ADS har flere minuser enn plusser kontra HUNT

ADS 15.10.2019 kl 11:15 4038

Det 1. store minus med dette selskapet er at de er registrert på Kypros og aksjene kan dermed ikke legges inn i aksjesparesamlinga til folk.
Det 2. store minus er at båtene er av eldre dato
Det 3. stor minus er at ingen av båtene har skrubbere
Det 4. store minus er at ingen av disse har stor kapital selv i ryggen slik Arne Fredly har

Jeg skulle kjøpe i dag, men fikk da hakeslipp når jeg oppdaget at gamle ADS var blitt registret på Kypros , det gir betydelig lavere likviditet i aksjen og alle de foran nevnte minuser
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Krosta
15.10.2019 kl 11:22 4018

ADS har mye positivt ved seg:
1: De er registrert på Kypros - det blir dermed ikke dobbeltbeskatning for AS.
2: Båtene er av eldre dato - De ble kjøpt relativt billig og skal kjøre et par år nå før de skal skrapes.
3: På rater omkring 90k vil man håve inn omtrent 85kr per aksje fram til skraping om 2,5 år
4: Man tjener penger for øyeblikket og har kapital nok til at strategien blir en suksess
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Siddis61
15.10.2019 kl 11:28 4002

2 av båtene har fått scrubbere installert i høst og den tredje får det nå i oktober. Ads er satt op for å maksimere profitt i pågående tanksyklus. Ett tankoppsving varer vanligvis ikke mer enn 2 år, da Det blir bestilt så mye nybygg at ratene stuper igjen. Disse båtene har den kapitalen de trenger og de skal sannsynligvis skrapes om 3-4 år. Ads er et ideelt selskap å investere i nå hvis en ønsker maks utbytte eksponering.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
15.10.2019 kl 12:14 3944

Har mye shipping i min portefølje nå
Ja det er forventet høyt utbytte her, men det er for mange minuser til at jeg vil kjøpe her
Umulig å komme ut dersom markedet snur ned
Ikke mulig å ha i aksjesparekonto
Rett og slett for mange minuser kontra andre tank selskap
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Neptune
15.10.2019 kl 12:24 3919

Foreslår du tar en titt på prospektet for noteringen her før du uttaler deg for bombastisk.
Caset her er å installere srubbere på eldere skip (før IMO 2020 trer i kraft) for så å drive dem noen år. Største aksjonær er Fredriksen. Tror de fleste aksjonærene her ikke er så veldig opptatt om man kan ha aksjene innenfor aksjespareordningen;-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
15.10.2019 kl 12:31 3904

Ja jeg har studert den tidligere, men først i dag så jeg at den var registret på Kypros
Vil ikke kjøpe i den så lenge den ikke er mulig å ha inn i aksjesparekontoen
Kan love deg at det er mange som bryr seg om nett det
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Neptune
15.10.2019 kl 12:42 3882

Mitt poeng vedr aksjesparekonti er at de storeaksjonærene stort sett investerer via AS eller lignende mao har ingen betydning for dem. De 20 største er alle AS/Ltd etc og kontrollerer 70%+.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
15.10.2019 kl 12:53 3851

Virker som du har misforstått caset i denne aksjen monsen, setter du deg inn i aksjen så ser du fort at dine minuser ikke stemmer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Lamps8
15.10.2019 kl 12:56 3830

Kypros er EU land og AS kan kjøpe selskapet å være innenfor fritaksmetoden.

ADS er tankaksjen å kjøpe.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare

1. Aksjen kan ikke oppbevares på ASK. Det er et minus for private investorer som ikke investerer via AS. Dersom dette fører til færre private småinvestorer, så er jeg usikker på om det er så veldig negativt for aksjen (kursen). Jeg vil tro at den kan bli litt mindre volatil ved å slippe den type investorer. Selskapet er satt opp som en utbyttemaskin. Det er utbytte som er det viktigste poenget med å investere i ADS. Jeg tror ikke at ADS er aksjen for kortsiktige aksjespekulanter. Selv håper jeg at vi slipper den type aktører.

2. Dette caset er i utgangspunktet ikke et mangeårig prosjekt. De skal skumme fløten i 2-4 år, og de har timet sin inntreden i tankmarkedet tilnærmet perfekt i så måte. Så får vi se hva som skjer. Selv om jeg tviler på det, så kan det kan jo være at strategien endres.

3. To av tre båter har nå scrubber-system. Den tredje og siste båten får det installert i løpet av november.

4. Feil. Se aksjonærlisten på adscrude.com
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
15.10.2019 kl 14:05 3762

Vel, jeg kjøper den ikke uansett
I min hverdag er det for mange negative ting innbakt i denne kontra Hunt
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Krosta
15.10.2019 kl 15:45 3666

Ingenting av det du sier og tenker gir mening. Men det er helt greit. Lykke til med investeringene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
GrusKnut
16.10.2019 kl 17:08 3422

Synes å huske at jeg leste et sted, at utbytte beskattes samme år, også på aksjesparekonto, og da blir det det samme hvilken konto aksjene står på. Rett meg om jeg tar feil.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare

Utbytter i ASK beskattes ikke før det taes ut. Det blir lagt til som gevinst på kontonivå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Kchico
16.10.2019 kl 22:33 3276

Er Ads Page blevet færdig med at få scrubber?
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
16.10.2019 kl 23:03 3237

Ja, det er bekreftet fra selskapet. Den er nå på vei til Singapore, forventet ankomst angivelig 20.okt.

Skal videre ut i verden avhengig av hvilken avtale som blir sluttet.

Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Kchico
17.10.2019 kl 07:25 3120

Ved du hvornår den blev færdig?
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Bullen
17.10.2019 kl 08:41 3052

Vet noen skrap verdien på disse båtene?
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
17.10.2019 kl 08:50 3027

Den fullførte Sea Trials og satte kursen mot Singapore på søndag formiddag norsk tid, ifølge CFO Ben Boiling i ADS Crude Carriers.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Serboss
17.10.2019 kl 09:33 2984

Men det blir meget bra Q3 for ADS, eller ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
17.10.2019 kl 13:57 2898

Q3 blir nok preget av at de har hatt to båter ute pga scrubberinnstallasjon. Men ratene har jo steget veldig i slutten av Q3, så hvis de har fått tatt del i det, så vil det nok være over forventet. Les kvartalsrapport for Q2 om selskapets forventninger.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
01.11.2019 kl 16:51 2402

Kun omsatt 6500 aksjer her i dag
Aksjen har hatt en svak utvikling i det siste
Var oppe og luktet på 30 , nå nede på 26,60
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
11.11.2019 kl 14:26 2174

Farlig aksje å bli sittende i dette
Nesten ingen omsetning overhode
Aksjen har falt 18% fra toppen for 1 mnd siden
Mulig utbytte kan redde likviditeten her
I dag omsatt kun 4000 aksjer, det er håpløst
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
kentove
11.11.2019 kl 15:08 2137

lite omtalt aksje, med top 20 som eier det meste, her er del nok utbyttene som frister, at den er illikvid spiller mindre rolle hvis man dobler pengene sine kjappere enn hos konkurrenter, selv med gamle skip er denne verdt et lodd(selv om jeg ikke har kjøpt her, men i hunt og oet pga nye skip)
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
11.11.2019 kl 16:15 2095

HUNT er også nesten umulig å selge/kjøpe uten å dytte kursen langt den ene eller andre veien
Men jeg skal inn i den når den kommer ned på 4,40 igjen
Regner med den blir mer omsatt når de 1 utbyttene kommer

NB
Hvis det medfører riktighet dette om at IMO vurderer å tvinge skipstrafikken å sette ned farta med 20% for å begrense forutrensinga, da blir det i så tilfelle svært knapt med båter både innen tank og tørrlast
Vet ikke hvor han har dette fra, men han skriver slik på denne strengen
https://finansavisen.no/forum/thread/57989/view

Shagwong
I dag kl 02:49
1053
IMO vil på sitt møte i London denne uken diskutere farts reduksjon for shipping. I begynnelsen er det snakk om tank og tørrlast. Blir det vedtatt og implementert vil det på sikt legge press på ratene da sjøreisene vil ta lenger tid. Det forutsetter selvfølgelig at ikke tonnasjen økes. Det kan bli snakk bli snakk om reduksjon av fart på 20 %. Tanken bak forslaget er reduksjon i utslipp , så jeg blir ikke overrasket om dette er noe som kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Quepasa
11.11.2019 kl 16:43 2069

ikke jeg heller. Les denne, så ser du hvor sentimentet ligger.
https://www.bbc.com/news/science-environment-50348321
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
kentove
11.11.2019 kl 17:08 2049

gjelder vel dem som ikke har scrubbere det der... forøvrig latterlig innførsel siden svovel faktisk er klimadempende, iallefall oppe i atmosfæren..
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Siddis61
12.11.2019 kl 15:13 1867

Ser at ADS Serenade er ute av tørrdokk nå og ligger på anker klar til å ta oppdrag. Da er alle tre skipene oppgradert med scrubber og klasset. Pengene renner inn fremover..
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Lamps8
12.11.2019 kl 15:43 1823

Er det ADS Stratus du mener? Serenade ble vel klar i september.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Siddis61
12.11.2019 kl 17:55 1772

Ja mente ADS Stratus
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
Lamps8
21.11.2019 kl 11:24 1513

Hmmm, ca 30 millioner dyrere verftopphold og ser ikke ut til at de har fått utnyttet de gode ratene i 4Q heller. Guider nedetid på 25% i 4Q og 60% av ratene på 20-tallet.
Skuffende.
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare
22.11.2019 kl 15:19 1364

Hmmm
Var ikke av den grunn jeg spådde HUNT var et bedre alternativ
Dette var jo dritt dårlig

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2019/11/21/7474996/tankrederi-med-svakt-tredje-kvartal-kan-bli-en-utbyttemaskin
Redigert 21.01.2021 kl 01:06 Du må logge inn for å svare