Kontraktsrush til Magseis Fairfield i Q4 2019!

Davinci_me
MSEIS 14.10.2019 kl 20:10 11975

Deltok i dag på conference call (Magseis) som var åpen for allmenheten kl 1700 i dag. Der sier CEO rett ut " Vi har flere kontrakter klare for signering" disse blir publisert i Q4.

Tanker rundt dette? Hvordan vil dette påvirke morgendagen?
Redigert 21.01.2021 kl 04:05 Du må logge inn for å svare
Odi.1
14.11.2019 kl 14:32 4173

" Det beste var bildet av olje-necken som står på stranda med en node på skuldra. Det var virkelig overbevisende. "

hehe, vatje han fine? Du, tenk det markedet er også PGS long gone i fra med sine "Tandberg" sort hvit apparater, finnes like mye olje og gass på grunnvann som deep , rundt i verden.
Her kan det sulles rundt en tjukkas med noder , og PGS raver rundt med noen Oljeforbruk i verdensklassen, båter en ikke kan bruke til å tråle reke med en gang.
Men fytti katta så dyrt, 9-10 milliarder i gjeld og en nærstående refinansiering med Jappe renter, eller alternativt utvanning uten sidestykke i norsk finansverden.
16 kr kan over natta bli verdi 10 øre.
Fra Sidelinjen
14.11.2019 kl 18:18 4048

Ja, dette med voldsomme verdifall på kort tid kan dere MSEIS-aksjonærer alt om. Fra 21 til 4.8 på ett år, reneste magien. Heeeeelt sikkert bare manipulasjon fra desperate shortere. Flott at dere i disse tider også har omsorg nok til å advare oss dumme PGS-aksjonærer som gikk for 70 % oppgang på få måneder i PGS i stedet for 60 % nedtur i MSEIS.
For meg ble det dobbel jackpot med short MSEIS og long PGS. Ble 130 % det 😎😎
Redigert 14.11.2019 kl 18:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2019 kl 18:52 4018

Du får kose deg med prosentene dine ;-) du vinner alle tissekonkurranser. Russisk rulett i PGS, SDRL, TRVX, NANO, vil alltid gi bedre avkastning, helt til børsmelding før åpning om kriseemisjon eller at medisinske testresultater er null og aksjen går til null. Men da har vel du solgt dagen før selvfølgelig. Vi andre er bare idioter og har aldri tjent en krone selvfølgelig ;-)

Du er vel person nummer 18.790 på HO som skryter av sine eminente ferdigheter og handler.

Det fundamentale vil alltid innhente kursen til slutt. Derfor er det stor forskjell på PGS og MSEIS. I PGS peker det fundamentale nedover og har gjort det i lang tid, i MSEIS peker det opp.
Redigert 14.11.2019 kl 19:08 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
14.11.2019 kl 19:31 3985

Jeg kan garantere deg at alle mine salg postes samme dag, akkurat som i Otello i går.

Jeg kan også garantere deg at verken NANO eller TRVX blir solgt før fakta er 100 % avklart. Faller disse to 90 % på en fiasko så kan du sprette champagnen og feire at jeg endelig gikk på en smell. Her blir det enten 0 eller 1000, jeg kommer aldri til å selge før skjebnen er forseglet. Bare husk at det betyr også at jeg er inne når partneravtalene kommer, evt bud. Det blir nok en tung dag for deg :(

En ting jeg ikke skjønner; hvorfor frykte noe man skjønner kan komme? Da får man jo heller finne på noe annet å sette kapitalen i. Emisjon og lånetrøbbel kan skje med både PGS, SDRL og BORR, likefullt som i EMGS og MSEIS.

Noen ser ut til å fornekte slike ting, da går det på ryggen da. Ikke invester i ting man ikke skjønner risikoen av, enkelt og greit. Tror mange MSEIS-aksjonærer har misset denne grunnbasen av kunnskap.
Davinci_me
14.11.2019 kl 20:32 3933

Dere er som et kverulerende gammelt ektepar! Dør. Sidelinjen - hva sier du om risk/reward i Magseis nå kontrta risk/reward i PGS?

Etterspørselen er sterkt økende til Magseis sine produkt, ny ledelse, blanke ark og all time low og en robust egenkap og minimalt med lån.

Etterspørselen er på det jevne og synkende for PGS sitt produkt, mye gjeld, restrukturering på gang.

Hva sier den selvutnevnte guden sidelinjen om hvilket case man bør satse på?
Slettet bruker
14.11.2019 kl 20:35 3927

Sidelinjen har garantert solgt PGS idag siden det kan gå litt nedover heretter.... Han visste nok garantert at det kom en negativ artikkel etter børsslutt idag, lur som han er :-)

Moody's vurderer å nedgradere PGS
Kredittvurderingsbyrået Moody's vurderer å nedgradere seismikkselskapet PGS.

Ifølge en melding torsdag kveld har byrået snudd helt rundt, og går fra å ha ratingene til mulig oppgradering, til nå å se mulighet for nedgradering.

- Selskapet må hente mer kapital, slår byrået fast, som viser til at det må refinansiere flere lån og forlenge sin kredittfasilitet.

Moody's beskriver markedsforholdene som "utfordrende" for mange av selskapene i nedre del av skalaen, og poengterer at PGS også måtte trekke et refinansieringsforsøk i juni da markedene begynte å svinge.

Moody's merker seg at PGS nyter godt av et bedre marked for kontraktsseismikk og har høyere flåteutnyttelse, samt at ordreboken vokser. Dersom PGS ikke lykkes med refinansiering i løpet av året vil det imidlertid trolig sette "betydelig" press på ratingen.

- B3-ratingen kan nedgraderes dersom PGS mislykkes i å fullføre refinansieringen i 2020-2021 i tide. Den kan også komme under press dersom den fortsatte markedssvekkelsen medfører driftsunderskudd og den justerte gjeld/bruttoresultat (ebitda)-graden stiger til mer enn seks-gangeren, i en lengre periode, skriver Moody's.

Ratingen kan løftes dersom finansieringen bedres og den justerte driftsmarginen stiger til over fem prosent, og gjelden faller til under 4,5 ganger ebitda.
Redigert 14.11.2019 kl 20:37 Du må logge inn for å svare
Odi.1
14.11.2019 kl 20:37 3922

Det er nok ikke helt uten grunn denne meldingen om "ocean bottom node seminar" fra DB og MagseisFairfield kom i dag :)
Godt timet for ett "dårlig" q3 som det KUN er to handle dager igjen til...

" Ryktet " mitt var ikke helt borte i natta heller da, skal noe til å klokke det 100% inn , mye fokus på MOB og PB :))
Slettet bruker
14.11.2019 kl 20:40 3915

Ikke invester i aksjer man ikke kan forstå tror jeg vi heller sier. Hvis du ikke er kreftforsker, er det kun lottomentalitet som bringer folk inn i trvx og nano.
Slettet bruker
14.11.2019 kl 20:47 3907

Fra sidelinjen har latterliggjort mitt syn på EMGS i lang tid, så kom svære kontrakter og kursen gikk 134%. Rart ikke vår eminente trader fikk trykket på knappen, på det meste, kunne han hentet 160%
Redigert 14.11.2019 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.11.2019 kl 21:09 3886

Har du sett noen av presentasjonene til PGS? Mens CEO skjønnmaler butikken, ser du CFO sette armene i kryss og med nervøs latter svarer kort og upresist på spørsmål. Vi skjønner alle hvor det bærer.....
Redigert 14.11.2019 kl 21:09 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
14.11.2019 kl 21:20 3866

Er etterspørselen etter PGS sitt produkt synkende?? Har du oppdaget dette selv, eller lest deg blind på hausseinnlegg om noder?

PGS satt igjen med 30 MUSD i Q3, og ratene og etterspørselen strammer seg til. Andre melder om det samme.

Jeg har dekket meg inn i MSEIS, det betyr vel at jeg mener at mesteparten av nedsiden er tatt ut. Jeg er også opptatt av at man ikke må bli for grådig, og sette et mål. Jeg tror fortsatt det kan komme bad news her som vil sende aksjen mye lengre ned, men det veddemålet avstår jeg fra. Enn så lenge.

Jeg er fortsatt long PGS, er ikke ute selv om noen endrer rating. Jeg selger ikke før 30 kroner, og jeg backtrader aldri. Så faller PGS 5% i morgen så er jeg fortsatt med, ingen fare.

EMGS er og forblir en katastrofe, verdiene er fullstendig utradert. At aksjen falt fra 4 til 1.3 kroner betyr ikke at man skal kjøpe for det. De som har prøvd den teorien i REC er ruinerte for lenge siden. Jeg, med mine gudegaver, sa selg Emgs på 4 og Mseis på 18. Begge anbefalinger har fortsatt en god standing for de som var åpne for litt god, gammeldags innsikt.
Slettet bruker
14.11.2019 kl 21:31 3845

PGS-eksperten Olaissen har 3.5kr kursmål på EMGS og 13kr på MSEIS. Hva er det du ser med dine tykke briller som ikke han ser? ;-)

https://e24.no/boers-og-finans/i/VbLx2W/venter-positiv-resultatsesong-for-seismikk-etterspoerselen-stiger-og-det-er-hoeyere-priser

10 oktober
Meglerhusets øvrige kursmål på seismikkselskapene på Oslo Børs er (tirsdagens kurs i parentes):

PGS 22 kroner (13), Polarcus 2,5 kroner (1,1), Seabird 1,2 kroner (0,6), Magseis 13 kroner (10) og EMGS 3,5 kroner (2,2). Alle selskapene utenom EMGS har en kjøpsanbefaling.
Redigert 14.11.2019 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
14.11.2019 kl 21:42 3830

Når Olaisen gikk fra kursmål 25 til 1 kr i PGS kjøpte jeg for harde livet på 13 kroner. Solgte etter 10 mnd på 37.7.

Analytikere er backtradere, se bare på Masdal. Kom med analyse på MSEIS og target 22. To uker senere kom en ny med kursmål 12? Hvilken verdi tilfører analytiker da?

Ingenting, de snur seg på historiske events, de klarer sjeldent å forutse fremtiden.

Det finnes hederlige unntak, som f.eks Huseby Karlsen på rigg. Han hadde sell på SDRL og FOE hele veien ned fra 250 kroner og til bunn. Han tørr å mene der andre ikke gjør det. Han var ikke populær hos riggeierne, men ekstremt godt likt av investorene som kunne posisjonere seg på en fantastisk innsats og dedikasjon.
Odi.1
15.11.2019 kl 09:26 3680

Om SL er ett unntak?
Tviler sterkt på om short har klart å dekke seg inn når topp 20 samtidig har øket så betydelig?
Vi får ikke svar på fra disse Short typene ,hvorfor T20 øker og øker beholdningen?
Da må det i vertfall være som jeg har spekulert i, at det er T20 som har en toskansk hest ute å jobber inn aksjer som er dumpet med lånte midler, om dette er helt lovlig måte å skaffe seg billige aksjer?
Om alle har gjort som SL, da er det kort vei til 11,15 og veien videre til 16-17 kr om Gaidingen og kontraktene kommer positivt, og i betydelige mengder.
Vise versa til 3,25 om dette blir elendig gaiding. 0 Kontrakter Q4, så langt, kun gårsdagens "HINT" , dere må være ops..ops på :)
Redigert 15.11.2019 kl 09:30 Du må logge inn for å svare
cinet
15.11.2019 kl 10:20 3632

Hva er hintet?
Odi.1
15.11.2019 kl 11:49 3578

Note 5 og 6 , spesielt i gårsdagens melding.
Fra Sidelinjen
15.11.2019 kl 12:07 3561

PGS ned 15 øre i dag på en dag hvor børsen er ned 1 %. Hva var det egentlig du var så bekymret for med tanke på Moody's chention?

Jeg sier det igjen; det er utrolig mange av dere som ikke skjønner hvordan børs, momentum og nyheters effekt henger sammen. Det står jo svart på hvitt i artikkelen, og som er hele grunnen til at aksjen har steget 60 % på kort tid; "bedre marked for kontraktsseismikk, høyere flåteutnyttelse og voksende ordrebok". Med andre ord, det stikk motsatte av tilfellet for MSEIS.
Derfor er PGS opp 60 % den siste tiden, MSEIS tilsvarende ned.

Kjøp fond, og hold dere langt unna enkeltaksjer, vet ingen annen måte å formulere dette budskapet på uten å bli frekk.
Redigert 15.11.2019 kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
15.11.2019 kl 13:20 3504

Hvorfor farer du med løgn? Kan ikke se at Mseis har signert en eneste kontrakt i q4 2019
som forsvarer overskriften i denne tråden. Tror nok den nye ledelsen har mer enn nok med å
holde selskapet flytende. Jeg har aksjer i dette drittselskapet, som ble driftet uten kontroll av
Grytnes, men jeg føler ikke behov for å lure andre småaksjonærer inn i aksjen.
Vent og se om de får kontroll, før dere kjøper aksjer Mseis, er mitt råd!
Slettet bruker
15.11.2019 kl 13:29 3493

Tror nok ikke han farer med løgn - isåfall videreformidler han bare løgnen til nåværende CEO som på conference call klart og tydelig sier at det ligger kontrakter klare for signering i q4. Men man kan selvsagt aldri vite.... mseis har ikke kommet med mange gode nyheter på en stund akkurat, så vanskelig å tro at det skal ordne seg nå kanskje :-) Men som du sier, vent med kjøp er nok en god strategi - se om de får kontroll !
Marketwatch
15.11.2019 kl 13:40 3481

Kontraktene kan jo ikke signeres dersom Mseis taper på de. Ceo sa jo også klart og tydelig at først av alt
måtte kostnadsnivået bringes under kontroll. Må derfor forvente at det kommer melding om slike
tiltak snarlig.
dotcom
15.11.2019 kl 13:50 3467

Jeg har ikke lengre aksjer, jeg valgte å ta tapet rundt 6,10 men man følger litt med i håp om en gunstig inngang. Jeg har ikke helt mistet troen på selskapet men jeg ser ingen grunn til å gå inn før Q3. Ut fra halveringen i EBITDA blir både Q3 og Q4 helt elendige.
Det holder ikke med nye ordre i Q4, selskapet må også overbevise markedet om at de nå får kontrakter med marginer som gjør at de faktisk tjener penger. Siden selskapet ikke har meldt om betydelig ekstraordinære kostnader, må man bare anta at de ikke har kontroll på kostnadsiden når de leverer anbud. Nye kontrakter er lite verdt hvis de taper penger på dem.
Odi.1
15.11.2019 kl 13:56 3454

hehe, mye snadder å lese her nå...

vokabularet "taper" penger blir jo helt feil det også , en "tjener" ikke så mye som en spåmann i Desember spådde dem skulle "tjene"

Tenker en skal være lykkelig at topp 20 av ren sympati har kjøpt disse short aksjene deres :))

Håpet nå blir om Trygve og Co klarer å komme med en grusom overskrift på Tirsdag? , dem er vel innarbeidet …….. nok til dette.

Så får topp 20 og long handle enda flere ned til 3,25 ? Som var det siste kursmålet , å forstå...

Det var nok helt sikket kun ett Epilepsi ANFALL Ceo og DB fikk da de sendte meldingen Ut på News Web i går.



"
Må derfor forvente at det kommer melding om slike
tiltak snarlig.
"

Er Presentasjon på Tirsdag i forbindelser med q3 Reporten, når en 1 oktober blir satt i stolen, må en få "litt" tid å se over saker og ting?.
ceo: " dette kan jeg, dette har jeg gjort før " :-)

Redigert 15.11.2019 kl 14:31 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
15.11.2019 kl 16:34 3379

Nemmen. Gikk det ikke helt veien for deg.. sytepave. Å beskylde andre for løgn er bare patetisk. Alt jeg kommer med her er forankret og kan henvises til. Ceo uttaler klart og tydelig at det kommer kontrakter i q4 til å fylle backloggen opp i 2020. Det vil være direkte selvmord av ny ceo og komme med slik info hvis det ikke skulle skje.

Selg deg ut av selskapet hvis du mener det er et drittselskap. Så enkelt er det. Jeg tar gjerne aksjene dine.

Markedwatch - du er patetisk!
Marketwatch
15.11.2019 kl 19:13 3300

Det er mer patetisk å hausse opp en aksje man er inne i ved å spre løgn.
Jeg kan ikke se at det er skrevet noen kontrakt i q4 som du gir inntrykk av i din overskrift.
Når jeg går inn og ut av en aksje skal di gi f... i, men jeg nekter å falle til ditt nivå i et forsøk på
å få aksjen opp.
cinet
15.11.2019 kl 19:34 3277

Merkelig amerikansk polarisering her inne . Kan ikke pgs elskere skrive på pga tråd og de som mener de har greie på magseis skrive fornuftig om magseis? En prematur krangel om HVem som har gjort det best , er og blir historie . Skal jeg kjøpe på mandag ?
Slettet bruker
15.11.2019 kl 19:37 3270

Det er de unødvendige kostnadene som er problemet.
Odi.1
16.11.2019 kl 09:49 3130

c : " Skal jeg kjøpe på mandag ? "

Ville ha ventet om jeg var deg, kommer det ikke noe mer på Baclog 2020, eller signalet der er betydelig solid fra ceo , ville jeg ventet.
Bedre å være sikker en absolutt treffe bunn.
.
Davinci_me
16.11.2019 kl 09:52 3124

Er du evneveik, dum - eller enkelt møblert i topplokket Markedswatch? Eller vet du rett og slett ikke hva Q4 betyr? Overskriften "kontraktsrush i Q4" står seg meget vel, selvom man ikke har fått kontrakter i første halvdel av Q4. Det kan komme flere meldinger samme dag eller samme uke. Faktum ER at ny CEO som har ALT å tape på å komme med en slik lovnad og ikke følger opp.

Q4 strekker seg fra 1. oktober til 31. desember. Det er mange børsdager igjen. Men det minker.

Fint om du kan hevise til hva jeg har sagt er løgn ifbm caset Magseis!? Utakknemlig drittunge, Det du er. Hadde du visst hvor mange timer jeg har brukt å lese gjennom og følge selskapet, slik at sånne gratispasasjerer som deg kan foreta investeringsbeslutninger - hadde du blitt overrasket.

Nå er det 30 børsdager igjen i 2019 - tik tak.


Redigert 16.11.2019 kl 09:53 Du må logge inn for å svare
Davinci_me
16.11.2019 kl 10:03 3114

Cinet: Jeg hadde trodd at flere skulle selge seg ut før Q3 og kursen stå lavere. Jeg vet at flere småsparere har redusert eksponeringen før Q3. Men det viser seg jo at topp 20 plukker det som de små slipper. Aksjen holder seg stabilt og har etablert et solid gulv/støtte rundt 4.80.

Uansett - tirsdag blir det rødt, men et veldig dårlig resultat er nok bakt inn i aksjekursen på 5 kr ifølge mine folk som dekker aksjen. Men all annen info enn rene tall er veldig intressant. Jeg vet blandt annet at det er nevnt at MF har jobbet med å få bokført nodene som en mer legitim del av egenkapitalen. Effektiviseringstiltak for å heve avansen på drift samt informasjon om sluttføring av engangsutgifter ifbm sammenslåingen.

Det kan godt være ledelsen har ventet til i og rundt q3 res - å slippe nyheter om kontrakter eller andre tiltak som er bull for kursen.

Mitt tips: Kjøp litt før Q3 - og snitt ned tirsdag hvis den skulle falle umiddelbart på tall/destruktive overskrifter i media. Kommer det noe solide kontrakter, og q3 ikke er katastrofe, starter vi tirsdagen på 6.50- 7.00 kr.
Redigert 16.11.2019 kl 10:04 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
16.11.2019 kl 10:52 3075

Så de som ikke hørte på denne (under) er utakknemlige drittunger fordi DU bruker mye tid på MSEIS?


Davinci_me
28.08.2019 kl 12:20
2097
Stadig nye kjøpere på støtte nivået 10.80... null bekymringer.

———————————————————-

Tror du alle andre er lastebilsjåfører som bare kommer innom for å slenge dritt, og kjøper jallaaksjer og ikke «kvalitetsaksjer» som MSEIS? Her var du ganske klar på at all den tiden du bruker på selskapet gjør at det er ingen fare eller bekymringer at kursen falt til 10.80. Det var bare til å laste, fordi du har folk som følger selskapet?

Jeg tror at de som kjøper på dine garantier og tidsbruk og som sitter med urealisert / realisert tap 550 000 kroner på 1 MNOK investert er noen hakk mer forbannet enn deg. Jeg vil påstå at det å være «gratispassasjer» på din deling av kunnskap om MSEIS er alt annet enn gratis! Å halvere verdiene gjennom rådgiving på en måned er jaggu ikke noe å ta seg betalt for....

Jeg skjønner frustrasjonen av å mislykkes med aksjer, men å ta det utover andre og kalle de drittunger er vel et nytt lavmål for aksjonærbestanden i MSEIS.
Redigert 16.11.2019 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
cinet
16.11.2019 kl 11:16 3062

Da takker jeg davinci og odi for saklige svar , dog selvfølgelig subjektive . Sidelinjen .. bidrar du konstruktivt ? Spis frokost , øk blodsukkeret, og ta deg en luftetur til pgs-tråden
Fra Sidelinjen
16.11.2019 kl 11:21 3060

Det kommer an på øyet som ser Cinet. Hvis du hadde vært åpen for råd som var godt fundamentert og du solgte på 17 kroner, 13 kroner eller 10 kroner, så kunne du spart deg 50 - 70 % verditap.

Det er nok ikke konstruktivt nok det, vi snakker jo bare penger, og er det noe HO-leserne har nok av så er det vel penger. Antar at dere ikke bruker tiden her fordi dere ønsker å bygge verdier? Det er vel tidsfordriv som er hoved-driveren.

Er det bare jeg som har skjønt at Odi er den største shorte-nissen av alle her?
Odi.1
22.11.2019 kl 11:53 2689

Da må vi benke oss, Styreformannen med Innsidekjøp i dag. Kan fort gå over i Bull dette etter mye negativitet, det meste uhumskheter er ryddet ut av skapene.