Meddommer dømt for bedrageri mot Domstolene!

Slettet bruker
15.10.2019 kl 21:40 516

Ebtisam Al Debe vekket oppsikt i Sverige da hun som meddommer i 2018 frifant en mann for konemishandling fordi han var av «god familie». Nå er hun dømt for bedrageri etter å ha svindlet domstolen hun tjenestegjorde ved, for penger.
I samband med sitt uppdrag som nämndeman vid Solna tingsrätt blåste Ebdisam Al Debe till sig över 150 000 kronor genom att 138 gånger hävda att domaruppdragen innebar inkomstförlust. Men noen jobb hadde hun ikke: I själva verket hade hon den aktuella perioden – november 2015 till mars 2018 – inget jobb. I stället fick hon sjukpenning. Aktor i saken mot Al Debe hevdet i retten at bedrageriet har pågått systematisk over lang tid og omfattet store beløp. Selv sier hun at hun er uskyldig. Men det festet den enstemmige retten ingen lit til.
https://www.document.no/2019/10/15/sverige-omstridt-tidligere-meddommer-domt-for-grovt-bedrageri-av-sin-egen-domstol/

Etter mitt syn er hun åpenbart uskyldig. Jeg vet at politiet allerede stopper en hel rekke saker fra tiltale grunnet en helt annen kultur og totalt fremmed tenkemåte som ikke kan sammenlignes med den som ligger til grunn for vestlige rettsstater og tillitbaserte samfunn.

Også våre politikere har gjort sitt beste ved å endre tusen år gamle grunnleggende rettsprinsipper for å omfavne denne tenkemåten.

Men så saboterer altså Domstolene hele prosjektet med å dømme slik foretaksom tilranelse av flertallsklanens midler. Det er både avskyelig og kritikkverdig; og selvsagt skjer det i Sverige. Her i Norge tar vi faktisk ikke en eneste ildspåsetter etter at minst 150 kostbare personbiler etter hvert har vært stukket i brann i landets hovedstad (hver av bilene er verdt flere hundre tusen kroner mer enn denne ærbare kvinnen har svindlet til seg). Jeg blir så opprørt over at samfunnet ikke snart kan lære å ta vare på de som har en fremmed logikk og tenkemåte. Dette kan vi ikke være bekjent av! Fremmedkulturelle er like bra som oss, vi kan ikke straffe dem fordi de har andre verdier og holdninger enn det vi selv har! Fysjom!
Slettet bruker
15.10.2019 kl 21:44 506

Document!? Seriøst?!
convert
15.10.2019 kl 21:56 491

I all verden. Hvordan kan man sette en muslim til å dømme i Sverige? Man kan jo aldri stole på en muslim. En muslim setter alltid islam og koranens interesser foran alt annet.
Slettet bruker
15.10.2019 kl 22:05 480

Det er jo det at vi har den fikse idéen at man skal dømmes av likemenn, da. Vi forstår jo ikke at Allaho Akbar og at muslimene ikke skal tolke eller tilføre Sharialoven noe. Og denne damen har jo lagt Sharia og ikke svenske lov til grunn da hun frikjente voldsmannen fordi han kom fra en god klan.

Svenskene er så utrolig dumme! Jeg blir flau over å være skandinav.
Slettet bruker
15.10.2019 kl 22:41 462

Jeg tror ikke Ola og Kari er noe bedre dessverre.
Noni
15.10.2019 kl 23:04 440

Tror du svenskene vet hva sharialoven er, og hva den sier, og at den gjelder som
lov over alle andre lover?
Det tror jeg ikke Erna eller nordmenn gjør heller, for da
hadde de ikke godtatt at innvandrere skulle få norsk statsborgerskap.
Slettet bruker
15.10.2019 kl 23:14 431

Meddommere må ha plettfritt rulleblad. Det skal litt til å trå over grensen til kriminalitet når du sitter med et slikt verv.
Jeg tror denne saken er særdeles unik, og jeg kan ikke huske at vi noen gang tidligere har hatt en slik sak. Det må ligge et annet verdisyn i bunnen for å opptre så til de grader på tvers av ditt samfunnsoppdrag. Men bevares, vi har politikere som begår kriminalitet - men politiker kan hvem-som-helst bli.

At muslimer har høyere lojalitet enn lov og orden, vet vi jo (Allaho Akbar), men for de fleste vestlige som velger å leve lovlydige liv, blir lovlydighet en verdi i seg selv. Det er fundamentet i et velfungerende sivilisert samfunn at vi kan stole på hverandre, og kriminelle blir outcasts. Denne damen viser med måten hun dømte i voldsmannssaken at andre lojaliteter var høyere for henne enn lovlydighet. Det var ingen overraskelse at hun bedro sin arbeidsgiver.

I farten kommer jeg på 4 Stortingspolitikere som har svindlet systemet i de senere år og halvparten av dem er muslimer - det er rå statistikk siden vi ikke har så mange muslimer på Stortinget. Vi må nok bare forberede oss på at tilliten vi har hatt så stor nytte og glede av i samfunnet, blir borte.
Slettet bruker
16.10.2019 kl 00:15 412

Ja du det tror jeg de har fått med seg etterhvert du!
Erna OG Nordmenn har også fått dette med seg etterhvert.
Så frågan blir;hva nu lille du?
Skal du begrave huet under armen,eller skal du våkne opp?
DE hadde ikke godtatt at innvandrere skulle fått Norsk statsborgerskap...si meg lever du i en alternativ virkelighet?
Load
16.10.2019 kl 10:18 329

Det rart hvordan det alltid blir stille når det fremlegges en link fra msm som handler om nøyaktig samme sak hylekoret kaller fake news fra f.eks Reset, Dokument eller HRS.
DA er det plutselig sant og ytterligere kommentarer uteblir.