15.10- kl 15 30 Google livestream

rosgun
PLT 15.10.2019 kl 07:05 3512

Da er dagen her hvor Google sannsynligvis vil presentere 2 nye Pixel telefoner, 1 notebook, 1 Google home og sannsynligvis også den patenterte smartklokke med det passende navnet Camerawatch med patent fra august i år. Sannsynligvis vil de også nevne en telefon som vil ha 5 G i nær fremtid.

Det ovennevnte er basert på lekkasjer fra flere kilder som skriver på nettet.

Google er kjent for å ha få linser i sine telefoner så sånn sett er Polight høyaktuell medleverandør i Pixel sine telefoner. Linsene er trukket frem som svært fordelaktige når 5G nettet er utbygd, så mao er det i neste generasjons mobil telefoner som selfie linse de er aktuelle i første omgang. Så det vil evt være i 5G telefonen til Google Polight vil være aktuell. ( Dvs muligens ila første halvdel av 2020).

Når det gjelder smartklokken er det kamera i denne.( derav navnet på patenten- Camerawatch )

Fordelen med linsen er at den tar lite plass og ikke minst bruker mye mindre strøm enn andre linser.

Teorien går da ut på at Polight med sin linse er medleverandør til de som har laget kameramodulen til denne klokken.

Om klokken blir lansert eller ikke kan ingen si helt sikkert, men i det siste har det blitt bekreftet av svært pålitelige kilder at den nå kommer i dag.

At dette sammenfaller med bestillinger fra Polight og et passende buffer volum på en slik antatt klokke stemmer også. Pr dato har jeg ikke funnet andre klokker med kamera som skal lanseres i år.....

Nå er oktober snart gått, og medier på nett oppdaterer med engang rykter om nye klokker og telefoner er tenkt planlagt og lansert.

Det er kun Google som jeg har funnet kan være aktuelle i år for en slik klokke. Det er derfor svært sterke indikasjoner på at dette stemmer.....og flere ting som er nevnt i flere tråder tidligere som styrker denne teorien.

Om det skulle bli en smartklokke i dag vil også teorien styrke sannsynligheten for at også neste 5G pixeltelefon får Polight linse. Da snakker vi fort om 20 millioner linser( inkl klokke og telefon) som tilsvarer en omsetning på ca 600 mill kr og et overskudd på minst 250 millioner ila 2020. Videre at man kan utvide prod i de neste årene for å kunne dekke den økende etterspørselen. (8 mobilmerker i prosess og 10 kameramodulprodusenter er i prosess pr Q2)

Kursutviklingen har vært bra i det siste og tyder på at økt medieomtale og oppmerksomhet har fått flere til å våkne for å posisjonere seg ikke minst mot Q3 presentasjonen 24.10.19.......

Emi kurs var 50,- for ett år siden. Nedsiden er svært begrenset også, så mange ser det som liten risiko å gå inn nå, da kursen fortsatt er under emikurs. Og det altså samme dag som selveste Google kan løfte Polight til himmels med bekreftelse i dag på ovennevnte rykter og spekulasjoner.

Børsverdi i dag er liten iforhold til kort og lang sikt sammenlignet med andre selskaper, slik at oppturen i dag kan nok ta pusten fra noen og enhver om teorien og ryktene stemmer..... og at nedsiden fortsatt er svært begrenset gjør dette til et perfekt case i dag tirsdag 15.10.19.

En dag som muligens vil stå i historiebøkene for norsk industri (Sintef) og som vil løfte Polight kursen til fortjente milliardnivåer.

————-

Minner om denne oversikten:

Kurs-verdi

64-370 mill
128-740 mill
256-1480mill
512-2960 mill
1024-5920 mill
1700- 8250 mill (er definert som enhjørning)

https://www.dn.no/teknologi/disse-kan-bli-norges-neste-milliardeventyr/1-1-5672742


Forklarer at designwin ikke kan annonseres :

https://www.google.com/amp/s/www.t3.com/amp/news/google-pixel-watch-could-arrive-next-week-alongside-the-google-pixel-4

Forklarer det menneskelige øye(Polight):

https://www.t3.com/news/google-pixel-watch-with-built-in-camera-unmasked-in-official-documents


———-/

How to watch



CNET will have a livestream before, during and after the keynote with Senior Editor Lexy Savvides and Editor at Large Brian Cooley. CNET's live show will begin 30 minutes before Google's event at 6:30 a.m. PT.

Livestream

CNET will also be at the event in New York with Senior Editor Lynn La, Senior Reporter Richard Nieva, Associate Editor Molly Price and Senior Editor Iyaz Akhtar. Google is also hosting a livestream of the event on YouTube.
Redigert 19.01.2021 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
15.10.2019 kl 07:26 3467

Rosgun
God morgen! Vi er mange som ser med spenning frem mot hva denne dagen bringer. Det kan bli tidenes himmelferd eller en foreløbig skuffelse. Ved utfall som det siste alternativet, så vil nok også kursen få seg en foreløbig korreksjon, men allerede 24 OKT kommer Q3 presentasjonen. Så en formodentlig korreksjon vil bli kortvarig og som sådan gi etternølere en gylden mulighet til å komme seg på innsiden, samt oss som allerede er inne til å øke eksponeringen.

Uansett så vil jeg få rette en takk til rosgun for alt gravearbeidet han har gjort i forkant av dette. At din iherdige innsats har påvirket kursen positivt er det nok ikke tvil om. Om ikke annet ved å tiltrekke poLight flere investorer, inkludert meg selv. Og så langt har dette vært en hyggelig og innbringende investering.

Du har nok fått en del pepper for din entusiasme og positive holdning til poLight. Slik går det gjerne når man i en nasjon med «gråstein» og vadmel fremstår som en latiner, ja faktisk mer positiv og optimistisk enn den mest ihuga Brann supporter på stadion. (Det sier ikke så lite!) Men skreller man bort det mest ekstreme, så fremstår du som en investor, med ikke bare stor tro på poLight, men også en som etter beste evne forsøker å underbygge dine påstander. Så får det bli opp til hver enkelt hvorvidt alt du kommer med treffer mål eller ikke. Interessant er det uansett.

Lykke til i dag! Føler meg overbevist på at 50 tallet er her før lunch og at det kommer til å bli en særdeles heftig ettermiddag og resterende uke, DERSOM dine antagelser om at poLight er del av et av de produktene som i ettermiddag blir lansert. Personlig velger jeg en avventende holdning, forberedt på skuffelsen og stålsetter meg for eventuell tidenes himmelferd på OSE!
Redigert 15.10.2019 kl 07:30 Du må logge inn for å svare
Kraamz
15.10.2019 kl 07:34 3417

Om det ikke blir Google, så blir det noen andre😉 Ikke store forventninger til Google selv men om det blir! Da ser vi en 🚀 allerede ved denne nyheten😃
Londonmannen
15.10.2019 kl 07:53 3344

Enig. Og det er jo nettopp det faktum at en storfisk trolig allerede har bestemt seg som gjør risk/reward så fantastisk i denne. Blir det Google i dag så skyter vi til himmels! Blir det ikke, så blir det en annen storfisk i løpet av høsten. Noe vi vil få info om 24 OKT. Men blir det Google, du verden..........
rosgun
15.10.2019 kl 09:30 3184

Minner også om at det lekket Pixel4 info i går kl 03 på natten amerikansk tid. At det samme skjer i dag med google watch skal man ikke se bort ifra...........

Regner med dette kommer ut før presentasjonen starter- hadde vært typisk liksom.....

Tikk Takk:

https://www.timeanddate.no/klokka/i/usa/new-york

5 timer igjen nå:til 15 30.

https://www.youtube.com/watch?v=cW3HJLgVL14

Tenker egenlig på hvor lenge et slikt arrangement varer.. Lanseringen til Apple varte i 3 timer tror jeg....mao ikke helt sikkert man får greie på noe her før børsen stenger. Vil regne med at telefonene og annet kommer før en evt klokke lanseres.

Det kan faktisk bli en liten thriller avslutning på børsen i dag da




Redigert 15.10.2019 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 09:39 3124

Aksjen virker nervøs nå. Ikke rart, siden mange småaksjonærer sitter med gevinster som de brenner etter å realisere. Kan godt få et fall ned mot 36 - 37 før lunsj nå. Det må vi regne med etter så sterk oppgang. Vi får se.
Redigert 15.10.2019 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
15.10.2019 kl 09:42 3106

Danskene sier tossetimen,ser sånn ut i dag i swinging bitch.🚂
Slettet bruker
15.10.2019 kl 09:44 3085

Enig i det. Forøvrig lite å støtte seg på før tretti tallet og ned til noen og tjue. Ikke at jeg tror aksjen kommer dit med mindre forventningene ikke innfris i dag.
rosgun
15.10.2019 kl 09:50 3035

Det er nok mange av de som har sittet lenge også nå som har solgt litt, OG det er greit selvsagt. men som i går : Disse/ dere vil inn igjen på et tidspunkt så kursen vil nok garantert nå nye høyder ved børsslutt i dag... Selv sitter jeg stille i båten uansett da jeg har dårlig erfaing med å prøve å trade aksjer.

Plutselig går man for høyt og lavt inn og ut og alt ender opp med tap....

Nei. her er det bare å sitte i ro :)
Redigert 15.10.2019 kl 09:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 09:58 2964

Forventninger om verdensherredømme. Følg med da mann!
Alekxxx
15.10.2019 kl 10:00 2945

Godt og ha så mange klarsynte her på forumet
Slettet bruker
15.10.2019 kl 10:02 2932

Ja, du kan føle deg trygg på det
Slettet bruker
15.10.2019 kl 10:04 2913

Magefølelsen sier kraftig opp eller ned i dag. Ikke flatt. Huff, her var det vanskelig å bestemme seg.
rosgun
15.10.2019 kl 10:05 2898

Takk for gode innspill
rosgun
15.10.2019 kl 10:08 2880

Slapp av- vi er ikke på emisjonskursen enda....

Det vil uansett være en målestokk, sågar uten ordre....(selvom det er bekreftet et salg i forrige medling).

At kursen nå er under emi kurs begrenser jo en evt fallhøyde i aksjen på kort sikt.
KKJ
15.10.2019 kl 10:47 2732

Hadde jeg kommet her nå hadde jeg kjøpt meg inn før 15.30 i dag, kursen er litt ned før stor oppgang i ettermiddag!
rosgun
15.10.2019 kl 10:53 2700

Ja, men tror det er større hus som kommer nå—de er kresne på inngang.... tyder bra dette...
Slettet bruker
15.10.2019 kl 11:42 2596

Ingen årsak;) Men fra spøk til alvor. Har lest det du skrev i TS. Allikevel, er det ikke litt kort tid fra slutten av august til 15.oktober hvis det er snakk om en test og verifiseringsperiode? Deretter er det produksjon. Videre ang siste ordre -"poLight expects to ship the order to the customer by November 2019".
Tenker det er mer sannsynlig at setningen -"Progress made on three projects which may lead to design-win in late 2019 or first half 2020 related to smartphone, wearable and barcode"- viser til at det er en anledning noe senere eller på nyåret man bør glede seg til. Volum på bestillingene er litt for små til at jeg tror dette uansett dekker en release av google-dimensjoner. Er tanken at Google presenterer GoogleWatch nå og samtidig avslører leverandøren av kamera, eller røper kamerateknologien? Stiller meg litt tvilende til det.

Fra nest siste børsmelding: "After product release it is expected to be in market from 12 to 18 months. While
a PVT represents an important milestone towards award of a mass production
contract, it is not a design-win and the project remain subject to potential
changes for various technical and market related reasons."

PVT=Product Verification Test.

Tenker det er enda litt til som skal falle på plass før det tar av. Produktet må først overbevise forbrukerne og markedet.

Fra siste melding:
The order will be used to build buffer stock to prepare for a potential
commercial launch related to a planned product release of a wearable device by
an undisclosed OEM. The planned commercial launch remain subject to potential
changes for various technical and market related reasons.

Jeg er av den oppfatning at det trolig er en mye mindre aktør enn Google i kulissene. "buffer stock" på 34000 er ikke akkurat voldsomt. Wearables er mer enn smartklokker.

Får ikke tidslinje og volumet til å gå opp.

Slettet bruker
15.10.2019 kl 12:45 2475

Deler tankene til imprex ovenfor her. Faren ved å gå høyt ut og skape forventninger om at Google skal presentere en linse fra PoLight i sitt nyeste produkt i ettermiddag, er selvfølgelig fallhøyden dersom det ikke skjer. Jeg ser derfor ikke bort i fra at endel investorer kan ha kjøpt PLT kortsiktig på denne forventningen. Dersom dette ikke blir en realitet i ettermiddag, kan morgendagens fall bli stort. Man bør derfor følge med og være forsiktig, og aldri investere mer enn man har råd til å tape. Aksjemarkedets første og viktigste regel. Jeg er fortsatt meget positiv til PoLights teknologi, men positiv realist.
Redigert 15.10.2019 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
focuss
15.10.2019 kl 12:50 2455

Har ingen tro på Google , men har tro på at vi kan få vite en del den 24 oktober som vil sørge for optimisme rundt Polight.

After more than a decade of research and development aimed at replicating the lens of the human eye, poLight is now ready to introduce to the market a technology that captures astonishing images with instant focus.
rosgun
15.10.2019 kl 13:02 2400

Så fortell meg da hvem som har en linse som bruker lite nok strøm og som har øvrige egenskaper som Polight sin og som skulle være interessant nok for Google?

Og hvorfor komme med dette nå etter at dere har solgt? Dere var jo veldig positive igår begge to.

Vi får se om dere vil inn før børsen stenger i dag og eller om dere tør å stå utenfor.

Lykke til!

Vi snakkes imorgen så ser vi hvem som fikk rett. Ingen vits å spå dette nå så tett opptil. Da kunne dere ha sagt noe tidligere vel.

Minner igjen om « noe stort» og Google har vært en av nære partnere i lengre tid, Ref demo telefon fra 2017.

Google Camerawatch er bekreftet fra sikker kilde. Tror dere da Google er så inn i helvetes dumme i hodet å kjøpe en annen linse enn den eneste linsen i verden som vil slå knockout out på applewatch og andre smart telefoner.Hvis dere ikke har noen andre alternative linser de kan ha brukt fortell meg det nå!!!! Ikke blabla - det klarer alle å si. Og han der Anders tullebukker må lære seg å lese. Det ER bekreftet en smartklokke fra isaksen i Q2 rapport, ikke noen annen wearables . Snakk om å tro at du kan noe. Du baisser naturlig nok, og gir fan i alle du lurer med villedende info.
Redigert 15.10.2019 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
TeeJay
15.10.2019 kl 14:11 2281

Lite klokt uansett, å være så himla påståelig som du er.
Hvis det er Google, gratulerer.

Det er d neppe, og det vil jo uansett vise seg.

Men er det d så blir det jo spennende.

Uansett er det vel 12-18 mnd før produktet skal på markedet. Stemmer det med Google camerawatch?
Jeg vet ikke.

focuss
15.10.2019 kl 15:16 2161

De kunne jo ikke sagt den skulle lanseres i dag for da hadde alle forstått hva Google kom med og de ville hatt munnkurv.
TeeJay
15.10.2019 kl 17:07 1966

Ingen Google watch... hvilket sjokk

Ville revurdert de sikre kildene dine
Redigert 15.10.2019 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
TeeJay
15.10.2019 kl 17:13 1918

Da blir det 30 % ned imorgen folkens
Slettet bruker
15.10.2019 kl 17:24 1867

Jeg tar i mot rundt om de30 % ;) Ingenting har forandret seg, to leveringer for test og kontrakt venter.
At noen har fått forventninger pga. en sprø "selger" her inne, er veldig kjedelig. Tenke selv er det viktigste.
Kraamz
15.10.2019 kl 18:25 1784

Vi som har lest oss opp og har troen får nytte anledningen om den går ned til å kjøpe mere🤑
Slettet bruker
15.10.2019 kl 20:18 1698

Korreksjonen i dag kom trolig på mangel av gode nyheter. Lite tvil om at Google-spekulasjonen var for tynn. De første spekulasjonene kom 5.september. Like etter et fall på nesten 30 prosent. Etter den første meldingen 15.aug skjedde det ingen ting før det gikk 12 dager. Kursen falt nesten 13 prosent før klatringen virkelig begynte. Google spekulasjonen virker å fått rotfeste hos enkelte de siste dagene. Og det forsterket seg nok med siste melding. Veldig få som argumenterte i mot. Eventuelt tiet de og håpte det skulle dra aksjen enda noen hakk opp. Ganske klassisk opplegg. Tror jeg velger å sitte utenfor til Q3 er over. Ting tar tid. Selv for enhjørninger. Selv ledelsen ønsker nok kursen dit den var ved notering. Men ting tar tid,