TOMRA - STORE NYHETER PÅ GANG!!!?

KanonBra5
TOM 14.10.2019 kl 17:18 2657

Dette står i en artikkel som FORBES skriver i dag (klokken 16:29 norsk tid):

By focusing on public equities (or publicly traded companies), BGF is saying they want to bet on established, multinational corporations to help drive the transition to a circular economy. Companies like Adidas and Tomra may have better circular economy practices than their peers, but they are more focused on efficiency than effectiveness. As the Ellen MacArthur Foundation has noted, we must drive toward “the transformation of products and their associated material flows.” Otherwise we will be stuck at the “end of pipe.”

Don’t get me wrong, I love that Adidas is committing to sourcing more recycled plastics here in South and Southeast Asia, and that Tomra is going to launch reverse vending machines in this region, as well, making it easy for people to return plastic bottles. I see these as exciting sectors for investors to focus on.

https://www.forbes.com/sites/robkaplan/2019/10/14/why-blackrocks-new-circular-economy-fund-is-a-big-half-step-in-the-right-direction/#38e3d26c182c

Kan tyde på at det er noe stort på gang i Asia for Tomra. For å si det slik. Jeg tror ikke BLACKROCK hadde investert og “markedsført” Tomra uten at de visste at ting går bra (og at ting er på gang)

Investor
Redigert 20.01.2021 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
14.10.2019 kl 20:05 2515

Tenker da på dette i sammenheng med det som stod i media tidligere i år om samtaler mellom Tomra og Kina/India om innføring av pantesystemer. Kommer denne nyheten nå starter definitivt raketten igjen. Og da stopper den ikke på 300.-!!! ;-)

https://recyclinginternational.com/plastics/deposit-return-scheme/

Investor
milojack
14.10.2019 kl 20:34 2455

"Tomra is going to launch reverse vending machines in this region" spennende , det kan bety at hun har forsnakket seg og at nyheten ikke skulle ut ennå. det kan også bety at Tomra skal lansere maskinen som et forsøks prosjekt i området. uansett jeg har stor tro på Tomra og at store nyheter er rett rundt hjørne. Jeg har investert i Tomra siden 2005 så hadde en fin engang på 35 kroner. har blitt med hele veien opp og nedgang den siste tiden. Jeg tror vi står foran et kjempeløft alt for mange som mener noe om fremtiden til Tomra , når de store begynner å mene no så er det store ting på gang. jeg sitter long og snitter ned , snart smeller det....
KanonBra5
15.10.2019 kl 06:42 2241

Det er dette som er tingen her. Husk at i land som Kina og India har vi ikke har de samme lange demokratiske prosessene som skal gjennomføres (som feks. i Europa) ved at nye ting skal innføres (feks. et pantesystem) Dette hintet også Mr Stefan Randstad om under en av Tomras kvartalspresentasjoner tidligere i år. Her har vi garantert noe på gang!!! Noen vet selvfølgelig mer en andre her.

Investor
Redigert 15.10.2019 kl 07:04 Du må logge inn for å svare
KanonBra5
15.10.2019 kl 13:36 1988

Tipper selv at Q3 blir en spennende presentasjon med potensielle overraskelser som feks. en mega avtale i Kina/India.

Time will show!!!

Som sagt tidligere nekter jeg å tro at BLACKROCK hadde gått så hardt ut med at Tomra er en de satser på uten at de sitter på litt mer informasjon (POSITIV) om selskapet.

Investor
milojack
15.10.2019 kl 20:50 1837

litt smånervøst i dag skal vi holde ut til Q3 eller må vi være inne når toget går... jeg gleder meg :-)
aksjenerd
16.10.2019 kl 14:36 1621

Hvorfor nedjusteres TOM da?

Roger Berntsen siger oppkjøpskandidat, men meglerhuse nedjusterer.

TOM:DNB MARKETS NEDJUSTERER KURSMÅL 220 (300), GJENTAR HOLD

TOM(NY):ABG SUNDAL COLLIER NEDGRADERER TIL SALG (HOLD)

ABG Sundal Collier viser til at svakt ordreinntak.

Hva skal man tro?
KanonBra5
16.10.2019 kl 15:10 1574

For å være helt ærlig handler dette om uvitenhet. Kikket akkurat på video snutten (i finansavisen.no) der Hegnar kommenterer prisingen av selskapet. Han har jo nesten ikke peiling på hva de driver med og hvor markedslederne de er. Allikevel får dette en overskrift i avisen som sier at selskapet er overpriset osv. Det samme tror jeg gjelder for de andre analytikerene som har uttalt seg. De vet rett og slett ikke hvilken posisjon Tomra har innenfor sine felt (som er ekstremt etterspurt) globalt.

Investor
nokia123
16.10.2019 kl 15:13 1560

Hegnar viser liten innsikt i flere selskaper han uttaler seg om
Bør pensjoneres