Pengene bak klimaskeptikerne.

ladaen7,30
15.10.2019 kl 14:56 411

Joda, det flyter like mye penger inn den andre veien, så det går vel opp i opp sikkert.
Mange som tjener store penger på hysteriet.
Fluefiskeren
15.10.2019 kl 15:37 401

Råtne egg finnes overalt, men så er da også de som mener menneskeskapt klima er en realitet i stort flertall.

Oppfattelsen her har jo vært at det kun er svindel for å tjene seg rike. Derfor denne motvekten jeg startet tråden med.
ladaen7,30
15.10.2019 kl 15:59 386

Vel, så lenge en drøss med folk tjener penger i bøtter og spann på slikt så lukter det ihvertfall ille, såpass må man si. Det virker mildt sagt ikke oppriktig.

Om de som mener menneskeskapt klima er en realitet i stort flertall er jeg ikke sikker på når man ser de man snakker med, de fleste er likegyldig til hele greia mens de som er opphengt i klima gjør nada for å rette på saken.
Det har man jo sett her inne også der visse prøver å fremstå som klimafrelste men som selv lekker ut at de rett og slett lever som "vanlige folk" og gjør ikke noe spesielt for å bli grønnere.
Teori og praksis blir to forskjellige ting.
Slettet bruker
15.10.2019 kl 16:05 380

"mens de som er opphengt i klima gjør nada for å rette på saken."

Veldig opptatt du er av dette poenget. Jeg er sikker på at du, og de aller fleste andre, synes plast som ligger å flyter i naturen er ille, men hvor mange gjør noe med dette personlig? Bruker du fritiden din på å gå rundt og plukke plast? Har du forandret ditt handelsmønster slik at du kjøper mindre plastemballasje?

For å ta et annet eksempel. Mener du at folk som klager på rasutsatte veier ikke bør taes seriøst om de fortsatt kjører på den veien? Bør vi forvente at de betaler ekstra i skatt for å rassikre veien?
Redigert 15.10.2019 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 16:11 373

Je pleier å plukke opp plast hvis det ligger på fine natursteder. Hiver selvfølgelig ikke plast eller boss i naturen heller. Men je «forurenser» med ufarlige ting, altså eksos.

Nå: kjøre Dodge Viper SRT10 med V8 gett.
ladaen7,30
15.10.2019 kl 16:14 370

Jeg går ikke og plukker plast nei, men så har jeg aldri kastet plast i naturen heller da:-)) Klimabevisst nok det eller?
Og når det gjelder handlemønster, så kastes det aldri mat her i huset. Innpakningen av varer du kjøper er det vel de som selger varene som har et krav på seg.Det er da ikke store valgmuligheten.

Det andre er vel heller for dumt å svare på egentlig da det har mer med vær/klima å gjøre. Man ødelegger ikke klima av å bo på utsatte steder.
Redigert 15.10.2019 kl 16:18 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
16.10.2019 kl 23:20 332

Til ettertanke for de som mener at klimafornekterne ikke er kjøpt og betalt.



Søndag kom «We Don’t Have Time» med et svar på den omfattende kritikken. I en pressemelding vedgår selskapet at man har brukt klima-Greta for å generere interesse til finansielle prosjekter, uten at familien har vært informert.

– Vi har ikke lykkes med å i tide informere familien Thunberg om at Greta skulle nevnes i vårt finansielle prospekt, med formål å samle inn midler. Et prospekt må beskrive virksomheten på en rettferdig måte, men vi er veldig lei oss for at vi ikke informerte dem om det. Jeg har snakket med familien og de har godtatt vår oppriktige unnskyldning for vårt feilgrep, sier Ingmar Rentzhog i pressemeldingen.



https://resett.no/2019/02/13/svindelen-rundt-klima-greta-16-nar-omsider-svd/





Joda, råtne egg finnes på begge sider, men dette viser jo at det finnes folk som er kjemisk fri for skrupler av noen art.
Stakkars jente, tror neppe hun er klar over hvilket vepsebol hun er involvert i.
Slettet bruker
16.10.2019 kl 23:24 327

Samme opplegget som tobakksindustrien kjørte til de måtte gi opp. Løgner og propaganda. Oljefolket har vel plukket opp ideene derfra.
ladaen7,30
16.10.2019 kl 23:34 319

Og løgnen er da??????
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:15 290

Og mannen som skulle hjelpe tobakksindustrien, Fred Singer, har vært sentral i arbeidet med den "alternative klimarapporten".
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:19 286

Litt av en type, denne Singer.

Gjør åpenbart hva som helst for en neve dollars.
ladaen7,30
17.10.2019 kl 10:38 277

Ja, og han er sikkert den eneste som er inne for pengenes skyld? Tror ikke det, gribbene finnes på begge sider.
Slettet bruker
17.10.2019 kl 10:50 272

Det tar deg tre minutter å lese deg opp på hvem Singer er.

Hvem er det som tjener penger på "den andre siden"?