Avance - tekniske motstanden på 57,50 ( oppjustert 7.1)
Sterk motstand her foreløpig, og kurs har steget raskt fra 20-25 kroner.
Naturlig med konsolidering nå, selv om momentum indikatorer er bullish med neste motstander på 55-56 kroner.
Nye kursmål har kommet 11.10 (Nordea øker kursmålet i Avance Gas til NOK 49 (38) )
--
Investtech
Avance Gas Holding (AVANCE) sluttet opp 3.60% til 44.60 kroner. Aksjen har med dette steget for sjuende dag på rad og den siste måneden har aksjen steget hele 42.49%. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og en videre oppgang indikeres.
--
Aksjen virker overkjøpt, og oppgang forbi 45.50 i nærmeste fremtid virker vanskelig, men vil være en overraskelse med neste motstand på 55 kroner.
Om det blir overoptimistisk, kan jo dette skje , "alt er mulig"
Naturlig med konsolidering nå, selv om momentum indikatorer er bullish med neste motstander på 55-56 kroner.
Nye kursmål har kommet 11.10 (Nordea øker kursmålet i Avance Gas til NOK 49 (38) )
--
Investtech
Avance Gas Holding (AVANCE) sluttet opp 3.60% til 44.60 kroner. Aksjen har med dette steget for sjuende dag på rad og den siste måneden har aksjen steget hele 42.49%. Teknisk ser det også bra ut. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt og en videre oppgang indikeres.
--
Aksjen virker overkjøpt, og oppgang forbi 45.50 i nærmeste fremtid virker vanskelig, men vil være en overraskelse med neste motstand på 55 kroner.
Om det blir overoptimistisk, kan jo dette skje , "alt er mulig"
Redigert 21.01.2021 kl 07:19
Du må logge inn for å svare
nordnes
03.01.2020 kl 21:03
5806
Det er et bra skriftstykke om tank og lpg aksjer i Finansavisen i morgen Lørdag 4. Januar, kjøp avisen, her er en liten smakebit;
«LPG-rallyet fortsetter
På Oslo Børs i går var det fremfor alt LPG-aksjene som fikk et skikkelig løft. Avance Gas og BW LPG, som steg med formidable 315 og 210 prosent i 2019, var i går ettermiddag opp henholdsvis 9 og 8 prosent. Begge disse aksjene var kraftig opp også torsdag og har nå steget med ytterligere 16 og 14 prosent så langt i 2020.
Analytiker Petter Haugen i Kepler Cheuvreux tror at hovedårsaken til at LPG-aksjen er såpass mye opp, er den utvidede abitrasjen mellom asiatiske og amerikanske propanpriser, som han mener kan forsvare VLGC-rater opp mot 200.000 dollar pr. dag.
– En årsak bak denne spread-utgangen er igjen høyere oljepris da den asiatiske propanprisen samvarierer godt med oljeprisen. Så når eskalasjonen i Midtøsten torsdag kveld forårsaket høyere oljepris har det en positiv effekt på LPG-aksjene, sier han.»
«LPG-rallyet fortsetter
På Oslo Børs i går var det fremfor alt LPG-aksjene som fikk et skikkelig løft. Avance Gas og BW LPG, som steg med formidable 315 og 210 prosent i 2019, var i går ettermiddag opp henholdsvis 9 og 8 prosent. Begge disse aksjene var kraftig opp også torsdag og har nå steget med ytterligere 16 og 14 prosent så langt i 2020.
Analytiker Petter Haugen i Kepler Cheuvreux tror at hovedårsaken til at LPG-aksjen er såpass mye opp, er den utvidede abitrasjen mellom asiatiske og amerikanske propanpriser, som han mener kan forsvare VLGC-rater opp mot 200.000 dollar pr. dag.
– En årsak bak denne spread-utgangen er igjen høyere oljepris da den asiatiske propanprisen samvarierer godt med oljeprisen. Så når eskalasjonen i Midtøsten torsdag kveld forårsaket høyere oljepris har det en positiv effekt på LPG-aksjene, sier han.»
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
omans
03.01.2020 kl 21:44
5719
bra, hva tror du om utbytter i år Nordnes.
Kan det blir så bra som det antydes, 20-25 kroner ?
Jeg ser at siste utbytter som var betalt, var i 2016 og normal kvartaler var rundt 5-6 kroner pr aksje omregnet dagens kurs.(0,643 USD) feb 16.
Om dette gjenopptas, vil en jo se 20-25 ila ett år, men jeg har mine tvil, for godt til å være sant ?
Kan det blir så bra som det antydes, 20-25 kroner ?
Jeg ser at siste utbytter som var betalt, var i 2016 og normal kvartaler var rundt 5-6 kroner pr aksje omregnet dagens kurs.(0,643 USD) feb 16.
Om dette gjenopptas, vil en jo se 20-25 ila ett år, men jeg har mine tvil, for godt til å være sant ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Nanoq
03.01.2020 kl 22:09
5679
Rater på 200.000 USD/day lyder helt vanvittig...hvis det varer mye lenger enn noen få dager.
En stabil rate på det nivået betyr jo at selskapene kan tjene hjem hele markedsverdien på ca. 5 måneder, og hvis det varer et helt år, så betyr det årlig EPS på ca. 180 NOK (BWLPG) og 120 NOK (Avance).
Vel, det er jo lov å drømme og å fantasere...jeg vil altså se det før jeg tror det. Inntil da, så er jeg ellers veldig tilfreds med rater "bare" på dagens nivå...
En stabil rate på det nivået betyr jo at selskapene kan tjene hjem hele markedsverdien på ca. 5 måneder, og hvis det varer et helt år, så betyr det årlig EPS på ca. 180 NOK (BWLPG) og 120 NOK (Avance).
Vel, det er jo lov å drømme og å fantasere...jeg vil altså se det før jeg tror det. Inntil da, så er jeg ellers veldig tilfreds med rater "bare" på dagens nivå...
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
03.01.2020 kl 23:02
5571
Med den slags utsikter for LPG-segmentet er det vel ikke umulig at kursen til Avance blåser gjennom kr 60,- tidlig mandag formiddag. Blir spennende å se hvor den ligger når Q4 19 presenteres.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
karlman
03.01.2020 kl 23:18
5548
Hva er kursmålet til avance fra ulike meglerhus?
Pareto har 60.
Pareto har 60.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Springer
03.01.2020 kl 23:53
5509
"Jeg ser at siste utbytter som var betalt, var i 2016 og normal kvartaler var rundt 5-6 kroner pr aksje"
Uheldigvis er det omtrent dobbelt så mange aksjer i dag å fordele utbytte på.
Uheldigvis er det omtrent dobbelt så mange aksjer i dag å fordele utbytte på.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
nordnes
03.01.2020 kl 23:56
5603
Du skriver at antall aksjer har økt, men hvordan er det med antall båter ?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
BIF78
04.01.2020 kl 08:10
5451
Det stigende antal aktier går vist meget godt op med flere både. Men her er jeg lidt usikker på præcis fordeling. Men er det også en fordobling i aktier?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Muggost
04.01.2020 kl 09:10
5366
Det er 63,7 millioner aksjer i selskapet nå. Overskudd / 63,7M = potensiale for utbytte. Hørte noen snakke om 25kr i Yield, det er jo helt urealistisk. Vi er nok nede på 1-2kr i neste kvartal. Kanskje 8kr for hele 2020 men jeg tviler på det.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
BIF78
04.01.2020 kl 09:56
5297
Og flere både at sejle overskuddet ind på end tidligere. 8 kr for hele 2020 er efter min overbevisning for lavt sat. Måske 25 kr er for meget, men set ud fra dagens rater og forventninger til fremtidige rater, så tror jeg på udbytte tættere på 25kr end 8 kr. Selvfølgelig kommer det også an på, hvor mange procent af overskuddet man ønsker bruges til udbytte.
Men pt. er der vel overskud på ca 35-40.000 $ pr skib pr dag.
Men pt. er der vel overskud på ca 35-40.000 $ pr skib pr dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Ratta
04.01.2020 kl 13:18
5118
Når lpg-rederiene presenterer sine rater fremkommer de ofte i TCE, for q3 typisk 40-50000 USD/dag.
Her på forumet vises det ofte til baltic US$ pr. ton. Har mistanke om at disse ofte forveksles. Noen faktor om hva som er forholdet mellom disse?
Når selskapene presenterer sine cbe tall regner jeg med at det er TCE relatert?
Her på forumet vises det ofte til baltic US$ pr. ton. Har mistanke om at disse ofte forveksles. Noen faktor om hva som er forholdet mellom disse?
Når selskapene presenterer sine cbe tall regner jeg med at det er TCE relatert?
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Nanoq
04.01.2020 kl 14:13
5026
Jeg regner selv med utbytte i Avance i 2020 på 50-75% av EPS, og utbytte pr. år - med dagens rater - på 12-18 kr. (3 - 4,50 kr. pr. kvartal.)
Og så vil året også med disse gode ratene medføre en pen stigning i NAV og i aksjekursen, uansett om det blir 50% eller 75%...
så ja, Avance (og BWLPG) ligner fremdeles særdeles attraktive investeringer med dagens rater, ja selv med rater som er ca. 30% lavere, dvs. på ca. 40.000 USD/day, er dette meget gode investeringer med en P/E på litt over 4.
Og så vil året også med disse gode ratene medføre en pen stigning i NAV og i aksjekursen, uansett om det blir 50% eller 75%...
så ja, Avance (og BWLPG) ligner fremdeles særdeles attraktive investeringer med dagens rater, ja selv med rater som er ca. 30% lavere, dvs. på ca. 40.000 USD/day, er dette meget gode investeringer med en P/E på litt over 4.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
04.01.2020 kl 14:14
5019
TCE er som du sier dollar dagen. Den er bare laget for å gjøre det lettere å forholde seg til markedet.
Baltic er prisen per ton fraktet, så det er netto intjening før drift og bunkers.
Opex, ga, renter og avkskrivninger er som regel fast for avance. Variabelen er bunkers, altså lav mot høy sulphur fuel.
Baltic er prisen per ton fraktet, så det er netto intjening før drift og bunkers.
Opex, ga, renter og avkskrivninger er som regel fast for avance. Variabelen er bunkers, altså lav mot høy sulphur fuel.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
nordnes
04.01.2020 kl 17:00
4807
Jeg vet ikke, og tør ikke spekulere i det, men jeg er veldig spent på hva de sier om utbytte på neste kvartalspresentasjon. Uansett tror jeg at kombinasjonen av kursutvikling og utbytter med stor sannsynlighet gjør dette til hyggelig reise.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
kentove
04.01.2020 kl 18:48
4652
om jeg ikke husker feil er det vel litt capex og scrubberinstallering fremover, men ratene nå har de uansett stort potensial for utbytte, gidder ikke lese over q3 og lage estimat men iallefall 15kr skal det nok være rom for selv med de tapte dagene og utgiftene
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Ling
04.01.2020 kl 20:41
4515
Ratene har falt en del nå for januar. 42000 dollar per dag.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
nordnes
04.01.2020 kl 20:57
4474
At ratene har falt, kan ha en positiv side. Redere har ofte en tendens til å bygge litt vel mye båter i gode tider. Så god lønnsomhet, men ikke for god.
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Nanoq
04.01.2020 kl 21:23
4425
Ling: Hvor har du de 42000 fra?
Sist jeg checket LPG Baltic så stod det:
Januar: ca. 66
Februar: ca. 74
Dette gir altså ikke 42000 USD/day, men ca. 50% mer.
https://quotes.ino.com/exchanges/contracts.html?r=NYMEX_QFL
https://quotes.ino.com/charting/?s=NYMEX_QFL.G20
Sist jeg checket LPG Baltic så stod det:
Januar: ca. 66
Februar: ca. 74
Dette gir altså ikke 42000 USD/day, men ca. 50% mer.
https://quotes.ino.com/exchanges/contracts.html?r=NYMEX_QFL
https://quotes.ino.com/charting/?s=NYMEX_QFL.G20
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
Londonmannen
04.01.2020 kl 23:21
4246
Og break even logger på vel USD 20k? Det skulle gi rimelig greie marginer. Bare å glede seg!
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
reveneven
05.01.2020 kl 07:35
3994
Det du oppgir er $/tonn ikke $/dag på TC basis. Omregnet til TCE er det ikke langt unna $42k/dag. Nye krav til lavsvovel drivstoff fom 1. Januar og dagens høye pris på denne (prisen har økt mye siste mnd) har lagt en demper på inntjeningen på TC basis. Uansett er 42k/dag ganske bra og tilsvarer 20k/dag over over cash break/even og fører til USD 8,5mln i netto cf per mnd/25mln per kvartal..
Redigert 21.01.2021 kl 02:27
Du må logge inn for å svare
PudaVida
05.01.2020 kl 10:49
8083
Prisen på lavsvovl drivstoff er vel ikke så aktuelt for Avance gas da deres skibe har scrubbere og kan derfor sejle med det billige drivstoff. De har vist et skib der skal have monteret scrubber i 1 kvartal.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Nanoq
05.01.2020 kl 13:45
7855
Reveneven: Ja, jeg vet godt at det er USD pr. tonn. Så vidt jeg vet så laster en VLGC ca. 44.000 tonn, og en T/R USA - Asia varer ca. 45 dager. Med 66 USD/tonn så blir vel dette ca. 65000 USD/dag?
Fortell meg heller hvordan du regner ut, så kan jeg evt. bli klokere...
Fortell meg heller hvordan du regner ut, så kan jeg evt. bli klokere...
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Utlandsinvestor
05.01.2020 kl 13:49
7858
bare 6 av skipene skal ha scrubbere
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
reveneven
05.01.2020 kl 14:06
7827
Du må huske å trekke fra reiserelaterte kostnader (voyage costs) som bunkers, havneavgifter etc. For å få det på TC basis. Bunkers er den største og viktigste posten å sette for..
Baltic rapportert til $65,7/tonn på fredag.
Baltic rapportert til $65,7/tonn på fredag.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Nanoq
05.01.2020 kl 14:23
7790
Det meste av det du nevner er vel inkludert i "break even" på 22000 USD/day? Vi har jo lenge sett rater på over 60000 usd/day. At ratene pr.dag faller med 35% "overnight" ned til litt over 40000 tviler jeg på...inntil videre.
Med dyrere fuel vil jo break even stige noe, men det er jo en annen snakk.
Med dyrere fuel vil jo break even stige noe, men det er jo en annen snakk.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
brass1
05.01.2020 kl 15:53
7652
Selvfølgelig er disse kostnadene inkludert i brake even, det er jo hele poenget med å regne ut brake even FØR man vet hvilke dagsrater de klarer å oppnå. Det som kan forandre regnestykket noe, er som nevnt drivstoff kostnader og andre uforutsette utgifter.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
CFell
05.01.2020 kl 15:54
7657
Varför spoten faller så markan se POTEN är underligt men det kan vara lav aktivitet kring nyår och jul eller att många båtar kommer in från scrubber montering just i lav säsong.
Break even lär öka med 3-5 tusen dollar dagen för båtar utan scrubber. Lav svövel är nästan dubbelt så dyrt /ton.
Krig med Iran är säkert inte bra för VLGC frakt om man inte kan hämta gas via hurmuz sundet.
Innan vi har en utjämning med HSFO vs LSFO med IMOS2020 så kommer mer LSFO produceras och priserna sjunka efterhand men hur många månader tar det?
Men jag tror man kan ignorera alla osäkerheter, Q1 kommer bli mycket sämre jämfört med Q4 men resten av året blir toppen och då vill man inte sitta utan BW, Dorian eller Avance.
Break even lär öka med 3-5 tusen dollar dagen för båtar utan scrubber. Lav svövel är nästan dubbelt så dyrt /ton.
Krig med Iran är säkert inte bra för VLGC frakt om man inte kan hämta gas via hurmuz sundet.
Innan vi har en utjämning med HSFO vs LSFO med IMOS2020 så kommer mer LSFO produceras och priserna sjunka efterhand men hur många månader tar det?
Men jag tror man kan ignorera alla osäkerheter, Q1 kommer bli mycket sämre jämfört med Q4 men resten av året blir toppen och då vill man inte sitta utan BW, Dorian eller Avance.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
reveneven
05.01.2020 kl 19:10
7526
Feil igjen. Break/even er på TC basis og således på en basis som er nettet for voyage cost inkl. Bunkers.. dyrere bunkers vil kun påvirke ratene og ikke break/even. Lenge siden ratene har vært på 60k på TC basis. Break/even = opex + renter + avdrag.
Lenge siden ratene har vært 60k. Limer inn fra Pareto sin shipping daily på fredag: "The Baltic LPG Index fell slightly, and if we also here assume VLSFO-prices then TCE-revenues would now be closer to USD 45,000/day."
Jeg ser stadig at mange her på forumet ikke forstår sammenhengen mellom TCE (time charter eqvivalent), break/even, opex, voyage cost og inntjening per tonn. Forstår at dette kan være confusing. Jeg anbefaler Martin Stopford sin bok Maritime Economics for de som vil lære seg teorien.
Lenge siden ratene har vært 60k. Limer inn fra Pareto sin shipping daily på fredag: "The Baltic LPG Index fell slightly, and if we also here assume VLSFO-prices then TCE-revenues would now be closer to USD 45,000/day."
Jeg ser stadig at mange her på forumet ikke forstår sammenhengen mellom TCE (time charter eqvivalent), break/even, opex, voyage cost og inntjening per tonn. Forstår at dette kan være confusing. Jeg anbefaler Martin Stopford sin bok Maritime Economics for de som vil lære seg teorien.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Frontman
05.01.2020 kl 21:28
7343
45000 per dag er fantastisk i lavsesong. Markedet tar seg opp fom slutten av januar
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
brass1
05.01.2020 kl 23:05
7154
Q4 gir god avkastning, det er hevet over enhver tvil....: "Approx. 88% of Q4 ship days have been fixed at an average rate exceeding $50,000/day."
Hvilke rater de har sikret for Q1 er spennende....fra Q2 starter høysesongen, så kr.80,- pr aksje innen mars tror jeg er høyst sannsynlig
Hvilke rater de har sikret for Q1 er spennende....fra Q2 starter høysesongen, så kr.80,- pr aksje innen mars tror jeg er høyst sannsynlig
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
omans
07.01.2020 kl 17:32
6607
Teknisk motstand er flyttet opp til 57.50
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
07.01.2020 kl 17:49
6579
Er det en spøk??? Fra hvem?
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
omans
07.01.2020 kl 18:02
6574
Den er flyttet oppover fra 55-56 til 57.50.
Eller var det noe annet du stusset over?
Eller var det noe annet du stusset over?
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Er du en slik morsom analytiker :)
Caset er vel godt uavhengig av det. Men denne blir nok å vake en stund i dette området +,- 3 kroner. Tror vi trenger ytterlige gode nyheter for å komme oss over 60, men det bör absolutt skje om ikke altfor lang tid.
Caset er vel godt uavhengig av det. Men denne blir nok å vake en stund i dette området +,- 3 kroner. Tror vi trenger ytterlige gode nyheter for å komme oss over 60, men det bör absolutt skje om ikke altfor lang tid.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
BennyATM
07.01.2020 kl 19:20
6472
Superoptimist skrev Er det en spøk??? Fra hvem?
Hva tror du om en motstand på 57.50 superoptimist?
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
07.01.2020 kl 22:07
6247
For å være ærlig, hakke peiling. Men betrakter det vel som en innsatslimit ved pokerbordet?
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
omans
07.01.2020 kl 22:28
6196
Greia er at det her er snakk om teknisk motstand.
Dvs et nivå der det forventes økt salgspress under normale omstendigheter. Dersom kjøperne klarer å presse kurs opp forbi her, kan man si at det bryter opp. Da helst på aggresiv kjøping.
Caset ellers er det samme, og du kan se på aksjen og selskapet som to sider av saken, men ikke samme ting.
Det kan noen ganger spike forbi motstand, for så å falle tilbake. I slike tilfeller er det ikke et etablert brudd.
Så jeg ville bare oppdatere nytt motstandsnivå, når trenden er opp og det forrige nivået er relativt etablert penetrert.
Dvs et nivå der det forventes økt salgspress under normale omstendigheter. Dersom kjøperne klarer å presse kurs opp forbi her, kan man si at det bryter opp. Da helst på aggresiv kjøping.
Caset ellers er det samme, og du kan se på aksjen og selskapet som to sider av saken, men ikke samme ting.
Det kan noen ganger spike forbi motstand, for så å falle tilbake. I slike tilfeller er det ikke et etablert brudd.
Så jeg ville bare oppdatere nytt motstandsnivå, når trenden er opp og det forrige nivået er relativt etablert penetrert.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
08.01.2020 kl 00:42
6027
omans - ikke lett å bli klok på hva du mener.
"du kan se på aksjen og selskapet som to sider av saken, men ikke samme ting".. tja, tjo,...
"Det kan noen ganger spike forbi motstand, for så å falle tilbake"... ???
Skal vi heller si at status er slik: AVANCE kan nå være på toppen av sin syklus, sannsynligheten for at det fra nå av vil gå nedover er større enn at det går videre oppover?
"du kan se på aksjen og selskapet som to sider av saken, men ikke samme ting".. tja, tjo,...
"Det kan noen ganger spike forbi motstand, for så å falle tilbake"... ???
Skal vi heller si at status er slik: AVANCE kan nå være på toppen av sin syklus, sannsynligheten for at det fra nå av vil gå nedover er større enn at det går videre oppover?
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
omans
08.01.2020 kl 05:57
5981
Nei, det kan ingen si. Om man er value investor så ser du på caset uavhengig av tekniske forhold, f.eks har jeg sett lursmål på 80 tallet fra hus. Om du er teknisk trader kan man se på motstand og støtte i kombinasjon med caset som helhet, men verdt å merke seg at TA ikke er eksakt vitenskap. Allikevel nokså nære. Gjelder å ha en viss erfaring oxo, kan være mange feller å gå i.
Trenden er opp, så det vil nok fortsette opp inntil det kommer signal om trendskifte. Akdri går det rett opp eller rett ned over tid, det svinger og konsoliderer.
Man må velge om man skal sitte long, short eller trade mer hyppig. Om trenden er opp og caset er godt, kan det bli bra bare sitte long, uten å tenke så mye mer på TA eller motstand og støtte.
Aksjen er utsatt for svingninger selv om selskapet forsåvidt ligger fast. Å eie aksjer, er å eie andeler i selskapet, og jo flere eiere jo mer påvirkes handelen av kortsiktige svingninger når det er dsglig passe høy omsetning. Noen eier ikke aksjer pga eierinteresse i selskapet spesifikt, men ønsker tjene penger på bevegelsene aksjen blir utsatt for ift kjøpspress og salgspress. Etc etc...
Trenden er opp, så det vil nok fortsette opp inntil det kommer signal om trendskifte. Akdri går det rett opp eller rett ned over tid, det svinger og konsoliderer.
Man må velge om man skal sitte long, short eller trade mer hyppig. Om trenden er opp og caset er godt, kan det bli bra bare sitte long, uten å tenke så mye mer på TA eller motstand og støtte.
Aksjen er utsatt for svingninger selv om selskapet forsåvidt ligger fast. Å eie aksjer, er å eie andeler i selskapet, og jo flere eiere jo mer påvirkes handelen av kortsiktige svingninger når det er dsglig passe høy omsetning. Noen eier ikke aksjer pga eierinteresse i selskapet spesifikt, men ønsker tjene penger på bevegelsene aksjen blir utsatt for ift kjøpspress og salgspress. Etc etc...
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
BennyATM
08.01.2020 kl 08:13
5849
Veldig interessante innlegg Omans. Takk for at du deler din kunnskap med oss :)
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Drowsy
08.01.2020 kl 09:37
5758
Det er i mine øyne helt vanvittig å si at Avance er på toppen av sin syklus....Sjeldent en syklus varer så kort som 6-9 måneder.
Avance ser ut til å bli en "pengemaskin" i 1-3 år fremover. Pr. idag er kursen ikke satt til "pengemaskin", men til potensielt "pengemaskin".
Avance ser ut til å bli en "pengemaskin" i 1-3 år fremover. Pr. idag er kursen ikke satt til "pengemaskin", men til potensielt "pengemaskin".
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Avance har litt motstand rundt 65kr,etter det er det ikke skikkelige salgsvolumer før 100kr
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Ling
08.01.2020 kl 21:40
5442
LoadMaster: Du mener vel 56 og ikke 65. Den må komme seg over 60 før en begynner å snakke om motstand på 65.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
Må ikke det.Det er alltid «motstand»i den forstand at det alltid vil være selgere.Motstand for meg er der aksjen har blitt handlet for ved flere anledninger.Da Avance ramlet fra støtte ved 100kr og rett ned til 65kr,ble det etablert en støtte som senere ble til en motstand som nå må brytes for å komme til 100kr.De som muligens kjøpte på 65kr,men ikke kom seg ut i tide,blir kanskje fristet til å selge sine aksjer på 65kr.Og de som ser at motstanden brytes på 65kr ,blir fristet til å kjøpe (De tenker at aksjen mest sannsynlig går mot 100kr)Det i seg selv øker aksjekursen(volumet øker)Det vet de og de selger på 100kr som har blitt den nye motstanden.
Men alt det her er og blir i teorien.Statistikk forteller kun om det som har hendt og sannsynligheten for hva som kommer til å skje.Selv om det er sannsynlig,er det ikke sikkert at det skjer.Det fundamentale(Trump)er triggeren,statistikken er kun en ca analyse om videre utfall.
Men alt det her er og blir i teorien.Statistikk forteller kun om det som har hendt og sannsynligheten for hva som kommer til å skje.Selv om det er sannsynlig,er det ikke sikkert at det skjer.Det fundamentale(Trump)er triggeren,statistikken er kun en ca analyse om videre utfall.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
BennyATM
08.01.2020 kl 23:41
5216
Ser at Dorian er kraftig ned i dag men det står 16.37 dollar +0.90 +5.84% i after hours.
Først kraftig ned og så kraftig opp......hmmmmm?
Først kraftig ned og så kraftig opp......hmmmmm?
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
omans
09.01.2020 kl 13:54
4916
Snakke om 65 og 100 nå, blir som å snakke om q2-q3, når en først har q4 og q1, og se hvordan det utfolder seg.
Det er vel også snakk om at det er fler aksjer nå, enn forrige gang kurs var 100, så det kan bli litt tyngre å nå slik nivåer i første omgang.
Det er vel også snakk om at det er fler aksjer nå, enn forrige gang kurs var 100, så det kan bli litt tyngre å nå slik nivåer i første omgang.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
omans
13.01.2020 kl 23:09
4476
Norsk Bulls vil kjøpe nå.
Kjøpssignal.
:Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity.
Er jo nokså nær neste motstandsnivå som er 57,50 så spennende.
Kjøpssignal.
:Let’s jump on our white horses and go for a bullish ride. The bullish pattern that was previously identified is finally confirmed and a BUY signal is generated. The market is telling you about a new profit. Do not miss this bullish opportunity.
Er jo nokså nær neste motstandsnivå som er 57,50 så spennende.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
mern1
14.01.2020 kl 11:37
4188
Arctic: AVANCE: BUY!
1) 6x vessels scheduled for scrubber retrofitting in Q1
2) Today’s NAV in Avance is NOK52..by YE/20 we estimate a NAV of NOK74 only based on cash generation!
3) If we imply 2015 multiples of 4.5x EV/EBITDA and P/E 4.5x (last peak) share price in Avance would be somewhere in the range of NOK93-122!
4) All in cash break-even is $21.7!
5) Stock could double, buy!
1) 6x vessels scheduled for scrubber retrofitting in Q1
2) Today’s NAV in Avance is NOK52..by YE/20 we estimate a NAV of NOK74 only based on cash generation!
3) If we imply 2015 multiples of 4.5x EV/EBITDA and P/E 4.5x (last peak) share price in Avance would be somewhere in the range of NOK93-122!
4) All in cash break-even is $21.7!
5) Stock could double, buy!
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
CFell
14.01.2020 kl 11:55
4162
VLSFO och MGO spreaden mot HSFO sjunker. https://shipandbunker.com/prices#VLSFO
Nu är de talene väldigt intressanta, många hoppas på att inte behöva installera scrubbers utan bara göra på compliant fuels.
Nu är de talene väldigt intressanta, många hoppas på att inte behöva installera scrubbers utan bara göra på compliant fuels.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
omans
14.01.2020 kl 13:06
4059
Ser oppløftende ut, Avance should be somewhere in range of NOK 93-122.
Ser 57.50 var tøff i første omgang, men var oppe på 57.80 før salgspresset kom tilbake. Fine tendenser.
Ser 57.50 var tøff i første omgang, men var oppe på 57.80 før salgspresset kom tilbake. Fine tendenser.
Redigert 20.01.2021 kl 22:28
Du må logge inn for å svare