PLT - Aksjehausing - og oppkonstruerte Google rykter

Slettet bruker
PLT 15.10.2019 kl 18:54 8133

De sist dagene har en gruppe nick på dette forum drevet med ekstrem aksjehausing - og skapt et inntrykk om at Google ville benytte PLT sin linse-teknoligi i sine smartklokker - og at disse klokkene ville bli presentert idag. Det skjedde ikke.

I forbindelse med dagens presentasjon, så kan det se ut som om Google satser på radarteknologi i forhold til sin kameravirksomhet, eller har jeg misforstått?
Redigert 21.01.2021 kl 05:55 Du må logge inn for å svare
Computum
15.10.2019 kl 22:39 3832

Rosgun er en "pain in the ass" for dette forumet. Hvis det er han dere sikter til så er jeg langt på vei enig i at han bruker forumet til å forsøke å manipulere.
Han bryter etter min mening forumreglementet og burde vært stoppet av admin. Men Hegnar ønsker tydeligvis ikke noe ryddighet på sitt debattforum.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 22:40 3827

Anders9ls1 skrev Innlegget er slettet
Bra oppsummert!💪🏻
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 22:45 3812

Bra Rosgun👏🏼
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
focuss
15.10.2019 kl 22:54 3784

Google har aldri vært en del av årsaken til at Polight har hatt vind i seilene. Årsaken til det er at de har mottatt ordre på 33000 linser til PVT og senere ytterligere 30000 for å forberede masseproduksjon. 24 okt er dagen vi får summere opp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 22:55 3771

Ja, for å være ærlig, så er også jeg en av de naive nautene som nesten lot meg forlede av hauserne på dette forumet. Absurditetene gikk opp for meg da jeg så Google presentasjonen. Pussig å tenke på at jeg og andre kunne få oss til å tro at Google implementerer et lite testet produkt i sine produkter - og bare noen uker etter de skulle ha bestilt produktet fra PLT.

For ordens skyld: Min kritikk i denne tråden handler ikke om PLT sitt produkt. Fremtiden vil vise om det har livets rett. Min kritikk handler først og fremst om hvordan dette forumet misbrukes til å forlede naive personer (som meg selv) til å kjøpe luftballonger til eventyrpriser. Jeg ønsker et mer seriøst forum.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
moneymachine
15.10.2019 kl 23:00 3750

Likt du har gjort mange ganger selv i andre aksjer?
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
focuss
15.10.2019 kl 23:01 3747

Hva er problemet? Det ble ikke i dag lansert noen Google smartwatch med Tlense. Det ble ikke i dag lansert noen smartwatch. Hvem trodde det skulle komme i dag? Knapt nok noen. Hva vi skal tro på skal vi bli informert om 24 oktober.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 23:01 3739

Så da selger du deg ut og har ikke noe tro på Polight? Fint at du innrømmet at du lot deg rive med. Nå er det viktig å se fremover å faktisk se hvilke potensiale dette selskapet har.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 23:14 3708

jeg kjøpte Plt fordi jeg ble anbefalt av en venn som er ekstrem flink innen elektronikk. Han lovpriste teknologien bl. annet med å bruke piezo fordi det bruker ekstrem mye mindre energi enn alternativer, og mente derfor at produktet er det eneste som kan benyttes til autofokus i for eksempel klokker og mobiltelefoner.
Jeg har ikke peiling på elektronikk, men ser på selskapet som lovende og sitter long.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=TzVFCEDe_E0&fbclid=IwAR1akTa_zW4tLzt8soIe4jTLI1xTZEMwjW_0CXG_IdTuiYoo71OfC1JYEDQ
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
15.10.2019 kl 23:27 3683

Anders9ls1
Veldig godt oppsummert!

Eller er jeg dritt lei sutrepaver som etter nedturer i aksjemarkedet ikke har nok hår på brystet til å ta ansvar for egne handlinger, men må skylde på andre. Makan til oppførsel må man nesten oppsøke barnehager for å finne. Hvor mange ganger må det påpekes at man IKKKE skal kjøpe aksjer basert på subjektive innlegg på HO? Er det leseferdighetene til en del aktører på disse sidene som gjør at det alltid er en eller annen som ikke evner å oppfatte dette?

Dere som nå har tapt noe av sparepengene på å handle aksjer, ene og alene på grunn av teoretiske muligheter fremsatt på HO, anbefaler jeg å selge alt dere eier av aksjer når børsen åpner i morgen tidlig og deretter sette pengen på høyrentekonto i deres lokale sparebank. For jeg skal si dere et sannhetens ord; dere er selv den største risikoen mot egen og familiens økonomi og det burde vært forbudt for dere å investere i aksjer. Tar jeg ikke mye feil har en eller flere av dere vært potensielt gode deltakere i luksusfellen, der man kan se hvordan personer uten evne til å tenke selv skusler bort egne penger på tull og tøys. Følger dere mitt råd, så gjør dere dere selv, samt deres nærmeste, en stor tjeneste!

poLight har en revolusjonerende teknologi og de har mer enn en håndfull interesserte kunder hvor minst en av dem er kommet til PVT, som er siste hinder før det besluttes at linsen skal benyttes. 24 OKT får vi en oppdatering av CEO på status og i den grad selskapet har kursdrivende info før den tid, så kommer den i en separat børsmelding.

Så håper jeg at vi i fremtiden slipper investorer som begynner å sutre og skylde på alle andre så snart aksjekursen ikke lenger går nordover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
moneymachine
15.10.2019 kl 23:42 3654

Bra Londonmannen!

Les Metusalem!
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2019 kl 23:54 3635

Anders...:
Ved børslansering for ett års tid siden ble det gjort en emisjon på rundt 50 kroner (all time high). Siden den tid har aksjen falt jevnt og trutt ned til under 7,40 frem til den 27 august i år. At de største eierne som deltok i emisjonen gir uttrykk for at de tror det er stort potensiale i selskapet er forståelig. Alt annet ville vært oppsiktsvekkende. Fremtiden vil imidlertid vise om teknologien til selskapet vil bli en suksess.

Men, min kritikk handler ikke om PLT men om kynisk misbruk av dette forumet. Kult om forum kan brukes til å formidle saklig- og kritisk informasjon - IKKE til kynisk hausing basert på oppkonstruert usannheter og annet usaklig tull.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
15.10.2019 kl 23:54 3632

Innlegget er slettet
Jeg skjønner hva du mener og er forsåvidt enig, men google kunne like gjerne vært kunden i kveld. Så må man på egen hånd vurdere om det er verd å ta sjansen på akkurat det. For min del så kjøpte jeg aksjene på annet grunnlag og hvis det hadde blitt annonsert at google var kunden i dag så ville det vært en enorm bekreftelse og opptur i vente. Hvem vil vel ikke være en del av det? Så jeg skjønner at folk kan la seg rive med og har selv vært frustrert over rosgun sine innlegg. Det handler mer om at han nærmest påstår å vite at det er google, fremfor noe annet. Det er her folk lar seg lede. Skriver man godt og dokumenterer samtidig så er mye av jobben gjort. Penger for folk flest er veldig personlig så man skal være litt forsiktig med hva man sier, men på slutten av dagen så er det opp til en selv å gjøre hjemmeleksen som kreves før man evnt investerer pengene sine. Når det er sagt så har alle rett til sin mening og enten er man positiv eller negativ.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 00:13 3600

moneymachine skrev Flott innlegg!
Evnen til kritisk tenkning kan være utfordrende, spesielt når euforien er på topp. Har du noensinne hørt uttrykket: "Som man roper i skogen får man svar" ?
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
provence
16.10.2019 kl 00:13 3595

For dere som ikke vet historien til poLight og før selskapet kom på børsen .. ref. kommentaren her og IPO og innhenting av penger på 50kr (ATH ?). Hele historien under men jeg fremhever pkt. 5 .. utdrag "disse investorene har på papiret et tap på over 55% gitt IPO-kursen på 50 kr"
---
1. Selskapet het opprinnelig Ignis Display AS og var opprinnelig 100 % eid av tidligere børsnoterte Ignis ASA.

2. I 2006 - for over 12 år siden - foresto Stig Myrseths Orion Securities en emisjon i Ignis Display AS der det ble solgt aksjer til 1 krone per stykk [denne kursen tilsvarer 1000 kr pr aksje etter at selskapet tidligere i år gjennomførte en aksjespleis i forholdet 1000:1 (se punkt 6 nedenfor), m.a.o. har investorene som deltok på denne emisjonen tapt 95% av investert beløp gitt IPO kursen 50 kr]

3. Etter det har det vært et utall emisjoner til stadig lavere kurs.

4. Etter hvert byttet selskapet navn til poLight AS - og nylig altså til poLight ASA forut for den bebudede børsnoteringen.

5. Pre-IPO ble utført med bistand fra ABG Sundal Collier ASA og Arctic Securities AS, som i juni 2016 lykkes i å reise kr 160 millioner i en emisjon som (før emisjonen) priset selskapet til kr 450 millioner. Aksjekursen ved denne emisjonen var kr 0,112488 pr aksje [denne kursen tilsvarer 112,49 kr pr aksje etter nevnte aksjespleis i forholdet 1000:1 - også disse investorene har på papiret et tap på over 55% gitt IPO-kursen på 50 kr]

6. I år ble det - som nevnt under punkt 2 og 5 - foretatt en aksjespleis i forholdet 1000:1 i en ekstraordinær generalforsamling som forberedelse til denne børsnoteringen. Samtidig ble aksjonærene lovet et kursintervall mellom 30 og 300 kr per aksje i den forestående IPO-emisjonen.

7. Som nevnt ble altså IPO-kursen fastsatt til 50 kr per aksje.
-----------------------------------
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
provence
16.10.2019 kl 00:24 3579

Denne oversikten viser med all tydelighet hvilke perspektiver disse tidlige investorene hadde på utsiktene for dette selskapet. Jeg tror poLight kommer til å vise dette potensialet etterhvert når vi ser kontrakter kommer i boks med disse foreløpige leveransene av TLens.

Gjør dere selv opp en mening om penger som dere har satset her nå. Det faktum at man ennå kan komme seg inn på kurser under 50kr må da være bra.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
16.10.2019 kl 00:29 3571

Det er noe med det å forstå den tiden vi er inne i nå også. Teknologien til PoLight er definitivt i samsvar med verden og tiden vi er i NÅ. 2 ordrer på kort tid bekrefter akkurat dette.

Fra børsnoteringen for 1 år siden;

https://finansavisen.no/nyheter/boers-finans/2018/09/polight-er-etterspurt
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 00:36 3561

Hva mener du var grunnen til at aksjen falt jevnt og trutt fra 50 kroner (ved børslansering og emisjon) - og helt ned til kroner 7,40 frem til den 27 august i år?

Tviler på at de som deltok i emisjonen på 50 kroner (ved børslansering) mente de hadde gjort en god investering for halvannen måned siden. Aksjen må fortsatt stige 14 kroner før de som deltok i emisjonen når "break-even" - og når aksjen når det nivået, så øker vel også sannsynlighet for at flere aksjer kommer ut i markedet, eller?
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
provence
16.10.2019 kl 00:47 3546

Ja, det skal jeg fortelle deg. Jeg har ved noen innlegg her fremhevet: Hvem er største nautskallene som selger på lave 7 tallet ? Artic Funds .. altså et fond. Jeg var en av dem som kjøpte mye i dette nedsalget til dette fondet.

Forvalterne i dette fondet har selv ikke lidd ett øres tap i dette nedsalget. Forvalterne greier seg fint med gasjen i å forvalte penger på kundenes bekostning.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 00:50 3542

Det var da en tynn og lite plausibel forklaring.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 01:07 3523

hvis det var et fond som solgte seg ned og kursen landet på 7, gjorde de vel det fordi de ikke lenger hadde tro på at selskapet skulle lykkes. Når selskapet lykkes like etter - og kunne rapportere om salg på mange titusen enheter, var det åpenbart en BIG MISTAKE å kvitte seg med aksjene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
provence
16.10.2019 kl 01:25 3505

Full kontroll på hvem som ensidig selger seg ned på lave kurser fordi aksjemengden i dette selskapet (8 mill. aksjer) er så lavt og noen skiller seg klart ut..
stocktalk.no med aksjeoversikter viser dette klart..utdrag

ARCTIC FUNDS PLC Aksjer Endring
05.08.2019 224 286
12.08.2019 208 877 -15 409
19.08.2019 173 523 -35 354
26.08.2019 136 786 -36 737
02.09.2019 UT 73 719 -63 067
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 08:20 3364

Nå får en se hvordan markedet reagerer på at ryktene om Google bare var fjas.
PLT har vært drevet opp fra kr 7 til dagens kurs på rykter og forventninger, hva skjer når de ikke innfris?
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 08:41 3291

Så to bestillinger er ikke en innfrielse av forventninger.? Så nærme en design-WIN. Jeg skjønner du prøver så hardt du kan, men det blir litt tynt det du kommer med.. Sorry!!
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
focuss
16.10.2019 kl 08:44 3276

Analytikernes.
Vet ikke hvor mye du følger med, men PoLight har blitt drevet opp fra en marketkap på 80 mill grunnet to spennende kontrakter og at de er i dialog med mange smarthpone produsenter og andre. MarketCap på 80 mill var åpenbart alt for lavt i forhold til noe som ser ut som et realistisk potensiale
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
16.10.2019 kl 08:45 3265

Drevet opp «på rykter og forventninger.»
Nå er det slett ikke noe nytt at kursen til selskaper på børsen gjerne drives på forventninger. Rykter utgjør gjerne et element i forventninger. Men alt dette burde være barnelærdom for dem som investerer penger i aksjemarkedet.

Poenget er at man som investor evner å ha et realistisk forhold til aksjemarkedet, og derigjennom være klar over at en del selskaper ikke har inntjening, og at aksjekursen drives at markedsaktørene forventninger til at selskapet skal tjene penger i fremtiden. Men det sier seg selv at med denne typen selskaper så oppstår det spekulasjoner og rykter. Men dersom det ikke finnes fakta der ute som kan bekrefte et slikt rykte, så må man være forsiktig med å agere på et slikt rykte. Velger man likevel å gjøre det, så må man også være forberedt på at man kan brenne seg kraftig. Derfor må man aldri satse alle sparepengene på et slikt selskap.

I tilfelle poLightså er det ikke bare rykter og forventninger. Vi vet at selskapet har et revolusjonerende produkt. Vi vet også at der er mer enn en håndfull potensielle kunder som for tiden har linsen til vurdering for bruk i diverse produkter. En av kundene har sågar anskaffet 66k linser for en såkalt PVT. Og det var i den forbindelse ryktet om Google oppstod.
Selv om bi nå har fått klarhet i at det ikke var Google som skulle ha linsen i sin telefon, noe det burde være enkelt å skjønne var svært lite sannsynlig, så er det overveiende stor grad av sannsynlighet for at det er en storfisk som har de nevnte linsene til uttesting. Og i henhold til ledelsen kan vi forvente at det blir avslørt hvem dette er i løpet av høsten 2019. I tillegg vet vi at CEO vil gi oss en oppdatering på status på den forestående Q3 presentasjonen. Og dersom man har sett Q2 så vet vi at vi kan forvente en meget entusiastisk og fremoverlent CEO på podiet.

Nei, rullegardinen gikk ikke ned da det ble klart at Google ikke skulle benytte linsen i sin nye mobiltelefon, men det ble en aktør mindre å spekulere rundt. Samt at vi i løpet av inneværende kvartal høyst sannsynlig for avslørt hvem storfisken er. Så ikke forvent at spekulasjonene og ryktene rundt poLight er over med Google. Men bruk hodet og ta spekulasjoner for hva det er.

Lykke til videre!
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 08:58 3222

Spekulasjonene til rosgun var ikke uten substans. Jeg vil ikke kalle det fjas. Potensialet er der. Tipper flere har tenkt i de baner. Men de passet ikke inn i bildet akkurat nå, i hvert fall ikke slik jeg tolket tidslinje og volum. Poenget er at de høylytte spekulasjonen om Google ganske sikkert satte flere til å undersøke dette selv, om det kunne være noe hold i det. Hadde det vært det ville vi sett en formidabel økning utover dagen. Og en eksplosjon ved bekreftelse. Det handler om å være tidlig ute. Samle og tolke informasjon. Jobbe rett og slett. Og det var nettopp det rosgun gjorde. I mine og manges andres øyne tolket han situasjonen alt for optimistisk. Flere her inne skrev at de regnet med tilbakegang i kurs uten Google bekreftelse. Bakgrunnen til oppgangen siden august er at flere har oppdaget det voldsomme potensialet om en storfisk eller flere havner i garnet. Flere har garantert drømt om både google, apple, xerox ect lenge før rosgun sa det høyt. Men det er nok litt tidlig ennå for de aller største. I løpet av 2020 tror jeg det materialiserer seg større ting. Inn til det skjer kommer det garantert flere spekulasjoner som vil drive kursen. Da får den enkelte sette seg inn i dette og finne ut om det er hold i det eller ikke. Det nytter i hvert fall ikke å klage på at man har fulgt et rykte og mislyktes. Børs er spekulering. Mer eller mindre kvalifisert. En må selv stå for kvalitetsikringen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.10.2019 kl 09:34 3188

Nydelig skrevet!
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
16.10.2019 kl 14:07 3025

Så får vi håpe at den som absolutt ville ut av poLight har kommet seg ut og er fornøyd med det.

I går ble flere beskyldt for å spekulere og at det var disse spekulasjonen som bar årsak til den kraftige stigningen. Det ble videre fremholdt at når Google nå ikke presenterte en løsning med linsen til poLight så skulle kursen rase nedover på 20-tallet.

I dag ser vi at dette var tom skremselspropaganda. Og det skyltes det faktum at oppturen vi har opplevd siste uken IKKE kun var basert på Google ryktene, men at selskapet de facto har mottatt to ordrer med totalt leveranse av 66k linser som en potensiell kunde skal ha til PVT. Det er mye som taler for at dette er en storfisk som allerede har bestemt seg for poLight sin løsning.

Derfor ser vi i dag at når det enkelte vil kalle truseskvettere, har forlatt selskapet, så har kursen tatt seg betydelig inn igjen og vi befinner oss nok en gang på 40-tallet, nærmere bestemt på kr 42,80 når dette skrives. Så hvilke ryktespredning skal få skylden for stvlursen nå er tilbake på 40-tallet og ikke befinner seg på 20-tallet, slik en del profeter og besserwissere fremholdt i går? Hvem sin skyld er det at en del småinvestorer rømte skuta som sjøsyke skipskatter i går IG i åpningsminuttene i dag og som nå må sitte på utsiden og se at kursen er tilbake og trolig forbi det nivå de opprinnelig kjøpte seg inn på?

Kan vi være enige og at ryktespredning den ene eller andre veien er like skadelig? Samt at uerfarne investorer må lære seg at det å agere på subjektive innlegg på HO ikke er tilrådelig og at dersom man gjør det, kan det få alvorlige konsekvenser gjennom at man taper penger, eller som i dag, unngår å få med seg oppturer.

Lykke til dere som valgte å sette dere på sidelinjen. PoLight har et revolusjonerende produkt og mer enn en håndfull lunder hvorav en sannsynligvis er i sluttesting av linsen og trolig vil komme tilbake med en større ordre i løpet av høsten 2019. Hva som skjer med kursen da er ikke så veldig vanskelig å skjønne. Men for all del, les deg opp på selskapet og få bekreftelse på dette fra andre kilder enn subjektive innlegg på HO.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
provence
16.10.2019 kl 17:10 2916

For å fullføre dette .. se historikken rundt selskapet og en lang liste med emisjoner forut IPO intro. Tidligere investorer med atskillig høyere inngang .. hint Pre-IPO'en på 112kr.

poLight gikk på børs for ett år siden og med det etablering for et marked for å omsette aksjer. PLT kom med et handicap her fordi, ut fra min forståelse investorer med atskillig høyere innganger så en mulighet for å selge seg ned. Da ruller fortsettelsen nedover og i en spiral og fallende kurser.

Du sier emisjon all time high .. dette er ikke sannheten .. ref historikken. Okay deg og analytikern som ville ha strøket på en eksamen.

Men, dette er et viktig punkt. poLight har holdt på lenge med denne modellen, få til noe .. før børsnotering. Historien går 13 år tilbake i tid.

Det som er fokuset nå, poLight har et produkt som er klart for markedet. Til forskjell fra andre selskaper som har et halvferdig produkt og børsnotering.. eventyrlig å hamstre PLT nå under 50kr.

2 ordrer er børsmeldt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
16.10.2019 kl 17:20 2904

......foreløbig. Når kommer neste? Det er det ingen som vet. Men det sier seg selv at med mer enn en håndfull kunder som har linsen til diverse tester, så vil flere av dem kunne ende opp som fast fisk.

Her er det bare å lene seg tilbake og nyte oppturen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
rosgun
23.10.2019 kl 02:17 2537

Jepp
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
kaunis
23.10.2019 kl 09:13 2470

moneymachine skrev Flott innlegg!
Det må være en gryende panikk her inne for en nedgang/ras i kursen siden nesten alle aksjonærene i selskapet har sin egen tråd her på forumet.Har ikke vært bort i noe lignende, rene mobbingen av tråden. Dere er vel ikke så kipe at dere ikke kan bruke en par trådtitler av gangen?????????
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Kraamz
23.10.2019 kl 09:17 2454

Rosgun har oppdatert samtlige tråder for å skape fokus på PLT, er nok derfor denne fremstår som plagsom i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
23.10.2019 kl 09:31 2420

Det er vel mer det at en del skribenter på HO har en ståltro på at skribleriene våre har makt i seg til å bevege kursen den veien vi ønsker. Ja, hadde det vært så enkelt kunne enhver tulling blitt millionær på aksjer.
Tar vi PLT, så kan nok rosgun sitt engasjement gjort at en del av oss er blitt oppmerksomme på PLT. Men personlig mener jeg det er selskapet selv som har bidratt til kursoppgangen. Kort sagt skyldes det CEO sin presentasjon på Q2 samt at en «storfisk» befinner seg i PVT av linsen og har kjøpt inn 80k linser gjennom tre bestillinger siden august 2019. Når CEO da uttaler at inntil selskapet har fått salg av linsen til en kunde som har besluttet å benytte den i et produkt, så har selgerne jobbet i motbakke. Dermed sier han samtidig at når første kommersielle ordren er landet, så brister demningen. Da kan poLight bli en meget lukrativ investering, noe den forsåvidt allerede har vært for dem som kjøpte seg inn til aksjekurser under kr 10,-. Men når første ordren er landet, så vil den også bli en god investering for dem som har inngang kr 50,-.

Rosgun gjør en god jobb med å grave frem informasjon og relevante lenker, og evner med dette å gjøre poLight kjent for potensielt nye aksjonærer, men det vil være det selskapet oppnår som vil drive kursen, ikke antall hausseinnlegg på HO.
Redigert 21.01.2021 kl 01:15 Du må logge inn for å svare