en «XXL» i januar; kanskje før. Dette selskapet har mer enn 60 mrd. i gjeld. Drift er mindre problem enn gjeld!!!!
Slettet bruker
15.10.2019 kl 23:45 978

Sover du dårlig.....